Nuffnang

Pengikut

PENYAPU SIAL

sumber :-

PENYAPU SIAL


seekor menteri cap ayam terus melancap depan rakyat....Kerajaan tidak pernah naikkan harga minyak katanya.....cuba check kelulusan akedemik mangkuk hayun ini.....manatau lulus darjah 6 tapi mengaku lulusan universiti dengan ijazah palsu...kah kah kah....!!!

Posted: 23 Sep 2013 08:55 AM PDT

 

Putrajaya tidak pernah menaikkan harga minyak sebaliknya ia adalah berdasarkan pasaran global semasa kata Timbalan Menteri Kewangan Datuk Ahmad Maslan (gambar).

Ahmad ketika sesi soal jawab Dewan Rakyat di Parlimen hari ini menegaskan, kerajaan hanya mengurangkan jumlah subsidi sedia ada kerana majoriti yang mendapat manfaat daripada subsidi bahan api adalah golongan berpendapatan tinggi.

"Sebenarnya kerajaan tidak menaikkan harga minyak. Harga minyak ditentukan oleh pasaran dunia. Kerajaan cuma mengurangkan subsidi.

"Lain...mana sama daripada RM1 subsidi untuk diesel kita kurangkan RM0.80, daripada RM0.83 subsidi untuk RON95, kita kurangkan kepada RM0.63, itu fakta dan hakikat yang sebenar, harga minyak ditentukan oleh turun naik harga pasaran dunia," katanya menjawab soalan ahli Parlimen Kangar Shaharuddin Ismail.

Jelas ahli Parlimen Pontian itu lagi, selain mereka berpendapatan tinggi, warga asing turut menikmati kadar subsidi bahan api.

"RM2,000 juta sebulan wang rakyat telah hangus, dan satu lagi mengikut kajian IMF 80% subsidi ini dinikmati oleh mereka yang berpendapatan tinggi, kita bagi subsidi kepada orang kaya," katanya.

"Struktur subsidi sekarang adalah banyak dinikmati oleh golongan berpendapatan tinggi yang berkemampuan serta warga asing, mereka menggunakan kenderaan berkuasa tinggi berbanding dengan golongan sasar yang hanya menggunakan kereta berkuasa kecil dan bermotosikal," katanya lagi.

Justeru Ahmad Maslan menegaskan Putrajaya perlu menstruktur semula subsidi agar kumpulan sasar benar-benar mendapat manfaat daripada perbelanjaan kerajaan menanggung subsidi berkenaan.

"Sehubungan itu kaedah pemberian subsidi di Malaysia perlu distruktur semula agar pemberian subsidi lebih fokus dan menepati kumpulan sasar. Subsidi bersasar bukan subsidi tersasar," katanya.

Pakar ekonomi Putrajaya, Datuk Seri Abdul Wahid Omar sebelum ini berkata inflasi Malaysia dijangka meningkat kepada 2.3 peratus tahun ini selepas kenaikan harga minyak.

Ramalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu selari dengan beberapa kajian kewangan yang menyatakan kadar semasa inflasi Malaysia pada 2 peratus akan meningkat berikutan harga bahan bakar lebih mahal.

Putrajaya sebelum ini mengumumkan pemotongan subsidi bahan api dn menyaksikan kenaikan harga minyak sebanyak RM0.20 sen bagi petrol RON95 menjadi RM2.10 seliter manakala diesel kepada RM2 seliter itu boleh menjimatkan kerajaan sebanyak RM3.3 bilion setahun.

Petrol berkualiti tinggi RON97 bagaimanapun kekal berdasarkan kepada harga pasaran

 

 

penyapu sial

 

 

tu dia cara menteri menteri UMNO-BN merompak rakyat...guna iq darjah 6 untuk temberang rakyat akhir terdedah guna ijazah palsu untuk jadi menteri...kah kah kah...bikin malu orang pontian oiiiii...

satu lagi mangsa minyak urat aljub...lebih baik makan nasi bubur berlauk daripada makan nasi kosong...kosong macam otak ko jugaklah

Memang la kerajaan tak umumkan menaikkan harga minyak dari RM1.90 ke RM2.10. Tapi awak mengurangkan subsidi sebanyak 20 sen seliter menyebabkan rakyat terpaksa bayar RM2.10 se liter sekarang ni.....kesannya sama saja. Rakyat bayar lebih macam kerajaan naikkan harga minyak juga. Ahmad Maslan bagi jawapan yg membodohkan rakyat....jadi menteri zimbabwe dah patut dia nie.. ptuih...

chin peng yang dah mati pun lebih mulia dari katak PERKOSA yang mati pucuk....bapak katak menangguk di air keruh ...apa yang kau mahu setaannnn...!!!!

Posted: 23 Sep 2013 08:35 AM PDT

Perkasa dakwa PAS ziarah Chin Peng untuk menang undi Cina

puak puak UMNO tak berhenti henti  menfitnah chin peng...

sampai chin peng dah mati pun  juak juak melayu  haramjadah  ini  termasuk PERKOSA yang mati pucuk menfitnah  chin peng...!!!!


apa yang ko dapat dari membodek UMNO....???...tindakan mati pucuk ketua PERKOSA yang sering menangguk di air keruh...cari nama untuk publisiti murahan....dapat caci maki dari rakyat akhirnya kroni kroni UMNO yang dapat jawatan senator dan GLC...kah kah kah....

Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa)  yang   mati pucuk  telah mengecam pemimpin PAS yang hadir ke Bangkok, Thailand untuk memberi penghormatan terakhir kepada bekas Setiausaha Agung Parti Komunis Malaya (PKM), Chin Peng dan menyifatkan tindakan ini hanya untuk memenangi undi Cina.

Menurut bapak katak  Ibrahim Ali (gambar no 3 ), tindakan pemimpin PAS itu bertujuan mengukuhkan kedudukan politik mereka.

"Ini semua politik dan untuk meraih undi pengundi Cina terutama bekas ahli PKM. Chin Peng ini manusia kufur.

"Bagaimana pemimpin PAS yang beragama Islam ini boleh memberi penghormatan kepada pemimpin kafir seperti Chin Peng?" katanya..

Bekas Ahli Parlimen Pasir Mas itu turut menyelar kenyataan Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu yang menyamakan isu Chin Peng dengan Abu Jahal pada zaman Nabi Muhammad dan Firaun di Mesir.

"Sejarah Abu Jahal di Mekah dan Firaun di Mesir berbeza dengan Chin Peng. Apakah Mat Sabu tidak mengetahui sejarah Islam? Chin Peng bukan warganegara Malaysia dan telah membunuh ramai askar Melayu Islam.

"Selepas peristiwa pembukaan Mekah, Allah dan Rasul melarang orang kafir memasuki Mekah. Besar implikasinya. Ramai lagi orang kafir mati di Mekah tetapi Rasullulah SAW tidak memberi penghormatan malah berdoa untuk orang kafir," katanya.

Di laporkan  Pemimpin PAS Kedah Fadzil Baharom hadir ke tokong Wat That Thong di Bangkok bagi memberi penghormatan terakhir kepada mendiang Chin Peng kira-kira jam 7 petang kelmarin.

Menurutnya, memberi penghormatan terakhir bukanlah bermakna dirinya komunis atau mengikut ideologi fahaman itu tetapi sekadar minatnya terhadap sejarah dan Chin Peng adalah salah satu lembaran sejarah Malaysia.

Bekas setiausaha agung Parti Komunis Malaya itu atau nama sebenarnya Ong Boon Hua dilahirkan di Sitiawan, Perak pada tahun 1924.

Kita  tidak bersetuju dengan tindakan kerajaan menghalang abu mayat Chin Peng dibawa pulang ke Malaysia kerana  tiada apa yang perlu ditakutkan dengan abu mayat pemimpin komunis itu.

Islam sendiri tidak pernah menghalang mayat musuh agama untuk dijauhkan daripada tempat suci dan keadaan seumpama turut berlaku di Mekah.

Kematian Chin Peng menimbulkan kontroversi setelah keengganan kerajaan UMNO membenarkan abu Chin Peng disemadikan di kampung halamannya di Sitiawan, Perak.

Pendirian kerajaan itu di atas alasan ribuan rakyat Malaysia terkorban dan tercedera di tangan komunis...

Akhbar milik Umno Utusan Meloya  mendakwa semalam tarikh kematian Chin Peng sengaja diubah bagi membolehkan ia diselarikan dengan sambutan Hari Malaysia...

Akhbar edisi Ahad, Mingguan Malaysia mengatakan Chin Peng meninggal dunia pada petang 15 September dan bukannya 16 September seperti dilaporkan.

Dakwaan akhbar ini  nampaknya berniat jahat dan biadap sebagaimana  ia menfitnah pakatan rakyat sebelum ini dan sehingga kini... Dia dah mati. Kenapa tak boleh biarkan mendiang bersemadi dengan aman..?

Sehari sebelum jasadnya hendak dibakar, kerajaan Malaysia masih mahu memutar-belit fakta.

 

 

penyapu sial

 

 

sudah lah berahim oiiii...tak payahlah nak cari publisi murahan...apa yang lu mau berahim...bini rosmah tak mau pandang sama lu...konek pendek mati pucuk pulak...

lu kata beri penghormatan terakhir kepada chin peng itu kufur...siapa lu nak bagi fatwa...

habis tu yang hang tergamak pi sokong parti MCA ,galakan lesen judi dan arak menolak hudud dan menganiayai rakyat dengan pelbagai akta dan cukai yang zalim tu tak kufur ke berahim oiii...!!!!

lu dan juak juak lu yang kufur nak tuduh orang lain pulak yang kufur...pi lah mengaji agama sampai khatam lah dulu...!!!!

masyarakat kepala butoh melayu dan SPR pukimak pelancap demokrasi jijik di negara ini...!!!!

Posted: 23 Sep 2013 07:05 AM PDT

2 ekor bapak pelancap demokrasi....!!!!

Si bangsat SPR yang celaka dan penipu.Lansung tak  beramanah dan tak takut kepada Allah, kalau tak kerana si bangsat @ muka puki  mak dia  pengerusi  SPR ini negara kita sekarang tentunya telah  dipimpin oleh pemimpin yang adil, amanah dan takut kepada Allah. Malangnya, hasil-hasil kerja si SPR, terutamanya Pengerusinya yang celaka dan laknat itu, maka kita lihat di hadapan kita si zalim terus mengganas mengianiya rakyat.

Bukan hanya SPR semata-mata, anjing anjing puki UMNO yang  rela menjilat burid rosmah rela hati membenarkan kerajaan yang  ada  sekarang ini terus  menzalimi rakyat tidak kira tua dan muda, OKU mahu pun ibu tunggal, kamu juga bersubahat dengan rejim yang zalim sekarang.

Kamu dengan dengan SPR yang celaka itu bezanya kamu bodoh dan mereka cerdik. Mereka cerdik dapat habuan hasil dari kebodohan kamu yang memangkah.

Ya, ini keputusan mahkamah. Tiada kaitan dengan politik? Apakah kamu fikir  kami  ini bodoh macam kamu kamu di sana...boleh menerima alasan banggang seperti ini..  Apalah gunanya menjadi kerajaan jika tidak dapat merangka undang-undang yang adil.

Jika PR yang menjadi kerajaan sekarang, pastinya  si pembunuh Altantuya tidak  akan  terlepas seperti sekarang.. Bahkan, binatang berupa manusia yang mengarahkan Altantuya itu dibunuh akan turut dihukum. Malangnya, ada di antara kita yang tidak mahu melihat keadilan berlaku.

pukimak pukimak ini  tidak suka kepada keadilan dilaksanakan di negara ini. Mereka hanya nampak fulus BRIM yang akan dibawa hingga mampus. Mereka tidak peduli harga barang-barang naik, harga minyak naik, berhutang PTPTPN dan berbagai lagi tidak termasuk cukai GST yang akan memburu mereka. Itulah masyarakat kepala butoh  kaum Melayu  yang otaknya masih mempertahan  perkara perkara yang kotor lagi menjijikan  walaupun memudaratkan diri sendiri. Lantaran  itu SPR berani mempersendakan demokrasi di negara ini kerana rakyat kita masih ramai yang bengap dan mudah di liwat puak puak haramjadah yang berleluasa menindas rakyat.

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT