Nuffnang

Pengikut

ALHUSSEYN

sumber :-

ALHUSSEYN


Jom tengok Makcik Puteri Umno mengamuk dalam dewan rakyat...

Posted: 20 Mar 2014 11:22 AM PDT

Aku sendiri pun dah tak tahu nak kenal yang mana satu lelaki, yang mana satu pompuan....errrr betina? 

Korang lebih cerdik dari aku untuk menilainya. Nilailah sendiri ....

7:18 [Hanipa] ~ Saya juga ingin menyatakan bahawa, apabila berlakunya kes Permatang Pauh ni, seluruh dunia menyaksikan, sebab orang boleh melihat ketidak samaan dari segi treatment ke atas Permatang Pauh.Kita dalam perlembagaan ada artikel 8, equality before the law. Saya nak tanya, kenapakah adanya perbezaan cara kita mengendalikan kes Permatang Pauh dengan kes yang lebih teruk lagi! Kes yg melibatkan pembunuhan, seorang warga Monggolia; kita lihat Razak Baginda dibebaskan, kita lihat sampai sekarang pun, [ketika ini Pengerang dan Padang Besar bangun minta mahu mencelah]

 8:25 [Azalina] ~ Hei Sepang, [Macam lagak Hang Tuah menyeru : Hey Jebat!] saya nak tanya Sepang, kalau Sepang kata , sesiapa dibebaskan atas mana-mana mahkamah, saya nak tanya Sepang, bukankah kita ada proses rayuan dalam mahkamah Malaysia , yg mana kalau kita tidak puas hati keputusan Mahkamah Tinggi, kita boleh pergi ke Mahkamah Rayuan, lepas itu kita boleh naik ketaraf tu…maknanya proses tu ada, betul tak Sepang? Setuju?

 8.49 [Hanipa]~ OK, setuju.Terima kasih! Saya 400 peratus, lima …Satu juta pun boleh! Memang saya setuju! Tetapi Pengerang, sebenarnya, exactly my point! Kalau betul ada hak untuk merayu, kenapakah Razak baginda dibebaskan, tidak merayu? [ Penyokong PR bersorak dan menepuk meja , mungkin sebab Azalina bagi bola tanggung atas net untuk Hanipa!] 

9.11 ~ Makcik Puteri Umno tu semakin marah dan geram Grrr! Dia mengamuk dan melalak blah! blah! blah! Kah! Kah! Kah! Kat bahagian ending tu baru Khalid Samad bagi tau apa sebabnya makcik tu naik hanginnn.Rupa-rupanya ....Ah! Korang tengoklah sendiri kalau nak tahu apa yang Khalid katakan tu:

Kapal Norway sampai kawasan di mana serpihan pesawat Malaysia mungkin telah dikesan

Posted: 20 Mar 2014 04:28 AM PDT

 Khamis, 20 Mac 2014 ( Reuters ) - Syarikat penerbangan kereta Norway Hoegh St Petersburg telah sampai ke kawasan di Lautan selatan India dekat Australia di mana dua objek terapung, disyaki serpihan dari pesawat jet Malaysia MH370 yang hilang, telah dikesan, kata pemilik kapal pada hari Khamis .

 Syarikat penerbangan kereta itu sedang dalam perjalanan dari Madagascar ke Melbourne apabila ia mendapat permintaan daripada pihak berkuasa Australia untuk membantu dalam menyiasat objek dikesan oleh satelit empat hari lalu di salah satu bahagian terpencil di dunia, kira-kira 2,500 km (1,500 batu) barat daya Perth. 

(Laporan oleh Ole Petter Skonnord dan Camilla Knudsen; Penulisan oleh Nerijus Adomaitis; Penyuntingan oleh Sonya Hepinstall ) SUMBER

 Berikut dari Kini TV : Objek disyaki MH370 dikesan, PM Australia telefon Najib 

 

MH370 : Jumpa di Selat Melaka

Posted: 19 Mar 2014 10:10 PM PDT

Boleh dikatakan setiap hari ada saja berita melaporkan mengenai penemuan pesawat MH370 yang hilang itu.Tapi biarlah kali ini, penemuan yang dilaporkan itu biar betul-betul dan  adalah yang paling betul adanya....

 

MISTERI kehilangan pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370 yang memasuki hari ke-13 pada Khamis, menyaksikan pelbagai pihak tampil dengan teori dan gambar kononnya yang diperoleh menerusi rakaman satelit menunjukkan lokasi terakhir pesawat itu dilaporkan hilang.
Terbaharu, satu lagi imej dimuat naik dengan mendakwa bayangan dalam air yang dirakam oleh satelit merupakan pesawat MH370 yang dilaporkan hilang pada 8 Mac lalu.
 Berbeza dengan gambar lain, kali ini penerangan mengenai gambar tersebut lebih terperinci termasuk kedudukan pesawat itu ditemui.

 Pesawat tersebut kini didakwa berada di dalam lautan di Selat Melaka iaitu lokasi terakhir penerbangan yang membawa 239 penumpang dan anak kapal itu dikesan radar tentera.

 Bagaimanapun tiada pihak yang tampil membuat pengesahan mengenai ketulenan gambar tersebut.SUMBER

Anwar Ibrahim tegas pertahankan Kapten Zaharie, juruterbang MH370

Posted: 19 Mar 2014 08:06 PM PDT

Zaharie Ahmad menentang ekstremism dan taksub – Anwar Ibrahim
Spekulasi terhadap juruterbang MH370 semakin liar dan berleluasa . Ada yang mengandaikan juruterbang itu sendiri yang sengaja menerbangkan pesawat itu keluar dari perjalanan asal yang telah ditetapkan. 

 Bagi tujuan tersebut, juruterbang itu telah berlatih untuk membiasakan dirinya dengan menggunakan simulator yg dipasang di rumahnya … dilaporkan, polis sedang berusaha melalui pakar untuk mendapatkan data stimulator yg telah dipadam itu....

Dan yang paling dahsyat sekali, bila ada yang kata, juruterbang itu telah sengaja menjunamkan pesawat itu untuk membunuh diri…. 

 Ini semua, menurut spekulasi itu lagi, adalah kerana juruterbang tersebut sangat keciwa diatas hukuman yang dikenakan kepada Anwar Ibrahim oleh mahkamah baru-baru ini. 

  Spekulasi semakin liar hingga macai-macai Umno cuba melibatkan pula Anwar Ibrahim – "Ini semua salah Anwar," kata macai-macai Umno! 

  Diatas perkembangan tersebut, maka CCN telah menemubual Anwar Ibrahim dan laporannya adalah seperti berikut : 
 KUALA LUMPUR, 20 Mac - Kapten Zaharie Ahmad Shah, juruterbang Malaysia Airlines  (MAS) yang kini di tengah-tengah siasatan kehilangan Penerbangan MH370, adalah seorang yang menentang fahaman pelampau dan fanatik, menurut Datuk Seri Anwar Ibrahim.
 Anwar, yang mengakui mengenali juruterbang berusia 53 tahun itu pada tahap  tertentu, memberitahu CNN dalam satu temu bualbersamawakil CNN, Christiane Amanpour.
Zaharie sekadar menjadi penyokong setia pembangkang persekutuan, yang beliau tegaskan adalah mengenai "reformasi demokrasi".

 "Sudah tentu dia tidak," Anwar berkata apabila ditanya jika beliau percaya Zaharie menjadi fanatik.

 "Beliau menyokong pakatan berbilang kaum. Beliau menyokong reformasi demokratik. Beliau menentang sebarang bentuk ekstremism," katanya dalam temu bual itu, yang disiarkan pada pukul 3 pagi tadi.

 "Dan kita mengambil kedudukan yang sangat kukuh dalam mendesak untuk perubahan melalui cara perlembagaan dan demokrasi." Ikuti septerusnya  SUMBER

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT