Sabtu, 5 Oktober 2013

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


phobia dengan pengaruh pemimpin komunis yang dah mati...tapi dalam masa yang sama kata negara komunis boleh beri sumbangan besar kepada agenda Asia...tu dia pemimpin lancau UMNO-BN cakap tak serupa bikin....!!!!

Posted: 04 Oct 2013 04:07 PM PDT

Malaysia, China boleh beri sumbangan besar kepada agenda Asia, kata Najib

pemimpin lancau UMNO-BN lidah  biawak...dalam negara  tipu orang cina...di luar negara  berbuat baik dengan negara cina....cakap tak serupa bikin...!!!

mangsa penipuan pemimpin lancau  UMNO...perjanjian damai  kerajaan UMNO-BN pada tahun 1980 an telah menafikan hak chin peng sebagai warganegara kembali  ke negeri kelahirannya di setiawan ,Perak...!!!!

Malaysia dan China boleh memberikan sumbangan besar ke arah memacukan agenda Asia dengan meneruskan tradisi kerjasama mereka dalam mengejar cita-cita bersama, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini.

Beliau berkata memandangkan Asia memainkan peranan penting dalam hal-ehwal dunia, keputusan yang dibuat di peringkat negara, dua hala dan serantau akan mempunyai impak mendalam kepada ekonomi global.

"Kita boleh tunjuk menerusi tindakan kita yang pengaruh Asia akan melahirkan keamanan dan kemakmuran - di negara kita, rantau kita dan dunia kita.

"Sama ada mengenai hubungan perdagangan dua hala ataupun usaha antarabangsa untuk membina ekonomi global lebih mapan, kita lebih kuat apabila kita bekerjasama," kata beliau dalam ucaptama di Persidangan Ekonomi Malaysia-China.

Turut hadir ialah Presiden China Xi Jinping. Xi tiba di Malaysia semalam bagi lawatan negara selama tiga hari.

Najib berkata program lima tahun untuk kerjasama ekonomi dan perdagangan yang ditandatangani oleh kedua-dua menteri perdagangan turut menandakan permulaan peringkat baharu hubungan di antara kedua-dua negara.

"Dan ia menetapkan matlamat jelas kepentingan bersama kita: merapatkan hubungan dua hala dan ekonomi; menghasilkan kerjasama kukuh antara kedua-dua negara," kata Najib, yang juga Menteri Kewangan.

Program itu akan menyaksikan dagangan dua hala kedua-dua negara mencecah AS$160 bilion menjelang akhir tahun kelima.

Najib berkata bidang kerjasama yang diliputi termasuk pertanian, tenaga dan sumber mineral; pembuatan dan kejuruteraan.

Perdana Menteri turut berkata presiden China itu telah berkongsi sentimen sama dengan beliau dan menzahirkan pertemuan mereka menggunakan ungkapan Mandarin, bermakna "sekali jumpa dah rasa macam kawan lama". –

Bernama

 

 

penyapu sial

 

 

manusia banjingan macam ini pun boleh ada kat dunia ini ..cakap tak serupa bikin...tipu orang cina di negara ini dengan isu perkauman dalam masa yang sama berbuat baik dengan negara cina...pigidahhhh....

Najib, jangan lupa suruh PRESIDENT CHINA XI terima balik cina Malaysia yang di halau balik ke Negeri China....ada  berani ka....kah kah kah

hiburan percuma untuk tipu pengundi rupanya k-pop rembat duit rakyat sesuka hati....!!!!

Posted: 04 Oct 2013 03:47 PM PDT

najib perompak besar  duit  rakyat

Perbezaan jawapan antara menteri dan bekas menteri Kementerian Belia dan Sukan (KBS) mengenai kedatangan penyanyi K-pop dari Korea membawa kepada perlunya   siasatan dibuat ke atas pegawai dan pihak terlibat.

Rakyat mahu  KBS membuat siasatan terhadap pegawai dan pihak yang terlibat dalam perundingan dengan penaja K-pop ekoran alasan yang diberi menteri tersebut, Khairy Jamaluddin Abu Bakar  yang tidak masuk akal.

Alasan yang kononnya terpaksa membayar RM1.6 juta akibat penaja menarik diri pada saat akhir membuktikan kerajaan tidak berhemah menguruskan perbelanjaan kerana jelasnya ia adalah duit rakyat.

Kita  turut mempersoalkan sekiranya KBS tidak mendapat persetujuan daripada pihak penaja, bagaimana kerajaan membayar wang pendahuluan kepada kepada penyanyi K-pop untuk datang ke Malaysia kerana ia adalah urusan standard bagi memjemput artis membuat persembahan.

Kita mahu siasatan terperinci dijalankan kerana alasan yang diberi terlalu mudah. Ini menunjukkan bahawa kerana kesilapan dan kecuaian pihak yang berunding dengan penaja K-pop menyebabkan kerugian RM1.6 juta, iaitu duit rakyat..

Sehari selepas Khairy Jamaluddin mengakui pihak kementeriannya membayar RM1.6 juta untuk membawa tiga kumpulan K-Pop ke Malaysia untuk mengadakan konsert, penyandang jawatan itu Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek menegaskan wang itu datang daripada para penaja.

Menurut Menteri Komunikasi dan Penerangan itu, kementerian menerima RM20 juta daripada penaja korporat dari dalam dan luar negara untuk sambutan itu.

Beliau berkata, wang tajaan berkenaan telah dimasukkan ke dalam akaun Majlis Sukan Negara oleh para penaja di mana ia tidak diambil kira oleh pihak Jabatan Audit Negara.

Mengikut laporan Ketua Audit Negara yang dibentangkan Selasa lalu, terdapat sejumlah wang sebanyak RM12.61 juta telah dibelanjakan oleh KBS sebagai Program Pemberian Bantuan (HBN).

Kos asal yang diperuntukkan KBS ialah RM15 juta namun pada mesyuarat Parlimen yang lepas, KBS memohon pembekalan tambahan untuk HBN sebanyak RM12 juta.

Kini mengikut laporan Ketua Audit Negara, terdapat sejumlah RM12.61 juta lagi dibelanjakan untuk HBN yang menjadikan kos sebenar HBN kepada RM67.61 juta.

Tiada ulasan: