Sabtu, 13 Julai 2013

labun KulupSakah...

labun KulupSakah...


3 Ramadhan untuk aku

Posted: 12 Jul 2013 07:19 AM PDT

Kalau puasa kedua aku sahur sandwich, untuk puasa ketiga makan nasi sama sup ekor dan telur dadar. Air tembikai kesukaan. Ini di Restoran Malee Sungai Kantan, 500 meter di belakang Masjid Jamek Pekan Kajang. Di Sungai Kantan ini Annisa dikebumikan.

3 petang membawa Sham ke Jalan Kenanga mencari stok barangan. Aku memang malas ke KL siang-siang yang panas. Takut juga An-Nur terjejas. Siap urusan aku mencilok dari Jalan Loke Yew masuk Sungai Besi ikut Besraya. Jalan Cheras dari jauh kelihatan sudah lekat. Sampai di Balakong Faizal Riduan si jurnalis yang asyik menang anugerah dan ribuan ringgit itu menelefon ingin berbuka sama kerana dia dan Azizi dalam perjalanan ke Kajang. Restoran Malee jawabnya.

Siakap stim di sini memang sedap. Halianya terasa. Air tembikai sejag. Pulut mangga pembuka selera, tauhu jepun, udang mentega, kailan... Ini agak berat! Sahur nanti tidak boleh makan nasi jika Ramadhan ini suatu kesempatan menurunkan berat badan. Selesai makan, aku bawa An-Nur pulang dan Faizal dengan Azizi membawa Sham ke gerai jualan.

Sampai di rumah pintu pagar terbuka. Tiga kotak berisi sos cili jenama Sufi yang tidak kurang 30 botol kuletakkan di depan pintu rumah untuk dijual lesap dikebas orang.
Masih ada syaitan terlepas!

Tiada ulasan: