Rabu, 1 Januari 2014

Tukar Tiub

Tukar Tiub


YANG ZALIM TAKUT DENGAN DEMO

Posted: 01 Jan 2014 06:30 PM PST




 KOMENTAR TUKAR TIUB
kelas menindas amat takut dengan ombak rakyat
pemerentah yang zalim dan ganas amat takut dengan ombak rakyat
kerajaan yang zalim dan ganas amat takut dengan rakyat berdemo



kenapa?

kerana bila rakyat berdemo kerajaan zalim jatuh
bila rakyat berdemo dikator lari ke luar negara




ini sejarahnya:

shah iran  yang zalim di halau dengan demo tahun 1979
marcos yang zalim di halau dengan demo  tahun1983
suharto yang zalim di halau dengan demo pada tahun 1997
zainal abidin yang zalim di halau dengan demo   tahun 2011
mubarak yang zalim dihalau dengan demo  pada tahun 2011

REFORMASI 1998
NOTA
kalau pada tahun 1998
tidak ada demo untuk tendang madey
hari ini anak lelaki iskandar kutty
masih lagi perdana menteri


Perhimpunan Haram Tidak Demokratik - Tun M
KUALA LUMPUR:  Mahathir Mohamad anak Lelaki Iskandar Kutty mengutuk perhimpunan haram yang diadakan pada sambutan ambang tahun baharu pada Selasa malam dan menyifatkannya sebagai tindakan tidak demokratik.
Katanya kumpulan yang menghadiri perhimpinan berkenaan sengaja ingin menimbulkan masalah kepada majoriti orang ramai yang tidak terlibat dengan perbuatan tidak bertanggungjawab itu.
"Sebagai negara demokratik, memanglah kumpulan minoriti juga mempunyai hak. Tapi, mereka tidak mempunyai hak untuk mengganggu kehidupan kumpulan majoriti yang mahu menyambut tahun baharu, demokrasi apakah ini?" katanya.


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...DULU INDIA NI KATA  ... BUKAN BUDAYA KITA..kah kah kah..

kah kah kah..KINI SUDAH JADI TRADISI DAN BUDAYA..kah kah kah..

kah kah kah..TAHUN BARU DEMO... kah kah kah..

kah kah kah..HARI BRITISH LARI 31 OGOS DEMO..kah kah kah..

kah kah kah...APA SAJE PELUANG ADA ... TURUN DEMO... kah kah kah..

kah kah kah..DARI BUKAN BUDAYA... JADI TAK DEMOKRATIK...kah kah kah..

kah kah kah..POOOORAH... POOOORAK CIIIT.. BANCHUT... kah kah kah..

kah kah kah..DEMO AKAN DI TERUSKAN... kah kah kah..

kjah kah kah..HINGGA KETUANAN MELAYU TERCABUT GIGI... kah kah kah


-----------

BERITA BAIK UNTUK ANAK MUDA

Posted: 01 Jan 2014 06:00 PM PST






KOMENTAR TUKAR TIUB
ini berita baik untuk pelajar mahasiswa
ini berita baikl untuk anak muda
ini berita baik untuk negara dan bangsa

salut


Solidariti Mahasiswa Malaysia: 

Himpunan Turun hanya permulaan »

SMM
(Basyar Abkadir) KUALA LUMPUR 1 JAN: Himpunan membantah kenaikan kos sara hidup malam tadi yang berjaya mencatat kehadiran lebih 10,000…



BUKHARYKUALA LUMPUR 1 JAN: Himpunan membantah kenaikan kos sara hidup malam tadi yang berjaya mencatat kehadiran lebih 10,000 peserta merupakan isyarat pertama daripada rakyat Malaysia membantah kenaikan harga barang.
Pengerusi Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) Muhammed Bukhairy Sofian menegaskan, mahasiswa akan terus memberi tekanan kepada kerajaan minoriti Umno-BN.
"Ini baru di peringkat permulaan. Ini baru isyarat kepada kerajaan supaya mereka sedar orang bawahan ini susah," kata Bukhary ketikia ditemuiKeadilandaily di Dataran Merdeka malam tadi.
"Kalau kerajaan masih melaksanakan mahu GST, masih mahu meneruskan kenaikan harga barang, kita (mahasiswa) akan datang memprotes lagi dan terus beri tekanan kepada kerajaan," tegasnya.
Katanya, kerajaan menggunakan dana awam bagi program tidak munasabah seperti perayaan malam tahun baru, sedangkan pada masa yang sama ada rakyat menderita akibat bencana alam seperti banjir di Pahang dan Sarawak.


---------

KENYATAAN RESMI

Posted: 01 Jan 2014 05:39 PM PST







Protes Ambang Tahun Baru Capai Matlamat dan Berlangsung Aman

Akhirnya Dataran Merdeka sekali lagi menjadi medan protes rakyat apabila seramai 50 ribu orang memenuhi segenap padang dan jalan di depan bangunan Sultan Hishamuddin. Ia satu lembaran sejarah baru selepas kali terakhir Dataran Merdeka menjadi medan protes rakyat ialah pada tahun 1998 tetapi kini ia berulang dengan kekuatan rakyat.

Aksi kebangkitan rakyat semalam menjadi berita dunia, melaporkan bahawa tahun 2014 bukan sahaja merupakan tahun melawat Malaysia, tetapi juga tahun perlawanan menuntut kos sara hidup diturunkan.

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) merakam syabas dan tahniah buat semua anak muda aktivis dan mahasiswa khususnya mereka yang terlibat dalam Gerakan3112 #RPDM31D yang menjadi penggerak utama. SAMM juga ingin menegaskan beberapa perkara;

1. Dua pengumuman dari Perdana Menteri dan Timbalannya, untuk turun elaun menteri dan untuk kaji semula rasionalisasi subsidi merupakan salah satu kejayaan protes. Namun rakyat tidak mudah ditipu, potong gaji 10% tidak menutup pembaziran, ketirisan, salah guna kuasa dan sebagainya. Najib berani potong gaji menteri, apakah berani memotong perbelanjaan Rosmah?

2. Lebih 1300 laporan polis yang dibuat oleh Umno dan NGO pro-BN kononnya akan berlaku keganasan pada malam tahun baru termasuk 'himpunan guling kerajaan' meleset sama sekali. Protes berlangsung dengan aman, tiada yang cedera dan tiada kerajaan yang terguling. 

3. SAMM mengutuk cubaan fitnah pihak polis apabila menaikkan gambar palsu di laman facebook rasmi PDRM kononnya terdapat seorang anggota yang cedera parah ketika bertugas di Dataran Merdeka malam tadi. Walaupun permohonan maaf telah dibuat oleh PDRM melalui laman yang sama, integriti polis dalam menyebarkan berita cukup terjejas. Ini juga bukan kali pertama, ketika Bersih 3.0 dulu berita kematian anggota polis disebar dan polis percaya propaganda jahat ini lalu bertindak ganas terhadap peserta demo.

5. Persembahan konsert dihentikan oleh penganjur setelah melihat peserta demonstrasi berbaju hitam memenuhi keseluruhan padang. Tiada seorang pun peserta himpunan yang naik ke pentas konsert seperti yang dilaporkan oleh TV3.

6. Ucapan Datuk Bandar yang berbaur provokasi tidak berjaya membangkit kemarahan rakyat untuk merampas pentas, malah hadirin tetap bertenang. SAMM turut menyifatkan konsert yang menelan belanja mewah RM15 juta itu wajar dihentikan oleh rakyat. Ini kerana ketika ramai yang terkesan kenaikan berantai kos sara hidup, sebuah agensi kerajaan sewenang-wenangnya membazirkan wang rakyat. Sepatutnya sambutan tahun baru perlu bersifat muhasabah.

7. Pihak polis menuduh SAMM dan beberapa NGO sebagai penganjur 'himpunan guling kerajaan', ternyata tuduhan ini melulu dan tersasar. Proses saman akan bermula dalam masa terdekat bagi membersihkan nama SAMM.

8. Aksi protes di Dataran Merdeka adalah kemenangan besar buat rakyat yang menjadi penganjur. Kehadiran puluhan ribu demonstran menjadi bukti bahawa propaganda polis dan kerajaan gagal mengalih isu sebenar iaitu tuntutan menurunkan kos sara hidup.

SAMM yakin gerakan rakyat ini tidak akan terhenti di sini. Protes akan diteruskan selagi kerajaan tidak 'turun' dan SAMM akan mengganda usaha untuk mobilisasi lebih besar dalam satu lagi himpunan raksasa yang dijangka berlaku pada Hari Buruh tahun 2014.

Sekian

Edy Noor Reduan
Pengarah Propaganda
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)


RAKAMAN SEJARAH ANAK MUDA


---------

SEMUA WAJIB BERSEDIA

Posted: 01 Jan 2014 05:00 PM PST




DARI FACE BOOK


With Hishamuddin Rais at Himpunan TURUN membantah kenaikan kos sara hidup 31/12/13 Dataran Merdeka. Hishamuddin Rais saying get ready for HIMPUNAN 1/5/14
 — with Tukar Tiub.


SIMBOL 1 MEI 2014

Solidariti Mahasiswa Malaysia: Himpunan Turun hanya permulaan »

SMM
(Basyar Abkadir) KUALA LUMPUR 1 JAN: Himpunan membantah kenaikan kos sara hidup malam tadi yang berjaya mencatat kehadiran le


----------

SIMBOL SATU MEI 2014

Posted: 01 Jan 2014 12:00 AM PST




SIMBOL SATU MEI
HARI BURUH
2014



7 hours ago 


1hb MEI 2014...

Selesai Himpunan TURUN, aku berkumpul bersama teman teman Reformis 98'. Bersama Hanafiah Husin, kami terserempak Hishamuddin Rais Tukar Tiub. Kali terakhir kami berkumpul semasa ceramah umum diPandamaran, Klang, sebelum PRU 13




about an hour ago via mobile 


Isham ingat dia punya topi besaq..aku lg besaq...kahkahkah 1 mei jgan lupa kawan2 seluruh rakyat malaysia..HIMPUNAN HARI BURUH
 — withAsmadi Asrina and Tukar Tiub.






Abah Anas Ar Rembawi tagged you in a photo

SIMBOL SATU MEI


----------

PARANG PULAAAAAK

Posted: 31 Dec 2013 11:00 PM PST








KOMENTAR TUKAR TIUB
nelayan dari kuala sedili sesat
mencari ikan sampai ke dataran merdeka
inilah indahnya
berguling guling
di tahun baru
kah kah kah
kah kah
kah kah

PAKAI PARANG LAMA


Himpunan Turun masih terkawal
KUALA LUMPUR - Himpunan Turun mencemari sambutan ambang tahun baharu 2014 di Dataran Merdeka, di sini, malam tadi apabila dua anggota polis

Empat parang, tiga pisau antara senjata ditemui ketika perhimpunan haram
KUALA LUMPUR: Empat parang dan tiga pisau ditemui di dalam longkang berhampiran Kompleks Dayabumi, dipercayai dibuang oleh peserta perhimpunan haram yang memenuhi Dataran Merdeka malam ini.


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... TAK ADA SAPA AMBIL POT.. kah kah kah



-------

BANGGA DENGAN PERKATAAN SENDIRI

Posted: 31 Dec 2013 09:55 PM PST




AH SOO INI
BANGGA DENGAN CIBAI NYA


  • Mahkamah batal saman lelaki Bosnia isu sperma
  • Seorang ahli perniagaan wanita berjaya membatalkan saman yang difail bekas teman lelakinya, yang merupakan warga Bosnia, berhubung dakwaan penggunaan sperma bagi menghasilkan anak baka Eropah.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

woit...KENAPA GUNA SPERMA... kah kah kah..

kah kah kah...KENAPA MALU NAK GUNA PEREKATAAN MELAYU... kah kah kah..

woit..BANGGALAH  DENGAN PERKATAN SENDIRI... kah kah kah..

kah kah kah..PELIR BUKAN ZAKAR... kah kah kah..

kah kah kah...PUKI BUKAN FARAJ... kah kah kah..

kah kah kah..MELANCAP BUKAN MASTURBASI... kah kah kah

kah kah kah..MELANCAP BUKAN BERONANI...kah kah kah

woit...PANCUTAN NIKMAT BUKAN EJEKULASI... kah kah kah..

kah kah kah...AIR MANI BUKAN SPERMA...kah kah kah..


--------

BANGUN DAN LAWAN

Posted: 31 Dec 2013 08:25 PM PST



KOMENTAR TUKAR TIUB
ini berita baik
berita baik untuk hasut rakyat
tahniah spad

PILIHAN JALAN RAYA

Tambang baru bas sekolah muktamad Mac

Kuala Lumpur: Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) akan memuktamadkan skim tambang bas sekolah baru pada Mac depan. »


-------

BERTOPENG PULAK KAH KAH KAH

Posted: 31 Dec 2013 08:15 PM PST




KOMENTAR TUKAR TIUB
pakai topeng
ada topeng
bertopeng
mat topeng
minah topeng

kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah

berguling guling
bertopeng topeng

kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah

ANAK MUDA BANGUN MELAWAN
Perhimpunan haram perjuang kenaikan harga barang hanya 'topeng': Polis
KUALA LUMPUR: Perhimpunan haram anjuran badan bukan kerajaan (NGO) di Dataran Merdeka malam ini adalah 'topeng' oleh pihak tertentu yang mempunyai agenda lebih luas untuk mencemarkan sistem demokrasi negara seperti yang berlaku di Thailand dan Mesir.

Pengarah Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam Polis Bukit Aman,  Salleh Mat Rashid berkata, perhimpunan itu adalah permulaan bagi agenda yang lebih luas


ANAK MUDA
BANGUN MELAWAN
-----------

ANAK MUDA BANGUN MELAWAN

Posted: 31 Dec 2013 07:58 PM PST




 ANAK MUDA TAK AMBIL POT

KOMENTAR TUKAR TIUB
kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah

tak ada sapa ambil pot

kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah

Polis tahan lelaki miliki bom buatan sendiri di Ampang

DECEMBER 31, 2013
Polis menahan seorang lelaki tempatan bersama-sama sebutir bom buatan sendiri di Taman Halaman, Ampang, Ahad lepas, yang dipercayai hendak diletupkan pada sambutan ambang Tahun Baru.

Bekas IGP yakin polis mampu kawal himpunan TURUN

  • 2:49PM Dis 30 2013
 
Bekas ketua polis negara Tan Sri Norian Mai yakin bahawa perhimpunan yang dirancang untuk membantah kenaikan kos sara hidup di Dataran Merdeka esok tidak akan menjadi demonstrasi ganas untuk menggulingkan kerajaan.
 
Laporan kait suspek kes bom, himpunan TURUN

  • 11:22AM Dis 31 2013
 
Akhbar Utusan Malaysia mendakwa polis menahan seorang suspek berusia 51 tahun bersama sejumlah bahan letupan semasa individu berkenaan sedang menunggang motosikal dalam satu kejadian semalam.
 
Polis rampas 56 helai baju-T unsur provokasi

KAH KAH KAH
KAH KAH
KAH



----------

Tiada ulasan: