Nuffnang

Pengikut

dollah yankee

0
sumber :-

dollah yankee


Nasib ko lah Najib !

Posted: 07 Aug 2013 02:30 AM PDT


Macam filem-filem P.Ramlee daa...tak pernah jemu nak tonton, tak pernah jemu nak bergelak ketawa. "Dah tua-tua pun bodoh!". Kah..Kah..Kah..ini antara ayat yang gurkah-gurkah cukap suka ...

Macam tu juga lah dengan kes Altantunya kena bom. Banyak rakyat Malaysia tak pernah jemu nak tahu apa motif? dan siapa yang bagi arahan?, siapa simpan fail-fail sisatan? ...

..... of course if Najib was not involved, he would surely want the truth to be known. He might even call for investigations to be conducted by our own Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC). After all, isn't such a case of great interest to the Malaysian public?

But has there been any move made by the MACC to investigate the matter?

READ FULL ARTICLE HERE .....

dollah yankee -
Selamat Hari Raya Puasa ...

RAKYAT MARHAEN

0
sumber :-

RAKYAT MARHAEN


Takbir Raya Aidilfitri Eid al-Fitr

Posted: 07 Aug 2013 04:28 PM PDT


Takbir Raya Aidilfitri Eid al-Fitr

Mari kita fikir pertanyaan, apa lagi Malaysia mahu

Posted: 07 Aug 2013 04:26 PM PDT


KUALA LUMPUR: Aidilfitri adalah kesempatan yang baik untuk bukan Muslim di Malaysia menyertai rakan-rakan mereka dari kalangan Muslim dalam perayaan yang disambut di seluruh negara ini bagi mengukuhkan perpaduan kebangsaan, keharmonian dan rasa kebersamaan yang telah dibina selama 56 tahun usia Malaysia.

Demikian dinyatakan oleh Penasihat DAP Kebangsaan, Lim Kit Siang dalam msej ucapan Selamat Hari Raya Aidilfitri untuk semua Muslim di Malaysia.

Beliau berkata, beberapa peristiwa mutakhir ini telah membangkitkan kebimbangan tentang masa depan Malaysia sebagai sebuah negara yang terdiri daripada pelbagai kaum, bahasa, agama, budaya dan daerah.

Lim mengimbas kembali sejurus selepas pilihanraya umum ke-13, Utusan Malaysia terus menerbitkan tajuk muka depan: Apa Lagi Cina Mahu?

"Soalan ini tidak sepatutnya ditanya, demikian juga soalan-soalan lain seperti Apa lagi Melayu mahu? Apa lagi India mahu? Apa lagi Kadazan mahu? atau Apa lagi Dayak mahu?"

"Kita boleh faham kalau soalan-soalan sedemikian ditanya di dekad pertama penubuhan negara ini. Ada sesuatu yang tak kena kalau ia masih diajukan di dekad keenam usia negara ini," ujarnya yang juga Ahli Parlimen Gelang Patah.

Justeru, katanya soalan yang lebih tepat untuk ditanya adalah: Apa lagi Malaysia mahu?.
Read More / Baca Lagi >>

Semoga Syawal berjaya memugar tarbiah Ramadhan - TGNA

Posted: 07 Aug 2013 04:25 PM PDT


Perutusan Idulfitri 1434H

الله أكبر الله أكبر الله أكبر

الله أكبر الله أكبر الله أكبر

الله أكبر الله أكبر الله أكبر

بسم الله الرحمن الرحيم. قال الله تعالي : "قُلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَنْ تَشَاءُ وَتَنْزِعُ الْمُلْكَ مِمَّنْ تَشَاءُ وَتُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ بِيَدِكَ الْخَيْرُ إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ"

yang bermaksud: Katakanlah (wahai Muhammad): "Wahai Tuhan yang mempunyai kuasa pemerintahan! Engkaulah yang memberi kuasa pemerintahan kepada sesiapa yang Engkau kehendaki, dan Engkaulah yang mencabut kuasa pemerintahan dari sesiapa yang Engkau kehendaki. Engkaulah juga yang memuliakan sesiapa yang Engkau kehendaki, dan Engkaulah yang menghina sesiapa yang Engkau kehendaki. Dalam kekuasaan Engkaulah sahaja adanya segala kebaikan. Sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu. (Surah ali-Imran, ayat 26)

Alhamdulillah, setinggi-tinggi syukur yang tidak terhingga dipanjatkan ke hadrat Allah SWT kerana dengan limpah izinNya kita masih diberikan peluang untuk meraikan Syawwal pada tahun ini. Sama ada ini merupakan Syawwal yang terakhir atau tidak di dalam hidup kita, hanya Allah SWT yang Maha Mengetahui. Sesungguhnya perjalanan hidup ini seluruhnya berada di dalam genggaman kekuasaan Allah SWT. Dia berhak mematikan sesiapa yang dikehendaki pada bila-bila masa yang dikehendaki tanpa sebarang tanda dan amaran.

Segala kebesaran milik Allah SWT yang menguji kita umat Islam pada Syawwal kali ini dengan tragedi-tragedi yang menyayat hati di seluruh dunia. Kesemuanya mengingatkan kita agar sentiasa menyedari dan menginsafi bahawa kerajaan adalah milik Allah SWT. Pada hari ini di saat mana-mana kerajaan berkuasa, belum tentu lagi di hari esok ia akan terus menjadi kerajaan. Hakikatnya, kerajaan di langit dan di bumi semuanya milik Allah SWT.
Read More / Baca Lagi >>

Perkasa minta Pak Lah segera bangun dari tidur

Posted: 07 Aug 2013 04:24 PM PDT


Saranan mantan Perdana Menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi atau lebih dikenali sebagai Pak Lah melalui buku terbarunya 'Awakening: The Abdullah Badawi Years In Malaysia' menempelak Perkasa atas dasar memperjuangkan ideologi sesuatu kaum dan menolak pandangan kaum yang lain segera ditolak Perkasa.
Setiausaha Agungnya, Syed Hasan Syed Ali meminta mantan Perdana Menteri itu agar segera bangun dari tidur dan melihat realiti dan perjuangan yang dilakukan oleh Perkasa selama ini.
Katanya, perjuangan Perkasa bukanlah semata-mata menolak ideologi kaum lain kerana pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) yang lalu, Perkasa turut memberi sokongan kepada parti komponen dalam Barisan Nasional (BN) seperti MCA, MIC dan Gerakan.
"Pak Lah seharusnya memberikan bukti kukuh mendakwa Perkasa menolak fahaman kaum lain. Kami bukan sahaja menolak kaum bukan Melayu tetapi turut menyelar pemimpin Melayu yang lemah, bodoh, dan mengamalkan kronisme.
"Beliau sebenarnya kecewa kerana Perkasa yang menggesa beliau untuk meletakkan jawatan. Pak Lah seharusnya mencermin diri sendiri kerana semasa pemerintahannya BN gagal mengekalkan dua pertiga kerusi di Parlimen.
"Pak Lah harus melihat beliau telah menghampakan bukan sahaja BN malah turut ditolak oleh kaum bukan Melayu," katanya semasa dihubungi The Malaysian Insider hari ini.
Mengulas mengenai sokongan Tun Dr Mahathir Mohamad, katanya Mahathir sememangnya seorang pejuang bangsa Melayu beriringan dengan aspirasi negara sambil menegaskan sokongan Mahathir atau  juga dikenali sebagai Che Det adalah kerana Perkasa berada di jalan yang benar.
Katanya, Mahathir enggan memberi sokongan kepada Pak Lah adalah kerana mengetahui beliau tidak berada di landasan yang betul.
Read More / Baca Lagi >>

Ramadhan , Syawal membina jati diri

Posted: 07 Aug 2013 04:23 PM PDT

Selawat dan salam kepada junjungan Nabi Muhammad SAW.
Saya ucapkan selamat Hari Raya ' Idulfitri bagi pihak PAS kepada seluruh ahli dan penyokong, juga kepada umat Islam dengan kita menyambut hari yang mulia kurniaan Allah SWT bersempena ibadat puasa sebulan yang telah ditunaikan.

Bukan sahaja dilihat dari sudut Hari rayanya, bahkan dilihat juga dari segi besarnya ibadat Puasa Ramadan. Oleh kerana itulah, ditutup dengan hari raya yang sangat mulia.

Ini menandakan kesyukuran kira kepada Allah SWT, yang mengurniakan nikmat Islam dan nikmat Ramadan yang mendidik kita membina jati diri orang-orang IOslam sehingga mencapai martabat kepada Allah SWT yang menjadi penentuan dan pengukuran martabat diri manusia di sisi Allah SWT.

Ini kerana Allah Taala mengukur manusia bukan berdasarkan kepada baka dan keturunan, kaya dan miskin, pangkat dan warna kulit. Ukurannya ialah sejauh mana ketakwaan kita kepada ALLah SWT ialah yang paling bertakwa kepada Allah SWT. Firman Allah Taala yang bermaksd .

" Sesunggunhnya semulia mulia manusia di sisi Allah SWT ialah yang palaing bertakwa kepada Allah"
Ketakwaan ini bukan sahaja kita mengikut perintah Allah, dalam hubungan kita dengan Allah SWT. Bahkan , hukum Allah yang terkandung dakam ajaran Islam, dalam al-Quran yang diajart oleh Nabi Muhammad SAW.

Allah Taala amat mengetahui , Dia(Tuhan) yang mencipta alam ini. Maka semua arahan yang ada dalam Islam adalah baik. Ibadah puasa mengajar kita menerima semua arahan yang ada dalam ajaran Islam.
Read More / Baca Lagi >>

Egypt: Who's a Terrorist

Posted: 07 Aug 2013 03:59 PM PDT

Pro-Morsi protests in Rabaa

Posted: 07 Aug 2013 03:58 PM PDT

Syrian Rebels Take Command Of Military Airport

Posted: 07 Aug 2013 09:38 AM PDT

Derek Fernandes: This (Investigation) Is Fundamentally Flawed

Posted: 07 Aug 2013 09:24 AM PDT

Cynthia Gabriel: 2nd Round Of Attack Against Suaram, Because We Are Getting Closer To The Truth

Posted: 07 Aug 2013 09:23 AM PDT

Latheefa Koya: Police Should Stop Being Agent Of Certain People, Go After The Real Criminals

Posted: 07 Aug 2013 09:21 AM PDT

Syria's war moves to electronic battlefield

Posted: 07 Aug 2013 09:09 AM PDT

Reports Islamists massacre 450 Kurds in Syria, including 120 kids

Posted: 07 Aug 2013 09:08 AM PDT

Pak Lah: Umno needs to reform, but unwilling

Posted: 07 Aug 2013 09:07 AM PDT

'Waste of time': SUARAM secretariat questioned for sedition

Posted: 07 Aug 2013 09:05 AM PDT

Isu Terkini Pergolakan Timur Tengah dan Kesannya kepada Palestin | Dr. Kamaruzaman Yusoff

Posted: 07 Aug 2013 09:04 AM PDT

Morsi supporters call to continue protests

Posted: 07 Aug 2013 09:03 AM PDT

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI DARI WARGAKERJA RAKYAT MARHAEN

Posted: 07 Aug 2013 04:44 AM PDT



Kekuatan Najib Hanya Ada Pada Penipuan, Politik Wang & Pendatang Asing

Posted: 07 Aug 2013 04:21 AM PDT



Masa depan negara gelap dibawah kepimpinan yang mediocre

Dr Mahathir kata dia akan terus bercakap mengenai orang Melayu. Kenapa Mahathir perlu bercakap begini? Kerana dia tidak yakin Naib faham apa ertinya menjadi pemimpin Melayu terlebih dahulu sebelum jadi pemimpin Malaysia.

Kita pun mendapat perkhabaran dimana dalam perjumpaan tertutup, Mahathir membalun Najib. Kerosakan UMNO bermula dari zaman Pak Lah kata Mahathir. Najib menyambung kerosakan tersebut. Kesilapan terbesar Najib ialah dia hilang keyakinan kepada jenama UMNO.

Najib mengikut Mahathir sudah malu menjaja jenama UMNO. Sebab itu dia menjaja Najib sebagai jenama dan 1Malaysia sebagai jenama tambahan. Najib ingat negara kita sudah menjadi demokrasi ala Amerika dimana kita pilih presiden. Kesana kesini para juak Najib membesar besarkan faktor Najib untuk mendapat kemenangan.

Keadaan bertambah buruk kerana Najib mempunyai barisan penasihat yang tidak ada pengalaman politik dan tidak sensitive terhadap kesan daripada nasihat yang diberi kepada seorang PM yang kurang cerdiknya. Mengikut Mahathir- BR1M adalah suatu kesilapan kerana ianya membiasakan orang akan berfikiran bahawa mendapat wang setiap kali adalah suatu hak. Masaalah akan timbul bila kerajaan tidak mempunyai wang untuk mendanai rasuah dan politik wang. BR1M boleh kita ibaratkan sebagai seorang yang menunggang harimau yang sudah takut untuk turun kerana akan dibaham harimau tersebut.

Najib bukanlah pemimpin yang kuat. Dalam kawasan parlimen nya, kita amat hairan bagaimana jumlah pengundi mencecah 80,260 orang. Orang yang tidak datang dari Pekan tentulah tidak memahami perkara ini. Sesak dan semak Pekan jika ada orang seramai ini.

Dari tahun 2004 hingga 2008, jumlah pengundi bertambah pada kadar 5534 orang sahaja. ( dari 52, 683 dalam tahun 2004 kepada 58,217 dalam tahun 2008). Ini pertambahan yang munasabah memandangkan ada kem tentera wataniah dan kolej2. Tapi sejak tahun 2008 hingga 2023, yakni 5 tahun, jumlah pengundi bertambah secara mendadak dengan tambahan 22,043. Ini pertambahan yang menakjubkan. Dari mana datang nya 22,043 ini?
Read More / Baca Lagi >>

Kalau dah bersara tu, diamlah, kata Pak Lah

Posted: 07 Aug 2013 04:18 AM PDT

Buku Pak Lah, Awakening: The Abdullah Badawi Years In Malaysia memaparkan masa-masa beliau menjadi PM Malaysia. Seperti dilaporkan, jelas dalam buku tersebut banyak bahagian yang Pak Lah terpaksa membalas balik terhadap kritikan Mahathir sebelum ini.
Mahathir_Pak_LahPak Lah juga perli Mahathir, antaranya Pak Lah bertekad tak mahu menjadi seperti Dr Mahathir. Pak Lah nak Najib Razak menjadi perdana menteri sendiri.
Tulis Pak Lah, "Sebab itu saya kekal berdiam diri selama ini. Saya percaya bila kita sudah bersara, kita akan bersara. Tidak lagi perlu kita campurtangan. Jika ada yang tidak puas hati, kita luahkan secara tertutup. Kenapa perlu hebahkan kepada media?.
Nampaknya banyak yang Mahathir kena dalam buku Pak Lah kali ini. Antaranya negara akan bangkrap sekiranya beliau mendengar kata Mahathir. Katanya Mahathir mengamuk apabila projek mega seperti projek landasan berkembar ditangguhkannya.
Sampai sekarang Mahathir menyalahkannya juga diceritakan Pak Lah,
"Ketika kita perolehi keputusan baik pada 2004, beliau berkata mandat yang besar tidak bagus untuk negara. Kita dapat keputusan teruk pada 2008 beliau menyalahkan saya. Malah samapi sekarang beliau melakukannya … Mahathir tidak boleh menafikan beliau menyebabkan perpecahan dalam sokongan BN pada 2008 melalui kritikan dan serangannya.
"Ia termasuk majoriti anggota Kabinet sebagai 'kerajaan half-past six' dan menuduj kami dengan rasuah dan sebagainya," kata Abdullah.
Tentu Mahathir juga panas telinga sekarang kerana Pak Lah mula bersuara…

Negara Selamat: Peniaga telefon bimbit cedera parah ditembak di dalam rumahnya

Posted: 07 Aug 2013 04:16 AM PDT


Seorang peniaga telefon bimbit cedera parah selepas ditembak lelaki yang menyerbu masuk ke rumahnya di Taman Pondok Labu, di sini, malam tadi. Timbalan Ketua Polis Daerah Kulim DSP Chin Soo Song berkata kejadian berlaku kira-kira 8 malam setelah beberapa minit lelaki berusia 26 tahun itu sampai ke rumahnya.
"Dua lelaki memakai topi keledar tiba-tiba menyerbu masuk ke dalam rumah lalu melepaskan sedas tembakan yang mengenai bahagian belakang bahu kiri peniaga itu," kata Chin ketika dihubungi Bernama hari ini.
Katanya kedua-dua penyerang itu kemudian melarikan diri dengan menaiki sebuah motosikal.
Beliau berkata semasa kejadian terdapat enam anggota keluarga peniaga itu di dalam rumah dan mereka menghantarnya ke Hospital Kulim dan keadaannya kini dilaporkan stabil.
Polis meminta orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kejadian itu menghubungi Insp Mohd Anuar Mohd Noor di talian 04-4906222 atau mana-mana balai polis untuk membantu siasatan. - Bernama,

Ucapan Hari Raya Aidilfitri - Dato Seri Anwar Ibrahim

Posted: 07 Aug 2013 12:53 AM PDT

PERUTUSAN RAYA 2013 - Menteri Besar Selangor

Posted: 07 Aug 2013 12:50 AM PDT

'Cina pun mahu duit zakat': Teresa Kok lodges report

Posted: 07 Aug 2013 12:46 AM PDT

LZS: Boleh dapat zakat walaupun ada ‘perabot mahal’

Posted: 06 Aug 2013 09:22 PM PDT

Logo Lembaga Zakat Selangor
SHAH ALAM 6 OGOS: Lembaga Zakat Selangor (LZS) tidak mengambil kira faktor rumah yang besar dan cantik sebagai syarat menerima zakat selagi ia hanya harta peninggalan yang diwarisi pemohon.
Ketua Sektor Komunikasi Lembaga Zakat Selangor (LZS), Norajun Ainun, berkata sesetengah pihak menganggap keadaan rumah cantik atau perabot mahal mampu mempengaruhi keputusan permohonan bantuan yang diterima mereka.
"Sebenarnya LZS tidak memandang sama ada rumah cantik atau tidak, ada piring Astro atau tidak atau pendapatan beribu-ribu tetapi jika ada tanggungan ramai, mencukupi had kifayah, maka layak diberi bantuan.
"Saya akan beritahu LZS Gombak untuk hantar pegawai ke rumah Puan Norbaya untuk dibanci. Mengikut gambaran yang saya terima, dia memang layak. Apapun, kita tunggu laporan pegawai bancian duahulu," katanya.
Beliau mengulas laporan TV Selangor mengenai nasib Norbaya Ahmad, 63, yang menderita kanser payu dara sejak 13 tahun lalu tetapi memiliki rumah peninggalan suami yang meninggal dunia, beberapa tahun lalu.
Read More / Baca Lagi >>

Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


HARI INI KITA BERHARI RAYA

Posted: 07 Aug 2013 04:00 PM PDT



SELAMAT HARI RAYA
UNTUK KAWAN KAWAN SEDUNIA




SELAMAT HARI RAYA
ucapan selamat hari raya
dari tim tukar tiub
dari tim radio bangsar utama
dari tim tv bangsar utama

setulus ikhlas
kepada pembaca
kepada  peminat
kepada pembenci
kepada pencacai
dari blog tukar tiub
dari radio bangsar
dari tv bagsar 


DENGAN UCAPAN
jangan makan rendang banyak sangat
jangan makan tapai banyak sangat
awas bersederhana

bila main mercun
jaga baik baik

bila main meriam buluh
awas keselamatan

jika dengan awek
jangan lupa pakai baju hujan

KALAU DI JELEBU SINGGAHLAH
tukar tiub di jelebu
batu dua satengah
kampong chenor
jelebu

tentang alamat rumah
ada awek lama dari london
nak datang ziarah
bila aku berikan nama alamat
dia ketawa dan tak pecaya
tapi awek ni okay 
tapi itu kesah lain buku
kah kah kah




SILA KLIK IKLAN
duit iklan semua dihadiahkan
kepada projek dapor jalanan
projek amal memberi makanan
kepada warga jalanan dalam kota

----------




SEMUA MAKHLOK MERAYAKAN HARI RAYA

Posted: 07 Aug 2013 07:00 AM PDT




UCAPAN   SELAMAT HARI RAYA
DARI KUCHING DAN ANJING

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI KEPADA SEMUA MUSLIMIN
DAN MULIMAT DI SELURUH DUNIA -Maaf Dzahir Bathin 
Dari August AlKalb The HalalDog dan Julie The cat



SILA KLIK IKLAN INI
------------

ESOK KITA BERHARI RAYA

Posted: 07 Aug 2013 03:00 AM PDT








SAHUR AKHIR

PAGI INI 
sahur terakhir
direstoran tikus
bagusnya nya direstoran ini
kita boleh jadi vegeterian

sayuran banyak
ulaman banyak
sambalan banyak

dulu tikus banyak
sekarang tak ada lagi
tapi namanya masih restoran tikus

PAGI INI JUGA
semua sudah di susun
baju melayu
kain sarong
baju basahan
baju raya

mercun
bunga api
dan dan dan

JAI DAN  EZI
dua ekor ini saperti tahun tahun lalu
akan balik kampong juga

curvey  tahun ini tinggal seorang
kerana siti dan mami sudah lari

sepang dan gate aakn temakn kan curvey

PETANG INI
perjalanan  ke kampong
pasti kesibukan dah selesai

akan singgah di titi
untuk makan malam

MALAM INI 
malam ini
akan kerja keras
bersihkan lampu pelita
bersihkan gelas tahun lalu
minyak dan sumbu telah dibeli

hari raya tanpa lampu pelita
hari raya tanpa mercun
hari raya tanpa lemang
harau raya tanpa rendang
hari raya tanpa tapai
adalah hari raya yang gagal

INI CURVEY
RAYAKAN DENGAN TAPAI
ini adalah minuman terbaik
dari budaya melayu
dari zaman berzaman tapai beras
telah dihidangkan di hari kebesaran

bertapailah kamu
sebelum kamu di chivas regalkan
kah kah kah

BERBUKA PETANG INI
tak tahu lagi
tak pasti lagi
tapi malam tadi beli manggis 4 kilo
manggis masih murah

membeli manggis mengambil masa
belek belek 
picit picit
kalau hitam sangat pasti keras
kalau  puteh sangat belum marah
darah darah ikan bagus untuk disimpan
yang kecil manis ranum
yang besar susah nak jumpa

selamat berbuka puasa



SILA KLIK IKLAN INI

----------


ANJING KUCING DAN KURA KURA

Posted: 07 Aug 2013 02:00 AM PDT








MEMANG BANYAK SILAP TENTANG ANJING
Memang byk salah faham tentang bab anjing ni. Kalau ikut ilmu fiqh, kita bleh makan binatang buruan yang telah digigit anjing terlatih, tetapi jadi haram memakan binatang yg digigit anjing gila. Ada pendapat kata air liurnya saja najis berat, ada kata keseluruh anggotanya najis berat dan ada juga kata boleh pegang kalau kering. 

Khilaf byk itu pasal byk kekeliruan dlm masyarakat terutama org Melayu Islam coz kita byknya dengar n terima bulat2 saja apa ustad cakap coz ustad itu ustadla kan, mestila depa lebih tau dari kita. (Anjing pun ada kemuliaan yg Allah bg kepada binatang ini kalau binatang ini ada ilmu. So ada perbezaan anjing gila ngan anjing dilatih khas). 

Kisah pemuda dengan anjing dan pelacur dengan anjing, serta pemuda kahfi dengan anjing mereka diceritakan dalam hadith dan Al Quran dan semuanya kisah2 syurga. Tapi.... Bab Maznah pencinta anjing tu berbeza. Dah tau orang Melayu memang sensitif bab anjing2 ni buat apa pergi kacau. Lagi satu, hal Hari Raya, ianya bukan on TOLONG JANGAN KELENTONG
Publish | Delete | Spam
Anonymous

on 8/6/13


SILA KLIK IKLAN INI

------------

GAMBAR SEJARAH

Posted: 06 Aug 2013 11:30 PM PDT






Gambar mufti kelantan dengan anjing....


TATAPI GAMBAR SEJARAH
gambar ini diambil salepas perbicaraan tentang
masalah najis anjing
yang duduk disebelah kanan  sekali
ialah haji wan musa
yang teramat mulia raja kelantan 
yang mulia haji haji abas
toh  kadhi besar singapura
dan haji nik muhamad sidiqi haji wan musa

yang berdiri disebelah kanan sekali ialah
yang mulia tengku chik 
yang mulia doktor burhanuddin al-hilmy
yang berhormat datu seri diraja kelantan dan nik mahmud

DAN TENGAN TENGAH ITU
SIAPA?
ditengah tengah ialah saekor anjing
yang sejarah melupakan namanya



SILA KLIK IKLAN INI
----------

BERITA BENAR PETANG RAYA

Posted: 06 Aug 2013 09:00 PM PDT





 BERITA BENAR
inilah contohnya
ini lah buktinya
bahawa
pada ketika ini tidas diketahui lagi
yang mana polis 
yang mana samseng

yang mana pembunuh
yang mana polis
ini kerana polis pun tembak orang
samseng pun tembak orang
 





SILA KLIK IKLAN INI
-------------

PAHANG TOLAH SUNNI WAL RASUAH

Posted: 06 Aug 2013 07:09 PM PDT





Waspada golongan bawa ajaran Islam salah - MB Pahang

BENTONG 6 Ogos - Menteri Besar Pahang,  Adnan Yaakob mengingatkan umat Islam di negeri ini supaya berwaspada terhadap golongan yang mengaku sebagai ulama tetapi sebenarnya cuba menyebarkan ajaran Islam yang salah.

Beliau berkata, ajaran yang bercanggah dengan hadis dan al-Quran boleh membawa kepada perpecahan di kalangan umat Islam.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... ULAMAK MANA  YANG DI MAKSUDKAN INI?..... kah kah kah..

kah kah kah...ADAKAH   YANG MULIA MIL KAL AL-HAJ NAJIBON AL MONGOLI... kah kah kah..

kah kah kah... ATAU SAHIBUL RIDUAN MILIKUL SEMBABI AL PAGOHI?... kah kah kah...

woit...INI MESTI AJARAN SESAT DARI  SUNNI WAL RASUAH?.... kah kah kah....




SILA KLIK IKLAN INI
---------

Biaqpila

0
sumber :-

Biaqpila


BEG SEKOLAH ADA IMEJ LUCAH

Posted: 06 Aug 2013 09:00 PM PDT


Kalau sekali tengok memang beg sekolah atau 'backpack' ini nampak seperti biasa.

Namun, selepas dibuka baru nampak imej sebenar yang terpapar dalam beg tersebut.

Rasanya, rekaan sebegini haruslah dipantau kerana tidak mustahil kanak-kanak akan terbeli beg tersebut dan kemudiannya melihat imej-imej yang tidak senonoh yang terkandung dalam beg itu.

Gambar :









dakwatblack

KILANG UTK DISEWA DI SERI MANJUNG PERAK CALL ILA 017-5655767
NAK TAU CARA CAJ HANDPHONE DI MANA SAJA ANDA BERADA?
RUANG IKLAN TEKS RM10 SEBULAN

NAH!!! BN DAH MENANG PETISYEN

Posted: 06 Aug 2013 06:00 PM PDT

Mahkamah pilihan raya di Kota Kinabalu hari ini membenarkan petisyen Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), yang pertama setakat ini dan sekaligus memberi laluan kepada pilihan raya kecil di Sabah bagi kerusi DUN Klias.

Keputusan itu pastinya akan menyebabkan bantahan daripada Pakatan Rakyat (PR) yang setakat ini, semua petisyen difailkan pakatan itu dibuat dengan dikenakan kos tinggi.

Ini adalah petisyen pertama yang berjaya di antara 69 petisyen difailkan pembangkang PR dan Barisan Nasional (BN) selepas tamat PRU13 pada 5 Mei lalu.

Petisyen itu difailkan calon BN, Isnin Aliasnih yang memperolehi 6,182 undi berbanding Lajim, 6, 324 undi.

Hakim Yew Jen Kie bagaimanapun membuang petisyen difailkan Lajim yang mencabar keputusan kerusi Parlimen Beaufort.

Lajim tewas di kerusi itu apabila calon BN, Datuk Azizah Mohd Dun memenanginya.

Yew turut membuang petisyen Isnin yang difailkan terhadap pegawai pilihan raya (RO) dan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan memerintahkannya membayar kos RM10,000 setiap seorang.

Hakim berkata, Isnin dalam permohonannya tidak menjelaskan bagaimana tindakan RO dan SPR memberi kesan terhadap keputusan kerusi Klias.

Lajim boleh membuat rayuan kepada Mahkamah Persekutuan terhadap kedua-dua keputusan itu.

Dalam pilihan raya lalu, bagi negeri Sabah, BN memenangi 48 kerusi sementara pembangkang menang 12.

MNH


KILANG UTK DISEWA DI SERI MANJUNG PERAK CALL ILA 017-5655767
NAK TAU CARA CAJ HANDPHONE DI MANA SAJA ANDA BERADA?
RUANG IKLAN TEKS RM10 SEBULAN


BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT