Nuffnang

Pengikut

MIMPI SENJA

0
sumber :-

MIMPI SENJA


Geng Tiga Line didakwa ada hubungan dengan Pekida

Posted: 30 Aug 2013 09:18 PM PDT

KUALA LUMPUR 30 Ogos - Polis akan menyiasat bagi mengesan sama ada wujud kegiatan kumpulan kongsi gelap Melayu yang didakwa mempunyai hubungan dengan Pertubuhan Kebajikan Dakwah Islamiah Malaysia (Pekida).

Ketua Penolong Pengarah Bahagian Kongsi Gelap, Judi dan Maksiat (D7), Ibu Pejabat Polis Bukit Aman, Datuk Abdul Jalil Hassan berkata, pihaknya mendapat maklumat mengenai Geng Tiga Line, Geng 30 dan geng-geng kongsi gelap Melayu yang diumumkan kerajaan semalam didakwa mempunyai kaitan dengan pertubuhan itu.

"Kita akan siasat terlebih dulu, sama ada mereka ada kaitan dengan Pekida atau sengaja mahu dikaitkan dengan pertubuhan itu supaya tidak memburukkan nama Pekida yang sah di sisi undang-undang.

"Sehubungan itu juga kita harap orang ramai dapat menyalurkan maklumat berkaitan," katanya dalam sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Bukit Aman hari ini.

Abdul Jalil berkata, orang ramai diminta tampil membuat laporan polis sekiranya mengetahui mana-mana orang kenamaan (VIP) atau artis terlibat dengan kegiatan kongsi gelap.

Dalam pada itu, Pekida dalam satu kenyataan hari ini memberitahu, pengumuman nama-nama kumpulan kongsi gelap semalam adalah selari dengan 'pemutihan' yang dilakukan oleh pertubuhan itu.

"Kumpulan 77, Tiga Line, Kumpulan 30 adalah penyakit dan liabiliti kepada pertubuhan Islam terutamanya Pekida.

"Pada tahun 2010 dan 2011, PDRM dan Pekida berjaya menghalang kumpulan 77 membuat majlis pengambilan ahli baru di Perak," ujar kenyataan itu.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Jenayah/20130831/je_03/Dakwaan-hubungan-dengan-Pekida-disiasat#ixzz2dW73J9DN 
© Utusan Melayu (M) Bhd 

Dicekup ketika asyik beraksi

Posted: 30 Aug 2013 07:05 AM PDT

  • Dicekup ketika asyik beraksi
 1 / 1 
SUBANG JAYA – Seramai tujuh individu ditahan dan diserahkan kepada pihak polis kerana menjalankan aktiviti tidak bermoral di tiga rumah urut di sini, hari ini.

Pengarah Jabatan Penguatkuasaan Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ), Mejar (B) Mohd Rasip Rasul berkata, hasil risikan dan maklumat awam, pihaknya menyerbu tiga premis pusat kecantikan dan  pusat urut di kawasan SS15.

"Ketika serbuan dijalankan, terdapat pelanggan sedang diberi urutan badan dan batin.

"Hasil pemeriksan mendapati premis mempunyai lesen sah dari MPSJ untuk urutan reflekseologi tetapi menawarkan urutan badan serta batin kepada pelanggan," katanya.

Tambahnya, dalam sebuan tersebut, pihaknya turut menahan seorang pelanggan lelaki dan seorang tukang urut wanita sedang asyik beraksi di atas katil.

Ketika dicekup pelanggan lelaki tidak berbaju, memakai seluar pendek manakala tukang urut wanita separuh bogel dan hanya memakai baju.

Operasi tersebut diketuai oleh Penolong Pegawai Penguatkuasa MPSJ, R Ravinthran bersama 23 anggota.-SINAR

Ania Lisewska mahu tidur bersama 100,000 lelaki

Posted: 30 Aug 2013 12:16 AM PDT

Polish Woman Plans To Sleep With 100,000 Men

Ania Lisewska says she wants to sleep with 100,00 men. Ania Lisewska says she wants to sleep with 100,00 men.A POLISH woman is making a bizarre attempt to sleep with 100,000 men in a global sex marathon.
Ania Lisewska wants to travel to every city across the world, dedicating 20 minutes to each ... experience.
"I want men from Poland, Europe and all around the world. I love sex, fun and men," the 21-year-old said, according to the Austrian Times.

According to her Facebook page the mighty marathon began in Warsaw, Poland, last month. She hopes to weave her way across the country before embarking on her international voyage.

"In Poland the subject of sex is still taboo and anyone who wants to fulfill their sexual fantasies is considered a deviant, a whore or mentally ill," she said.

So far she's slept with 284 men, but she'll need a whole lot more notches on her bedpost before reaching her 100,000 goal. It's a visual which her boyfriend is "not thrilled" about, telling Polish website Fakt.pl he "had to come to terms" with it.

To complete her mission she needs to dedicate 33,000 hours to the task.

Calculating the numbers based on the fact an average Polish woman's life span is 81, with 60 years left she must sleep with 1,666 men per year. Or 32 men a week. Or approximately 4.5 per day.

Lisewska has claimed she will only partake in sexual activities on the weekend, which means she'll have to up her quota to 14 men each Saturday and Sunday.

- news.com.au
http://www.news.com.au/lifestyle/relationships/will-you-be-one-of-the-100000-men-to-sleep-with-this-woman/story-fnet09p2-1226707532443

RAKYAT MARHAEN

0
sumber :-

RAKYAT MARHAEN


ERDOGON'S LOVES 4 MUSLIM BROTHERHOOD !!! WHERE R ALL OIC NOW ? MOST R D DOGS OF ZIONIST ISRAEL MASSACRE D MUSLIMS !

Posted: 30 Aug 2013 09:23 PM PDT

U.S. forced to choose between bad options

Posted: 30 Aug 2013 08:36 PM PDT

Assad brother suspected of ordering Syria chemical attack

Posted: 30 Aug 2013 08:35 PM PDT

Ban Ki-moon briefs UN Security Council on Syria

Posted: 30 Aug 2013 08:35 PM PDT

Obama: Syria represents 'a challenge to the world'

Posted: 30 Aug 2013 08:34 PM PDT

U.S. reputation in Mid East damaged long before Syria

Posted: 30 Aug 2013 08:34 PM PDT

Syria: U.S. is protecting Israel

Posted: 30 Aug 2013 08:33 PM PDT

Pro-Morsi rallies in Egypt leave six dead

Posted: 30 Aug 2013 08:28 PM PDT

Zaman Bik: Sambut Merdeka Separuh Bogel Inikah Yang Kita Mahu?

Posted: 30 Aug 2013 04:32 PM PDT



Adakah dengan cara ini yang kita nak? Adakah tercapai matlamat kita kalau dengan tengok wanita separuh bogel pakai macam ni?

Merdeka dari sudut apa? Orang macam ni la yang kepala otak rosak. Setiap perkara difikirkan keseronokan?

Dialog Untuk Negara: Cadangan Yang Baik Tetapi Sukar Menjadi Kenyataan

Posted: 30 Aug 2013 04:28 PM PDT

Cadangan Anwar Ibrahim Najib Razak mengaturkan dialog bersama Pakatan Rakyat bagi mengendurkan beberapa isu yang menekan negara waktu ini hendaklah diterima secara positif oleh semua orang baik dari pihak BN dan juga PR. Terimalah keterbukaan Anwar itu sebagai satu hadiah hari ulang tahun kemerdekaan ke 56 yang sedang diraikan ini.


Anwar, Najib menikmati tea tarik.
Saya yakin Anwar ikhlas dan suci hati dengan pelawaan itu setelah menginsafi senario politik dan situasi negara hari ini. Bukan kerana disebabkan kalah dalam pilihan raya lalu maka beliau merasakan perlu agenda negara dibincang bersama tetapi ada tolakan lebih penting dari itu. Saya rasa kalau Pakatan Rakyat menang baru-baru ini pun, agenda bersama membangun negara pasti ada dalam minda kepahlawanan Anwar.

Bukan saja Anwar, sesiapa kena memahami kedudukan dan corak negara kita. Bahawa tidak ada mana-mana pihak mampu membangun negara secara bersendirian tanpa kerjasama di antara satu sama lain. Pencapaian dalam pilihan raya lalu sangat jelas sinifikennya. Kegagalan UBN mendapat undi popular mengatasi undi popular Pakatan Rakyat jelas. Jadi UBN tidak boleh mendabit dada dengan keputusan yang dicapai itu. UBN menang yang tidak menang, manakala PR pula kalah yang tidak kalah.

Anwar atau Pakatan Rakyat boleh terus berlagak sombong dengan pencapaian itu. Apa lagi rakyat sedang 'menggilai' mereka. Tetapi kerana memikirkan masalah negara lebih penting, dengan isu perkauman, agama, sosial serta kemelesetan ekonomi, maka tawaran berkenaan dibuat. Dalam suasana yang harmoni begini janganlah hendaknya ada yang degil atau sombong sendiri untuk tidak mengadakan kerjasama demi negara. Orang-orang yang selamanya mahu menunjukkan kedegilan adalah mereka yang tidak patriortik dan menggunakan politik untuk diri sendiri sahaja.

Read More / Baca Lagi >>

Disebalik cadangan Anwar "rundingan meja bulat" dengan BN

Posted: 30 Aug 2013 04:25 PM PDT


Kenyataan Datuk Seri Anwar Ibrahim (gambar) tentang kesediaan pembangkang mengadakan "rundingan meja bulat" bersama kerajaan bukan sahaja mengejutkan Barisan Nasional (BN) akan tetapi juga Pakatan Rakyat (PR).
Di ambang sambutan Hari Merdeka ke 56, pengumuman ketua pembangkang itu menjawab segala desas-desus mengenai pertemuan belakang tabirnya dengan Datuk Seri Najib Razak untuk menubuhkan kerajaan perpaduan.
Walaupun semasa sidang akhbar di Ibu Pejabat PKR semalam Anwar menjelaskan seruan untuk berbincang dengan BN itu tidak sama dengan cadangan penubuhan kerajaan perpaduan, secara persepsinya memang terdapat permainan "kayu tiga" di belakang.
Seorang pemimpin kanan PAS memberitahu The Malaysian Insider, parti Islam itu tidak pernah mengetahui atau berbincang dengan ketua pembangkang mengenai rundingan dengan BN sebelum pengumuman itu dibuat.
"Pemimpin-pemimpin PAS terkejut mendengar pengumuman Anwar itu. Semua masih tak faham," kata pemimpin itu dengan syarat namanya dirahsiakan.
"Kami mahu tunggu dan lihat terlebih dahulu," tambahnya.
Pemimpin-pemimpin DAP yang dihubungi enggan memberikan komen dan bersikap dingin mengenai isu ini.
Reaksi dari pemimpin parti komponen PR itu menimbulkan tanda tanya tentang siapakah yang ingin berunding dengan BN, PKR atau gabungan yang ditubuhkan selepas Pilihan Raya 2008 itu?
Menurut Anwar, PR bersedia untuk mengenepikan ketidakpuashatian berhubung keputusan pilihan raya 5 Mei lalu yang mereka anggap dicemari dengan penipuan demi kesejahteraan dan masa depan negara.
"Datuk Seri Najib Razak harus terbuka untuk berbincang kerana banyak dasar dan program yang boleh disepakati bersama," katanya.
"Titik pertemuan BN dan PR perlu segera dicari bagi menyelamatkan negara di samping menyeru melupakan kesalahan masing-masing sempena hari kemerdekaan negara esok."
Read More / Baca Lagi >>

Ops JAWI Malam Merdeka - Serbu kelab baju kurung

Posted: 30 Aug 2013 04:11 PM PDT

Lelaki Mengamuk Rampas Bendera Sang Saka Malaya

Posted: 30 Aug 2013 04:10 PM PDT

Hari Malapetaka : Hishamuddin Rais Seru Kibar Sang Saka Malaya

Posted: 30 Aug 2013 04:08 PM PDT

How Syria intervention could affect U.S. gas prices

Posted: 30 Aug 2013 04:07 PM PDT

U.S. warship off coast of Syria with 300 Marines

Posted: 30 Aug 2013 04:06 PM PDT

Moscow validated by UK vote on Syria

Posted: 30 Aug 2013 04:06 PM PDT

Why might Syria have used chemical weapons?

Posted: 30 Aug 2013 04:05 PM PDT

Analysis: Politics of U.S. intervention in Syria

Posted: 30 Aug 2013 04:05 PM PDT

Syria gains time while U.S. loses element of surprise

Posted: 30 Aug 2013 04:04 PM PDT

Military ready to act in Syria if Obama says go

Posted: 30 Aug 2013 04:03 PM PDT

Obama considers 'limited action' in Syria

Posted: 30 Aug 2013 04:03 PM PDT

Sen. Inhofe: U.S cannot afford war in Syria

Posted: 30 Aug 2013 04:02 PM PDT

As Jordanians call for no action in Syria; refugees plea for help

Posted: 30 Aug 2013 04:02 PM PDT

Shelling rocks Damascus suburbs as U.N. inspections continue

Posted: 30 Aug 2013 04:00 PM PDT


dollah yankee

0
sumber :-

dollah yankee


Roh Tunku sedang menangis...

Posted: 30 Aug 2013 05:06 PM PDT


Malaysia ni dah macam kena sumpah daa..berulangkali diperintah olih diktator yang gilakan mercu tanda dan projek-projek mega.

Dr.Mahathir yang dah berambus telah meninggalkan KLCC,KLIA,Stadium Bukit Jalil. Pak Lah zzz..pula tinggalkan 24 kilometer jambatan ke-2 Pulau Pinang.

Sekarang Najib pula... Tak cukup dia tinggalkan projek 'Altantunya', sekarang dia mahu dan mengerahkan pembayar cukai untuk membiayai projek menara warisan 100 tingkat untuk orang ingatkan akan pemerintahan dia dan Rosmah.

Stadium Merdeka serta pohon merdeka yang ditanam olih Tunku pada 31 ogos 1957 ... memori yang disimpan disitu tidak boleh bertukar ganti melainkan Malaysia di jajah semula olih satu kuasa asing dan kuasa asing ini mahu menghapuskan ingatan rakyat terhadap sejarah tanah air.

Roh tunku dibawah sana sedang menangis dan meronta-ronta disebabkan Najib, barisan kabinet serta pemimpin-pemimpin umno telah sepakat mahu melenyapkan legasi Tunku Abdul Rahman sempena sambutan hari kemerdekaan Malaysia yang ke-56.

Sekali lagi sistem kronisma diperbesarkan.

Seperti biasa kontrak pembinaan ini akan diberikan kepada kroni-kroni. Spekulasi bertebar mengatakan beberapa nama yang rapat dengan Najib dan Rosmah seperti Jhow Low, George Kent dan beberapa nama lagi bakal mendapat surat watikah pembinaan ini.

Bersama kroni untuk projek ini ada lah malapetaka kepada rakyat bawahan macam gurkah-gurkah di'port'. Kos hidup akan melambung akibat cukai baru yang akan dikenakan bagi memungut wang untuk membiayai projek ini.

Ini lah sumpahan kepada gurkah-gurkah di'port' dan juga rakyat yang di bawahan kerana telah mengekalkan BN.

dollah yankee -
Ini juga bukan lah projek terakhir Najib, ada lagi tiga,empat projek mega sedang menunggu.


WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

0
sumber :-

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


VIDEO ; Hidup Bersama - A. Samad Said

Posted: 30 Aug 2013 08:34 PM PDT


Mak nyah sertai perbarisan.???

Posted: 30 Aug 2013 06:56 PM PDT

Mak nyah sertai perbarisan

  • Mak nyah sertai perbarisan Paula
1 / 2
KUANTAN – Sambutan Hari Kemerdekaan ke-56 mempunyai keunikan tersendiri pada perbarisan yang diadakan turut disertai 12 ormak nyah bagi mewakili Drug Intervention Community (DIC) Malaysia Pahang.

Timbalan Presiden DIC Pahang, Abd Rahim Abd Hamid berkata, penyertaan itu sebagai satu usaha mengubah persepsi orang ramai kepada golongan tersebut sering dipandang serong dan dihina.

Lebih malang katanya, ada yang menganggap golongan ini tidak patut ada dalam masyarakat dan bertindak memukul mereka sehingga cedera parah.

"Sudah sampai masa kita mengubah persepsi terhadap golongan ini yang dianggap sampah masyarakat.

"Kita yang dilahirkan normal perlu tampil membentuk mereka menjadi insan yang sempurna," katanya.

Oleh itu kata Abd Rahim, pembabitan dalam perbarisan sempena kemerdekaan itu nanti sebagai platform untuk golongan mak nyah bergaul dengan masyarakat dan bukan berhubung antara mereka sahaja.

Beliau berkata demikian kepada Sinar Harian ketika majlis raptai penuh perbarisan sempena Hari Kebangsaan ke-56 di Padang Majlis Perbandaran Kuantan 2, dekat sini, semalam.

Katanya, dengan kerjasama yang diberikan terbukti mereka masih boleh dibimbing.

"DIC yakin mereka masih lagi boleh diselamatkan dan diajak untuk kembali ke pangkal jalan," katanya.

Dalam pada itu, katanya, sempena sambutan ini dapatlah mereka mengenal erti kemerdekaan dan rata-rata kelihatan bersemangat dan inginkan perubahan dalam kehidupan mereka.

"Sebelum ini mereka dikenali dengan orang yang hanya keluar pada waktu malam dan berpelesiran di sana sini, tetapi ternyata setelah menyertai aktiviti ini mereka ada perasaan cintakan tanah air, ingin mendekati masyarakat dan hidup seperti orang lain," katanya.

Sementara itu, bagi Paula, 29, dia begitu teruja dapat bercampur dengan masyarakat pada majlis raptai tersebut memandangkan ada sebahagiannya boleh menerima secara terbuka kehadiran insan sepertinya.

"Ini kali pertama saya diberi peluang dan saya gembira kerana berjaya membuktikan golongan mak nyah bukanlah hanya memiliki cerita negatif sahaja.

"Malah kami juga ada hati dan perasaan seperti orang lain untuk hidup bermasyarakat menyambut hari bersejarah sekali gus berpeluang menjadi contoh untuk diikuti golongan kami yang seangkatan tapi masih belum sedar," katanya.

Shima, 26, pula mengakui kini dia lebih yakin setelah melihat sendiri bahawa tidak semua anggota masyarakat yang memandang hina padanya.

"Sekiranya berpeluang, saya ingin terus terbabit dalam aktiviti kemasyarakatan dan membantu kerajaan menjalankan program yang bermanfaat," katanya.


LIHAT APA KOMEN UNTUK PENGUNJUNG
  • Top commenter · Shah Alam, Malaysia
    Lelaki berwatak pompuan adalah haram dan sebaliknya...
    Jgn leka sehingga mengundang bala dari ALLAH..!

    • Lia Nani · SMK Seri Dungun · 170 subscribers
      berzina,mnum arak jg haram tp ade juga yg berubah dr jahat jd baik adakah kite sbagai umat sesama islam kene berdiam dri sahaja kah???? x kah ade bantuan dr kite utk mereka2 itu yg mahu kembali ke pangkal jalan??

    • Lia Nani · SMK Seri Dungun · 170 subscribers
      kalau kite rasa yg kite ni bagus dlm hal2 agama knp tidak kite bantu mereke dan bukan mnghina mereka...

    • Syed Munir · Top commenter · UTS: University of Technology, Sydney
      Mohd Yazan - tidak menidakkan hadith tersebut, tetapi akhir zaman ni berbagai jenis munafiq - lelaki yg nampak lelaki dan tak menyerupai/berwatak perempuan dan asyik bercakap pasal agama pun ramai - padahal dlm senyap2 mereka sendiri terlibat dlm aktiviti seks songsang... luaran ustaz, dalaman setan - lagi keji

  • Mitch Yusmar Yusof · Top commenter · Works at PT Foundation
    "Wahai orang yang beriman! Janganlah sesuatu puak (daripada kaum lelaki) mencemuh dan merendah-rendahkan puak lelaki yang lain, (kerana) harus puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka; dan janganlah pula sesuatu puak daripada kaum perempuan, mencemuh dan merendah-rendahkan puak perempuan yang lain, (kerana) harus puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka; dan janganlah setengah daripada kamu menyatakan keaiban setengahnya yang lain; dan jangan pula kamu panggil-memanggil antara satu dengan yang lain dengan gelaran yang buruk. Larangan-larangan yang tersebut menyebabkan orang yang melakukannya menjadi fasik, maka amatlah buruknya sebutan nama fasik (kepada seseorang) sesudah ia beriman. Dan (ingatlah), sesiapa yang tidak bertaubat daripada perbuatan fasiknya itu maka merekalah orang yang zalim. "

    (Surah al-Hujurat ayat 11)

    • Luka Rafieqa · Institute of Hotel Management, NPC
      Syabas sahabat2ku diberi peluang menunjukkan semangat Patriotik.

    • Wm Zahid · Kuala Lumpur, Malaysia
      Mitch, ape kne mengena ayt nie dgn golongan mak nyah? Puak kt stu merujuk kpd keturunan... cube cek blik asbabul nuzul ayt tue.... Jgn salah tafsir yer. Yg haram, ttp haram.

    • Lia Nani · SMK Seri Dungun · 170 subscribers
      Wm Zahid andai kata ade di antara ahli keluarga kite yg mcmni haruskah kite trus mngata mngeji dan pulaukan mereka walaupun mereka itu darah daging kite??

  • Husmira Hussin · Top commenter · Investor Consultan at Bussines Strategy
    bukan masalah persepsi..tapi masalah HUKUM

  • Raja Mohd Shahrim · Top commenter · 4,658 subscribers
    Kenapa PERKASA tak bantah..?? sebab ni idea kjaan negeri tajaan UMNO... baik ditubuhkan sayap baru.. Mak Nyah UMNO...

  • Maya Zulkarnain · Works at Universiti Malaysia Sabah
    golongan sebegini mmg x harus dipinggirkan tp..mereka harus dibimbing/ditarbiah utk jadi manusia normal.hanya dgn pendekatan 'agama'! bukan dgn cara memberikan peluang menyertai perbarisan persis peragawati.seolah-olah kita menghalalkan mak nyah berlaku dlm masyarakat kita..

  • Muhammad Adzam Abdullah · Works at Facebook Engineering
    "Sudah sampai masa kita mengubah persepsi terhadap golongan ini yang dianggap sampah masyarakat,Timbalan Presiden DIC Pahang, Abd Rahim Abd Hamid..haihh=.='

  • Tolakumno Tolakbn · Top commenter · University of Oxford
    kalau kerajaan pr yang buat mcm ni agak2 apa kata orang umno..

  • Nazeem Sayyed
    Macam ni lah, biarlah pihak DIC dengan cara mereka mengubah golongan ini, mungkin dengan cara mereka golongan ini akan sedar akan kesilapan mereka, dan kita pula cuba ubah mereka dengan cara kita, tak perlu menghina mereka cukup sekadar mengucapkan sebaris dua ayat Al Quran tentang golongan yang dilaknat oleh Allah pada mereka, kita juga boleh mengajar mereka melalui laman2 sosial ni kerana golongan ini banyak di dalam laman2 sebegini.. So mari sama2 kita berusaha untuk mengubah mereka dengan cara masing2 .. Semoga Allah sentiasa kita dalam memerangi kemungkaran dan kesesatan ini..

  • Zulu X-Ray Mike · Top commenter · Ham Radio
    aduhai.. malaysia oh tanah airku.. kenapa perkara sebegini terjadi.. apa yg nak dibanggakan sgt dengan maknyah ni? p nyah la korang weh.. weh.. bertaubat la.. korang tu lelaki.. hukumnya adalah haram menyerupai wanita.. bertaubatlah seblum nyawa korang di cabut.. kepada pihak jabatan agama.. harap anda dapat mengambil tindakan terhadap golongan maknyah ni.. dah semakin berani depa ni.. siap sertai perbarisan kemerdekaan plak..

    • Lia Nani · SMK Seri Dungun · 170 subscribers
      bukn mmbangga2kan tp mereka juga manusia sperti kite yg seringkali tersalah langkah jatuh tersungkur.....dan adalah hak mereka jika pintu hati mereka sudahpun terbuka utk perubahan dr maknyah utk mnjadi lelaki dan kite wajib bantu merek2 ini buknnye menunding jari menuduh org itu yg salah dan juga org ini yg salah.....

    • Ayie Genting · Top commenter · SM SRI INTAN
      pangilan pun mak nyah.. nyah tu aper maksud nyer..??

    • Zulu X-Ray Mike · Top commenter · Ham Radio
      Lia Nani hahaha nk tergelak bc komen anda ni.. sy x marah klau mereka nk berubah.. tetapi hakikatnya cuba anda bc artikel dr sinar tu.. mereka ni nk menyertai perbarisan sebagai pondan.. bkn mereka hendak berubah.. hahah.. bc bebetui dulu semua yg tertulis.. sy ni klau depa bebetui nk berubah.. syukur alhamdulillah.. tetapi hakikatnya adalah amat menyimpang.. mereka mahu mereka diterima dgn diri mereka yg pondan tersebut

  • Zahri Sulaiman · Banting
    Apakah jenis pakaian, cara penampilan mereka dalam acara tersebut. Kalau berpakaian lelaki dengan kemas dan sempurna, saya rasa bolehlah diterima. Kalau mereka berpakaian, menampilkan diri dan bersolek seperti wanita saya rasa sangat tidak sesuai.

Disebalik cadangan Anwar runding dengan BN

Posted: 30 Aug 2013 06:37 PM PDT

Disebalik cadangan Anwar runding dengan BN

ANALISIS BERITA OLEH THE MALAYSIAN INSIDER
August 31, 2013

Latest Update: August 31, 2013 07:10 am
 
Kenyataan Datuk Seri Anwar Ibrahim (gambar) tentang kesediaan pembangkang mengadakan "rundingan meja bulat" bersama kerajaan bukan sahaja mengejutkan Barisan Nasional (BN) akan tetapi juga Pakatan Rakyat (PR).

Di ambang sambutan Hari Merdeka ke 56, pengumuman ketua pembangkang itu menjawab segala desas-desus mengenai pertemuan belakang tabirnya dengan Datuk Seri Najib Razak untuk menubuhkan kerajaan perpaduan.

Walaupun semasa sidang akhbar di Ibu Pejabat PKR semalam Anwar menjelaskan seruan untuk berbincang dengan BN itu tidak sama dengan cadangan penubuhan kerajaan perpaduan, secara persepsinya memang terdapat permainan "kayu tiga" di belakang.

"Pemimpin-pemimpin PAS terkejut mendengar pengumuman Anwar itu. Semua masih tak faham," kata pemimpin itu dengan syarat namanya dirahsiakan.

"Kami mahu tunggu dan lihat terlebih dahulu," tambahnya.

Pemimpin-pemimpin DAP yang dihubungi enggan memberikan komen dan bersikap dingin mengenai isu ini.
Reaksi dari pemimpin parti komponen PR itu menimbulkan tanda tanya tentang siapakah yang ingin berunding dengan BN, PKR atau gabungan yang ditubuhkan selepas Pilihan Raya 2008 itu?

Menurut Anwar, PR bersedia untuk mengenepikan ketidakpuashatian berhubung keputusan pilihan raya 5 Mei lalu yang mereka anggap dicemari dengan penipuan demi kesejahteraan dan masa depan negara.

"Datuk Seri Najib Razak harus terbuka untuk berbincang kerana banyak dasar dan program yang boleh disepakati bersama," katanya.

"Titik pertemuan BN dan PR perlu segera dicari bagi menyelamatkan negara di samping menyeru melupakan kesalahan masing-masing sempena hari kemerdekaan negara esok."

Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin Abu Bakar sebagai reaksinya mengatakan Anwar terdesak dan memperlekehkan bantahan dilakukan pembangkang berhubung keputusan pilihan raya 5 Mei lalu.

"Apabila mahkamah menolak mereka teruskan dengan perhimpunan bodoh, jadi inilah yang dilakukan seolah-olah beliau pula yang menyatukan rundingan ini," katanya dalam satu sidang media dalam Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Umno di PWTC semalam.

Ahli Majlis Tertinggi (MT) Umno Datuk Muhkriz Mahathir pula mempersoalkan motif Anwar untuk berbincang dengan BN.

Menurut Menteri Besar Kedah itu, tawaran berbincang dibuat Anwar selepas PR kalah dalam hampir kesemua petisyen pilihan raya di seluruh negara.

Apa pun percaturan Anwar, buat masa ini beliau dilihat terhegeh-hegeh mahu bertemu BN dan diperlekehkan oleh Khairy, Mukhriz serta pemimpin-pemimpin Umno lain.

Mata tertumpu kepada reaksi Najib. Beranikah anak kepada perdana menteri kedua itu memecahkan tradisi dengan membuka pintu perbincangan BN dan PR?

Selepas mesyuarat MT Umno semalam, perdana menteri terus bergegas meninggalkan bangunan PWTC tanpa memberikan sidang akhbar kepada pemberita.

Berapa lamakah Najib mahu mendiamkan diri mengenai isu ini?

Dalam perutusan Hari Kemerdekaan ke 56, Najib menggesa segenap lapisan masyarakat mempertahankan hari bersejarah itu.

"Kita juga wajib terus memelihara dan mempertahan perkara-perkara berkaitan Raja-Raja Melayu, kedudukan agama Islam serta keistimewaan Melayu dan Bumiputera seperti mana bapa-bapa kita terdahulu telah maktubkan dalam Perlembagaan Persekutuan," katanya

Sesuaikah Anwar dengan pandangan Najib itu? – 31 Ogos, 2013.


Pemimpin Umno skeptik dengan cadangan Anwar untuk berbincang

Posted: 30 Aug 2013 07:44 AM PDT

Ha.ha.ha Umno, dalam keadaan tak kuat pun masih sombong.....

OLEH DIYANA IBRAHIM

August 30, 2013

Latest Update: August 31, 2013 04:40 am
Datuk Seri Hishammuddin Hussein mengesahkan mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) Umno yang berlangsung sebentar tadi membincangkan cadangan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim agar Barisan Nasional (BN) dan Pakatan Rakyat (PR) berbincang untuk menyelesaikan permasalahan negara.
Menurut Naib Presiden Umno itu, persetujuan telah dicapai berkenaan hal itu namun hanya Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak yang boleh mengumumkannya.‎

"Persetujuan bersama diperolehi berkenaan rundingan perpaduan tetapi bukan saya yang mengumumkannya, "kata Hishamuddin apabila ditemui selepas mesyuarat MT Umno di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) hari ini.

"Beliau mahu bercakap mengenai rundingan perpaduan setelah kalah pilihan raya lalu dan juga kalah dimahkamah apabila mengemukan petisyen

"Ia jelas membuktikan beliau tiada kredibiliti langsung apabila membangkingkan dialog perpaduan ini sekarang, dia sepatutnya membentangkan perkara ini di Parlimen," katanya.

Ketua Puteri Umno, Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin yang ditemui juga mempunyai pandangan sama dengan Mukhriz. - 30 Ogos, 2013.


MASJID "CINA" DI PINGGIR BANDARAYA IPOH

Posted: 30 Aug 2013 07:42 AM PDT

















IPOH- Masjid Muhammadiah, masjid berbentuk senibina  Cina yang pertama di pantai barat telah siap dibina dan telah digunakan pertama kalinya pada sokat Jumaat Hari Raya ke 2 tahun 2013. Masjid yang dibina dengan sumbangan dari persatuan muslim Cina sebanyak 2.4 juta ini termasuk kerajaan negeri Perak lebih 4 juta (sama ada cadangan Pakatan) dibina di kawasan penempatan kaum Cina di Tasek dekat Ipoh.Maklumat ini boleh ditambah oleh sesiapa yang mengetahuinya.

JAMUAN AIDILFITRI DUN SEMANTAN MERIAH

Posted: 30 Aug 2013 07:36 AM PDT



 Aktivis HIJAU turut mengadakan kutipan tandatangan menolak Lynas.
YB Syed Hamid melayan kanak-kanak yang hadir bersama ibubapa.












TEMERLOH- Majlis jamuan aidilfitri diteruskan di Temerloh apabila YB Syed Hamid bin Syed Mohammad  mengadakan jamuan tersebut di tengah pusat bandar Temerloh yang dihadiri ribuan penyokong berbagai bangsa.Beliau telah 2 kali memenangi DUN Kuala Semantan dengan menewaskan calon Umno.

Anwar: Dialog bukan tentang kerajaan perpaduan, tapi isu rakyat

Posted: 30 Aug 2013 05:37 AM PDT

Anwar: Dialog bukan tentang kerajaan perpaduan, tapi isu rakyat

(Oleh Mohd Arif Juhani)
PETALING JAYA 30 Ogos: Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan, dialog terbuka antara kerajaan dan pembangkang bukannya menjurus kepada pembentukan kerajaan perpaduan.
"Tidak berbangkit sama sekali isu kerajaan perpaduan," katanya pada sidang media di ibu pejabat KEADILAN, hari ini.

Ahli Parlimen Permatang Pauh itu berkata, ia amalan biasa dalam sesebuah negara demokrasi.
DSAI_HQ
Anwar menjawab soalan pemberita pada sidang media hari ini
"Dalam negara demokrasi asasnya ialah meletakkan rundingan semua pihak termasuk pembabitan pembangkang.
"Jadi apa salahnya diadakan rundingan untuk membincangkan beberapa isu asas.

"Pakatan Rakyat memperoleh suara majoriti rakyat yang mahu melakukan perubahan. Kita akui gerak kerja mesti diteruskan untuk menyelamatkan negara," tegas Anwar.

Tambahnya, dialog itu merupakan usaha terbaru membantu rakyat yang memberikan undi majoriti kepada Pakatan Rakyat yang mahukan perubahan.

Beliau turut menggariskan beberapa perkara yang menjadi asas perbincangan.
Antaranya soal kaum dan agama yang dimanipulasi, ekonomi yang kian merudum, peningkatan kadar jenayah dan tata kelola kerajaan yang baik.


"Namun, kita mampu melupakan ketegangan dan keresahan akibat kecurangan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan meletakkan kepentingan nasional sebagai keutamaan," katanya.


JG: Rakyat tak rela promosikan Umno (LM)

Posted: 30 Aug 2013 04:11 AM PDT

Jalur Gemilang kurang kerana merdeka 'diUmnokan'

TEMERLOH: Menjelang beberapa jam sahaja lagi negara akan menyambut hari ulang tahun kemerdekaan ke-56, rata-rata dilihat rakyat bagaikan tidak cakna dan tidak mempedulikan 31 Ogos tarikh yang dianggap 'keramat' oleh kerajaan itu.

Ini dapat diukur dengan kurangnya pengibaran bendera Jalur Gemilang pada kenderaan, premis-premis perniagaan dan di rumah kediaman sehingga sambutan merdeka tahun ini dilihat suram dan hambar jika dilihat daripada sambutan rakyat. 

Anwar mahu dialog dengan kerajaan

Posted: 30 Aug 2013 12:51 AM PDT



Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini mengajak diadakan sebuah dialog terbuka antara kerajaan dan pembangkang bagi membincangkan isu-isu kebangsaan yang perlu ditangani.

NONE"Kami mencadangkan sebuah dialog terbuka, ia akan berlangsung secara telus dan kondusif," kata ketua pembangkang selepas menyampaikan perutusan hari merdeka di ibu pejabat PKR di Petaling Jaya pagi ini.

Bagaimanapun, katanya, seruan dialog itu tidak sama dengan cadangan penubuhan kerajaan perpaduan yang pernah menjadi isu hangat sebelum ini.

"Dialog seperti ini berlaku dalam keadaan demonstrasi yang sebenar," tambahnya.

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT