Jumaat, 29 November 2013

MIMPI SENJA

MIMPI SENJA


Allahhu Akbar... saya boleh lihat semula ... - Selepas 7 tahun buta

Posted: 29 Nov 2013 08:36 PM PST


Madinah: "Allahu Akbar… saya boleh melihat semula," jerit seorang jemaah dari dalam Masjid Nabawi di sini beberapa hari lalu.

Apabila jemaah lain mengelilinginya, dia memberitahu mereka sambil menangis gembira, penglihatannya tiba-tiba pulih selepas buta sejak lebih tujuh tahun lalu.

Fatima al-Mahi yang berusia lewat 60-an berkata, dia hilang penglihatan tujuh tahun lalu dan meskipun menjalani beberapa pembedahan, semuanya gagal untuk membantunya melihat semula.

Fatima tidak menjelaskan bagaimana dia buta tetapi ternyata kelihatan amat bersyukur kepada Allah kerana membenarkan dia melihat semula.

"Saya berdoa bersungguh-sungguh dan ikhlas di Masjid Nabawi, memohon kepada Allah supaya saya dapat melihat. Sebaik habis berdoa, saya mula melihat cahaya. Saya toleh ke kiri dan kanan dan dapat melihat masjid ini dengan jelas. Saya tidak dapat hendak menggambarkan kegembiraan saya apabila melihat anak saya yang mengiringi saya," katanya.

Fatima berkata, dia kini dapat melihat semula wajahnya sendiri.

"Saya juga melihat anak lelaki saya yang turut menangis kerana gembira. Saya melihat jemaah Sudan lain dalam kumpulan kami. Kini saya dapat berjalan tanpa dibantu, seperti dulu," kata wanita itu. - Agensi

Kehendak Nya : Kolam Hilang Ditelan Bumi

Posted: 29 Nov 2013 07:04 PM PST

LUBANG besar yang dulu sebuah kolam di Sanica, Bosnia.

Sarajevo: Penduduk perkampungan Sanica di utara Bosnia gempar apabila kolam yang menjadi tempat kanak-kanak setempat memancing tiba-tiba hilang 'ditelan' sebuah lubang.

Penduduk, Rezak Motanic mengibaratkan kejadian itu seperti filem fiksyen sains berikutan lubang itu seolah-olah menelan air kolam, ikan malah juga pokok berhampiran.

"Saya sedang duduk di tepi kolam itu sebelum tiba-tiba keadaan kelam-kabut," katanya.

Penduduk lain, Cemal Hasan berkata, dia melihat ikan melompat keluar dari kolam itu.

"Malah sebuah pokok plum besar tumbang seolah-olah ditarik seseorang," katanya.

Penduduk kampung nyata terkejut sejak kolam seluas 20 meter dan sedalam lapan meter itu lenyap, dua minggu lalu.

Apa yang tinggal kini sebuah lubang seluas 50 meter dan sedalam 30 meter.

Dari semasa ke semasa keluasan kolam itu dilaporkan semakin membesar.

Menurut saintis, kejadian seperti itu lazim berlaku mungkin disebabkan arus air bawah tanah yang semakin kering atau perubahan dalam saliran tanah.

Bagaimanapun, penduduk Sanica mempunyai teori tersendiri, termasuk gua besar atau gunung berapi di bawah tanah, malah ada mendakwa pemilik kolam itu 'membawanya' bersama selepas meninggal dunia, bulan lalu.

Tidak ketinggalan juga penduduk yang menganggapnya tanda kiamat. - AP- Harian Metro

Pesta Yam - Pesta Wanita Rogol Lelaki di Pulau Trobriand, Papua New Guinea

Posted: 29 Nov 2013 01:13 AM PST


Saya diberitahu bahawa di Kepulauan Trobriand di luar pantai Papua New Guinea, wanita merogol lelaki, semasa perayaan keladi.
Keladi adalah Makanan utama Kepulauan Trobriand dan semasa tahunan  perayaan keladi kumpulan kanak-kanak perempuan akan menarik seorang lelaki, mengheret dia dan merogol lelaki itu. Ini tidak menimbulkan apa-apa bahaya kepada populasi lelaki ,lelaki biasanya berjalan dalam kumpulan dua atau tiga untuk melindungi diri mereka sendiri dari di rogol.
oleh gadis gadis kepulauan Trobriand


Pada mulanya saya tidak percaya cerita ini, tetapi apabila saya membuat serach di google tentang gadis kepulauan trobrian saya dapati ianya adalah benar

Sebagai satu contoh, seorang lelaki Australia melaporkan bahawa beliau telah dirogol dua kali oleh kumpulan kanak-kanak perempuan Trobriand. Ia adalah satu pengalaman
yang menakutkan apabila ia mula berlaku tetapi, ia adalah satu pengalaman yang buruk, tetapi ia tidak begitu buruk selepas semua berlaku, katanya.

Secara semula jadi anda akan mahu menyiasat ini adakah pekara ini benar atau tidak,tetapi untuk sampai ke  Kepulauan Trobriand  tidak semudah seperti yang anda sangkakam adalah terletak di luar hujung timur Papua New Guinea dan selatan Pulau New Britain .

Festival Yam hanya berlaku sekali setahun, pada bulan Ogos, jadi pastikan anda tidak pergi ke sana pada masa itu atau jika anda tidak bernasib baik anda kan di rogol secara kejam oleh gadis gadis di sini!

Dua faktor utama yang boleh menyumbang kepada ini adalah bahawa keladi yang Kepulauan Trobriand 
makan mengandungi hormon semula jadi yang menghalang kanak-kanak dari hamil . Oleh itu, kanak-kanak perempuan Trobriand hampir tidak pernah hamil semasa Festival Yam. Kepulauan Trobriand begitu primitif mereka tidak sedar bahawa hubungan seks membawa kepada konsep dan kelahiran anak. Mereka adalah antara suku kaum primitif yang tidak mengetahui hubungan antara seks boleh menyebabkan kemahilan.
untuk melihat lebih banyak gambar klik >SINI< atau search google iamge dengan kata kunci  "Trobriand Islands girls" dan search "Trobriand Islands rape" > SINI<

Perhambaan di London : Kamarmahtum akhirnya bertemu Siti Aishah

Posted: 28 Nov 2013 09:29 PM PST


Kamar Mautum.
PETALING JAYA: Pertemuan yang dinanti-nantikan selama 30 tahun akhirnya dapat dilaksanakan oleh pesara guru, Kamar Mahtum apabila dia dipertemukan dengan Siti Aishah Wahab di satu lokasi rahsia di London.
Astro Awani melaporkan Pesuruhjaya Tinggi Malaysia, Datuk Seri Zakaria Sulong mengesahkan pertemuan diantara Kamar dan mangsa hamba domestik, Siti Aishah Wahab.
Kamar tiba di London untuk bertemu adiknya yang menghubungi keluarganya buat kali terakhir pada 1980, sebelum memutuskan hubungan mereka.
Difahamkan hubungan Aishah dengan keluarganya terjejas kerana penglibatannya dengan kumpulan Maoist yang diketuai oleh warga India, Aravindan Balakrishnan dan rakannya, Chanda Pattni.
Siti Aishah.
Kamar dilaporkan memberikan sejadah (tikar sembahyang) kepada Siti Aishah seperti yang dimintanya dalam surat kepada keluarganya di Malaysia.
Tiada lagi maklumat terperinci didedahkan buat masa ini walaupun anak saudara Siti Aishah, Siti Zawiyah Othman memberitahu The Star bahawa saudara mereka di London memaklumkan kepada keluarga di Malaysia bahawa Siti Aishah diserang strok baru-baru ini.
Siti Aishah antara tiga wanita yang berjaya diselamatkan daripada menjadi hamba domestik lebih 30 tahun di selatan London baru-baru ini.
Terdahulu, dalam laporan The Telegraph, Kamar membaca surat yang ditujukan kepada Siti Aishah memaklumkan mengenai betapa sayangnya keluarga itu kepadanya dan berharap mereka dapat bersatu semula.
"Saya berharap dari surat ini dan hakikatnya saya datang ke London akan membuatkan adik saya sedar betapa kami sayangkan dia. Ia adalah impian dan harapan saya iaitu dalam masa terdekat kita boleh bersatu," kata Kamar.
Zakaria turut dilaporkan sebagai berkata telah berjanji untuk membantu keluarga itu untuk bertemu semula dengan Aishah.
"Kami masih belum dapat bertemu dengannya kerana polis masih menjalankan siasatan dan ia begitu rumit dan memakan masa yang lama. Apa yang kita bimbangkan adakan kebajikan dan keselamatannya. Jika dia adalah rakyat Malaysia dan ingin pulang, kami akan membantunya sedaya upaya," katanya.- mStar

Pasangan Kahwin Muda - Sebab mereka bercerai talak 3 ..... ni ha!!!

Posted: 28 Nov 2013 07:57 PM PST

 Bapa akui anak umur 13 tahun , diperkosa

Bapa kepada pasangan kahwin muda, Saad Mustafa mendedahkan bahawa anak perempuannya, Nor Fazira Saad, 13, diperkosa oleh bekas suaminya, Mohd Fahmi Mohamed Alias, 20, bersama dua kawan lelaki empat bulan sebelum perkahwinan itu dilangsungkan.

Saad, 44, berkata, dia membuat laporan polis pada 15 Julai 2012, namun ibu bapa Mohd Fahmi datang menemuinya selama beberapa hari merayu laporan itu ditarik bal ..ik kerana tidak mahu anaknya menerima hukuman penjara.

"Saya kahwinkan dia kerana diperkosa," katanya seperti dilapor akhbar berbahasa Inggeris, The Star hari ini.

Berikutan rayuan itu, dia sebagai bapa memahami permohonan keluarga Mohd Fahmi dan bersetuju untuk menarik balik laporan polis yang dibuat serta menikahkan anaknya pada November 2012.

Pada bulan lalu, Nor Fazira memberitahu bahawa dia tidak tahan dengan layanan keluarga mentuanya dan memutuskan untuk meminta cerai.

Saad turut mengakui bahawa keluarga Mohd Fahmi tidak menyukai anaknya dari awal perkahwinan dan Nor Fazira selalu didera secara fizikal serta tidak diberi makan oleh keluarga mentuanya.

Akhbar itu melaporkan Mohd Fahmi menafikan dakwaan Saad dan berkata dia hanya meniduri Nor Fazira selepas mereka sah diijabkabulkan.

"Saya menceraikan Nor Fazira kerana bekas isteri saya itu mempunyai hubungan sulit dengan seorang lelaki lain dari Kuala Ketil.

"Nor Fazira juga biadab terhadap keluarga dan tidak pernah memasak serta selalu keluar rumah sekiranya tidak berpuas hati," katanya.

Mohd Fahmi menafikan dakwaan bahawa Nor Fazira didera dan tidak diberi makan.

Katanya, keluarga mereka melayan Nor Fazira dengan baik walaupun perlakuan remaja wanita itu teruk. -malaysianinside


 Bekas Suami Nafi Dakwaan Rogol Nor Fazira

NOR Fazira Saad dan Mohd Fahmi Mohamed Alias/Pic:The StarNOR Fazira Saad dan Mohd Fahmi Mohamed Alias/Pic:The Star

KULIM: Mohd Fahmi Mohamed Alias, 20, menafikan dakwaan bahawa dia telah merogol Nor Fazira Saad dan mengahwininya untuk mengelakkan diri daripada didakwa.
"Kami hanya mengadakan hubungan seks selepas berkahwin," katanya ketika ditemui dirumahnya di Kampung Nagalilit dekat sini.
Dia mendakwa isterinya menjalin hubungan sulit dengan seorang lelaki dari Kuala Ketil, tiga atau empat bulan sebelum dia menyedarinya.
"Rakan-rakan saya yang ada di sana melihat dia (Nor Fazira Saad) begitu mesra dengan seorang lelaki. Dia mengenali lelaki itu ketika bekerja di pekan Padang Serai (dalam daerah Kulim).
"Kerana tidak mahu mengeruhkan lagi keadaan, saya membuat keputusan untuk menceraikannya," kata Mohd Fahmi.
Mohd Fahmi menceraikan Nor Fazira dengan talak satu.
Dia berkata, mereka merupakan pasangan bahagia sebelum lelaki itu mengganggu rumah tangga mereka.
"Dia amat biadap terhadap ibu bapa saya dan tidak pernah memasak.
"Dia akan lari dari rumah setiap kali dia tidak berpuas hati dengan sesuatu perkara," kata Mohd Fahmi.
Ibu Mohd Fahmi yang enggan namanya didedah berkata, turut menyangkal dakwaan Nor Fazira tidak diberi makan.
"Kami menjaganya dengan baik dan menerimanya walaupun dia berperangai jahat," katanya.
Mohd Fahmi yang bekerja di ladang kelapa sawit menerima gaji RM1,000 sebulan.
Dia berhenti sekolah ketika berumur 16 tahun untuk bekerja.
Dia mendakwa bertemu Nor Fazira dua bulan sebelum perkahwinan mereka, November tahun lalu.
"Pada mulanya hubungan kami tidak ubah seperti hubungan adik beradik tetapi perasaan cinta mula wujud selepas itu," kata Mohd Fahmi.

Tiada ulasan: