Nuffnang

Pengikut

Komentar Kini

sumber :-

Komentar Kini


Cerita tidak masuk akal

Posted: 13 Dec 2013 10:51 PM PST

Di Kemaman. Banjir sudah surut, tetapi bantuan bentuk barangan untuk mangsa banjir bertalu talu sampai.

Tidak semena semena muncul satu berita yang memang tidak masuk akal berlaku di pusat kihdmat masyarakat salah satu DUN di parlimen Kemaman.

Penulis tidak percaya dengan cerita itu. Anda juga tidak percaya, kerana ia tidak masuk akal dan sangat tidak munasabah.

Bayangkan satu pusat khidmat masyarakat milik umno parlimen Kemaman mempunyai kaki tangan seramai dua puluh tujuh orang.

Paling tidak masuk akal, salah seorang kaki tangan lulusan SPM gajinya RM 2,400 sebulan dan pengarahnya (ketua jabatan) gajinya RM 7,000.

Cuba anda bayangkan, munasabahkah gaji ketua pusat khidmat masyarakat milik umno gajinya sebanyak itu.Sangat tidak munasabah.

Gaji itu adalah gaji seorang pengarah atau ketua jabatan sepertimana pengarah Tanah dan Galian kerajaan negeri Terengganu SUK Wisma Darul Iman.

Lagi tidak munasabah, gaji semua kaki tangan pusat khidmat masyarakat itu  dibayar oleh kerajaan negeri Terengganu.

Sangat sangat tidak munasabah cerita yang tersebar dan penulis mendengarnya. Pasti ia satu fitnah hendak memburuk buruk nama baik menteri besar Terengganu yang dikatakan sedang tunggu masa untuk jatuh dan diganti dengan nama lain.

Cerita ini datang dari mulut orang umno sendiri. Sama ada "Sah"atau "tidak" sama sama kita siasat, kerana Allah minta kita siasat apabila mendengar cerita dari seorang munafik. 




Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT