Rabu, 16 Oktober 2013

dollah yankee

dollah yankee


Jenayah rasuah olih pak-pak menteri kena hapus dulu ...

Posted: 16 Oct 2013 05:27 PM PDT

 
 
Jenayah seperti ragut, rompakan, penculikan dan pembunuhan boleh dikatakan hari-hari berlaku.

Bagi mengelakkan agar jenayah seperti ini berlaku adalah dicadangkan pengunaan cermin gelap dibenarkan kembali. Keduanya agar duti impot cermin tangkis peluru (bullet proof) dikurangkan dan begitu juga CCTV untuk pengunaan kenderaan dikurangkan harganya.

Pada masa yang sama, lampu isyarat saperti kawasan-kawasan yang agak sunyi dan tidak sibuk dipakaikan 'hazard light' apabila tepat jam 11.00 malam hingga 6.00 pagi. Ini adalah kerana sering berlakunya rompakan dan tembakan ke arah mangsa apabila kereta berhenti ditempat-tempat adanya lampu isyarat.

Yang paling dibimbangi oleh masyarakat ketika ini adalah sasaran pembunuh upahan yang tanpa usul periksa lagi membunuh mangsanya mengikut wajah dalam gambar yang telah diberikan sebagaimana yang diarahkan. Tidak mustahil orang lain pula yang menjadi mangsa kekejaman jenayah yang semakin membimbangkan ini hanya kerana mempunyai wajah 'pelanduk dua serupa'.

Kerajaan juga mungkin boleh memikirkan memberi kebenaran membawa senjata tertentu sebagai perlindungan. Rakyat diboleh dengan syarat-syarat tertentu saperti mendapatkan permit atau seumpamanya daripada pihak KDN ataupun Polis.

Dalam masa yang sama dicadangkan supaya pihak Polis membuat pemeriksaan mengejut secara rambang contohnya setiap 100 kenderaan yang mengunakan lebuh diperiksa. Untuk keenderaan pengangkutan pula disyorkan setiap 50 buah kontiner atau lori 'trailer' turut diperiksakan juga. Cara ini dipraktikkan di sesetengah negara maju dan sangat berkesan untuk membasmikan jenayah di negara mereka.

Walau bagaimanapun diucapkan tahniah dan syabas kepada Pasukan Polis DiRaja Malaysia yang berusaha mengawal dan menjaga ketenteraman awam negara untuk mengembalikan keyakinan rakyat saperti sedia kala.

dollah yankee -
yang ni betoi-betoi punya ka..atau pelakon-pelakon Yusuf Haslam?
 

Posted: 16 Oct 2013 01:22 AM PDT


Berjuta orang telah berada di Arafah minggu ini. Jemaah dari Malaysia saja berpuluh ribu orang. Yang miskin, yang kaya, yang senang, yang susah, yang tua, yang muda, yang duda, yang janda, pak menteri, makcik-pakcik dari felda, dan lain-lain lagi.

Kedatangan jemaah-jemaah haji dari Malaysia ini telah mendapat perhatian dari dua Malaikat. Keda-dua Malaikat ini berbual dan berbincang tentang jemaah-jemaah haji dari Malaysia yang menunaikan rukun islam yang ke-lima ini.

Malaikat itu bertanya kepada seorang lagi Malaikat. "Berapa banyak Jemaah haji dari Malaysia yang telah mendapat haji mabrur dan di terima hajinya olih Allah SWT tahun ini?". Lalu dijawab olih Malaikat yang seorang lagi itu,"Tahun ini berjuta orang yang telah datang ke Tanah suci ini, dari Malaysia saja berpuluh ribu orang tetapi hanya dua orang saja yang telah mendapat haji mabrur dan di terima amalan haji nya olih Allah SWT. Dan seorang daripada yang dua orang yang mendapat haji mabrur dan diterima ibadat haji nya olih Allah ini tak jijak pun kakinya ke Tanah suci sini, sebab dia telah memberikan kesemua wang simpanan yang di-simpan nya dalam Tabung Haji untuk menunaikan haji itu kepada seorang jiran nya yang sedang kesusahan kerana ditimpa musibah."

dollah yankee -
Labbaikallahumma Labbaik
Labbaika Laa Syarikalaka Labbaik
Innalhamda Wan Ni'mata
Laka Wal Mulk
Laa Syarikalak






Tiada ulasan: