Rabu, 18 September 2013

Blog-list Malaysia

Blog-list Malaysia


Blogger Umno Tiba-Tiba Jadi Pembela Kuat Harun Taib

Posted: 17 Sep 2013 08:24 PM PDT

Inilah bukti betapa mudahnya puak - puak Pakatan Haramjadah tu membuat spekulasi dan persepsi untuk memburuk - burukkan sesuatu keadaan.

Dengan hanya menggunakan sebaris ayat sahaja sudah cukup untuk membuat kesimpulan terhadap apa yang diperkatakan sebelum ini. Itu ke yang dinamakan Keadilan?

Jika sebelum ini, kenyataan penuh pemimpin Pakatan Haramjadah tu disiarkan oleh pihak media, pasti ada sahaja yang menuduh ianya telah diputar belitkan.


Sudah tentu ada orang akan kata yang kenyataan mereka itu diambil dari luar konteks. Tapi bagaimana pulak kalau diorang sendiri yang buat benda macam tu?

Adakah ianya Halal bagi mereka untuk melakukan perkara sedemikian? Lebih teruk, diorang buat pada pemimpin diorang sendiri. Bukannya kepada orang lain.

Semalam Ketua Dewan Ulama PAS tu mencadangkan supaya PAS menkaji semula kerjasama mereka dalam Pakatan Haramjadah tu demi untuk kelansungan perjuangan.

Apa yang dijelaskan oleh Harun Taib secara panjang lebar tu adalah untuk demi kebaikkan parti dan ianya perlu dipandang secara serius oleh PAS sendiri.

Harun Taib melihat kerjasama PAS dengan komponen lain dalam Pakatan Haramjadah tu hanya merugikan mereka. Terutama sekali dengan PKR.

Tetapi, kenyataan Si Harun Taib tu telah disalah ertikan oleh Pencacai Pakatan yang lain dan mendakwa kononnya Harun Taib nak PAS keluar dari Pakatan.


Nah!!! Lihat sendiri bagaimana mereka cipta persepsi dan memaki hamun pemimpin mereka tanpa merujuk kepada kenyataan penuh yang dikeluarkan sebelum ini.

Diorang ambik apa yang diorang nak tau je dan selebihnya diorang buang dalam tong sampah. Jadi, memang patut sangat la orang jenis ni amat mudah diperbodohkan oleh Si Ketua Penipu tu sebab diorang memang senang sangat kena Tipu!!!

Dipetik dari Blog Pencacai Umno

Apa Habuan Yang Dijanjikan Umno Kepada Harun Taib Agaknya??

Posted: 17 Sep 2013 04:40 PM PDT



Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini berkata kerajaan Barisan Nasional (BN) tidak mempunyai masalah untuk bekerjasama dengan PAS.

Menurut beliau, BN sentiasa terbuka mengambil apa jua langkah termasuk mengadakan perbincangan bersama PAS bagi tujuan menyatu padukan umat Islam.

"Kita tidak kisah bekerja bersama PAS atau Pakatan sekiranya ia demi kepentingan Muslim di negara ini dan kita yakin sekiranya Umno bekerjasama dengan PAS banyak yang dapat dicapai," kata beliau dalam Program Sesi Dialog Timbalan Perdana Menteri bersama pelajar Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) di Gombak hari ini.

Ketua Dewan Ulama PAS, Datuk Harun Taib dalam ucaptamanya semasa Multaqa Ulama Se-Malaysia yang dianjurkan PAS telah mencadangkan agar kerjasama politik di antara parti Islam itu dan Pakatan Rakyat (PR) terutamanya PKR dikaji semula.

Ini ekoran rasa tidak puashati mereka dalam kerjasama dengan PR khususnya PKR.



Tiada ulasan: