Rabu, 5 Februari 2014

SOKONG PAKATAN RAKYAT

SOKONG PAKATAN RAKYAT


ANAK MUDA PAS: JANGAN PERASAN...

Posted: 04 Feb 2014 05:17 PM PST

Selalu sangat kita dengar Pas memperbaharui ikrarnya bersama PKR dalam PR.  Dulu, mengatakan tak jadi UG dengan Umno.  Ketika menjelang muktamar, nak kaji semula gabungan dalam PR.  Semalam, Pas berkata akan membantu PKR dalam PRK Kajang.   Nampak sangat Pas sentiasa ragu-ragu dalam PR. Asyik-asyik terpaksa "mengucap" semula - akan bersama dengan PR.

Kekadang Pas semacam perasan. Perasan kuat sangat. Macamlah boleh menang pilihan raya jika seorang diri.  Ingatlah, Pas menang semula di Kelantan pada 1990  kerana sumbangan KU LI dengan Semangat 46nya . Pas menang di Terengganu pada 1999 kerana faktor emosi Melayu lantaran kes liwat Anwar. Pas menang banyak di Perak, Selangor, Johor, Kedah pada 2008 dan 2013 adalah kerana undi China yang menyampah dengan BN dan yakin dengan gabungan parti-parti dalam PR.

Untuk anak muda Pas, jangan berlagak dan takbur bila membuat kenyataan politik. Jangan perasan. Tolonglah analisa real politik masa dulu dan masa kini. Pas parti yang boleh 'bertahan" tetapi tidak mungkin maju ke hadapan tanpa bersahabat dan berkongsi kuasa dengan pihak lain. Takkan nak berkongsi kuasa dengan Umno pula!!!!!!!!!!!


Tiada ulasan: