Ahad, 14 Julai 2013

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


rejim haramjadah taib mahmud perbodohkan rakyat sarawak supaya jadi primitif dengan duduk diam diam di Bakun...!!!

Posted: 14 Jul 2013 09:25 AM PDT

kepala LANUN  1 malaysia dan kepala PENYAMUN 1 sarawak  sedang berborak  macammana  nak  gasak hak rakyat....!!!!

 

Walaupun ia akan bertukar menjadi taman negara, masyarakat pribumi boleh tetap tinggal di kawasan Bakun dengan syarat mereka menukar gaya hidup, kata anggota Parlimen Santubong, Datuk Wan Junaidi Tuanku Jaafar.

"Boleh boleh tinggal di taman negara tetapi tidak boleh lagi mengamalkan pertanian pindah," kata Wan Junaidi kelmarin

Ditanya bagaimana mereka akan mengekalkan kehidupan, Wan Junaidi yang juga timbalan menteri dalam negeri berkata, penduduk pribumi perlu belajar menetap dan melibatkan diri dengan kawasan pertanian kekal.

"Mereka masih boleh hidup kerana mereka bergantung hidup dengan berkumpul dan memburu, dan terdapat haiwan. Tetapi mereka tidak boleh tebang pokok.

"Mereka boleh minta daripada kerajaan kawasan tertentu untuk pertanian dan mereka harus menetap di situ," kata Wan Junaidi, yang juga anggota majlis tertinggi Parti Pesaka Bumiputera Bersatu Sarawak (PBB).

Dalam notis yang mewartakan Bakun sebagai taman negara yang dimuatkan di akhbar Sarawak Borneo Post Selasa lalu, Ketua Menteri Tan Sri Taib Mahmud menyenaraikan 18 pulau sekitar empangan Bakun yang akan dimasukkan dalam cadangan itu.

 

 

penyapu sial

 

 

Penduduk Pribumi tak boleh tebang pokok....permit tabang balak dah abis kena faraidh....he he he

penduduk berkenaan tidak di benarkan tebang pokok...hanya taib mahmud dan kaum kerabat serta kroni 4 ekor penyamun UMNO-BN di benarkan tebang pokok...dia nak perbodohkan lagi rakyat sarawak supaya tidak mengetahui dunia politik di luar...almaklumlah bila duduk primitif macam tu mana ada internet....so senang kena tipu...!!!

rakyat yang lemah sentiasa diperhati dan dikenakan segala macam undang-undang dan tindakan bertujuan untuk melindungi nafsu serakah kroni dan segala macam bentuk penyelewengan

selepas hasil balak dipunggah oleh kroni bn baru buat projek hidro elektrik bakun,asalnya kerajaan pusat punya tapi jual pada kerajaan negeri,dah berpuluh tahun masih tak siap,penduduk peribumi seperti penan,kayan dan kenyah dihambat seperti penduduk asing

Aku harap r'yat bakun jangan 1 pun ikut kata2 puak LANUN TAIB ni.....kerana bukan bapak taib yg menerokai kawasan bakun....jangan takut...kami kaum IBAN sentiasa dibelakang anda.....nyahkan keturunan TAIB dari bumi bakun.....puiii...

be end boleh tebang pokok, hapuskan penempatan mereka semata2 untuk mengaut keuntungan dan akibatnya org asli pula yang perlu korbankan segala budaya dan cara hidup mereka untuk terus memuaskan nafsu serakah taib dgn rejim be end!!!!!

Sudah sampai masanya rejim Taib Mahmud ditukar dan dihumban dalam Empangan Bakun kerana berterusan merosakkan kehidupan rakyat pribumi..

nasha buntot UMNO dan NGO pondan berbulu babikan ISLAM cari publisiti murahan...sebelum sibuk dengan ancaman pihak luar ...selesaikan dulu masaalah UMNO yang memperlekehkan islam dulu....!!!!

Posted: 14 Jul 2013 09:06 AM PDT

 

sibuk dengan isu kalimah Allah....tapi anjing anjing di atas  yang menghina islam tiada satu pun di ambil tindakan...mana pejuang pejuang islam JUBOR kamu....!!!!

Bekas Timbalan Presiden PAS, Nasharudin Mat Isa dan beberapa badan bukan kerajaan (NGO) Melayu-Islam mendesak mendesak kerajaan Malaysia menutup kedutaan Vatican City di negara ini.

Kenyataan itu hadir susulan kenyataan Duta Vatican City ke Malaysia, Biskop Joseph Marino berikutan sokongan duta itu terhadap penggunaan kalimah Allah di kalangan penganut Kristian.

“Marino dengan sengaja dan berniat jahat membuat kenyataan yang boleh mengeruhkan hubungan Islam-Kristian di Malaysia sekali gus perlu memohon maaf kepada seluruh umat Islam.

"Kenyataannya bercanggah dengan pendirian rasmi kerajaan Malaysia merupakan perbuatan sengaja, lebih-lebih lagi dalam bulan Ramadan.

"Kita menuntut Menteri Luar, Datuk Seri Anifah Aman memanggil Marino dan diberi kata dua,” kata Nasharudin pada kenyataan yang dipetik dari Mingguan Malaysia hari ini.

NGO yang melontarkan pandangan sama ialah Yayasan Nassar, Pertubuhan Jalur Tiga (Jati), Pertubuhan Muafakat Sejahtera Masyarakat Malaysia (Muafakat), Ikatan Muslimin Malaysia (Isma).

Selain itu, Gabungan Pertubuhan-Pertubuhan Pembela Islam (Pembela), Kelab Wartawan Muda Malaysia (KWMM), Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Pertubuhan Permuafakatan Majlis Ayahanda Malaysia dan Suara Anak Muda 1Malaysia.

Timbalan Presiden Jati, Datuk Aidit Ghazali pula, berkata kenyataan duta berkenaan membawa ancaman serius jika tidak dibendung kerajaan berikutan isu itu sensitif di kalangan umat Islam di negara ini.

Katanya, tindakan tegas itu wajar kerana Marino melanggar had sebagai seorang duta sebagaimana peruntukan Konvensyen Vienna mengenai Hubungan Diplomatik 1961.

Beliau juga menyifatkan Marino mencampuri urusan dalaman Malaysia dengan menyokong penggunaan kalimah Allah bagi penganut Kristian di negara ini.

Marino dalam wawancara dengan sebuah portal berita kelmarin menyokong pendirian gereja Katholik di Malaysia berhubung isu penggunaan kalimah Allah di kalangan penganut Kristian di negara ini.

Semalam, Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom, berkata kenyataan Marino itu tidak sepatutnya berlaku kerana ia menimbulkan kegelisahan awam serta boleh menggugat perpaduan. 14 Julai, 2013.

 

 

penyapu sial

 

 

sibuk nak jaga kalimah Allah...tapi hukum Allah SWT yang wajib di tegakkan ko orang biarkan UMNO sepak dalam tong sampah...islam apa macam ini...!!!

kalau nak cari makan sekali pun janganlah melampau sangat sampai nak menipu rakyat kunun kamu tu pejuang islam yang tulin...tak payah la nak berlakon...mahathir hina islam dgn khir baharom rembat duit zakat , chua soi lek perlekehkan islam ,dan muhyiddin  menghina islam  ..kenapa diam apa .mulut kena sumbat dengan pelir najib kot...!!!

inilah dia  pejuang JUBOR yang hanya cari makan cari publisiti murahan untuk jawatan senator  yang perabih duit rakyat....!!!!

Tiada ulasan: