Nuffnang

Pengikut

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

0
sumber :-

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


ANWAR PEJUANG ISLAM - CHUA SOI LEK

Posted: 27 Apr 2013 09:12 PM PDT

CHUA SOI LEK, Presiden MCA telah membantu kita memperkenalkan DS Anwar Ibrahim sebagai seorang tokoh Islam, berbeza dengan beberapa tuduhan dari kepimpinan Umporno yang setiap hari melabelkan Anwar sebagai rendah moral dan ejen Yahudi.  


Seperti yang dilaporkan di dalam Malaysiakini, Chua Soi Lek menyebut perjuangan Anwar sama seperti Pak Lah yang asyik menyebut tentang Islam dan doa.  Cuma bagi aku bezanya Pak Lah kuat tido, Anwar kuat bekerja.  Melucukan juga kenyataan Chua Soi Lek apabila beliau sebut, Najib berbeza dari Anwar kerana Najib mahir dan pakar dalam pengurusan ekonomi.  Mungkin kehebatan ekonomi itulah yang menyebabkan negara sekarang berhutang sehingga ke tahap lebih 500 bilion, satu sejarah yang amat hebat berbanding sewaktu Anwar menjadi Menteri Kewangan dahulu.  Sikap mengampu Chua Soi Lek itu jelas menunjukkan kebodohan beliau sendiri.

Selama ini pemimpin Umporno ke hulu je hilir menjaja Anwar anti Islam dan Anwar memperjuangkan dasar 'liberalisme', tapi Chua Soi Lek tidak beranggapan sedemikian.  Chua Soi Lek sedar Anwar mempunyai semangat perjuangan Islam yang tinggi.  Chua Soi Lek, Presiden MCA yang juga sekutu Umporno memang dikenali sebagai seorang pemimpin yang tidak pernah selesa dengan perjuangan Islam.  Betullah tu, mana ada 'pelakun seks' suka dengan Islam?

Kempen Bn di dalam PRU 13 kali memang nampak bercelaru sekali.  Mereka tidak sepakat walaupun untuk mencipta fitnah.  Sekejap kata Anwar anti Islam, sekejap kata Anwsr itu adalah pejuang Islam.

cukuplah tu, ini kalilah, kami akan tamatkan riwayat rejim kaki temberang selama ini.


dollah yankee

0
sumber :-

dollah yankee


We shall rise !!!

Posted: 27 Apr 2013 04:51 PM PDT


dollah yankee -
No doubt at all ...

Kerusi panas no:1

Posted: 27 Apr 2013 07:46 AM PDT



Beribu-ribu orang sanggup meredah hujan gerimis sebab mahu melihat dan mendengar apa mahu di beritahu olih TG Nik Aziz, yang telah turun ke Putrajaya untuk membantu Hussam Musa yang membawa bendera PAS dan telah diamanahkan olih parti bagi mewakili penduduk-penduduk di pusat pentadbiran negara itu.

Kalau sebelum ini tapak ceramah malam tadi selalunya dipenohi orang ramai bila ada sesuatu karnival atau konset hiburan atau acara-acara olih kerajaan BN.

Sebelum itu pada tengaharinya TG Nik Aziz juga telah dikerumuni olih beribu orang yang mahu berjumpa dengan beliau selepas solat jumaat. Photo-photo dan video-video klip tentang dua acara ini sedang bertebaran di alam maya dan gurkah-gurkah politik di'port' buat kesimpulan bahawa dengan kehadiran 'crowd' pada dua acara ini adalah indikasi bahawa Putrajaya bakal milik PAS/Hussam.

TG Nik Aziz telah turun dari Kota Bahru untuk berkempen di Putrajaya dan sekitar Kuala Lumpur sejak dari pagi jumaat kelmarin yang menyebabkan beliau sedikit letih sehingga beliau terpaksa berceramah malam kelmarin dengan duduk diatas kerusi.

Beliau memang jarang muncul di Lembah Pantai dan kehadiran beliau kelmarin petang disana adalah sebahagian daripada usaha kempen dan sokongan beliau terhadap Nurul Izzah untuk Pakatan Rakyat menuju ke Putrajaya. Dan sebagai membalas sokongan itu Nurul Izzah pula muncul pada ceramah Hussam semalam di Putrajaya. Sebaik Nurul Izaah muncul ribuan mereka yang hadir pada ceramah itu telah menjerit "Reformasi,Reformasi,Reformasi". Senario malam tadi juga telah membuatkan Tengku Nan tak dapat tidur langsung sampai ke subuh..Kah..Kah..Kah..

dollah yankee -
Sehingga petang tadi dan lagi 1 minggu mahu PRU, kedudukan sedang memihak kepada Pakatan Rakyat 55%.




RAKYAT MARHAEN

0
sumber :-

RAKYAT MARHAEN


GE13: A call for national prayer as Umno-BN pushes nation towards a repeat of May 13, 1969

Posted: 27 Apr 2013 07:18 PM PDT

A call for national prayer as Umno-BN pushes nation towards a repeat of May 13, 1969The foregone conclusion on the lips of all thinking and feeling rakyat is that GE-13 is going to be the most fiercely fought battle in the Parliamentary history of Malaysian politics since the times of its independence.
But what is even more disturbing – unprecedented if you may, is the fact that the post-GE-13 outcome or eventuality is also beginning to grip the citizens with deep seated concerns and fears.
Already, some high-ranking Concerned Citizens' Group has penned the very fears in an Open Letter recently. And all of their expressed concerns are not farfetched going by overdose of threats, warnings, the bitter exchanges and gutter politicking we have to put up with so far.
Do we commoners want the country to plunge into darkness simply because of the outcome of the GE-13?
It is certainly not, for all right thinking and patriotic citizens. But the politicians do not seem to think along similar wavelengths, do they?
It is clear as daylight that BN is not prepared to accept the realities of the day that its popularity is sinking; that the kind of support that it enjoyed in the past decades is not anymore the same today coupled with the highest number of breakaway top contenders standing as independents.
Meanwhile, the opposition pact is cognizant of its growing support – seen by the migration of BN's Who's Who in recent weeks, as well as the ever growing numbers cheering them onwards at the ceremahs with the rakyat's willingness to dip into their pockets and help cover some of the costs of election campaigns.
In the meantime, fire bombs and explosives as well as burning of vehicles and fist-fights are emerging, fueling ever more suspicions.
BN making May 13-repeat become a reality
Read More / Baca Lagi >>

PRU13: Wawasan untuk Rakyat.

Posted: 27 Apr 2013 07:15 PM PDT

Tidak berapa hari lagi, rakyat akan keluar mengundi untuk memilih kerajaan baru. matlamat semua rakyat ialah menempatkan pimpinan negara yang akan menubuhkan sebuah kerajaan yang baik. Kerajaan yang baik diperlukan untuk memberi  keadilan, kesejahteraan dan kesaksamaan kepada rakyat.
Apa yang pakatan rakyat tawarkan?
Macam mana 3 buah parti pembangkan yang terbesar boleh bersatu padu sebagai rakan kongsi yang sama taraf? BN adalah gabungan berbelas parti politik dengan hegemony UMNO. Janganlah rakyat hairan melihat permuafakatan dan kerjasama yang terjalin antara DAP, PAS dan PKR.
Asas permuafakatan amat mudah yakni- kesemua pati Pakatan Rakyat komited  kepada menegakkan keadilan dan sebuah kerajaan yang bagus dan amanah. Tunjang pentadbiran kita adalah tata kelola , pengurusan yang telus dan pengagihan kekayaan negara yang adil dan saksama.
Read More / Baca Lagi >>

PRU13; SAPP TIDAK AKAN KEMBALI KE PANGKUAN BN

Posted: 27 Apr 2013 06:50 PM PDT

KOTA KINABALU: Presiden Parti Maju Sabah (SAPP) Datuk Seri Yong Teck lee mengulangi pendirian bahawa beliau dan parti itu tidak akan kembali ke pangkuan Barisan Nasional tanpa mengira apakah keputusan Pilihan Raya Umum ke-13 nanti.
Yong berkata, beliau tidak mahu mengkhianati kepercayaan dan sokongan yang diberikan oleh rakyat kepadanya selama ini.
Beliau mengulas dakwaan dua bekas pemimpin SAPP, Ketua DAP Sabah Jimmy Wong dan Hiew King Cheu bahawa beliau menerima sebahagian dari RM80 juta daripada Datuk Seri Musa Aman yang diagihkan kepada parti-parti pembangkang untuk memecah belah undi pengundi.
Menafikan sekeras-kerasnya dakwaan itu, beliau menggesa rakyat untuk memeriksa dan bijak menilai tuduhan seumpama itu yang beliau sifatkan seolah-olah mensabotaj kepercayaan rakyat kepadanya.
Read More / Baca Lagi >>

PRU13: SMS lucah, Fuziah buat laporan polis

Posted: 27 Apr 2013 06:48 PM PDT

SMS lucah, Fuziah buat laporan polis
Fuziah menunjukkan salah satu SMS ugutan yang diterimanya.
KUANTAN - Naib Presiden PKR, Fuziah Salleh membuat laporan polis semalam kerana mendakwa sering menerima khidmat pesanan ringkas (SMS) berbaur lucah dan ugutan sejak tahun lalu.

Beliau yang juga calon PKR di Parlimen Kuantan, mengakui mengalami trauma apabila kerap menerima SMS daripada individu yang didakwanya seorang wartawan sebuah stesen televisyen.

Menurutnya, beliau mula mendapat SMS lucah tersebut sejak Jun 2012, namun kebelakangan ini gangguan itu semakin menjadi-jadi sehingga menimbulkan kebimbangan.

"Saya menerima empat SMS daripada nombor telefon yang sama, manakala satu SMS daripada nombor berbeza dan yang terbaru, awal pagi semalam.

Read More / Baca Lagi >>

PRU13: Kongsi coretan rasa seorang rakyat mengenai Tuan Guru Nik Aziz

Posted: 27 Apr 2013 05:49 PM PDT

Saya tak pernah tengok Tuan Guru Nik Aziz 'live', so bila tau dia turun Putrajaya hari ni, pergi susahkan diri beramai2 ke Masjid Besi. mula2 ingatkan oh TGNA bagi khutbah kot? pastu pikir balik, eh takkan la pulak. mane nak lepas kan.

so takpela, masa sampai tu dah penuh dengan orang, ada la nampak baju hijau probably one in 20 or 30 jemaah tu. ramai lah jugak. nampak jugak photographer chinese semua jenis ada duduk dekat dalam masjid. saya pun naik bhgn atas sebab sampai dah azan kedua.

sampai2 je, terus sunat tahiyyatul masjid, duduk dekat situ (boleh nampak jemaah kat bawah dgn mimbar etc), dok teropong teropong jugak mana TGNA ni. cari serban putih dia (sebab dia mesti pakai serban putih kan), dok langut langut, tak jumpa.

pastu dengar khatib baca khutbah, pasal kepimpinan and demokrasi etc, masa halfway khutbah 1st tu, tiba2 khatib jadi sebak bila sentuh bab perpaduan umat Islam, kesejahteraan rakyat dan negara.

anyway, bila dia start sebak, dia continue lagi tapi terberhenti sebab dia menangis sekejap (sambil cover2 la jugak), amik nafas, dia sambung semula. dia jadi sebak mungkin dia realize he was forced to read, or tak pun saya kira kira mungkin sebab dia terjeling TGNA kot, and probably te'rasa' dengan presence TGNA, and feel ada yg lebih layak berada kat tempat dia delivering the khutbah, I dunno really.



 but since then, dia terus sambung khutbah 1st tu dengan keadaan sebak, dan bila dia recite ayat dari ali Imran,
Read More / Baca Lagi >>

Ustaz Muhammad Ibrahm serenades Kelana Jaya

Posted: 27 Apr 2013 05:35 PM PDT

Ustaz Azhar Idrus: Fitnah !

Posted: 27 Apr 2013 05:33 PM PDT

Dato Husam Musa: Calon PAS P124 Putrajaya

Posted: 27 Apr 2013 05:31 PM PDT

Anwar Ibrahim: People Have Decided To Stand Up For Their Right & Defeat Barisan Nasional Govt

Posted: 27 Apr 2013 05:31 PM PDT

Ustaz Muhammad Nazmi Karim: Bangsa !

Posted: 27 Apr 2013 05:30 PM PDT

PRU13: Zahid Hamidi Dan Hishamuddin, Dua Menteri Yang Wajib Ditumbangkan!

Posted: 27 Apr 2013 05:10 PM PDT

Oleh Shahbudin Husin
Jika sekarang ini rakyat hanya memikirkan untuk menumbangkan BN dan mengakhiri era pemerintahannya yang sudah menjangkau usia 56 tahun, sebenarnya terdapat juga beberapa menteri yang seharusnya ditunjukkan jalan keluar yang keluar yang sama seperti yang mahu dilakukan kepada BN itu.

Sehingga ini sekurang-kurangnya dua menteri yang tidak bertanggungjawab yang  hanya memikirkan manfaat politik di sebalik keselamatan dan kedaulatan negara serta kehilangan nyawa orang lain iaitu, Ahmad Zahid Hamidi, Menteri Pertahanan dan Hishammuddin Hussein, Menteri Dalam Negeri, dilihat wajar diberi pengajaran oleh pengundi di kawasan masing-masing dalam pilihanraya ini.

Sebagai rakyat dan pembayar cukai, ramai yang kecewa dengan kenyataan mereka sehari dua ini yang seolah-olah tidak dapat membezakan tugas antara pemimpin politik dengan menteri yang bertanggungjawab terhadap kedaulatan serta keselamatan negara serta rakyat seluruhnya.

Dan cara terbaik untuk mengelakkan mereka ini tiada lagi di persada politik negara ialah dengan pengundi Bagan Datoh dan Semberong menolak mereka dalam pilihanraya ini.
Read More / Baca Lagi >>

PRU13: Menjawab Tuduhan Dan Mitos Umno-BN

Posted: 27 Apr 2013 05:09 PM PDT

1 .Mitos Umno-BN: Jika Pakatan Rakyat menang PRU13, DAP akan menguasai Malaysia dan Perdana Menteri yang dil antik nanti ialah Cina DAP.

2.Fakta sebenar: DAP hanya bertanding di kerusi majoriti pengundi Cina iaitu 51 daripada 222 kerusi Parlimen.

3.Untuk menang majoriti kerusi, DAP mesti kuasai 122 kerusi Parlimen.

4.Jika jumlah kerusi DAP + Kerusi bukan Islam lain + Kerusi Bumiputera Sabah/ Sarawak = 93 kerusi.

5.Jumlah itu belum cukup untuk membentuk kerajaan iaitu sebanyak 122 kerusi Parlimen.

6.Jadi, mustahil DAP akan memerintah Malaysia!

PRU13: Pengundi Dinasihat Undi Awal Bagi Elak Penipuan

Posted: 27 Apr 2013 05:06 PM PDT

KLANG 27APRIL : Penyandang DUN Sri Andalas, Dr Xavier Jayakumar menasihati pengundi supaya turun mengundi lebih awal pada 5 Mei ini bagi mengatasi masalah penipuan yang didakwa berlaku setiap kali pilihan raya.
Beliau mendakwa, kes penipuan seperti peningkatan jumlah pengundi hantu di sesebuah kawasan tidak mustahil berlaku pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).
"Mereka akan cuba tipu pada 5 Mei ini, anda kena keluar undi lebih awal. Saya hendak bagi contoh, dulu orang keluar mengundi hanya 75 peratus saja sekarang sudah tentu meningkat lebih 80 peratus.
"Saya harap kali ini jumlah yang keluar mengundi boleh meningkat untuk mengatasi masalah penipuan ini kerana saya percaya kes ini akan naik jika tidak ditangani," katanya di hadapan lebih 3,000 penyokong Pakatan Rakyat (PR) dalam Ceramah Umum Jelajah Trailer Angkatan Muda Keadilan (AMK) di Taman Sri Muda, di sini.
Read More / Baca Lagi >>

PRU13: Tiada Suami-Isteri Penjawat Awam Terpisah Jauh Di Bawah PR

Posted: 27 Apr 2013 05:00 PM PDT


PRPUTRAJAYA 27 APRIL : Pakatan Rakyat(PR) akan melaksanakan konsep Al Mawaddah, iaitu pertukaran penempatan kakitangan kerajaan khususnya di kalangan guru-guru, sekiranya menerima mandat rakyat menerajui Putrajaya pada Pilihan Raya Umum Ke 13 nanti.
Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa berkata, tidak ada lagi suami isteri penjawat awam yang terpaksa berpisah jauh, yang merencatkan pembinaan keluarga mereka.
"Kita akan satukan suami isteri di bawah konsep Mawaddah iaitu mendekatkan antara satu sama lain.
"Kalau Datuk Seri Najib mahu tidur dengan Datin Seri Rosmah, mengapa pula rakyat jelata tidak diberi pilihan untuk bersama ahli keluarga mereka di bawah satu bumbung dengan penempatan kerja yang dekat antara satu sama lain," ucapnya di hadapan lebih 10, 000 hadirin dalam satu ceramah malam tadi.

Turut hadir dalam ceramah tersebut ialah Musyidul Am PAS, Tok Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar.
Read More / Baca Lagi >>

PRU13: Fitnah DAP tanpa bukti, tindakan terdesak BN

Posted: 27 Apr 2013 04:40 PM PDT


TANJUNG PIAI, 27 APR: Risalah fitnah terhadap DAP yang bertujuan memburukkan parti itu adalah tindakan terdesak pihak yang hanya bersandarkan taktik kotor untuk menakutkan pengundi.
Calon DAP Parlimen Tanjung Piai, Mahdzir Ibrahim berkata, sambil melahirkan rasa kesalnya terhadap tindakan pihak tidak bertanggungjawab itu yang antara lain turut menuduh DAP sebuah parti perkauman yang cuba menghapuskan hak orang Melayu dan memusuhi agama Islam.
"Perkara sensitif yang cuba dibangkitkan pihak yang tidak bertanggungjawab itu cuba untuk menimbulkan persepsi negatif terhadap DAP sebagai parti yang cuba memusuhi agama Islam dan orang Melayu," ujar beliau yang juga Koordinator Roketkini.com
Menurut beliau, tuduhan yang dibuat tanpa mengemukakan bukti itu adalah membelakangi prinsip perjuangan DAP yang ingin mewujudkan masyarakat berbilang bangsa dan agama yang hidup harmoni.
Read More / Baca Lagi >>

PRU13: Ubah, ubah & ubah lagi

Posted: 27 Apr 2013 04:39 PM PDT

Oleh Dr Mohd Asri Zainul Abidin
Saya suka dengan perkataan 'Umar bin 'Abd al-'Aziz kepada 'setiausaha politiknya' Rajak bin Haiwah.

Kata 'Umar bin 'Abdul 'Aziz: "Wahai Rajak, sesungguhnya aku memiliki jiwa yang sentiasa berkeinginan. Setiap kali aku mencapai sesuatu, jiwaku inginkan sesuatu yang lebih dari itu. Wahai Rajak! Jiwaku inginkan sepupuku Fatimah binti Abdul Malik, lalu aku mengahwininya. 

Kemudian jiwaku inginkan jawatan gabenor, lalu aku dilantik memegangnya. Kemudian jiwaku inginkan jawatan khalifah, alu aku mencapainya. Sekarang jiwaku inginkan syurga, aku harap aku dapat menjadi penghuninya." (lihat: Salah al-Khalidi, Al-Khittah al-Barraqah lizi al-Nafs al-Tauwaqah, 93-94, Damsyik: Dar al-Qalam).
Manusia yang normal sentiasa berkehendak kepada perubahan. Berubah kepada yang lebih baik. Sekalipun kadang-kala dalam proses perubahan manusia terpaksa mengalami kesusahan.

Persis seperti orang yang berpindah rumah dari yang kecil kepada yang lebih besar, selesa dan baik. Dalam proses pemindahan mungkin ada banyak kesusahan di peringkat awal.

Mungkin terpaksa berjimat terlebih dahulu sebelum mampu membeli rumah baru yang besar. Terpaksa mengangkat barang-barang yang berat. Mungkin juga ada barang kesayangan yang terjatuh dan rosak.
Read More / Baca Lagi >>

Mantan MB Selangor : ‘Kepada Ahli Umno…Bertaubatlah…’

Posted: 27 Apr 2013 04:36 PM PDT


muhd taib ceramah 26 apr 01KUALA SELANGOR 27 APRIL : Mantan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Muhammad Mohd Taib  menyeru ahli-ahli Umno untuk 'kembali ke pangkal jalan' yang sebenar dengan meninggalkan parti itu yang sarat dengan pelbagai kerosakan.
Ujarnya, pimpinan Umno-BN yang mempermainkan pelaksanaan hukum hudud disifatkan beliau sebagai seorang yang angkuh dan tidak wajar diikuti oleh rakyat di negara ini.
Sifat angkuh itu berlaku kerana Umno-BN sudah memerintah dalam tempoh yang lama sehingga berlaku banyak penyelewengan dan kezaliman.
"Bagaimana kita hendak mengikuti mereka, jika imam saya sudah tidak betul maka saya perlu memisahkan dengan mereka ," ujarnya yang lebih dikenali dengan panggilan Mat Taib sambil diikuti dengan laungan takbir daripada hadirin.
Beliau berkata demikian dalam ceramahnya 'PAS Pilihan Saya' yang diadakan di Padang Bolasepak Bukit Kuching Hilir Jeram di sini yang dihadiri kira-kira 3,000 orang.
Turut hadir dalam program ceramah itu,  Calon Parlimen Kuala Selangor, Dr Dzulkefly Ahmad dan Calon DUN Jeram, Rashid Kassim.
Read More / Baca Lagi >>

GE13: ‘Orang Asli won’t vote for BN’

Posted: 27 Apr 2013 04:30 PM PDT

Orang Asli have always backed the ruling Barisan Nasional, but an Orang Asli leader claims it will be different this time around.
PETALING JAYA: There is a change in the mindset of Orang Asli and this time they are unlikely to go for Barisan Nasional, according to Safie Dris, the head of the Kampung Panderas commercial plantation committee in Pahang.
Safie, an Orang Asli himself, claimed that the 180,000 Orang Asli population in Malaysia had changed their mindset towards the ruling coalition as they have not seen any improvement to their livelihood by voting BN for the last 55 years.
"The Orang Asli are not like before and the mood is for Pakatan Rakyat (the opposition coalition made up of PAS, PKR and DAP).
"There will be huge changes amongst the Orang Asli voters in the coming GE as their mindset has changed and they are looking forward for something new," he said.
Read More / Baca Lagi >>

PRU13: Fuziah terima SMS ugutan seksual

Posted: 27 Apr 2013 04:29 PM PDT

Naib Presiden PKR itu, berkata kandungannya mengugut untuk mencemar kredibilitinya selaku calon dan mengancam untuk menyebar perkara 'buruk' mengenainya. 

Oleh: Norutul Ilham
KUANTAN: Calon PKR Kuantan, Fuziah Salleh hari ini membuat laporan polis berhubung ugutan berbaur gangguan seksual yang diterimanya melalui sistem pesanan ringkas (SMS) lewat pagi ini.
Tanpa mendedah kandungan SMS itu, Naib Presiden PKR  itu, berkata kandungannya mengugut untuk mencemar kredibilitinya selaku calon dan mengancam untuk menyebar perkara 'buruk' mengenainya.
Beliau mengesyaki ia dilakukan seorang wartawan sebuah stesen penyiaran kawalan Umno BN selepas membandingkan nombor telefon berkenaan dengan kad media yang ada dalam simpanannya.
"Setiap nombor media saya simpan. Nombor sama sejak tahun lalu selalu hantar SMS terutama melibatkan isu Lynas tapi saya tidak pernah ambil peduli.
Read More / Baca Lagi >>

PRU13: Calon Bebas pro-Umno akan sokong Pakatan

Posted: 27 Apr 2013 04:20 PM PDT

Oleh NYZA AYOB
KUALA LUMPUR: Sebahagian daripada 61 calon Bebas dan pemimpin Umno yang tidak dinamakan sebagai calon BN pada PRU13 kali ini, didakwa sedang melakukan perbincangan secara serius untuk menyokong calon-calon daripada Pakatan Rakyat di Parlimen dan Dun tempat masingmasing.

Perkara ini didedahkan oleh anak negarawan Tun Ghafar Baba, Dato' Tamrin Tun Ghafar dalam sidang medianya bersama bekas MB Selangor, Tan Sri Muhamad Muhd Taib di Pusat Media PRU13 PAS, Pejabat Agung, dekat sini, 23 April lalu. Tamrin yakin, hasil tindakan 61 ahli dan pemimpin Umno yang memilih untuk bertanding atas tiket bebas akan menyebabkan banyak kerusi Parlimen yang dijangka akan dimenangi BN akan kecundang.
Beliau berkata, perbualannya dengan beberapa pemimpin senior Umno yang juga Ahli Majlis Tertinggi Umno yang tidak dicalonkan, tergambar kekecewaan rasa kecewa mereka dengan tindakan Najib Tun Razak yang meletakkan calon yang tidak mempunyai rekod bersih.
Tamrin yang menyertai PAS pada 2012 lalu, mengingatkan ahli-ahli dan penyokong Umno terutama orang Melayu di luar bandar agar tidak terpengaruh dengan isu perkauman yang sering dimainkan pemimpin mereka dengan tujuan untuk menakut-nakutkan rakyat agar mereka tidak beralih sokongan kepada Pakatan Rakyat.
Read More / Baca Lagi >>

PRU13: Najib, Muhyiddin bohongi rakyat, gadai janji

Posted: 27 Apr 2013 04:19 PM PDT

Oleh AZIZ MUDA
KUALA LUMPUR: Pemimpin BN, khususnya Najib Tun Razak dan Muhyiddin Yassin didakwa berbohong, apabila mereka banyak mengeluarkan kenyataan dan janji yang tidak benar.
TV3 pada jam 1.20 tengah hari 20 April lalu mengumumkan BN mencatat permulaan yang baik bagi menghadapi kempen PRU13 apabila menang tanpa bertanding bagi kerusi Dun Senggarang, Johor.


Berdasarkan berita itu, calon BN bagi kerusi berkenaan, Abd Aziz Ismail disahkan menang tanpa bertanding selepas borang pencalonan seorang lagi calon iaitu daripada PAS, Dr Ramli Kari ditolak pegawai pengurus pilihan raya kawasan berkenaan.
Read More / Baca Lagi >>

PRU13: Rakyat Bangkit Pamer Sokongan Kepada PR

Posted: 27 Apr 2013 04:18 PM PDT


Berikut ialah beberapa gambar Pakatan Rakyat terbaik Rakyat sudah bangkit untuk pamerkan sokongan terhadap Pakatan Rakyat secara terangan-terangan:







PRU13: PAS diserang dengan banner fitnah

Posted: 27 Apr 2013 04:00 PM PDT



(Banner yang dipasnag untuk memfitnah PAS di kalangan orang Cina)

KUALA LIPIS: Para Petugas PAS diminta siap siaga mulai sekarang hingga hari mengundi 5 Mei untuk memantau tindakan sabotaj parti lawan yang menaikan banner berunsur fitnah terhadap pakatan rakyat.

Setiausaha Badan Perhubungan PAS Pahang, Roslan Zainal berkata, pihaknya mengesan beberapa banner yang di pasang di kawasan parlimen Lipis, Raub dan kawasan-kawasan lain berunsur provokasi untuk menakut-nakutkan pengundi Cina supaya tidak mengundi PAS.

Katanya banner berbahasa Cina itu mempunyai maksud berbau perkauman. Ia dipercayai di pasang oleh parti lawan. Pihak Pakatan Rakyat menarikan sekeras-kerasnya banner tersebut milik Pakatan.

Berikut adalah kenyataan penuh Roslan Zainal.

PAS Pahang mengajak seluruh rakyat Malaysia bekerjasama dan berganding bahu memastikan Pilihan Raya Umum Ke 13 (PRU13) berlangsung dengan aman dan demokratik.
Read More / Baca Lagi >>

Husam Musa: Pakatan boleh menang hingga 122 kerusi Parlimen

Posted: 27 Apr 2013 03:59 PM PDT


Husam Musa
PUTRAJAYA - Pakatan Rakyat (PR) yakin akan memperolehi tambahan lima kerusi Parlimen berbanding 118 yang dijangkakan sebelum ini, kata Naib Presiden Pas, Datuk Husam Musa.

Beliau berkata demikian apabila mendapat 'berita' berdasarkan pada perkembangan semasa menjelang hari pengundian 5 Mei.

"Sebelum ini 118 kerusi di seluruh negara, saya tak suka main dengan angka.

"...tetapi kita baru dapat maklumat dari 'sebelah sana', kita akan dapat 122 kerusi pada pilihan raya ini," kata beliau kepada 5,000 hadirin yang mendengar ceramahnya, di sini, malam tadi.
Ceramah itu turut dihadiri Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, dan Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar.
Read More / Baca Lagi >>

PRU13: Calon PKR cabar Umno buktikan fitnah pencabulan

Posted: 27 Apr 2013 03:57 PM PDT

Fariz Musa mendedahkan bahawa Umno Pekan menaburkan fitnah terhadap dirinya.

PETALING JAYA: Calon parlimen Pekan dari PKR Fariz Musa hari ini mencabar Umno Pekan untuk membuktikan fitnah yang disebarkan oleh mereka.
"Saya cabar Umno tunjukkan rekodkan polis dan buktikan kepada polis fitnah yang ditaburkan terhadap saya," kata Fariz yang juga ialah koordinator NGO pro-PKR,  Jingga 13 ketika dihubungi.
Menurut beliau, pihak lawan menabur fitnah bahawa dirinya seorang guru yang telah dipecat setelah mencabul seorang pelajar perempuan di sebuah sekolah di Pekan.
Tarikh kejadian dan nama sekolah tidak disebut. Sehubungan itu beliau menafikan tuduhan tersebut.
"Saya tidak pernah mengajar di sini, cuma keluarga isteri berada di sini," kata Fariz yang pernah berkhidmat sebagai seorang guru dari tahun 1992 hingga 2008.
Beliau yang pernah memenangi Anugerah Khidmat Cemerlang pada tahun 2005 bagaimanapun tidak membuat laporan polis kerana ketiadaan bukti.
"Saya juga menjawab tohmahan ini dalam sesi ceramah," katanya lagi.
Fariz berkhidmat di sebuah sekolah di Marang, Terengganu dari tahun 1992 hingga 1996 diikuti oleh Sekolah Kebangsaan Rusila hingga tahun 2000. Kemudian beliau berkhidmat di SJK(C) Jabor, Kemaman di Terengganu sejak tahun 2000 hingga 2003.
Beliau meneruskan khidmatnya di SK Felda Palong 14 di Jempol, Negeri Sembilan sejak2003 hingga 2008.
Read More / Baca Lagi >>

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

0
sumber :-

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


TunM bimbang Adnan hilang deposit.. (LM)

Posted: 27 Apr 2013 12:54 AM PDT

Putrajaya goyah: Akhirnya Mahathir terpaksa turun padang

PUTRAJAYA: Setelah menyaksikan bagaimana laungan takbir mengegarkan Masjid Besi Putrajaya dan sambutan menggerunkan di Presint 3 terhadap kehadiran Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat, Tun Dr Mahathir Mohamad akhirnya terpaksa turun ke padang malam ini untuk menyelamatkan Putrajaya.

Bacaan seterusnya:    TunM bimbang Adnan hilang deposit..

Najib semakin tak relevan berbanding DSAI

Posted: 26 Apr 2013 11:05 PM PDT

Umno bakal alami nasib seperti MCA 2008 - Muda Mohd. Noor

KPRU membuat ramalan ini berdasarkan lima faktor utama yang memperlihatkan Najib sudah semakin tidak releven di mata rakyat Malaysia.

PETALING JAYA: Badan Pemikir Kajian Politik untuk Perubahan (KPRU) meramalkan Umno akan kehilangan banyak kerusi parlimen sebagai yang dialami pada Mac 2008. 


Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


TENGKU FRAUD MULA GELABAH

Posted: 27 Apr 2013 07:17 PM PDT




BERITA TER NOWW DARI PUTRAJAYA
arahan TERNOW dari JPM
mulai senin ini semua pekerja di putrajaya
tidak ada lagi OT pada 5 Mei hari mengundi

hanya staff yang dibenarkan sahaja 
boleh masuk ke dalam kompleks

ada KAD KHAS pada hari tersebut.


KENAPA BAGINI?
persediaan untuk bakar dokumen?
persediaan untuk lari?

NOTA
kali ini kempen terhebat di putrajaya
sesudah ribuan datang menyambut nik aziz
tengku fraud gelabah
terus bawa anak lelkai iskandar kutty

------

APA ADA DALAM WAR ROOM - EPISOD 2

Posted: 27 Apr 2013 06:30 PM PDT




LIHAT DAN TUNGGU
ISNIN  INI 
EPISOD 2WAR ROOM
GEROMBOLAN

PROFESOR TAN SERI BIGGUS DICKKUS
SEJARAWAN
TANAH AIR

---------

KEMANA ROSMAH MANSOR HILANG?

Posted: 27 Apr 2013 07:30 AM PDT



PERSOALAN KURUN INI
dimana rosmah mansor hilang?
ke mana bik mama hilang?
siapa larang bik mama berkempen?

dari risikan telah diketahui
bahawa rosmah mansur
satu beban yang amat berat
untyuk dipikul
oleh united malays national organisation

dari kajian apco
dari kaji  selidik atma ukm
rosmah mansor memudaratkan kempen
justeru rosmah telah dipinggirkan

rosmah amat marah
muka buntak rosmah  naik buntang
hampir terbarai jahitan plastik dimuka

NOTA
sesiapa tahu dimana rosmah
sila umumkan kepada orang ramai
rakyat satu malaysia  tak sabar sabar
nak melihat punggung rosmah 
lari naik kapal terbang
kah kah kah


AMBIL BERKAT
UNTUK DISENARAIKAN
SEBAGAI CALON

MUKA PLASTIK

 MUKA PLASTIK
HAMPIR MELETUP
BILA KENA PINGGIR


-----

GHANI OSMAN SUFDAH JADI SELIPAR BURUK

Posted: 27 Apr 2013 06:00 AM PDT



INI PENGUNDI MUDA
TUNNGU MASA
NAK BERAKKAN
UNITED MALAYS NATIONAL ORGANISATION
 PRU13: Abdul Ghani yakin pengundi muda masih sokong BN

Cetak
JOHOR BAHRU: Menteri Besar Johor,  Abdul Ghani Othman percaya golongan muda di negeri ini masih memberikan sokongan kepada Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Umum ke-13.

Abdul Ghani berkata, inisiatif kerajaan di bawah pimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang menjaga kebajikan dan merancang pelbagai program untuk golongan itu, berjaya menarik golongan muda untuk terus bersama kerajaan. 

INI PENGUNDI MUDA MELAYU

INI PENGUNDI MUDA
CHINA

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... BERITA INI SALAH... kah kah kah..

kah kah kah..GHANI BUKAN MENTERI BESAR.... kah kah kah...

kah kah kah...BEKAS MENTERI BESAR.... kah kah kah..

kah kah kah..BERITA INI LAGI SALAH.... kah kah kah..

kah kah kah...ANAK MUDA HANYA TUNGGU MASA NAK HUMBANKAN GEROMBOLAN... kah kah kjah

--------

SATU LAGI BUKTI PENIPUAN DI RANCANG

Posted: 27 Apr 2013 01:59 AM PDT


INI  IALAH
JUMLAH
YANG TELAH DI MENANGI
OLEH PAKATAN RAKYAT
BERASASKAN KENYATAAN
JENERAL  GHAFIR
dan 
DINAFIKAN OLEH
KETUA POLIS NEGARA
 KOMENTAR TUKAR TIUB
darti kajian
dari ombak rakyat
dari jumlah yang xdatang ceramah
dari julanan suara keadilan
dari pungutan suara
dari laporan spesial branch
dari laporan risikan tentera
dari laporan dalaman united malays national organisation

pakatan rakyat telah menang

jika tidak ada penipuan besar besaran
pada 6 mei sebuah kerajaan baru akan wujud

jika pakatan kalah
hanya kerana penipuan


  • Pegawai SPR didakwa catat nombor siri kertas undi pos



NONECalon DAP bagi DUN Pengkalan Rinting, Cheo Yee How (kiri) dan wakil  calonnya, Tah Moon Hui mendakwa bahawa mereka ternampak kejadian itu semalam semasa lawatan mereka ke pusat gerakan SPR di Johor Bahru untuk memeriksa kertas undi pos sebelum ianya dihantar.

Mereka menunjukkan kepadaMalaysiakini gambar yang diambil secara tersembunyi di pusat gerakan tersebut, yang menunjukkan nombor siri enam angka kertas undi bagi parlimen dan kerusi DUN setiap pengundi pos, telah dicatat bersebelahan nama pengundi dalam senarai pemilih undi pos.


PETANG ESOK
DI DEWAN CHINA
--------

WAHAI BANI MELAYU - LIHAT MUKA INI

Posted: 27 Apr 2013 01:46 AM PDT



 WAHAI BANI MELAYU
TENGOK GAMBAR INI 
TENGOK BETUL BETUL
TENGOK DENGAN JUJUR
ADA RUPA MELAYU?

LIHAT MUKA INI
TENGOK BETUL BETUL
ADA MUKA MELAYU
MUKA  YANG BAIK 
DAN MUKA JUJUR?

Penjawat Awam Diminta Buat Interpretasi Sendiri Tentang Label Kera - KSN
JOHOR BARU: Ketua Setiausaha Negara Ali Hamsa meminta penjawat awam membuat interpretasi sendiri mengenai perbuatan calon pembangkang melabelkan mereka sebagai kera.
"Penjawat awam pun ada perasaan. Saya minta penjawat awam sendiri buat interpretasi (mengenai perkara itu)," katanya.
Beliau diminta mengulas tindakan calon PKR bagi kerusi Parlimen Johor Baharu Jeneral (B) Md Hashim Hussein yang melabelkan penjawat awam sebagai kera.
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH..

woit... DI PANGGIL SEBAGAI KERA?.... kah kahg kah.,.
kah kah kah...INI TAK ADA APA APA ..... kah kah kah..
kah kah kah...ADA YANG DI PANGGIL SEBAGAI BARUA... kah kah kah..
kah kah kah..SEBAGAI NATANG BEWOOK... kah kah kah..
kah kah kah..DI PANGIL SEBAGAI TAHIK KERING... kah kah kah..
kah kah kah... PANGGILAN INI UNTUK YANG AMPOO DAN BODEK... kah kah kah..
kah kah kah..MEMANG PATUT PUN.... kah kah kah..
klash kah kah... MALAH  ALI HAMSA INI BINATANG EEE... kah kah kah..
kah kah kah..BINATANG  PEMBAWA PORAK PERANDA UNTUK MELAYU... kah kah kah

WAHAI BANI MELAYU
TENGOK  GAMBAR INI
INILAH  MUKA MELAYU
INI LAH MUKA MELAYU TULEN
INILAH MUKA MELAYU JUJUR
--------

TUTUP MATA CUBA BAYANGKAN -

Posted: 27 Apr 2013 12:00 AM PDT



APA KATA
GHURKA INI?
Malaysia contoh terbaik negara Islam

SEREMBAN 26 April - Malaysia menjadi model kepada negara Islam lain terutama dalam aspek menyatupadukan ummah serta masyarakat pelbagai kaum.

Muhyiddin Yassin berkata, "Kejayaan Malaysia sebagai negara Islam ini , harus terus menjadi contoh dan teladan bagi umat Islam di negara-negara Islam yang lain.

"Kenyataan beliau itu saya ambil sebagai salah satu manifestasi pengakuan pemimpin dan tokoh-tokoh Islam di negara lain tentang apa yang telah kita lakukan di sini," katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... TUTUP MATA.... CUBA BAYANGKAN.... kah kah kah...

kah kah kah....MALAYSIA CONTOH TERBAIK NEGARA ISLAM... kah kah kah..

kah kah kah....YANG TERBAIK NI POLIS ADA BUNUH ORANG....kah kah kah..

kah kah kah..YANG TERBAIK NI ADA RASUAH BESAR.... kah kah kah..

kah kah kah...YANG TERBAIK NI MENTERI   KAYAKAN KRONI ANAK BINI... kah kah kah..

kah kah kah...YANG TERBAIK INI TIPU PILIHAN RAYA.... kah kah kah

kah kah kah... YANG TAK TERBAIK MACAM MANA AGAKNYA?.... kah kah kah..


---------

SALAH GUNA KUASA BERTERUSAN LAGI

Posted: 26 Apr 2013 11:00 PM PDT






 CALON PAKATAN RAKYAT




HAK AKSES KEPADA PENGUNDI TERMASUK PENGUNDI TLDM, TAWARAN PAKATAN RAKYAT KEPADA TENTERA LAUT DAN KEBEBASAN UNTUK MEMILIH

Sidang media pada pagi ini memberi fokus kepada 3 isu utama iaitu hak akses calon untuk bersama pengundi di kem pengkalan tentera lumut, penegasan semula tawaran pakatan rakyat kepada tentara dan jaminan keselamatan tentera untuk bebas mengundi.

Isu pertama adalah respon kepada beberapa program yang dianjurkan sewaktu tempoh kempen PRU 13 yang berbaur kempen politik bagi menyokong pihak barisan nasional. Matlumat yang diterima mendapati sebanyak 2 program besar telah dilaksanakan, pertama adalah ceramah Perpaduan Melayu Menjelang PRU 13 yang diadakan di Dewan Sidek di KD Pelanduk yang di sampaikan oleh Timbalan Presiden Perkasa, Dato Abdul Rahman Bakar dan Pimpinan TIBAI. Program kedua adalah pada 3 hari lepas, ceramah Perpaduan Ummah yang disampaikan oleh Tun Dr Mahathir Mohamad yang turut dihadiri oleh calon Barisan Nasional yang bertanding . Kesemua program ini adalah dipercayai berbentuk hasutan membenci pembangkang dan bermain sentimen kaum.

Malangnya dalam pada masa yang sama, pimpinan Keadilan dan Pakatan Rakyat terutamanya calon yang bertanding di Parlimen Lumut dan DUN Pangkor tidak mempunyai akses untuk bukan sahaja berkempen  malah menemui pengundi.

Isu kedua yang ingin dibangkitkan adalah penegasan semula tawaran Pakatan Rakyat kepada Angkatan Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM). Tawaran ini dilakukan atas keprihatinan Pakatan Rakyat terhadap kebajikan bekas parajurit yang telah berkhidmat kepada Negara. Seperti yang telah termaktub dalam manifesto pakatan rakyat, Pakatan Rakyat akan memberi 3 tawaran utama yang khusus kepada pesara TLDM:

1.       RM500 juta akan diperuntukkan kepada Tabung Usahawan Kecil Perajurit bagi membantu bekas perajurit terlibat di dalam aktiviti ekonomi selepas tamat berkhidmat. Selain bantuan modal, Tabung Usahawan Kecil Perajurit akan dipertanggungjawabkan untuk melatih dan menjadi mentor kepada bekas perajurit yang menceburkan diri di dalam bidang perniagaan.

2.       Pakatan Rakyat akan menaikkan caruman kerajaan ke dalam Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) dari 15% kepada 20% untuk menjamin simpanan masa depan perajurit. Caruman tambahan 5% tersebut akan ditadbir di dalam satu tabung khas dan diasingkan dari sumbangan ke tabung pencen, untuk digunakan bagi membiayai dana dan bantuan terus kepada perajurit berpencen dan tidak berpencen.


3.       Pakatan Rakyat akan memperkenalkan Dividen Perajurit iaitu imbuhan kepada bekas perajurit yang tidak berpencen sebanyak RM2,000 setiap tahun, daripada peruntukan tambahan kerajaan dan laba keuntungan LTAT. Anggaran peruntukan bagi membiayai Dividen Perajurit adalah RM400 juta setahun.

Fokus ketiga dalam sidang media ini adalah jaminan keselamatan dan kebebasan untuk memilih pada hari pengundian awal 30 april akan datang. Melalui perubahan sistem pengundian pos kepada undi awal, pemilih dikalangan tentera perlu diberi jaminan keselamatan dan kebebasan untuk membuat undian. Ugutan dan suasana takut adalah merupakan satu kesalahan dalam pilihanraya.

Mengambil kesempatan ini, saya selaku calon KEADILAN bagi N52 DUN Pangkor ingin menyeru para pengundi dikalangan tentera agar keluar mengundi dan membuat pilihan yang tepat. Kerakusan rasuah dan salah gunakuasa serta tekanan-tekanan yang dikenakan keatas parajurit bakal menjadi faktor untuk parajurit memilih Pakatan Rakyat dalam PRU ini. Pakatan Rakyat menawarkan masa depan yang lebih cerah kepada anggota keselamatan khususnya Tentera Laut Diraja Malaysia.


MOHD SAIFULLAH MOHD ZULKIFLI
Calon N.052 DUN Pangkor bagi Parti Keadilan Rakyat


---------

WAJIB TONTON - WAJIB DENGAR

Posted: 26 Apr 2013 10:00 PM PDT




PARA INTELEKTUAL
TANAH AIR
PARA PEMIKIR NEGARA
BERSAMA S.SUBUH

HISHAMUDDIN RAIS KE PESTA BUKU ANTARA BANGSA -

Posted: 26 Apr 2013 09:00 PM PDT





 DI BERI TAHU
HISHAMUDDIN RAIS
AKAN BERADA 
DI PESTA BUKU INI
PADA 1 MEI
DARI JAM 2:00 PETANG 
 HINGGA 6:00 PETANG

JAM 2:00 - 4:00 di warung 3184

JAM 4:00 - 6:00
Di Ruang Legar, 
Aras G, sebelah pentas utama
 Booth 1&2. Sebarang pertanyaan boleh terus hubungi
 Faisal 017- 200- 29- 44. 

DIMANA 
BOLEH BELI BUKU

BELI MALAUI  POS
EMAIL : kutubkhanah112@gmail.com

TIPU PILIHANRAYA
TURUN
JALAN RAYA
ini bukan arab spring
ini malaysian durian

MAKLUMAT TENTANG BUKU INI:
400 muka surat
harga 35 ringgit
boleh pesan dari hari ini
boleh didapati dari:

Kak Sham - 016-635-36-72
HaDI         - 012-664-88-73

BUKU INI DI EDAR OLEH
GB Gerakbudaya Enterprise Sdn Bhd

11 Lorong 11/4E, 46200 Petaling Jaya, Selangor, Malaysia


Tel: +603-7957 8342/ 8343



WAKAF
satu ringgit dari jualan buku ini
akan diwakafkan kepada
projek DAPUR JALANAN

dapur jalanan ialah projek anak muda
dari lembah klang
memberi makanan percuma setiap petang ahad
di jalan panggung - sebelah jalan petaling

BOLEH DI TEMUI DI UTARA
SABTU MALAM INI 27/4/13
di ceramah adam adli
di batu gajah
MALAM AHAD 28/4/13
ceramah adam adli
di pulau pangkor
bantuan talipon : 018-353-75-87

TUNGGU SAMBUNGAN
KESAH KESAH
DI BELAKANG WAR ROOM



---------

SPR BERSILAT LIDAH HENDAK MENIPU LAGI

Posted: 26 Apr 2013 08:00 PM PDT




INI  MUSUH
RAKYAT
Hentikan Taktik Perkecilkan SPR Untuk Kelirukan Rakyat Demi Raih Undi
KUALA LUMPUR: Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mendedahkan taktik pihak tertentu yang sengaja menimbulkan persepsi buruk terhadap badan itu hanya berdasarkan kepada dakwaan yang tidak berasas.
Justeru, Timbalan Pengerusi SPR, Wan Ahmad Wan Omar meminta para pengundi supaya berhati-hati dengan taktik itu yang bertujuan untuk menimbulkan keraguan dan kemarahan pengundi terhadap kewibawaan SPR.
Bercakap kepada Bernama, beliau berkata terdapat pihak-pihak yang cuba menyalahkan SPR seperti dalam isu penarikan diri calon, sedangkan perkara itu telah ditetapkan dalam peraturan 9, Peraturan-peraturan Pilihan Raya (Perjalanan Pilihan Raya) 1981 (Pindaan) (No.2) 2012, yang berkuat kuasa 27 April 2012.


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
 KAH KAH KAH

woit...BUKAN INI SAHAJA...kah kah kah..

kah kah kah... 8 TUNTUAN BERSIH TIDAK TUNAI.... kah kah kah..

kah kah kah...KENAPA DAKWAT KEKAL ... PAKAI DULU... KEMUDIAN MENGUNDI... kah kah kah...

kah kah kah... KENAPA BANYAK PENGUNDI HILANG NAMA.... kah kah kah...

kah kah kah... KENAPA SENARAI PENGUNDI TIDAK DI KEMASKINI... kah kah kah...

kahj kah kah....KEMANA 5000 NAMA HILANG DI PELABUHAN KLANG... kah kah kah..

kah kah kah...KEMANA 4000 NAMA HILANG DI KG MEDAN.... kah kah kah,,,
'
kah kah kah... SIAPA 134,000 PENGUNDI HARAM DI SELANGOR?.... kah kah kah...

kah kah kah... KENAPA MAT BANGLA   MAT IMDON  MAT BURMA BOLEH MENGUNDI.... kah kah kah..

kah kah kah...KENAPA PENGERUSI SPR  DAN TIMBALAN AHLI GEROMBOLAN.... kah kah kah
----------

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT