Selasa, 23 Julai 2013

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


RCI sabah hanya wayang UMNO untuk memerintah negara secara haram...

Posted: 23 Jul 2013 04:14 AM PDT

Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) berhubung pendatang haram di Sabah tidak bermakna jika kerajaan tidak bertindak terhadap penemuannya, 

Daftar pemilih 2013 penuh dengan pengundi yang memegang kad pengenalan meragukan dan siasatan menyeluruh perlu dibuat.Ini akan menjadi satu usaha tidak bermakna jika penemuan RCI tidak diendahkan dan daftar pemilih tidak dibersihkan

Ia juga menunjukkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) tidak bertanggungjawab dalam memastikan kepercayaan rakyat terhadap suruhanjaya tidak dicabuli.

Permohonan kad pengenalan Malaysia dibahagi kepada tiga kategori iaitu P1, P2 dan P3 manakala P1 dan P2 untuk permohonan yang tidak boleh diproses di kaunter.

P3 pula ialah kategori kad pengenalan untuk pemohon yang tidak lulus dan dibatalkan. Nombor kad pengenalan yang dikeluarkan kepada pemohon dalam resit sementara juga dibatalkan.

Pada Januari, Ketua Jabatan Kad Pengenalan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) Ruslan Alias memberitahu RCI, ada 130,549 kad pengenalan bermasalah.

Daripada jumlah itu,  hanya 8,553 daripada kad pengenalan bermasalah sudah disiasat bermakna 105,297 lagi belum.

Seramai 49,159 pengundi dalam daftar pemilih dapat dikesan pada pilihan raya umum ke-13 (PRU13) daripada 105,297 pemegang kad pengenalan P1 dan P2.

Seramai 23,179 memiliki kad pengenalan dalam kategori P1 dan 25,980 pengundi dalam senarai P2 pada PRU13.

RCI yang diketuai bekas Hakim Sabah dan Sarawak, Tan Sri Steve Shim Lip Kiong mendapati  sejumlah 4.9 peratus pengundi di Sabah menggunakan kad pengenalan dalam kategori P1 dan P2

 

 

penyapu sial

 

 

RCI sebenarnya wayang .Selepas keseluruhan persembahan selesai, semua peserta pulang ke rumah dan itulah yang berlaku

PRU 13 negeri Sabah wajar di batalkan dan tidak sah kerana pendatang tanpa izin telah mengundi untuk UMNO dan BN

Kita mempunyai RCI polis, Lingam dan lain-lain ........... dan kita mempunyai jumlah penuh cadangan tetapi ia hanya sekadar - cadangan!

Sudah tentu tiada apa yang akan dilakukan! Apabila cadangan oleh jawatankuasa yang diketuai oleh bekas Ketua Hakim mahkamah tertinggi untuk melaksanakan IPCMC boleh diabaikan dengan sewenang-wenangnya, apakah peluang penemuan RCI ini ??? melainkan di sorok di bawah karpet semata mata...!!!!

projek lembu untuk menipu rakyat di teruskan .... 3 kontrak untuk topi GE13, 3 syarikat, tetapi dengan tokeh haramjadah yang sama....!!!!

Posted: 23 Jul 2013 03:38 AM PDT

 

Suruhanjaya Pilihan Raya  yang berat sebalah dan kaki putar alam  berada di bawah tekanan  sekali lagi, menjelang pilihanraya kuala besut , ianya telah di dakwa  melanggar peraturan tadbir urus dan ketelusan dengan pemberian kontrak untuk membekalkan topi untuk GE13 kepada syarikat-syarikat yang dikawal oleh orang yang sama yang membekalkan dakwat kekal tercemar.

Jika suruhanjaya itu tidak boleh dipercayai walaupun mengikuti proses dalam pemberian kontrak, bagaimana ia boleh dipercayai untuk memantau pilihan raya yang bebas dan adil?

Yang dapat keutungan dari projek haram dengan SPR ini  adalah Nash Ventures Sdn Bhd, yang mana Shamsia Mansoor adalah pengarah, Ayumi Resources Sdn Bhd, yang mana Norsiah Yusoff adalah pengarah, dan Bumi Services Sdn Bhd, yang mana Mohamed Salleh Mohd Alli adalah pengarah.

Shamsia dipercayai menjadi isteri Mohamed Salleh kerana dia tinggal di alamat yang sama dengan Mohamed Salleh, manakala Norsiah dipercayai menjadi ketua kerani akaun Mohamed Salleh.

Ini  adalah skandal terbesar  SPR yang tergamak  melakukan rundingan terus dengan tiga syarikat yang berbeza, yang dikaitkan dengan orang yang sama, untuk membekalkan sesuatu yang semurah seperti  topi  untuk pilihanaraya.

Ia juga tidak layak untuk  buat  rundingan terus di bawah pekeliling dari perbendaharaan yang dikecualikan kontrak tender terbuka yang  memihak kepada rundingan langsung.

Ada sesuatu yang berlaku di sebalik tabir, sama ada rakan-rakan yang baik atau ada perkiraan khas, kita tidak tahu tetapi kita   berhak bertanggungjawab untuk mempersoalkannya

Kepimpinan SPR juga perlu  di paksa  menjawab kenapa orang seperti Mohamed Salleh boleh menjadi begitu berpengaruh bahawa dia boleh berunding terus dengan SPR.

Pendedahan  awal di Parlimen juga menunjukkan  Bersepadu Challenger (M) Sdn Bhd, yang juga dikaitkan dengan Mohamed Salleh, merupakan pembekal dakwat kontroversi kekal digunakan dalam GE13.

 

 

 

penyapu sial 

 

Jawapannya sangat mudah, 70 peratus pergi  si polan A  ..... 30 peratus pergi si polan B
supaya semua orang menang menang ... ini menunjukkan  bagaimana ia di agihkan mengikut selera kaum perompak dan penyamun ...

tengok... kerajaan haramjadah kita bazirkan  wang di seluruh tempat, dan kini pembaziran sebegini  diluluskan oleh jabatan perbendaharaan, yang berada dibawah bidang kuasa najib altantuya

SPR benar-benar tersepit kali ini. Apa lagi yang boleh mereka meletakkan  diri mereka keluar dari keadaan ini menjijikkannya ini? Dan untuk memberi  kakitangan EC  bonus  adalah perbuatan yang melampau lagi menjijikkan!

Jika pengundi Kuala Besut masih boleh mengundi UMNO / BN, ini bermakna negara semakin di timpa kecelakaan gara gara memilih pemimpin yang rasuah serta menipu dalam serba serbi untuk mengutamakan kroni

Dengan sekumpulan kloni  haramjadah  masih duduk dalam SPR, bagaimana kita boleh mempercayai mereka lagi? Mereka adalah lebih buruk daripada Ah Long, menghisap darah dan wang daripada rakyat tanpa apa-apa malu.

Tiada ulasan: