Isnin, 17 Februari 2014

.

.


Jangan pedulikan kepada Zaid Ibrahim

Posted: 16 Feb 2014 04:08 PM PST

SUSUPAN PAGI                                                                                   

Beberapa rakan FB saya bertanya saya kenapa dan untuk apa Zaid Ibrahim hendak bertanding di Kajang. Tidak perlu untuk saya menjawab pertanyaan itu kerana ia sia-sia sahaja. Tetapi dasar orang bertanya ia ingin juga mengetahui mengenai pandangan kita terhadap langkah Zaid itu.

Saya tidak memberi jawaban yang kompleks tetapi sekadar mengatakan, Zaid boleh bertanding kerana beliau tidak dihukum oleh mahkamah dalam tempoh terdekat, tidak muflis dan juga tidak gila. Sesiapa pun yang bebas dari tiga perkara itu boleh bertanding.

Kerana saya pasti kalau Zaid terikat dengan tiga perkara itu dia tidak akan bertanding, kerana pencalonannya nanti akan dibatalkan. Dia seorang peguam terkenal pasti tahu syarat-syarat dan undang-undang SPR.



Syarat itu ditambah dengan satu lagi syarat namanya ada dalam daftar pemilih.

Jadi soal Zaid, sama ada dia bertanding atau pun tidak, tidak menjadi masalah. Kehadirannya tidak akan memberi apa-apa bekas kepada Kajang Move. Zaid hanya habuk-habuk dan debu-debu kecil saja yang merupakan seni dan keindahan dalam demokrasi.

Kedatangannya cuma boleh mencemarkan tangan, tetapi boleh dibersihkan dalam saat itu juga. Justeru jangan pedulikan beliau dan anggap kewujudannya di Kajang itu hanya mainan ilusi saja.

Saya percaya orang seperti Zaid ramai di Kajang nanti. Mereka yang frust dalam politik atau kalah dalam pilihan raya lalu boleh bermian angin di Kajang. Ramai orang bercita-cita mahu jadi hebat dan merembas keadaan seperti Anwar tetapi tidak menjadi. Barang tiruan ia tidak tahan lama.

Setidak-tidak dapat bertanding menentang Anwar dalam satu pilihan raya, ia menampakkan seseorang itu hebat. Anwar ditumpangi dihinggapi bukan sahaja oleh kera, monyet ataupun dedalu tetapi semut gatal dan gajah yang sakit juga ikut sama menumpangi kehebatan Anwar. [wm.kl.8:07 am 17/02/14]

Kunjungan kasih Tengku Besar Putera Selangor

Posted: 16 Feb 2014 04:38 AM PST

RAKMAN RASA                                                                                    

Tengku Besar Putera Selangor di kiri Ahmad Yaakub.
Minggu lepas Tengu Besar Putera Selanggor, YAM Tengku Dato' Seri Ismail Shah al-Haj ibni Almarhum Sultan Hishamuddin al-Shah alhaj, telah mengadakan kunjungan kasih ke atas Menteri Besar Kelantan, Ahmad Yaakub di pejabat MB di Kota Darunaim dan juga terhadap bekas MB Tokguru Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Rombongan beliau bersama 14 orang anggota, kedatangannya diurus aturkan oleh Kelab Penyokong Kerajaan Kelantan (KPKK).

Kunjungan kasih itu sebagai mengeratkan hubungan persahabatan dan kasih beliau dengan kerajaan Kelantan. Tengku Besar Putera pernah datang ke Kelantan kira-kira 60 tahun lalu sesama majlis perkahwinan kekanda beliau, Tengku Bendahara Selangor dengan puteri Almarhum Sultan Ibrahim.

Tengku Besar Putera sangat berbesar hati dengan kunjungan dan berharap hubungan kasih di antara beliau dengan kerajaan Kelantan berterusan.

Atas kunjungan kasih itu tentulah paling gembira MB, Ahmad Yaakub dan bekas MB Nik Abdul Aziz Nik Mat. Sudah tentu kunjungan kasih itu akan memberi semangat dan merupakan satu penghormatan di raja bagi Ahmad Yaakub dan Kerajaan Kelantan.

Sementara itu menurut Presiden KPKK, Abdul Razak Abbas kunjungan diraja itu merupakan tugas dan tanggungjawab pertama kelab itu dalam memastikan Kerajaan Kelantan mantap dan mendapat sokongan rakyat. [wm.kl.8:35 pm 16/02/14]

Tiada ulasan: