Jumaat, 29 November 2013

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


salahguna duit zakat tak habis habis ...inilah padahnya bila ikut nasihat keling paria mahakutty supaya bersahabat dengan syaitan yang di kenali....dana zakat habis di kekah kepada kroni....OKU jadi mangsa..!!!!

Posted: 29 Nov 2013 06:59 AM PST

Seorang lelaki kurang upaya telah membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung dakwaan penyalahgunaan dana zakat di Johor.

Azizan Jaafar berkata, beliau telah membuat laporan itu bulan lepas selepas beliau mendakwa mendapati nilai bantuan yang berupa barangan yang diterimanya jauh lebih rendah daripada yang dinyatakan dalam arahan penghantaran.

Azizan, yang menjadi kurang upaya ekoran satu kemalangan, menganggarkan kos barangan tersebut ialah RM700 dan bukannya RM4,500 seperti yang dinyatakan.

Berikutan itu, katanya, beliau enggan menandatangani arahan penghantaran tersebut.

Menurutnya, barangan tersebut berupa enam cawan untuk bekam (satu kaedah penyembuhan tradisional) dan sebuah alat pemanas tuala.

Menurut Azizan beliau tahu harga runcit pemanas tuala itu hanya RM480 manakala cawan tersebut yang pernah dibelinya sebelum ini, hanya berharga RM44 setiap satu.

Oleh itu, harga bagi enam cawan tersebut adalah RM264, katanya ketika dihubungi.

Semakan di internet menunjukkan bahawa pemanas tuala itu selaku pensteril berharga anntara AS$90 (RM290.75) hingga AS$120 (RM387.68). Bagaimanapun, harga pensteril autoklaf industri (industrial autoclave steriliser) boleh mencecah ribuan ringgit.

E-Stores menjual cawan bekam serendah RM20 untuk sekotak enam biji, bergantung kepada jenama.

Yang dihantar kepada Azizan ditandakan dengan jelas sebagai "towel warmer" dan bukannya pensteril autoklaf industri manakala bungkusan untuk cawan bekam itu sama dengan yang dijual di E-Stores.

Azizan berkata pembekal kepada Majlis Agama Islam Johor (MAIJ) telah meluluskan bantuan sebanyak RM4,500 tetapi pembekal hanya boleh memberi kepadanya sebanyak RM2,700.

"Ini mendorong saya untuk membuat laporan kepada SPRM. Pegawai SPRM datang ke rumah saya pada 29 Oktober untuk mengambil gambar barangan yang dihantar dan menghubungi saya pada 31 Oktober untuk memintanya jangan menggunakan barangan kerana ia boleh diklasifikasikan sebagai bukti," katanya.

SPRM Muar, di mana Azizan membuat laporan tersebut,  seorang pegawai di situ berkata prosedur dalaman melarang mereka daripada membuat sebarang pengesahan

 

perembat  lain duit zakat

 

pelopor  rembat duit zakat

Jamil Khir Kena "Checkmate"

satu bangsa pukimak sama sahaja....mca dan umno satu bangsa perompak dan penyamun....Yen Yen belanja RM2.71 juta melancong tatkala rakyat dipaksa berjimat

Posted: 29 Nov 2013 01:20 AM PST

Bekas Menteri Pelancongan, Datuk Seri Dr Ng Yen Yen (gambar) membelanjakan RM2.71 juta untuk lawatan ke luar negara dari 2010 hingga Januari tahun ini ketika kerajaan menggesa rakyat berjimat-cermat dan mengubah cara hidup bagi berdepan dengan kenaikan kos sara hidup.

Sektor pelancongan kini merupakan perolehan asing kedua terbesar Malaysia dan penyumbang ketujuh terbesar kepada sektor ekonomi negara dengan menyumbang RM47.2 Keluaran Negara Kasar (KNK) pada 2012.

Namun lawatan Dr Ng mencetus kemarahan rakyat dan pembangkang melihat jumlah itu sebagai perbelanjaan melampau.

Dalam jawapan bertulis kepada Lim Guan Eng (DAP - Bagan), Menteri Pelancongan dan Kebudayaan, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz, berkata pada 2010, Dr Ng bersama delegasi membelanjakan RM1.28 juta bagi lawatan pada Januari, April, Mei, Jun, Ogos, September dan Oktober pada tahun tersebut.

Pada 2011, Dr Ng bersama delegasi membelanjakan RM814,142 bagi perjalanan luar negara pada Mei, Julai, Ogos dan November.

Tahun lalu, sebanyak RM588,547 kos perbelanjaan ke luar negara yang dibuat pada Januari, Mac, Julai dan November. Lawatan terakhir dibuat pada Januari tahun ini dan beliau bersama delegasinya membelanjakan RM35,400.

Dr Ng dilantik menjadi menteri pelancongan dari April 2009 sehingga Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) selepas beliau tidak dipilih semula ke jawatan itu.

Beliau tidak dipilih menganggotai Kabinet namun Nazri melantiknya sebagai Pengerusi Lembaga Penggalakan Pelancongan Malaysia.

Semasa menjadi menteri pelancongan, pembangkang membangkitkan isu Dr Ng boros berbelanja ketika di luar negara.

Paling kuat memberi kritikan adalah Ahli Parlimen Seremban, Anthony Loke yang menggelar Dr Ng sebagai "menteri melancong".

Loke mendakwa Dr Ng 'boros' membelanjakan RM3 juta bagi menganjurkan Persidangan Pelancongan Asia Pasifik 2012 (Pata) yang berlangsung pada April dengan menggunakan RM1.8 juta bagi membuka enam laman Facebook sebagai sebahagian kempen media sosial.

Julai tahun ini, Loke mengingatkan Nazri supaya memerhatikan Dr Ng dengan meminta beliau memastikan Dr Ng "menjalankan tugasnya".

Nazri berkata, Dr Ng dipilih kerana pengalamannya sebagai bekas menteri pelancongan dan beliau mahu menarik pelancong dari China.

"Kami mahu pasaran yang lebih besar dari negara China. Dr Ng boleh membantu kerana beliau boleh bertutur dalam bahasa Mandarin," katanya

 

 

 

penyapu sial

 

satu malaysia bangsa pukimak...tinggal bangsa india  keling pukimak tak declare lagi = bangsa UMNO pukimak perompak dan penyamun rakyat malaysia...bravo....!!!!

berkawan dengan syaitan inilah natijahnya...layan sangat ego bapak syaitan yang meperkayakan kroni haramjadah .....rakyat semakin melarat....!!!

Posted: 29 Nov 2013 12:29 AM PST

 

Apakah negara ini diuruskan untuk kesejahteraan rakyatnya atau untuk melayan ego kepada seorang bekas perdana menteri yang semakin nyanyuk dan tidak habis-habis mencampuri urusan negara walaupun sudah 10 tahun bersara?

Bekas Perdana Menteri, Mahathir Mohamad ,yang mengaku baik  bersahabat  dengan syaitan yang di kenali  (gambar) memberikan amaran kepada kerajaan, memansuhkan sistem Permit Import (AP) kereta akan menyebabkan riwayat dua kenderaan nasional Proton dan Perodua tamat.

Kenyataan beliau hadir selepas bekas Menteri Kewangan, Daim Zainuddin yang berkhidmat dalam Kabinetnya menggesa kerajaan memansuhkan sistem AP agar rakyat Malaysia dapat membeli kereta dengan lebih murah.

"Memansuhkan AP bermakna harga kereta yang lebih murah untuk rakyat," kata Daim.

Bapak syaitan  ini berkata, tanpa sistem AP, kenderaan import akan membanjiri pasaran tempatan menyebabkan Proton dan Perodua gagal untuk bersaing.

"Orang Melayu dan Bumiputera lain tidak akan berjaya masuk ke dalam perniagaan automotif tanpa sistem AP kerana mereka tidak biasa dengan pasaran," katanya lagi.

Tidakkah syaitan ini  berfikir bagaimana pula dengan ramai rakyat Malaysia disenaraihitamkan oleh institusi kewangan kerana tidak mampu untuk membayar hutang kenderaan yang mahal?

Baru-baru ini dalam satu Seminar Kebangsaan Maqasid Syariah 2013 anjuran Persatuan Ulama Malaysia (PUM), Setiausaha Penasihat Syariah Bank Islam Malaysia Berhad (BIMB), Mohd Nazri Chik, berkata sehingga Mac 2013, angka hutang isi rumah meningkat kepada 82.9 peratus dan merupakan yang tertinggi di rantau ini.

Katanya, pinjaman terkumpul bagi pembelian harta kediaman dan kenderaan iaitu 64 peratus adalah bahagian terbesar pinjaman isi rumah.

Ertinya, pinjaman untuk membeli kenderaan antara penyumbang kepada hutang isi rumah rakyat Malaysia kerana harga kereta di negara ini merupakan yang kedua tertinggi di dunia seperti dinyatakan dalam kajian sebuah laman web berpengaruh berpengkalan di Amerika Syarikat (AS) www.jalopnik.com.

Akhbar perniagaan The Edge melaporkan pada September, kajian Jalopnik mendapati Malaysia berada di tangga kedua selepas Singapura bagi 10 negara yang mempunyai harga kereta termahal di dunia.

Apakah rakyat Malaysia perlu diseksa membayar harga mahal untuk membeli kenderaan hanya kerana untuk menyelamatkan Proton dan Perodua?

Di atas rasional apa harga Proton di negara luar jauh lebih murah berbanding di negara ini?

Sudah pasti kerana jika harga terlalu mahal, ia pasti tidak akan dibeli oleh rakyat di negara jiran seperti di United Kingdom, Indonesia dan negara-negara Arab.

Mengapakah rasional yang sama tidak dapat digunakan dalam negara ini?

Kerana pasaran di Malaysia terlalu kecil untuk mengeluarkan kenderaan dengan jumlah besar untuk mengurangkan kos pengeluaran.

Jumlah pengeluaran yang kecil menyebabkan kos pengeluaran menjadi lebih mahal berbanding jumlah pengeluaran lebih besar.

Mengapa kita perlu mempunyai kenderaan nasional walaupun pasaran dalam negara terlalu kecil?

Kerana untuk memuaskan hati seorang pemimpin yang mahukan segala-galanya walaupun beliau mengetahui Malaysia masih belum bersedia.

Hanya kerana mahu memberikan AP kenderaan kepada beberapa tokoh korporat Melayu dan Bumiputera, majoriti rakyat Malaysia terpaksa membayar hutang isi rumah yang tinggi setiap bulan.

Hanya kerana orang Melayu dan Bumiputera tidak biasa dengan pasaran automatif, majoriti rakyat disenaraihitamkan oleh institusi kewangan kerana tidak mampu membayar hutang kenderaan.

Sudah sampai masa bagi Perdana Menteri, Najib Razak untuk membuat pilihan.Sama ada untuk melayan ego bapak syaitan ini  atau menjaga kebajikan rakyat Malaysia yang memberikan beliau peluang untuk memerintah bagi penggal kedua.

Jika orang Melayu dan Bumiputera terlalu lemah dan tidak biasa dengan perniagaan automotif, masih banyak sektor perniagaan yang boleh menjadikan mereka kaya.

Sektor pertanian umpamanya. Itulah asal-usul kepada majoriti orang Melayu.Tahukah anda menjual hasil pertanian juga boleh menyebabkan perniagaan anda berkembang ke peringkat antarabangsa?

padan muka...buat pedajjal dalam senyap...bini simpanan kaki bedal kena " tibai " dengan bekas drebarnya...!!!!

Posted: 28 Nov 2013 09:00 PM PST

zahida membuat fitnah terhadap drebarnya....???

Shafie Apdal pernah mengadakan hubungan sulit  dengan Zahida Rafique....wau...????....dengan berskandal boleh kumpul duit banyak banyak....duit sape yang ko tibai haaa...!!!

Bekas pemandu peribadi kepada pelakon Zahida Rafik, memfailkan saman fitnah terhadap pelakon wanita berkenaan ekoran penyiaran satu artikel dalam sebuah akhbar harian, tahun lalu.

Saman difailkan di Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi, pagi kelmarin, melalui Tetuan Daim & Gamany.

Noor Azman Azemi, 39, selaku plaintif menamakan Zahida atau nama sebenarnya Zahida Mohamed Rafiq, 37, sebagai defendan.

Menurut penyataan tuntutan yang dikemukakan kepada mahkamah, Noor Azman yang merupakan anak saudara kepada penyanyi popular era 80-an, Dayangku Intan itu mendakwa, defendan telah mengeluarkan kata-kata fitnah kepada pemberita akhbar berkenaan yang menyebabkan penyiaran sebuah artikel bertajuk 'Zahida Rafik Terkedu' pada 3 Mac tahun lepas.

Kenyataan itu dibuat selepas Zahida membuat satu laporan polis yang memohon plaintif disiasat di bawah Seksyen 406 Kanun Keseksaan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ampang Jaya.

Menurut penyataan tuntutan itu lagi, akhbar berkenaan telah melaporkan bahawa Zahida kerugian sebanyak RM200,000 selepas wang itu dilarikan pemandu peribadinya yang diarah memasukkan wang berkenaan ke akaun bank milik Zahida.

Artikel itu turut menyebut bahawa pemandu peribadinya gagal dihubungi dan telah melarikan diri selepas Zahida menyerahkan wang tersebut.

Plaintif mendakwa perkataan-perkataan yang disiarkan itu palsu, tidak berasas dan disiarkan dengan niat jahat.

Plaintif mendakwa telah mengalami kecederaan teruk terhadap karektor, penghormatan, reputasi peribadi, dan menjejaskan peluangnya mendapat pekerjaan.

Plaintif menuntut gantirugi am; gantirugi teruk; gantirugi teladan; faedah empat peratus setahun ke atas jumlah gantirugi, serta satu perintah injunksi menghalang defendan mengulangi perkataan fitnah itu; dan kos.

 

 

penyapu sial

 

 

dulu kaki bedal tibai anunya zahida....lepas tu zahida tibai pemandunya...nasib baik tak kena anunya....kah kah kah...kalau kena mati berangan la si kaki bedal....yang jadi mangsa rakyat jugak.....RM 200 k banyak maaa.....dasar penyamun UMNOPORNO kaki skandal....!!!

Tiada ulasan: