Sabtu, 3 Ogos 2013

labun KulupSakah...

labun KulupSakah...


Ramadhan tahun ini paling mencabar umat Melayu

Posted: 02 Aug 2013 10:13 PM PDT

Perang Badar yang disertai Rasulullah dan sahabat pada bulan Ramadhan sangat mencabar jika kita bayang-bayangkan. Kepanasan gurun pasir, bekalan makanan dan punca air yang sedikit. Diintai dan diancam musuh. Tenaga yang lemah berbanding hari biasa. Jiwa yang kental mengesakan Tuhan sebagai azimat.
Ini diakui jurulatih bolasepak negara, Rajagobal apabila skuad kebangsaan tewas dalam perlawanan (http://www.malaysiakini.com/news/237450 ).

Keimanan dan aqidah mulus umat Melayu berpuasa digoncang oleh sup bak kut teh sepasang 'cina' yang membuat lawak bodoh. Iman orang Melayu terlondeh. Ketika cuba menyarung semula iman tersebut, gedebuk! Anak-anak murid Melayu harus diselamatkan puasa mereka. Bawa pelajar bukan Islam makan di 'bilik bersalin' . Huh! Lega...

Ketepikan berita tembak-menembak. Itu tidak menggugat keimanan tetapi....tetapi jika ada muslim itu sendiri membela anjing dan sambut raya dengan anjing bahaya! Akidah Melayu dihina dan ditunjal-tunjal. Jabatan Jaga Agama dan Timbalan Menteri Perdana wajib mempertahankan iman kita kerana iman kita ini sangat garing.
Ternyata saban hari kian berat kehidupan umat Melayu. Cabaran ke syurga sangat berliku-liku semenjak dua menjak ini. Begitulah bertuahnya Melayu, kaum yang diistimewakan oleh Tuhan kerana semua bangsa, fahaman, agama lain mencemburui dan memusuhi umat Melayu.

Dan telah diwartakan syiah itu sesat terkeluar dari Islam. Semuanya untuk memastikan pahala umat Melayu berpuasa jitu, kukuh dan tidak dihina.

Syukur...

Tiada ulasan: