Ahad, 7 Julai 2013

.

.


Tiga Hari Tidak Mengisi Blog

Posted: 06 Jul 2013 09:30 PM PDT

PERHATIAN                                                                                           

Tiga hari saya tidak mengisi blog dengan apa-apa bahan kerana saya melakukan satu perjalanan dalam menjejak bagi mengenali lebih rapat orang-orang mencipta sejarah untuk bangsa dan negara. Saya ke perkampungan komunis di Shukhrin Selatan Thailand yang juga dipanggil perkampungan perdamaian.

Insya-Allah saya akan cuba mencatat apa-apa yang saya lihat, dengar dan mentafsirkan apa yang ada di perkampungan berkenaan serta menceritakan perihal bekas pejuang kemerdekaan yang berhaluan kiri itu. Alhamdulilah kehadiran saya bersama beberapa yang lain ke sana disambut dengan mesra dan jalinan persaudaraan dirasai.

Setidak-tidaknya persepsi buruk terhadap perjuangan mereka, budaya dan agama mereka (Islam) yang sengaja ditokok tambah agar mereka dibenci atau dilihat asing dari akal umbi sejarah bangsa dapat dihakiskan. Kalau bukan untuk semua mungkin bagi saya secara peribadi yang melihatnya dengan kaca mata keadilan dan kemunsabahan!

Inysa-Allah dan ikutilah catatan perjalanan ke pungan komunis di Ban Chulaborn Patana 12 itu. Kemas![wm.kl.12:38 t/hari 07/07/13]

Tiada ulasan: