Sabtu, 7 September 2013

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


menteri cap ayam memang tak siuman....suruh rakyat makan tahi ayam bulat bulat...Hanya 3 aduan kenaikan harga barang di KL berikutan harga minyak naik....kah kah kah....!!!!

Posted: 07 Sep 2013 10:12 AM PDT

melepak  makan gaji buta....perabih duit rakyat....ruginya rakyat malaysia dapat  menteri  pukimak  cap ayam....!!!!

Tidak banyak aduan yang diterima Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan berkaitan kenaikan harga barangan atau perkhidmatan ekoran kenaikan harga petrol RON95 dan diesel.

Menteri berkenaan Datuk Hasan Malek berkata, keadaan ini jelas membuktikan bahawa pengurangan subsidi bahan api itu yang diumum kerajaan sejak Selasa lalu tidak memberi implikasi besar terhadap kos operasi peniaga.

"Sehingga hari ini, aduan yang kita terima tidak banyak contohnya kalau di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, kita cuma terima tiga sahaja aduan mengenai kenaikan harga barang.

"Itu pun kita sudah hantar pegawai kita untuk memberi notis tunjuk sebab kepada mereka dan jika peniaga ini didapati sengaja menaikkan harga, mereka boleh dikenakan tindakan," katanya kepada pemberita selepas menghadiri jamuan Aidilfitri dan perasmian bangunan pejabat Persatuan Veteran Tentera Tidak Berpencen Malaysia, di sini hari ini.

Beliau diminta mengulas sama ada kementerian menerima sebarang aduan mengenai kenaikan harga barangan atau perkhidmatan ekoran pengumuman kerajaan mengurangkan subsidi petrol RON95 dan diesel sebanyak 20 sen.

Hasan berkata, pengurangan subsidi bahan api itu yang membawa kepada kenaikan harga minyak sebanyak 20 sen hanya memberi kesan sekitar 0.1% terhadap kos keseluruhan peniaga.

Justeru beliau berkata, adalah tidak wajar peniaga bertindak menaikkan harga barangan memandangkan kesan kenaikan harga minyak itu terlalu kecil terhadap operasi perniagaan mereka.

"Saya juga ingin mengucapkan terima kasih kepada para peniaga yang kebanyakan tidak menaikkan harga barangan dan memahami hasrat kerajaan yang mengurangkan subsidi ini untuk disalurkan kepada perbelanjaan lain," katanya.

Dalam pada itu, beliau berkata kementeriannya akan sentiasa memantau harga barangan dan meminta orang ramai menyalurkan maklumat mengenai peniaga yang menaikkan harga barangan di kawasan mereka. - Bernama

 

 

penyapu sial

 

 

Sebelum ini pun apabila ketika beberapa kali kenaikan minyak berlaku, laporan demi laporan d buat oleh pengguna, ada KPDNKK ambil peduli?..bila minyak turun, adakah barang2 keperluan yg telah naik, ikut turun?...semuanya auta!..nampaknya kakitangan KPDNKK terima gaji buta...

cakap saja tak serupa bikin buat aduan sampai sekarang tak ada jawapan taliphone cakap tak cukup kaki tangan dok kena tipu dengan pengusahu sahaja dipasar raya besar pun tak ada penguat kuasa sepatutnya mesti ada pegawai yang memantau supaya senang penguna buat aduan dan sampai nak dapatkan kawasan untuk letak meja utk kaki dan tangan kdnk tak dibagi oleh penguasaha pasar raya ? sebah kdnk tak ada kuasa .kuasa hanya dipejabat sahaja utk menghabiskan duit rakyat , kalau taliphone nak bercakap dengan pegawai atasan tiap tiap hari mesyuarat.tak ada dipejabat baru hidup kdnk.kalau penguna buat lapuran nak tunggu pejabat beroperasi .sudah terlambat lah hoiiii.

Tiada ulasan: