Jumaat, 16 Ogos 2013

RAKYAT MARHAEN

RAKYAT MARHAEN


World leaders react to bloody events in Egypt

Posted: 16 Aug 2013 08:10 PM PDT

Interior snipers on the roofs of buildings in the killing of demonstrators

Posted: 16 Aug 2013 08:07 PM PDT

Egyptian security forces in 'predicament'

Posted: 16 Aug 2013 07:41 PM PDT

GO WASH YOUR MOUTH, KU NAN: 'No need to help fire victims in Opposition area'

Posted: 16 Aug 2013 06:43 PM PDT

Despite being placed at the helm of the Federal Territories and Urban Well-being Minister ,when majority of the constituencies have voted for Pakatan, Tengku Adnan has no qualms to say that the Federal Government has no obligation towards the fire victims who come from a constituency that is under the Opposition.
GO WASH YR MOUTH, KU NAN: 'No need to help fire victims in Opposition area'May I repeat, what kind of a pariah minister does Najib Tun Razak have in his present cabinet? Where did Tengku Adnan obtain his education? Did he get a recycled degree from the University of Pudu Raya?
I am appalled that such a senior Umno Baru minister could say such a thing. This is the result of many years of Umno Baru culture being cultivated by the Mamak Prime Minister. They have no brains and no qualms to shoot out of their mouths.
No service? Then don't tax the people
I wish to reiterate that, if the Federal Government has no obligations towards a constituency that had voted for Pakatan, then the Federal Government should not collect taxes from the constituents in 89 parliamentary seats that have voted against the pariah Federal Government.
When their Member of Parliament, Chua Tian Chang (aka Tian Chua) appealed on the behalf of a group of fire victims from Sentul who were moved out of their temporary shelter at Pusat Komuniti Taman Ibukota today, at the very least Tengku Adnan should try to look for a few suitable locations and help to solve the plight of the victims.
Tian is right that the victims have every reason to be upset, if not disgusted, when the pariah minister visited the constituency. In fact, they should even kick Tengku Adnan out of the constituency given his attitude as a federal cabinet minister!
As Rakyat of this country, we strongly demand Tengku Adnan to retract his statement, which is a dangerous precedent when someone of his low IQ is allowed to set for future leaders.
This is one major reason why UMNO Baru, the monster created by Dr Mahathir Mohamad, is now a four-letter word in most households than what it used to be during the late Tunku's era.

MESIR BERDARAH: TENTERA KUDETA MESIR JAUH LEBIH KEJAM DAN ZALIM DARI TENTERA ZIONIS ISRAEL

Posted: 16 Aug 2013 06:35 PM PDT

Wael Qandil (Penulis tersohor di Mesir) berkata-kata sambil mengalirkan air mata :
Bilangan orang-orang yang dibunuh oleh tentera Mesir berganda-ganda daripada yang dibunuh oleh tentera Yahudi dalam Perang Oktober.

Tentera Mesir membunuh 750 Yahudi semasa perang enam hari 1967.
Tentera Mesir dibunuh 1000 Yahudi dalam tempoh enam tahun Perang pergeseran.
Tentera Mesir dibunuh 2500 Yahudi semasa keseluruhan satu tahun usia perang 1973.

Tentera Mesir telah membunuh lebih 5000 orang Islam Mesir dalam satu bulan sejak rampasan kuasa bermula, termasuk lebih daripada 3000 dibunuh dan terbakar kebanyakan bahagian badan-badan mereka semasa "beberapa jam" di Medan Rabiatul Adawiyah.

Ajarlah anak-anak anda bahawa orang-orang yang dibunuh oleh tentera Mesir dalam satu bulan lebih banyak daripada bilangan orang-orang Yahudi yang membunuh lebih 25 tahun.!

Ajarlah anak-anak anda bahawa tentera Mesir menjaga Yahudi dan tidak menjaga orang-orang di Mesir.!

Ajarlah anak-anak anda bahawa tentera Mesir memijak rakyat Mesir, membuang mereka ke dalam tong sampah, dan membunuh orang-orang yang tunduk dan sujud kepada Allah dan berdiri secara aman, dan mereka membakar mayat-mayat dan masjid.

Ajarlah anak-anak anda bahawa pemerintahan tentera mengkafirkan ayat-ayat Allah.

Kes tembak : Alasan polis terdapat perang antara kongsi gelap tidak diterima

Posted: 16 Aug 2013 06:33 PM PDT


Alasan polis peningkatan kes jenayah tembakan yang menggemparkan negara baru-baru ini akibat pergeseran antara kumpulan kongsi gelap, satu alasan yang tidak rasional menurut parti pembangkang DAP.
"Mereka patut jalankan siasatan dan menjadikan usaha memerangi jenayah sebagai satu keutamaan," kata Setiausaha Publisiti Kebangsaan DAP, Tony Pua.
Beliau turut mempersoalkan apakah benar terdapat perang antara kongsi gelap seperti dijelaskan polis melibatkan bekas tahanan Akta Ordinan Darurat (EO).
"Polis tidak mengumumkan secara spesifik penglibatan bekas tahanan yang dibebaskan pada tahun lalu, lima tahun lalu atau lebih lama dari itu.
Pua memberi contoh kes ahli perniagaan yang keretanya dibom pada Isnin dan polis tidak mwmberi banyak maklumat tentang mangsa kejadian.
"Tanpa maklumat berkenaan, adalah terlalu awal membuat kesimpulan bekas tahanan EO yang terlibat dalam kes tersebut."
Penganalisis jenayah, Profesor Madya P. Sundramoorthy dari Universiti Sains Malaysia (USM) turut sependapat dengan Pua.
"Ada yang berpendapat jenayah yang berlaku membabitkan krisis antara penjenayah namun hal ini tidak wajar berlaku dalam masyarakat," kata Sundramoorthy yang menjelaskan kadar jenayah yang berlaku sebelum ini meningkat dengan ketara.
"Belum pernah berlaku kejadian tembakan yang berleluasa di Malaysia sejak zaman darurat menentang komunis. Bezanya komunis adalah satu ideologi dan kali ini kes jenayah."
"Kami menyarankan agar pindaan undang-undang pencegahan dibuat bagi memastikan ia tidak disalahgunakan," katanya.
Read More / Baca Lagi >>

Chilling account from frantic witness trapped inside Cairo mosque

Posted: 16 Aug 2013 06:29 PM PDT

Mesir: Umat Islam Perak suarakan bantahan

Posted: 16 Aug 2013 06:27 PM PDT



IPOH: Ratusan umat Islam berhimpun selepas solat Jumaat di Masjid Negeri Ipoh bagi mengutuk sekeras-kerasnya kekejaman terhadap kekejaman kerajaan kudeta Mesir yang bertindak kejam membunuh rakyat di negara itu ketika ini.

Program anjuran Dewan Pemuda PAS Perak itu dihadiri oleh disertai oleh Ketuanya, Ustaz Zawawi Abu Hassan dan Timbalan Ketua Pemuda PAS Perak yang juga Naib Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM), Dr Raja Ahmad Iskandar Al-Hiss serta pimpinan pemuda PAS negeri.

Turut bersama ialah Timbalan Pesuruhjaya PAS Perak, Razman Zakaria, Ketua Penerangan Dewan Ulama PAS Perak, Ustaz Norazli Musa dan beberapa wakil badan bukan kerajaan (NGO) termasuklah Angkatan Belia Insan Malaysia (Abim).

Pelbagai sepanduk dinaikkan dan laungan bergema tanda solidariti terhadap nasib umat Islam yang sedang dizalimi di bumi anbia itu.

Ustaz Zawawi dalam ucapannya berkata tindakan yang dilakukan oleh tentera Mesir adalah sangat tidak berperikemanusiaan dan harus dihentikan segera.

Katanya, pihak keselamatan Mesir sewajarnya mengutamakan nyawa dan keamanan orang awam daripada menjadi mangsa korban yang semakin meningkat.
Read More / Baca Lagi >>

Bantah kekejaman Mesir, 1000 berhimpun di P.Pinang

Posted: 16 Aug 2013 06:27 PM PDT


PERMATANG PAUH: Kira-kira 1000 Umat Islam mengambil bahagian dalam perhimpunan membantah kudeta Mesir yang diadakan di perkarangan Masjid Jamek Permatang Janggus, di sini selepas solat Jumaat hari ini.

Antara yang berucap ialah Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri, Ustaz Yusni Mat Piah, Setiausaha Perhubungan PAS Negeri, Mohd Noor Harun dan Setiausaha Dewan Pemuda PAS Negeri, Ustaz Afnan Hamimi Taib Azamudin,

Turut serta, Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri, Ustaz Fauzi Mohd Yusuf, Bendahari Dewan Pemuda PAS Negeri, Ustaz Hasbul  Nizal Zakaria dan Ketua Lajnah Tarbiah Dewan Pemuda PAS Negeri, Ustaz Ridwan Ramli.

Kedatangan Umat Islam hari ini bukan setakat menunaikan solat fardhu Jumaat namun juga untuk bersolidariti buat rakyat Mesir.

Tindakan Kerajaan Mesir melancarkan operasi ganas sejak dua hari lalu mengakibatkan kematian lebih 2500 orang yang tidak berdosa.
Read More / Baca Lagi >>

Mesir: Umat Islam Melaka turut nyatakan bantahan

Posted: 16 Aug 2013 06:26 PM PDT


MELAKA: Kira-kira 1000 umat Islam Melaka berhimpun di hadapan Masjid Negeri Al Azim hari ini bagi mengutuk keganasan kerajaan haram tentera membunuh rakyat Mesir.

Timbalan Pesuruhjaya PAS Melaka, Ustaz Kamaruddin Sidek dalam ucapannya pada himpunan itu melahirkan kekesalan dan kesedihan di atas kezaliman dan keganasan kerajaan haram Mesir yang membunuh rakyat yang tidak berdosa dan merampas kuasa dari Presiden yang sah iaitu Dr Mohamad Morsi.

"Kita mengutuk pembunuhan terhadap saudara kita rakyat Mesir yang tidak berdosa yang dilakukan oleh rejim tentera pimpinan Jeneral Al Sisi'

'Umat Islam juga menuntut supaya kuasa Presiden Morsi dikembalikan kerana beliau dilantik secara sah oleh rakyat melalui pilihanraya"ujar Kamaruddin.

Beliau juga menggesa kerajaan haram Mesir menghentikan pembunuhan, pemusnahan masjid dan harta benda awam.
Read More / Baca Lagi >>

Konflik Mesir - Rejim Kerajaan "Kudeta" Bertindak Kejam Terhadap Rakyatnya Sendiri

Posted: 16 Aug 2013 06:14 PM PDT

Keganasan Terhadap Rakyat Mesir | Dato' Husam Musa

Posted: 16 Aug 2013 06:13 PM PDT

Keganasan Terhadap Rakyat Mesir | Ust Nik Abduh

Posted: 16 Aug 2013 06:13 PM PDT

Gunfire, Clashes on Cairo Bridge

Posted: 16 Aug 2013 06:10 PM PDT

Eyewitness describes Cairo street scenes

Posted: 16 Aug 2013 06:09 PM PDT

Dozens dead as clashes rage throughout Egypt

Posted: 16 Aug 2013 06:07 PM PDT

Dozens dead in Egypt's 'day of rage' clashes

Posted: 16 Aug 2013 06:07 PM PDT

Protester claims helicopters fired on crowds in Cairo

Posted: 16 Aug 2013 06:06 PM PDT

The fate of democracy in Egypt

Posted: 16 Aug 2013 06:05 PM PDT

CNN reporter sees injured men in streets of Cairo

Posted: 16 Aug 2013 06:04 PM PDT

Scores dead in Egypt's 'day of rage' clashes

Posted: 16 Aug 2013 06:03 PM PDT

Egypt goverment spokesperson speaks to Al Jazeera

Posted: 16 Aug 2013 06:02 PM PDT

Witness from inside Cairo mosque speaks to Al Jazeera

Posted: 16 Aug 2013 06:01 PM PDT

Analyst H.A.Hellyer discusses Egypt unrest

Posted: 16 Aug 2013 08:23 AM PDT

Video Shows Egypt Forces Crushing Cairo Sit-in

Posted: 16 Aug 2013 08:18 AM PDT

Tiada ulasan: