Isnin, 11 November 2013

Anak Sungai Derhaka

Anak Sungai Derhaka


Dulu 'Suara Pakatan Rakyat', sekarang 'Negara Pakatan Rakyat' pulak?.. sudah-sudahlah sebar fitnah tu...

Posted: 11 Nov 2013 06:38 AM PST


Sebelum PRU13 yang lalu, telah muncul sebuah Blog ataupun Portal yang menggunakan nama 'Suara Pakatan Rakyat' yang dipercayai dibangunkan oleh macai-macai UMNO untuk mengelirukan dan dalam masa yang sama memburuk-burukkan Pakatan Rakyat.

Berbagai-bagai artikel telah disiarkannya yang mana kebanyakkannya menurut admin Blog atau Portal tersebut mewakili suara pemimpin Pakatan Rakyat.

Antaranya ialah satu artikel yang mengecam penggunaan Jet Pejuang terhadap pengganas-pengganas Sulu yang telah menceroboh Sabah.

Bagi penulis yang juga dipercayai sebagai Admin blog tersebut tindakan atau pendekatan yang diambil oleh pihak Angkatan Tentera Malaysia yang menggunakan jet pejuang untuk menyerang itu adalah satu pembaziran.

Malah ianya juga adalah satu kekejaman melampau menurut Admin yang hanya berani baling batu sembunyi tangan itu.. sepenuhnya korang bacalah di SINI

Ini video penafian akan kaitan Portal tersebut dengan Pakatan Rakyat..


Selepas PRU13, Portal tersebut telah hilang dari arena Blog.. dipercayai sudah tidak ada pihak yang sanggup meneruskan pembiayaan terhadap Portal tersebut yang jelas gagal memperbodohkan penyokong Pakatan Rakyat.

Sila klik di ( SINI ) untuk melihat Portal tersebut setelah tidak ada pihak yang sudi untuk membiayai kerja-kerja bodoh admin Portal tersebut sekarang ini.

Bagaimanapun sehari dua ini telah heboh diperkatakan tentang sebuah lagi Blog yang menyamar kononnya ianya mewakili suara pemimpin Pakatan Rakyat, menggunakan nama Negara Pakatan Rakyat.


Ianya mula mendapat perhatian ramai setelah beberapa buah Blog Pro UMNO menggunakan apa yang ditulis oleh admin blog tersebut untuk menyerang pemimpin Pakatan Rakyat..

Dan seperti biasa sasaran serangan mereka ialah Anwar Ibrahim..

Kerana menurut admin Blog tersebut kononnya "Pakatan Rakyat menggesa kerajaan Indonesia agar mengemukakan bantahan rasmi atas layanan tidak berperkemanusian rakyatnya oleh polis Malaysia.

"Kerana ini bersesuaian dengan gesaan Datuk Seri Anwar Ibrahim kelmarin yang mahu kerajaan negara-negara ASEAN menilai rekod hak asasi manusia di Malaysia."

"Pakatan Rakyat sendiri bersedia membantu kerajaan Indonesia dimana perlu dalam soal ini, termasuk menyediakan bantuan guaman ke atas suspek berkenaan (kos ditanggung kerajaan Indonesia)." Tulis admin Blog tersebut dalam mempersoalkan tindakan Polis terhadap suspek kes bunuh dan rompak sebuah sebuah Bank beberapa minggu yang lalu..


Jelas... modus operandinya juga adalah sama seperti Portal Suara Pakatan Rakyat, menyiarkan artikel yang bercanggah sama sekali dengan pendirian pemimpin Pakatan Rakyat.. kononnya mewakili Pakatan Rakyat.

Kaitannya dengan Pakatan Rakyat juga telah dinafikan oleh beberapa pemimpin Pakatan Rakyat melalui Twitter..

Cuma bezanya dulu kos untuk membiayainya tinggi sikit.. sebab website .com tu perlu dibayar.. sekarang cuma Blogger.com.. free saja..

Tapi macai-macai UMNO ni mana mungkin buat kerja free..

RM2.5Juta Bil Api dan Air rumah Najib adalah termurah didunia kata Menteri..

Posted: 11 Nov 2013 12:44 AM PST


Untungnya menjadi pemipin UMNO/BN ini ialah walaupun ianya meluahkan kata-kata yang sukar untuk diterima oleh kebanyakkan rakyat, namun kata-kata mereka tetap dipercayai oleh macai-macai UMNO.. 

Contohnya apa yang dikatakan oleh Shahidan Kassim ini... pasti ada macai yang akan sedaya upaya mencipta alasan untuk menyokong kenyataannya walaupun hakikatnya macai itu sendiri tak percaya apa yang dia kata..

Datuk Seri Shahidan Kassim mempertahankan bil utiliti di kompleks kediaman Perdana Menteri, Seri Perdana paling rendah di dunia, berdasarkan pemerhatian yang dilakukannya tetapi tidak dinyatakan secara spesifik. 
Pembangkang Pakatan Rakyat (PR) sebelum ini mendedahkan jumlah bil utiliti di kompleks kediaman Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak di Kompleks Seri Perdana mencecah lebih RM2.5 juta pada 2012. 
"Mengenai bil utiliti di kompleks PM, saya boleh katakan ia paling rendah di dunia, berdasarkan pemerhatian saya. 
"Ini kerana sistem berjimat-cermat paling terbaik diamalkan di pejabat Perdana Menteri," katanya di Dewan Rakyat hari ini. 
Sebelum itu, Shahidan juga membidas MP Gelang Patah, Lim Kit Siang kerana mempertikaikan jumlah bil utiliti tersebut kerana kononnya paling mahal tetapi tidak memberikan fakta mengenai negara yang dijadikan perbandingannya. 
Daripada RM2.5 juta tersebut, sebanyak RM2,237788.13 adalah untuk pembayaran bil elektrik dan baki RM311, 174.25 untuk bil air. 
Sementara itu, kediaman rasmi Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin di Seri Satria pula menelan perbelanjaan sehingga RM964,772.59 dengan sejumlah RM865,458.56 untuk bil elektrik dan RM99,264.03 untuk bil air bagi 2012. 
Shahidan sebelum ini berkata, kompleks kediaman berkenaan dilengkapi dengan kemudahan pejabat, bilik mesyuarat dan beberapa kemudahan untuk melancarkan urusan harian Perdana Menteri ~ The Malaysian Insider

Identiti Sebenar Suspek Bunuh Pegawai Bank Akhirnya Terdedah!

Posted: 10 Nov 2013 08:59 PM PST


Mula-mula korang tengok dulu muka suspek yang dikaitkan dengan kes bunuh Pegawai AmBank dalam gambar di atas tu..

Aku tak pasti apa yang korang nampak tapi apa yang aku nampak ialah selain dari letih tak ada langsung rasa bersalah pada wajah dia tu..

Malah tak nampak juga yang dia takut dengan tuduhan yang bakal dikenakan terhadapnya dan hukuman yang menantinya.. meskipun aku percaya dia tentu tahu tali gantung menanti dirinya..

Macamni punya manusiapun ada...

Suspek bunuh pegawai AmBank adalah warga Indonesia 
Suspek yang ditahan berhubung kes pembunuhan pegawai AmBank dalam satu rompakan lebih dua minggu lalu dikenal pasti sebagai warga Indonesia dari Sulawesi
Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar, berkata suspek dikenali sebagai Laode Ardina Laode Rasila, 35, dari Desa Latugoh, Kacamatan Lawa, Sulawesi. 
Katanya, Laode Ardina menggunakan dokumen pengenalan palsu dengan nama sebagai Ardi Hamzah dari Sabah untuk memohon pekerjaan sebagai pengawal keselamatan. 
"Beliau dikatakan membeli pengenalan palsu daripada seorang lagi warga Indonesia sebelum memohon pekerjaan itu," katanya. 
Laode Ardina yang menyamar menembak mati pegawai AmBank, Norazita Abu Bakar pada 23 Oktober sebelum melarikan RM450,000. 
Polis percaya sejumlah besar wang disimpan oleh rakan Laode Ardina, seorang lagi warga Indonesia yang dikenali sebagai Joemar. 
"Kami tahu suspek yang berada dalam tahanan melakukan jenayah dengan bantuan seorang rakan yang masih lagi bebas," kata Khalid kepada pemberita di Kuala Lumpur hari ini. 
Semalam, polis menahan Laode Ardina di Johor semasa cuba melarikan diri ke luar negara ~ The Malaysian Insider

Video berkaitan sila lihat di ( SINI )

Shahrizat tarik balik saman RM100 juta terhadap Rafizi, Zuraida

Posted: 10 Nov 2013 07:14 PM PST


Kes saman RM100 juta Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil terhadap Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli dan Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin dibatalkan setelah kedua-dua pihak bersetuju untuk menarik kembali saman yang dikemukakan.

Dalam saman yang difailkan pada 19 Januari tahun lalu oleh Ketua Wanita Umno itu, beliau mendakwa Zuraida dan Rafizi membuat kenyataan fitnah berhubung dakwaan terhadap projek National Feedlot Corporation (NFC).

Penarikan saman itu dibuat di hadapan Hakim Mahkamah Tinggi, Vazeer Alam Mydin Meera lapor The Malaysian Insider.

Sementara itu The Malay Mail Online melaporkan..

Shahrizat drops RM100m defamation suit against Rafizi, Zuraida 
KUALA LUMPUR, Nov 11 — Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil today withdrew her RM100 million defamation suit against two PKR federal lawmakers Rafizi Ramli and Zuraida Kamaruddin. 
Shahrizat had filed the case against the duo on January 19 last year over their statements on the National Feedlot Centre (NFC) cattle-farming project involving a RM250 million federal loan. 
The former minister's husband and children held positions in the National Feedlot Corporation (NFCorp), the company involved in the NFC project. 
The trial of Shahrizat's defamation suit against Rafizi revealed last March that NFCorp had purchased a RM534,622 Mercedes-Benz in 2009 as a company car that was parked in her house. 
In the trial, Shahrizat had also defended NFCorp's purchase of three luxury condominium units in the Orchard Scotts Residences and Marina Bay Sands in Singapore worth RM42 million, saying that the buy was part of the company's investment portfolio, according to her husband Datuk Seri Mohamad Salleh Ismail, the executive chairman of NFCorp. 
Mohamad Salleh is currently on trial over charges of criminal breach of trust and violations of the Companies Act involving the alleged misuse of funds from the project, with the court set to decide on his striking out application on November 22. 
The Wanita Umno chief had also testified that the RM42 million condominiums in Singapore and two condominium units in Bangsar here costing RM30 million in total made up more than one-fifth of the RM250 million government loan. 
Shahrizat's senatorship was not renewed in April 2012, causing her to lose her women, family and community development portfolio in the Cabinet ~The Malay Mail Online

Dipercayai dulu saman dikemukakan untuk memperbodohkan penyokong UMNO kononnya beliau tidak bersalah dan beliau berpegang kepada prinsip berani kerana benar..

Setelah berjaya memperbodohkan ahli-ahli UMNO untuk kembali melantiknya sebagai Ketua Wanita UMNO sekali lagi bagi mengelakkan tembelangnya terdedah samanpun ditarik balik..

Bersamalah kita nantikan apa yang macai bakal spin tentang penarikan balik kes saman ni...

Tiada ulasan: