Rabu, 12 Mac 2014

Anak Sungai Derhaka

Anak Sungai Derhaka


Depa cari MH370 pakai 'Tikar Terbang' pulak dah!! (Video Inside)

Posted: 12 Mar 2014 03:34 AM PDT


Jika sebelum ini 'Raja Bomoh Sedunia Nujum VIP' menggemparkan Lapangan Terbang dengan kehadirannya atas jemputan VVIP bagi membantu mencari pesawat MH370, hari ini mereka muncul sekali lagi..

Sebelum ini mereka menggunakan bubu mata pancing dan teropong yang diperbuat daripada buluh untuk meminta dan berdoa supaya melepaskan mangsa agar dapat dijumpai secepat mungkin..

Kali ini mereka muncul dengan 'Tikar Terbang' dan dua biji buah kelapa pula.. untuk membantu mencari pesawat MH370.

Tindakan mereka ini walaupun dibidas oleh Dr. Maza kerana ianya tahyul, khurafat, kerja bodoh dan tidak waras dan memalukan negara tetapi ianya direstui oleh Menteri Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom.

Apa lagi Dr. Maza kata silalah baca di ( SINI )

Katanya "Kita alu-alukan semua untuk bantu, sekarang tidak timbul soal mistik kerana yang penting pencarian kita dan kalau hendak mencari mestilah bertepatan dengan landasan agama.

"Saya minta mana-mana pihak jangan buat perlakuan yang bertentangan dengan syariat...dalam kaedah perbomohan, saya minta ia dilakukan tidak bercanggah dengan agama,"

Namun demikian, menggunakan khidmat bomoh, apatah lagi menggunakan khidmat jin adalah dilarang dan diharamkan dalam Islam.

Dalam usaha berikhtiar mencari pesawat MH370 yang hilang, jangan pula sampai menggunakan perkara yang terlarang dan diharamkan dalam Islam.

Di dalam Al Qur'an Allah SWT berfirman yang bermaksud: "Sesungguhnya Allah tidak akan mengampuni dosa syirik dan Dia mengampuni segala dosa yang selain dari syirik itu bagi siapa yang dikehendakinya. Barangsiapa yang mempersekutukan Allah, maka sungguh ia telah berbuat dosa yang besar" (an-Nisa': ayat 48).

Firman Allah lagi yang maksudnya "Janganlah kamu menyembah apa-apa yang tidak memberi manfa'at dan tidak pula memberi mudharat kepadamu selain Allah; sebab jika kamu berbuat yang demikian itu, maka sesungguhnya kamu kalau begitu termasuk orang yang zalim" (Yunus:106).

Sabda Rasulullah saw yang mafhumnya," Barangsiapa mengada-adakan di dalam agama kami sesuatu yang tidak ada di dalamnya, maka yang dikerjakannya itu tertolak".

)

Dan tindakan syirik mereka ini telah turut menimbulkan kemarahan Ustaz Fathul Bari...

PUTRAJAYA - Pengerusi Jawatankuasa Kerja Sekretariat Ulama Malaysia (Ilmu), Fathul Bari Mat Jahaya menggesa Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) memandang serius pembabitan bomoh dalam usaha mencari pesawat MAS yang hilang sejak Sabtu lalu. 
"Mohon Jakim memandang serius isu penglibatan bomoh-bomoh dalam mencari MH370 pelbagai versi. 
"Ada tikar terbang zam-zam ala kazam, labu, kelapa, teropong, bubu dan sebagainya," katanya dalam akaun Twitternya, hari ini. 
Sebelum ini, media melaporkan balai ketibaan Lapangan Terbang Antarabangsa (KLIA) gempar seketika dengan kemunculan seorang lelaki yang mendakwa sebagai 'Raja Bomoh Sedunia Nujum VIP' yang kononnya mampu membuat ramalan lokasi pesawat MAS penerbangan MH370 yang dilaporkan hilang. 
Terbaru, KLIA lagi sekali digemparkan dengan penyebaran gambar dengan kehadiran sekumpulan tiga lelaki memakai sut lengkap untuk memulakan ritual mengesan pesawat tersebut ~ Sinar Harian

Rasanya dulu JAKIM pernah keluarkan kenyataan mengatakan apa yang dilakukan oleh mamat ini haram, salah, syirik, khurafat dan tahyul..

Tapi setakat keluar kenyataan sajalaaaa... sebabnya tengok gambar-gambar di bawah ni...


Dia penyokong kuat UMNO, mungkin Ahli UMNO... jadi buat apapun tak apa....

MH370 : Gambar paling misteri yang perlukan penjelasan tersebar!!

Posted: 12 Mar 2014 12:11 AM PDT


Tentu ramai yang tidak menyedari akan misteri yang terdapat pada gambar dua individu yang didakwa menggunakan passport curi untuk menaiki pesawat MH307.

Gambar tersebut tiba-tiba hari ini tersebar meluas dalam Blog dan juga Facebook.. ianya telah mendapat berbagai ulasan dan kritikan...

Mula-mula kita baca dulu laporan berkaitan gambar misteri ini..

Teka-teki siapa dua suspek yang guna passport curi menaiki pesawat MH370 yang hilang Sabtu lalu terjawab petang Isnin selepas Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar mendedahkan kepada media.

Polis mengesahkan seorang daripada penumpang yang menaiki pesawat MH370 dengan menggunakan pasport yang dilaporkan hilang dan milik orang lain itu adalah warga Iran yang bercadang untuk berhijrah ke Jerman, kata Khalid.

Beliau mendedahkan identiti lelaki itu sebagai Pouria Nour Mohammad Mehrdad, 19 tahun.

"Kita telah semak latar belakangnya. Kita juga telah semak profailnya dengan pihak polis di negara lain dan kita percaya dia tidak mungkin anggota mana-mana kumpulan pengganas," kata Khalid.

Pouria Nour menggunakan pasport Austria milik Christian Kozel yang disahkan dicuri di Phuket, Thailand.

Khalid turut mengesahkan semua yang membeli tiket menaiki pesawat MH370 yang hilang ketika penerbangan ke Beijing, awal pagi Sabtu.

Beliau berkata, siasatan dijalankan terhadap semua rakaman video, termasuk dengan jabatan lain dan latar belakang semua penumpang MH370.

Menurutnya lagi, polis kaji empat aspek dalam penyiasatan terhadap kehilangan pesawat MH370 iaitu rampasan, sabotaj, masalah psikologi penumpang dan kru dan masalah peribadi.

Pengumuman Khalid mengenai warga Iran itu selari dengan hasil siasatan polis di Thailand yang mendapati dua penumpang MH370 dengan pasport curi itu mungkin pelarian yang mencari suaka.

Ia berdasarkan kepada tempahan tiket harga paling murah serta laluan transit Kuala Lumpur-Beijing-Amsterdam sebelum menuju ke destinasi akhir masing-masing ke Copenhagen, Denmark dan Frankfurt, Jerman.

"Berdasarkan kepada tempahan tiket saja, sekiranya keganasan, mereka tentunya mengkhususkan laluan dan pesawat yang hendak dinaiki," kata Ketua Polis Pattaya, Supachai Puikaewcome seperti dipetik oleh Reuters pada Selasa.

Penumpang pasport curi itu dibantu oleh dua warga Iran yang menguruskan tempahan tiket daripada sebuah agensi pelancongan yang sudah dilanggani oleh orang tengah itu sejak tiga tahun lalu.

Sementara itu, Ketua Pengarah Imigresen Aloyah Mamat berkata dua penumpang pasport curi itu menggunakan pasport yang sama untuk masuk dan keluar dari Malaysia.

"Kita tidak dapat kesan. Sistem (pasport) kita biometrik. Saya tidak pasti pasport mereka ada biometrik atau tidak," katanya, sambil menegaskan semua protokol keselamatan sudah dipatuhi.

Ketua Pengarah Jabatan Penerbangan Awam, Datuk Azharuddin Abdul Rahman pada Isnin memaklumkan siasatan berhubung isu pasport curi itu kini bertumpu kepada aspek penglibatan sindiket pasport. -AD

)

Apa yang misteri sangat tu?.. tengok gambar kat bawah ini..


Persoalannya bagaimana dua individu yang berlainan, yang kelihatan badannya dan kepalanya berbeza, tapi kedudukan kaki dan lantainya sama?

Tidak mungkin samasekali kedudukan kaki kedua-dua pemuda itu benar-benar kelihatan sama sedangkan muka masing-masing sedang menghadap arah berlainan.


Ada sesiapa yang boleh tolong jawab?

Kegagalan Pentadbiran Najib tangani krisis MH370 dikutuk media Antarabangsa..

Posted: 11 Mar 2014 09:00 PM PDT


Inilah yang kita dapat bila individu yang 'Kurang cerdik' dan lemah dilantik dan dikekalkan sebagai pemimpin negara...

Dalam menangani krisis yang yang menjadi perhatian dunia terserlah kelemahan mereka..

The Star melaporkan pagi tadi, Vietnam akan mengecilkan operasinya hingga Malaysia menjelaskan dimanakah sebenarnya pesawat MH370 itu hilang dari radar, begitu juga Thailand.

Apa yang jelas disebalik tindakan mereka itu, mereka sebenarnya sudah mula hilang kepercayaan kepada maklumat yang dibekalkan oleh pihak berkuasa Malaysia.

Sedikit sebanyak ianya menjejaskan nama Malaysia di mata dunia... Tapi macai peduli apa.. dapat 'T Shirt' percuma dan upah RM30 pun dah bangga...

..... Ketidakselarasan dan ketidakcekapan dalam mengendalikan insiden kehilangan pesawat MH370 menunjukkan bahawa lebih 50 tahun mengamalkan kawalan ketat ke atas maklumat adalah tidak sesuai bagi Malaysia dalam mengendalikan krisis yang kini sedang diikuti seluruh dunia, lapor Bloomberg hari ini.

Ia berkata, China mengesa Malaysia supaya lebih telus dengan "tindakan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menjadikan sepupunya, Pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Hishammuddin Hussein, individu bertanggungjawab terhadap siasatan" mengapa pesawat milik Malaysia Airlines (MAS) hilang pada 8 Mac.

Pesawat Boeing 777- 200ER dalam perjalanan ke Beijing dengan 239 orang penumpang apabila ia hilang. Penyiasat dari sekurang-kurangnya sembilan negara masih berusaha mencarinya.

"Mereka mengendalikan isu global yang besar seolah-olah ia adalah politik domestik," kata Prof Emeritus Clive Kessler, ahli Sosiologi dan Antropologi di University of New South Wales di Sydney, yang menganalisis politik negara selama setengah abad .

"Dengan punca kehilangan masih tidak diketahui anda boleh memahami keperluan mengekalkan budi bicara dan sikap berhati-hati tetapi ia dilihat sebagai usaha menyembunyikan kebenaran sama ada di Malaysia dan tempat lain di rantau."

"Pentadbiran Najib sedang menghantar mesej rakyat harus membiarkan 'kerajaan memberitahu mereka apa yang mereka perlu tahu, bila mereka perlu tahu, dan bukan sebelum itu'," kata Kessler ~ The Malaysian Insider..

Ini laporan penuhnya...


Malaysia Failing to Manage Crisis Exposes Leadership Limit

Malaysia, aspiring to become a developed nation in six years, is finding that more than 50 years under one coalition and tight control over information is a mismatch for handling a rapidly growing crisis followed across the world.

China is calling on Malaysia to be more transparent as Prime Minister Najib Razak lets his cousin, Acting Transport Minister Hishammuddin Hussein, be the face of the investigation into why a Malaysian Airline System Bhd. (MAS) plane vanished on March 8. It was en route to Beijing with 239 people on board. Investigators from at least nine countries are trying to locate the jet.

Najib's United Malays National Organisation leads the coalition governing the Southeast Asian nation. Only in recent years has it seen a move toward more competitive elections, in some districts, that put a premium on public speaking. The government's lack of a clear message, compounded by a series of false leads on the plane's whereabouts and questions on coordination, risks undermining its image internationally.

"They're handling a huge global issue as if it was domestic politics," said Clive Kessler, Emeritus Professor of Sociology and Anthropology at the University of New South Wales in Sydney, who has analyzed the nation's politics for half a century. "With the cause of the disappearance still unknown you can understand the need for discretion and caution but it's being perceived in Malaysia and elsewhere in the region as a bid to hide the truth."

'Doesn't Work'

Najib's administration is sending the message that people should let the "government tell them what they need to know, when they need to know it, and not before," Kessler said. "That's the way they've acted for generations and they are starting to find out it doesn't work anymore."

Many newspapers and television networks in Malaysia are controlled by the government directly or indirectly. And Najib, 60, has yet to make good on a pledge to replace the nation's Sedition Act with legislation that would protect free speech while preventing incitement of religious or ethnic hatred.

The law, which dates back to 1948 when Malaysia was under British control, mandates jail sentences of at least three years for words deemed seditious, including those that "excite dissatisfaction" against the government.

Government-controlled Malaysian Airlines said in a statement yesterday it would "continue to be transparent in communicating with the general public via the media" on all matters affecting Flight 370.

Stolen Passports

Nations searching for the plane had little to go on with no distress calls, emergency-beacon signals, bad weather or other signs why an airliner would lose touch in one of the safest phases of flight. Air patrols resumed for a fifth day as planes and ships prowled waters on both sides of Peninsular Malaysia after failing to find debris along the jet's route. The discovery that two passengers boarded the missing flight using stolen passports raised concern about Malaysia's immigration security practices.

"The Malaysian side cannot shirk its responsibilities," the Global Times, a Chinese government-controlled newspaper, said in an editorial on March 10. "The initial response from Malaysia was not swift enough. There are loopholes in the work of Malaysia Airlines and security authorities."

Faced with pressure from families of the 153 Chinese nationals who were on the flight, Chinese Foreign Ministry spokesman Qin Gang for a second day yesterday noted the lack of progress in finding the Boeing Co. 777-200.

Urging Malaysia

"We once again request and urge the Malaysia side to enhance and strengthen rescue and searching efforts," Qin told reporters in Beijing.

"The Chinese government is under quite a lot of pressure," said Xu Liping, senior fellow at the National Institute of International Strategy at the Chinese Academy of Social Sciences in Beijing. Ordinary people in China feel the investigation "has not been professional."

Broader ties between Malaysia and China probably won't suffer, he said, citing a phone conversation between Chinese Premier Li Keqiang and Najib on March 8 about the missing flight. "This channel has been unimpeded."

Cautious Personality

China accounted for 8.262 billion ringgit ($2.52 billion) of Malaysia's exports in January, the second-largest amount after Singapore. Malaysia approved $920 million of foreign investment from China in the manufacturing sector in 2013, up from $646 million the year earlier, according to the Malaysian Investment Development Authority. Najib's government has a $444 billion 10-year plan to build roads, ports and utilities plants to elevate the country to developed-nation status by 2020.

It is understandable that Najib doesn't want a high profile in this situation given his cautious personality, according to Joseph Liow, associate dean of the S. Rajaratnam School of International Studies in Singapore.

"He's not one who would go to the front of the camera and do lots of chest thumping and wave the flag and all that without being certain that there's substantive" progress in the investigation, he said. "Hisham is very different from his cousin. He's someone who is not uncomfortable with the limelight," he said, referring to Hishammuddin.

Hishammuddin, 52, has been the acting minister since a general election last May. He is unable to formally take the role given internal coalition rules on which party assumes particular posts in cabinet.

Other Leaders

Other Asian leaders have faced questions for not reacting to crises immediately. Philippine President Benigno Aquino was criticized for taking two days to visit victims of Super Typhoon Haiyan last year. So was China's former premier, Wen Jiabao, when he took more than two weeks to visit the site of the country's worst snow storms in 50 years in 2008.

In the U.S., President George W. Bush was criticized for his handling of damage caused by Hurricane Katrina in 2005 after he remained on vacation as New Orleans flooded. He cut short the break by two days to survey the damage from the air, something he later said was a "huge mistake" since it made him look "detached and uncaring."

Najib needs to assure Malaysians and the international community that his government is doing all it can, said Vishnu Varathan, an economist at Mizuho Bank Ltd. in Singapore.

"What could have been done was the prime minister delegating the transport secretary to locating the plane and assigning one other person in charge of investigating the security breach and another to handle international relations," he said. "It's not easy to convey all that is happening in the background and the government needs to highlight these things."

Airline Statement

Compounding the image that authorities leading the investigation are struggling to communicate effectively, Malaysian Airlines issued three versions of a press statement yesterday to correct several errors. One was a reference to an "expensive" rescue operation, which it meant to call "extensive."

"There are big issues -- transparency, information sharing, questions associated with security," said Bridget Welsh, a political science professor at Singapore Management University. "They are not in control of the discussion and the problem is they're not instilling confidence. Everyone wants to give them the benefit of the doubt but this is a crisis of credibility for the administration."

Najib postponed a trip to Mauritius, according to the state-run news service Bernama. He also met the families of the crew from the missing plane at Kuala Lumpur International Airport, his press office said on Twitter on March 8.

'Everything Possible'

"I assure you we are doing everything possible within our means," Najib said on Twitter on March 9. "We thank you for your prayers, assistance and show of solidarity."

Najib's office directed queries on China's concerns about the handling of the incident to authorities involved in the investigation.

Hishammuddin, who is also defense minister, was elected a vice president of UMNO in October, putting him in line to possibly succeed Najib. He is the nephew of Malaysia's second prime minister, Najib's father, Abdul Razak Hussein.

"It's a lack of experience, anybody would be tested," said SMU's Welsh. "This is Hisham's test, and Najib's government's test."

Mahathir Years

Former Prime Minister Mahathir Mohamad, who led the country through the 1998 Asian financial crisis, "was a stronger leader," said RSIS's Liow.

Mahathir responded with capital controls when investors fled Asian economies during the crisis. He called billionaire financier George Soros a "moron" who was trying to destroy growth through speculative attacks on the currency.

~ Bloomberg

MH370 : Ni berita atau spekulasi nih?

Posted: 11 Mar 2014 05:30 PM PDT


Berita tentang MH370 yang hilang ini bukan sahaja memeranjatkan malah amat mengkagumkan seluruh dunia khususnya rakyat Malaysia amnya..

Memeranjatkan ialah setelah empat hari gerakkan mencari dan menyelamat dan hampir habis keseluruhan asset TLDM digerakkan bagi menjalankan operasi dan berpuluh-puluh kapal dan kapalterbang dari negara asing turut membantu....

Sumber tentera mengesahkan kepada Reuters Boeing 777-200ER dengan 239 penumpang bertukar laluan dan menuju ke sebelah lain semenanjung Malaysia.

"Ia mengubah laluan selepas Kota Baru dan mengambil altitud lebih rendah. Ia terbang ke Selat Melaka," kata pegawai tentera, yang diberi taklimat mengenai siasatan itu, kepada Reuters.

Yang mengkagumkan pula ialah anggaran mata kasar seorang Nelayan iaitu kapal terbang terbang terbang rendah 1,000 meter dari aras laut di Kota Baru, Kelantan adalah sama dengan bacaan pada radar TUDM..

Ini laporannya...

Dalam perkembangan yang memeranjatkan, tentera Malaysia mendedahkan mereka mengesan pesawat MH370 milik Malaysian Airlines yang hilang menerusi radar ketika pesawat yang masih hilang itu merentasi Selat Melaka, jauh dari di mana ia melakukan komunikasi terakhir dengan menara kawalan trafik awam di teluk Thailand.

Sumber tentera mengesahkan kepada Reuters Boeing 777-200ER dengan 239 penumpang bertukar laluan dan menuju ke sebelah lain semenanjung Malaysia.

"Ia mengubah laluan selepas Kota Baru dan mengambil altitud lebih rendah. Ia terbang ke Selat Melaka," kata pegawai tentera, yang diberi taklimat mengenai siasatan itu, kepada Reuters.

Selat Melaka, salah satu laluan perkapalan yang paling sibuk di dunia, berada di pantai barat Malaysia.

Syarikat penerbangan itu berkata, pada Sabtu lalu, pesawat yang membawa 227 penumpang dan 12 anak kapal terputus hubungan selepas Kota Baru, bandar di pantai timur Malaysia.

Akhbar Berita Harian yang pertama melaporkan perkembangan itu, memetik Panglima Tentera Udara, Jeneral Tan Sri Rodzali Daud, sebagai berkata mereka menjejak isyarat itu ke Pulau Perak, pantai barat negara.

"Kali terakhir pesawat itu boleh dikesan oleh menara kawalan ialah berhampiran Pulau Perak, iaitu di Selat Melaka pada 2.40 pagi.

"Selepas itu, isyarat daripada pesawat itu hilang," katanya.

Secara kebetulan, kenyataan pertama Malaysian Airlines mengenai kehilangan pesawat itu pada Sabtu menyatakan menara kawalan terputus hubungan dengan pesawat berkenaan pada 2.40 pagi tetapi ia kemudian dibetulkan kepada 1.30 pagi.

Ia juga dilaporkan bahawa unit kawalan dan pengawasan udara Singapura turut mendapati ada isyarat MH370 "berpatah balik sebelum ia dilaporkan berada pada ketinggian 1,000 daripada altitud asal di 10,000 meter".

Ramai yang melaporkan pesawat itu, Boeing 777-200ER hilang kira-kira jam 1.30 pagi ketika terbang di atas Laut China Selatan di antara pantai timur Malaysia dan selatan pantai Vietnam.

Pesawat itu dilaporkan hilang daripada radar dan lokasi terakhir yang diketahui ialah 065515 Utara (longitude) dan 1033443 Timur (latitude).

Keadaan itu disokong dengan laporan polis yang dibuat beberapa penduduk di pantai timur yang mendakwa mereka terlihat cahaya besar dan kapal terbang terbang terbang rendah 1,000 meter dari aras laut di Kota Baru, Kelantan.

Bagaimanapun, pihak berkuasa mencari dan menyelamat (SAR) gagal menemui petanda pesawat itu berada di dalam air di Laut China Selatan.

Indikasi yang menunjukkan MH370 mungkin berpatah balik mendorong operasi SAR diperluas ke Selat Melaka dan Laut Andaman.

Operasi mencari pesawat hilang itu membabitkan pasukan tentera dan pihak berkuasa dari Australia, China, Thailand, Indonesia, Singapura, Vietnam, Filipina dan Amerika Syarikat selain Malaysia.

Hari ini adalah hari keempat operasi SAR dijalankan ~ The Malaysian Insider


Errr.. berita benar atau spekulasi nih?

Weii Khairy!! Hang jangan meludah ke langit!!

Posted: 11 Mar 2014 03:00 PM PDT


Amatlah aneh apabila Ketua Pemuda UMNO cuba berlagak hero kononnya pilihan raya Kajang sengaja dibuat kerana kita tahu pilihan raya kecil Balingian, Sarawak juga akan turut diadakan tidak lama lagi.

AMK ingin menegaskan bahawa boneka sebenar dalam pilihan raya kecil N25 Kajang ialah Chew Mei Fun yang diletakkan oleh UMNO-BN sebagai calon bagi menjustifikasikan amalan perkauman, kelemahan pentadbiran dan kezaliman UMNO selama ini.

Ini berbeza dengan Pakatan Rakyat, khususnya Keadilan yang jelas merupakan parti pelbagai kaum, diasaskan dan terus berjuang untuk menambah kecekapan pentadbiran serta tidak tunduk kepada sebarang tekanan daripada kezaliman UMNO-BN selama ini.

Sebagai tanda keseriusan dalam pilihan raya kali ini, Keadilan menawarkan Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail, iaitu Presiden parti sebagai calon.

Beliau berpengalaman menjadi ahli parlimen, seorang yang mempunyai kelayakan pendidikan dan teruji dalam menggalas perjuangan rakyat.

Malah, dengan usaha untuk mencalonkan Datuk Seri Anwar Ibrahim, Ketua Umum Keadilan sebelum ini, jelas Keadilan mengambil risiko besar dan ini dibuat demi memastikan mesej reformasi bukan sahaja hanya disuarakan tetapi dapat dilaksanakan secara menyeluruh dan cekap.

Bagaimanapun, umum maklum betapa kecutnya UMNO-BN apabila usaha meletakkan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai calon telah secara tergesa-gesa digagalkan melalui satu keputusan mahkamah yang sangat janggal sehingga nama negara tercalar apabila Bangsa Bersatu dan badan bersabit undang-undang dan keadilan dunia membuat kenyataan keperihatinan mereka.

Tindakan UMNO-BN ini bukan sahaja jijik tetapi menunjukkan dengan jelas bahawa mereka tidak pernah dan tidak akan berubah daripada mengamalkan cara politik kuno dan bankrap moral.

Dan inilah yang cuba ditutup melalui pencalonan Chew Mei Fun. Daripada seluruh kenyataan ini, jelaslah Ketua Pemuda UMNO meludah ke langit.

Maka, AMK menyeru para pengundi di N25 Dewan Undangan Negeri Kajang untuk memilih Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail sebagai satu sokongan untuk reformasi dan penolakan terhadap politik jijik UMNO-BN.


SHAMSUL ISKANDAR MOHD AKIN
Ketua Angkatan Muda Keadilan
Ahli Parlimen Bukit Katil, Melaka
11 Mac 2014

Tiada ulasan: