Khamis, 31 Oktober 2013

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


polis ambil jalan mudah aka makan gaji buta...nak tangkap penyebar gambar penembak kes rompak... tapi malas nak buru pembunuh berkenaan takut terbongkar aktiviti pemberian ic palsu di taja oleh syarikat kawalan keselamatan kroni UMNO....????

Posted: 31 Oct 2013 04:06 AM PDT

Polis sedang mengesan individu pertama yang bertanggungjawab menyebarkan gambar mayat pegawai wanita selepas ditembak pengawal keselamatan di sebuah bank di Subang Jaya pada 23 Oktober lepas.

Ketua Polis Selangor Datuk Mohd Shukri Dahlan berkata siasatan menyeluruh sedang dijalankan dengan fokus utama mengesan individu pertama yang menyebarkan gambar mangsa sehingga berleluasa di laman sosial.

Beliau berkata polis juga akan menyiasat petugas bank terbabit memandangkan gambar yang disebar adalah dari rakaman kamera litar tertutup (CCTV) di premis itu.

"Kita masih siasat dari mana asal penyebaran gambar ini malah kita juga sudah ambil rakaman percakapan dua anggota polis. Kita akan lakukan siasatan terperinci," katanya dalam sidang media di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Selangor hari ini.

Dalam kejadian itu, Norazita Abu Talib, 37, ditembak dengan senjatapi jenis 'pump gun' oleh suspek ketika mangsa membuka peti besi di bilik kebal bersama-sama seorang lagi pegawai bank.

Suspek kemudian melarikan sejumlah RM450,000 dari bilik kebal itu.

Rakaman video selama 32 saat, yang dipercayai sedutan CCTV memaparkan insiden itu, juga tersebar di laman sosial.

Bagaimanapun, Mohd Shukri enggan mengulas lanjut berkaitan suspek namun mengesahkan 11 individu, termasuk tiga anggota keluarga lelaki itu, ditahan bagi membantu siasatan setakat ini. - Bernama

 

 

penyapu sial

 

 

pelik sungguh negara kuku nie...penyebar gambar di buru...penjenayah sebenar di biarkan sahaja...lebih sudu dari kuah...nak ambik yang senang supaya selamat kan  skandal   syarikat kroni dan rakyat boleh di tipu...kan indek jenayah semakin menurun...kann kannnnn UMNO kannnn...UMNO kannnn...!!!

minta siasat macamana mangkuk pembunuh tu boleh dapat ic & senjata dari syarikat keselamatan? tiada tapisan atau lepas tangan atau ada 'masyuk' ?

masa pru ke 13 rayu undi golongan kasta rendah...kini dah dapat kuasa semula kerajaan BN berjiwa haramjadah.. Kerajaan BN belum sedia ambil alih pembinaan rumah kos rendah.!!!

Posted: 31 Oct 2013 03:49 AM PDT

ini dia seekor mahluk dari kerajaan BN berjiwa haramjadah...!!!

Cadangan Persatuan Pemaju Hartanah dan Perumahan (Rehda) agar pembinaan rumah kos rendah diambil alih oleh agensi kerajaan dan pemaju hartanah negeri masih belum sedia diteliti kerajaan.

Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan Datuk Abdul Rahman Dahlan (gambar) berkata, kerajaan sememangnya mengambil tanggungjawab untuk membina lebih banyak rumah kos rendah akan tetapi berdepan dengan masalah kapasiti yang terhad.

"Kami mengambil tanggungjawab tersebut namun dalam industri ini, kerajaan mempunyai kapasiti terhad. Saya faham dari mana datangnya cadangan itu. Namun seperti yang saya katakana, kita mencari formula terbaik dan dinamik.

"Apabila rumah kos rendah tidak lagi menjadi keperluan maka kita akan memudahkan beberapa syarat. Rehda dan kerajaan mempunyai hubungan yang baik. Kami ada halatuju yang sama bagi memastikan industri perumahan berkembang dan mampu menyumbang kepada pembangunan negara.

"Pihak kerajaan menghargai apa yang telah dilakukan oleh Rehda dengan membina banyak rumah kos rendah. Ia idea yang baik dan akan diteliti kemudian," katanya selepas menghadiri Jamuan Makan Malam Rehda 2013 di Bukit Kiara, Kuala Lumpur malam tadi.

Timbalan Presiden Rehda Datuk Fateh Iskandar Mohamed Mansor semasa berucap di majlis tersebut mencadangkan agar pembinaan rumah kos rendah untuk golongan berpendapatan rendah dibangunkan oleh agensi di bawah kerajaan persekutuan serta pemaju hartanah negeri.

Katanya, pandangan ini harus diteliti kerajaan supaya rakyat Malaysia dapat memiliki rumah idaman mereka.

"Salah satu cadangan yang telah dikemukakan Rehda kepada pihak kerajaan adalah menukar kuota rumah kos rendah pemaju hartanah swasta kepada rumah mampu milik. Namun ini tidak bermakna kepentingan rumah kos rendah diabaikan.

"Bagi menambah faedah kepada rakyat, kami mencadangkan pembinaan rumah kos rendah untuk golongan berpendapatan rendah dijalankan oleh agensi kerajaan seperti Syarikat Perumahan Negara Berhad (SPNB), pemaju hartanah negeri serta Jabatan Perumahan Negara.

"Rehda menyokong usaha kerajaan bagi membina lebih banyak rumah mampu milik bagi memenuhi peningkatan populasi yang semakin meningkat. Rehda turut memainkan peranan bekerjasama dengan pelbagai agensi kerajaan bagi mencari penyelesaian yang boleh diterima pakai oleh semua pihak yang berkepentingan," katanya.

Semasa berucap di majlis itu, Abdul Rahman turut menyatakan penghargaan kepada pemaju rumah swasta yang menjadi tulang belakang kepada industri perumahan negara.

Katanya, kerjasama yang baik dengan pihak kerajaan dapat merealisasikan aspirasi rakyat untuk memiliki rumah sendiri selain jaminan polisi perumahan kerajaan tidak akan membebankan pemaju perumahan swasta di negara ini.

"Saya sedar pihak pemaju berdepan dengan kenaikan harga barang pembinaan maka dengan skim pembinaan rumah mampu milik atau MyHome yang diumumkan kerajaan dalam Bajet 2014, beberapa insentif menarik kepada pemaju hartanah dalam membina rumah mampu milik telah diumumkan.

"Di bawah skim itu, harga rumah yang berharga di antara RM45,000 hingga RM170,000 seunit, subsidi RM30,000 akan diberi kepada pemaju rumah mampu milik bergantung kepada kriteria yang dinyatakan dalam skim tersebut.

"Diharapkan insentif tersebut dapat membantu masalah kewangan yang dihadapi pemaju dalam membina rumah mampu milik dan kerajaan berharap banyak pemaju yang akan menyahut seruan kerajaan ini," katanya

 

 

penyapu sial

 

 

Mereka hanya berminat untuk mendirikan rumah mewah kerana mendapat keuntunan yang besar....kerajaan dan pemaju perumahan 2 x 5 ajer...satu geng untuk melanunkan rakyat...kalau tak masakan harga rumah kerajaan haramjadah ini tak mampu mengawalnya sedang kuasa mutlak dah ada padanya.

SPR nak siasat dakwaan BN langgar peraturan pilihan raya....ini macam selupa itu anjing yang BN kasi makan mau gigit tuan dia punya bontot....ada berani ka....???....sudahlah aziz kurap....hentikan sandiwara mu....!!!!

Posted: 31 Oct 2013 03:34 AM PDT

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) akan menyiasat dakwaan mengatakan Barisan Nasional (BN) melanggar peraturan pilihan raya kecil oleh PAS di Sungai Limau hari ini.

Pengerusi SPR Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof (gambar) berkata, akan menyemak dengan pihak SPR Kedah mengenai perkara tersebut bagi mendapatkan penjelasan lanjut.

"Saya akan tanya pihak SPR negeri dan minta mereka memberikan penjelasan," kata Abdul Aziz

Menurut Abdul Aziz, pihaknya belum menerima sebarang aduan mengenai perkara tersebut, bagaimanapun menegaskan pihaknya ada menerima laporan PAS yang melanggar peraturan pilihan raya semasa hari penamaan calon lalu.

"Setakat laporan yang kami terima, PAS telah melanggar peraturan semasa penamaan calon.

"Mereka bersyarah menggunakan pembesar suara di hadapan dewan sehingga mengganggu petugas SPR menjalankan kerja," katanya.

Pesuruhjaya PAS Kedah Datuk Mahfuz Omar hari ini menuduh BN melanggar peraturan pilihan raya apabila menggunakan poster gambar Menteri Besar Datuk Mukhriz Mahathir sebagai bahan kempen di Sungai Limau.

"Adakah BN menghantar dua orang calon sebab saya tengok ada dua poster calon N20, Dr Sohaimi dan Datuk Mukhriz.

"Kain rentang dan poster yang diletak menunjukkan seolah-olah calon adalah Mukhriz," kata Naib Presiden PAS itu yang mempersoalkan corak berkempen sedemikian oleh pemimpin BN.

Ahli Parlimen Pokok Sena tersebut menuduh BN cuba mengelirukan pengundi Sungai Limau apabila meletakkan poster sedemikian.

"Saya tak tahu jika ia bertujuan untuk mengelirukan pengundi.

"Jadi, mereka gunakan populariti Mukhriz," katanya.

PRK Dun Sungai Limau diadakan berikutan kematian penyandangnya, Tan Sri Azizan Razak setelah lebih empat bulan mengalami masalah kesihatan serius.

Azizan menyandang kerusi DUN itu selama lima penggal dan pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) lalu, beliau mengalahkan sepupunya, Fazillah Mohd Ali daripada BN dengan majoriti sebanyak 2,774 undi

 

 

penyapu sial

 

TAK SAH JADI UMNO KALAU TAK KELIRU DAN TAK TIPU. MESTI SPR BELAJAR DGN UMNO ATAU PUN UMNO BELAJAR DGN SPR BAB KELIRU MENGELIRU DEPA ANJING ANJING BAJINGAN INI MEMANG TERER

Yang AKU masih keliru kenapa pengerusi ini masih belum diganti....anjing nie dah expired...otak dia dah berkuman...tu pasal cakap dia macam orang sasau...kah kah kah

patutlah hutang negara semakin mengunung....perompak barisan najis beri kroni gaji melambung tinggi tapi rakyat yang sengsara

Posted: 30 Oct 2013 02:50 PM PDT


Tidak wajar gaji terlalu tinggi dibayar kepada pegawai kanan termasuk berstatus kontrak di Jabatan Perdana Menteri (JPM) dalam keadaan subsidi rakyat rbanyak dipotongPerdana Menteri, Najib Razak sepatutnya  mengurangkan perbelanjaan tidak perlu jika beliau serius mahu membantu rakyat yang kini berdepan kos sara hidup tinggi ekoran tindakannya memotong subsidi gula, minyak masak dalam bajetnya baru-baru ini.Najib harus ingat peruntukan jabatannya melonjak 13 peratus berbanding tahun lalu iaitu RM250 bilion kepada RM264 bilion..Ini  mengulas  kenyataan  yang menunujukkan gaji pegawai kanan JPM yang disifatkan melampau kerana lebih tinggi berbanding gaji penjawat awam yang lainPada pembentangan Bajet 26 Oktober lalu,

Najib memotong subsidi rakyat sebanyak RM7.3 bilion.Kita di maklumkan   gaji tahunan, elaun dan bonus Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Agensi Inovasi Malaysia RM830,500 (gaji bulanan kira-kira RM69,000).CEO Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) bergaji tahunan RM480,000 (sebulan RM40,000, elaun tahunan RM162,000, bonus RM60,000).CEO TalentCorp bergaji bulanan RM30,000 tidak termasuk elaun kereta RM5,000 sebulan.Gaji bulanan semua CEO ini lebih tinggi daripada penjawat awam seperti Ketua Setiausaha Negara bergaji sebulan hanya RM23,577..Nampaknya  ada pegawai JPM  yang  berstatus kontrak  ini  dibayar gaji setaraf pegawai tinggi penjawat awam.Contohnya, gaji Pengarah Pengurusan Unit Penyampaian dan Pengurusan Prestasi (PEMANDU) setaraf dengan JUSA A/B penjawat awam bergaji maksimum RM49,000 sebulan, Pengarah Bersekutunya bersamaan JUSA C penjawat awam bergaji maksimum RM31,600 sebulan.

Jawatan Pengurus Kanan pula bersamaan penjawat awam Gred 54 bergaji maksimum RM21,000 sebulan..Oleh itu  kita mendesak Najib supaya menjimatkan wang rakyat dengan menghentikan kewujudan agensi baru Yayasan Hijau kerana fungsinya bertindih dengan agensi sedia ada seperti Pihak Berkuasa Pembangunan Tenaga Lestari Malaysia (SEDA) serta Pusat Inovasi dan Kreativiti Global Malaysia (MAGIC)

 

 

penyapu sial

 

 

Umat Melayu bukannya BODOH tapi selalu diperbodohkan oleh UMNO atas alasan "Melayu akan hilang kuasa kalau UMNO tidak memerintah". Jadi Melayu yang cerdik (dgn Phd berjela-jela) pun akan jadi BODOH. Semangat perkauman telah mematikan pemikiran logikal yang ada pada otak depa tu. Lagipun dengan memperbodohkan Melayulah, baru UMNO boleh hidup. Entahlah bila umat Melayu nak sedar. Dalam UMNO pun dah mula "pecah perut" dan isi busuk dah mula ...

Tiada ulasan: