Isnin, 13 Januari 2014

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


noh omar cuba guling kerajaan selangor...tuduh kerajaan selangor ingkar titah sultan...habis tu sultan ingkar perintah Allah SWT....macammana....!!!!

Posted: 13 Jan 2014 07:59 AM PST

Menteri Besar Selangor khianati Sultan dalam isu kalimah Allah, kata Umno

geng perampas kuasa  di selangor di kepalai kepala lanun noh omar...berani menyorok di sebalik burid sultan...!!!!

sultan haramjadah ingkar perintah  Allah SWT....Noh OMar berani bersekongkol....!!!

Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Abdul Ibrahim dituduh mengkhianati Sultan apabila beliau baru-baru ini meletakkan sekatan ke atas pihak berkuasa agama ketika menjalankan tugas mereka di negeri itu.

Ketua Umno Selangor Datuk Seri Noh Omar berkata, apabila Khalid mengangkat sumpah di hadapan Sultan Selangor maka beliau telah berjanji untuk menegakkan dan melindungi integriti dan kesucian agama Islam sebagai agama rasmi negeri.

Noh bagaimanapun berkata Khalid tidak mematuhinya apabila beliau baru-baru ini mengumumkan bahawa Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) perlu mendapatkan kelulusan daripada exco negeri sebelum menjalankan sebarang serbuan yang boleh dianggap sensitif .

Pengumuman Khalid adalah rentetan serbuan kontroversi Jais terhadap premis Pertubuhan Bible Malaysia (PBM) minggu lepas yang menyaksikan mereka merampas lebih daripada 300 buah Bible versi bahasa Melayu dan Iban.

Sebagai Menteri Besar, Noh berkata Khalid perlu membantu Sultan dalam mempertahankan agama.

"Kenyataan beliau terhadap peraturan baru ini memberi makna bahawa beliau tidak menghormati undang-undang di Selangor," kata Noh .

Majlis Agama Islam Selangor (Mais) bagaimanapun, mempertahankan Jais dan mengatakan jabatan itu tidak perlu memaklumkan kepada mana-mana pihak sebelum menjalankan apa-apa serbuan kerana ia akan mengganggu proses siasatan.

Pengerusi Mais Datuk Mohamad Adzib Mohd Isa menegaskan bahawa serbuan Jais di PBM minggu lepas telah diperuntukkan di bawah Enakmen 1988 (Kawalan Penyebaran Di Kalangan umat Islam).

"Kami memuji Mais tetapi kenyataan menteri besar menunjukkan bahawa kerajaan negeri tidak memahami konteks kebebasan agama seperti di bawah Artikel 11 (4) Perlembagaan Persekutuan," kata Noh.

Noh juga berkata, Umno Selangor telah membuat kira-kira 100 laporan polis berkenaan penggunaan isu kalimah Allah dan memberi amaran kepada penganut Kristian bahawa jika isu ini berterusan, Umno akan mengadakan perhimpunan besar tidak lama lagi untuk memerangi sesiapa yang tidak menghormati undang-undang.

Terdahulu, Noh diiringi oleh lebih daripada 1,000 ahli Umno dan ahli-ahli beberapa NGO Islam Ulu Langat dan Serdang, berarak kira-kira 500 meter dari Masjid Jamek Kajang ke pejabat cawangan Umno Ulu Langat untuk menunjukkan pendirian mereka mengenai isu Allah .

Perarakan itu berakhir dengan pembakaran patung Paderi Lawrence Andrew, editor mingguan Katolik, Herald.

Lawrence sedang disiasat kerana menghasut apabila beliau berkata bahawa gereja-gereja di Selangor akan terus menggunakan perkataan Allah dalam perhimpuanan Bahasa Malaysia mereka.

Kenyataan beliau telah diambil sebagai satu cabaran kepada perintah Sultan Selangor yang mengarahkan bahawa orang bukan Islam di negeri itu dilarang daripada menggunakan perkataan Allah

 

 

 

penyapu sial

 

 

Yang mengkhianati agama & Sultan sebenarnya ialah UMNO. Memburukkan nama Islam bila Muhyiddin & UMNO pada mulanya bercadang untuk protes di depan gereja, menghina tempat ibadat agama lain.

Jelas sekali tindakan UMNO bercanggah dengan ajaran Islam. Islam sendiri tidak melarang agama lain dari menggunakan perkataan "Allah". Lihat saja penjelasan dari Dr. Asri, bekas mufti Perlis.

Hakikatnya, larangan menggunakan perkataan Allah untuk bukan Muslim hanyalah rekaan manusia, rekaan ulama & mufti politik UMNO, bukan ajaran Islam. Sedangkan seluruh dunia Islam pun ketawa dengan tindakan kuncu-kuncu UMNO ini.

Tak timbul soal menghianati sultan. Semua kerajaan negeri termasuk negeri yg diperintah olih umno pun berhak mengetahui serta memantau setiap tindakan yang dilakukan olih agensi2 dibawah pentadbirannya.

noh JANGAN NAK BERLAGAK PANDIR. SELAMA NI SIAPA YANG MENJADI PUAKA BESAR YANG MENGHAPUSKAN HAK KEISTEMEWAAN RAJA2 MELAYU ?

tu ha...tak der kerja lain kan kan kan...pergi pantau  sultan tu yang banyak bercanggah amalannya dalam islam....jangan sibuk nak pantau kalimah Allah...

Tiada ulasan: