Ahad, 9 Februari 2014

Anak Sungai Derhaka

Anak Sungai Derhaka


Apa kaitan Rafizi dengan isutempatan hingga beliau diserang di Pulau Pinang?

Posted: 09 Feb 2014 08:01 AM PST


Ceramah Pengarah Strategik PKR, Rafizi Ramli di Bukit Gedung P.Pinang semalam dicemari insiden kekecohan apabila sekumpulan 40 orang daripada beberapa NGO telah menyerbu ceramah berkenaan dan mengepung Rafizi.

Rafizi yang pada mulanya bersemangat berceramah mengenai keburukan GST serta berkempen untuk Anwar bertanding di Kajang, mula panik apabila diasak dengan kehadiran kumpulan terbabit.


Pengunjung ceramah Rafizi yang berjumlah hampir 200 orang disitu juga terpinga-pinga apabila Rafizi kelihatan gementar untuk menjawab tuduhan daripada wakil NGO terbabit yang menyebut Anwar gila kuasa serta tak memikirkan kepentingan rakyat.


Wakil NGO itu juga mendesak Rafizi serta Anwar menyelesaikan pelbagai isu rakyat khususnya bangsa melayu di P.Pinang terlebih dahulu sebelum berangan-angan untuk menawan Putrajaya melalui kerusi Menteri Besar Selangor.

Sepucuk surat telah diserahkan oleh wakil NGO terbabit kepada Rafizi berkenaan sebuah rumah warga emas yang bakal dirobohkan oleh kerajaan DAP P.Pinang bagi memberi laluan kepada pembinaan perumahan mewah di Jalan Waterfalls.

Agak mengecewakan apabila Rafizi Ramli selaku orang kanan Anwar, secara keterlaluan menghalau NGO terbabit selepas penyerahan surat berkenaan tanpa mahu mengadakan sebarang perbincangan.

Itu apa yang dilaporkan oleh sebuah portal berita Pro UMNO.. UtaraNews

Berikut pula kenyataan media dari SAMM Pulau Pinang mengenai insiden ini yang mempersoalkan apa kaitannya Rafizi yang merupakan Ahli Parlimen Pandan dengan isu tempatan di Pulau Pinang?

SAMM Pulau Pinang menyelar tindakkan kurang cerdik individu (pro umno) membuat provokasi kecoh dengan memaki hamun di Program Ceramah bersama YB Rafizi, YB Sim Tze Tzin YB Tkm1 Haji Rashid Hasnon dan Pemimpin Pakatan Rakyat Setempat di Bukit Gedung Pulau Pinang.

Dalam kekecohan semalam terdapat tindakan kurang cerdik dari puak-puak terdesak untuk mencipta isu.

Dalam kancah politik Malaysia belum pernah kita lihat tindakan ganas dan kurang cerdik seperti ini dari Rakyat Pro Pakatan Rakyat.
Antara persoalan yang bermain dalam fikiran setiap Rakyat yang hadir di program berkenaan.

1. Siapa sebenarnya yang serang siapa dulu dengan membuat provokasi dan di program siapa?

2. Apa kaitan dengan penyerahan notis roboh rumah di Waterfall Pulau Pinang kepada YB Rafizi Ahli Parlimen Pandan?

3. SAMM Pulau Pinang mengutuk keras tindakkan melulu beberapa individu yang membuat kecoh di tempat ceramah semalam tidak profesional dengan menjerit-menjerit memaki hamun Penceramah yang hadir semalam.

4. Selepas selesai insiden di ceramah bukit gedong kelihatan individu yang menganggu dan yang ingin serahkan notis tersebut bersama TKM1 berbincang tentang pekara tersebut di Nasi Kandar, ada cara mudah utk berjumpa tapi kenapa pada awalnya perlu membuat kecoh di tempat ceramah?

Sebenarnya mereka terdesak untuk mencari isu untuk menyerang Pakatan Rakyat.. Mereka menggunakan media massa pro kerajaan yang hadir semalam untuk memanipulasi isu dan bertujuan menyerang Pakatan Rakyat..

Tetapi mereka tersilap langkah, kerana kami tidak berminat melayan provokasi yang cuba di timbulkan.. Kerana kita dari Pakatan Rakyat tidak mudah termakan provokasi..

Turut hadir semalam lebih kurang 6 orang Pengawai Keselamatan (SB) tetapi mereka berjaya mengawal keadaan..

Penyokong Pakatan Rakyat juga berjaya menenangkan keadaan untuk mengelakan daripada berlaku insiden yang lebih buruk..

Solidariti Anak Muda Malaysia (Pulau Pinang)

Nak serbu macam mana sekalipun carilah isu yang relevan... ini tidak main serbu saja, mana tak si Rafizi tak terpinga-pinga.. dia tak tahu dan tak faham sebab apa memo tu dihantar kepada dia..

Tiada ulasan: