Ahad, 22 Disember 2013

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Tengku Razaleigh menyekolahkan Ibrahim Ali dan Zulkifli Nordin

Posted: 22 Dec 2013 08:03 AM PST

Gambar dari cerita di sini

 Sewaktu budak-budak sekolah sedang bercuti penggal persekolahan, Tengku Razaleigh Hamzah yang dijemput berucap sebagai tetamu kehormat pada perhimpunan agung keempat kongres tahunan Perkasa telah mengambil kesempatan tersebut untuk menyekolahkan semula Ibrahim Ali dan Zulkifli Nordin.Ha!ha! ha!

  Ibrahim Ali, Presiden Perkasa, sebelum ini pernah menggesa supaya salinan Al-Kitab, terjemahan dalam Bahasa Melayu daripada bible Kristian, dibakar kerana menggunakan perkataan "Allah".

Sementara itu pula,  Timbalan Presiden Perkasa, Zulkifli Noordin, terlibat dengan video kontroversi menghina agama Hindu

 Tidak hairanlah maka Tengku Razaleigh tanpa segan silu berani mengatakan bahawa Perkasa adalah pemecah perpaduan ummah, ultra, rasis dan ditolak sendiri oleh orang Melayu, masyarakat yang didakwa dilindunginya ....
  
 Perkasa mesti bertanya sendiri (cermin diri sendiri! - alHusseyn) mengapa ia ditolak walaupun oleh orang Melayu yang ia pertahankan, kata veteran ahli politik Umno itu. 

 Walaupun perjuangan Perkasa untuk menegakkan hak Melayu adalah selaras dengan Perlembagaan Persekutuan, namun hasrat 'mulia' nya itu sering di selebungi oleh kaedah yang disalah gunapakai. (Bahasa pasarnya, Ibrahim Ali tak boleh pakai!- al Husseyn)

 Pemimpin veteran Umno itu mengingatkan Perkasa bahawa Perlembagaan Persekutuan mengiktiraf hak-hak kaum lain dan bahawa pemeliharaan keistimewaan Melayu dan Bumiputera tidak boleh dikejar dengan mengorbankan perpaduan kaum. 

 "Malangnya, Perkasa menanggung konotasi negatif. Ia digambarkan sebagai ultra, rasis dan diperkecilkan walaupun oleh orang Melayu, masyarakat yang sangat didakwa dilindungi. 

 "Perkasa dilihat sebagai pemecah perpaduan. Persepsi ini adalah sangat negatif. Dan walaupun perjuangannya bertujuan murni, persepsi negatif menguasai ini" kata Tengku Razaleigh, yang lebih senang dipanggil Ku Li.

 Ibrahim Alim yang cuba melobi supaya Tengku Razaleigh bersetuju mengetuai gabungan NGO Melayu yang akan ditubuhkan bersama beberapa pertubuhan seperti Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) dan Pertubuhan Pembela-Pembela Islam (PEMBELA), "mengakui" dan "menghormati" kritikan Tengku Razaleigh, namun sebaliknya dia tetap cuba mewajarkan tindakan Perkasa. (menegakan benang basah - alHusseyn)

 "Apa yang kita lakukan adalah sebagai membalas dendam kepada provokasi terhadap Perkasa dan orang Melayu. Tetapi kita tidak pernah melampau dalam tindakan kita, kita sering bertindak mengikut undang-undang," kata Ibrahim, yang diapit oleh yang tersenyum dan mengangguk-angguk Tengku Razaleigh. SUMBER

Tiada ulasan: