Sabtu, 1 Jun 2013

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


kritik kerajaan di luar negara passport di rampas...kritik kerajaan di dalam negara kerakyatan negara di rampas/boleh berambus ke luar negara...boleh begitu....undang undang rimba ini bapak kamu punya kah....????

Posted: 31 May 2013 05:44 PM PDT

anjing anjing peliharaan najib...salah seekornya yang hendak merampas passport

Kita  mengecam Ketua Pengarah Imigresen yang menjadi anjing kerajan BN  Alias Ahmad ekoran kenyataannya yang mengancam untuk merampas pasport mereka yang mengkritik dan memprotes kerajaan di luar negara baru-baru ini.

Kita menyifatkan tindakan tersebut adalah cubaan Putrajaya untuk menghalang hak asasi seorang rakyat Malaysia disamping tidak mempunyai hak untuk memantau rakyat Malaysia yang berada di luar negara.

Kenyataan baru-baru ini oleh Ketua Pengarah Imigresen Alias Ahmad yang mengatakan rakyat Malaysia yang memprotes dan mengkritik kerajaan Malaysia di luar negara akan ditarik balik adalah tidak mempunyai asas moral, undang-undang atau pentadbiran sekalipun..

Kenyataan oleh Alias tersebut dilihat satu lagi cubaan kerajaan untuk menekan pemimpin pembangkang khususnya selepas tangkapan besar-besaran di bawah arahan Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Zahid Hamid kebelakangan ini dibawah Akta Hasutan.

Kenyataan Alias ini menunjukkan corak yang mengelirukan dibawah regim Zahid yang sama sekali berbeza dengan apa yang dikatakan rekonsilasi kebangsaan yang dicadangkan oleh Perdana Menteri  Najib Razak..

Dalam perkembangan terkini  , Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar kelmarin telah dihalang memasuki negeri Sabah oleh Jabatan Imigresen, malah pemimpin Umno di Sabah tidak bersetuju dengan tindakan tersebut dan menyifatkannya sebagai suatu yang tidak munasabah.

Naib Presiden PKR Chua Tian Chang sebelum ini turut dihalang masuk ke Sabah pada April lepas.

jabatan imigresen sabah mengaku jadi anjing kerajaan perasuah sabah halau nurul izzah dari memasuki sabah

Posted: 31 May 2013 05:05 PM PDT

warga asing tak sedar diri...dah di beri ic ...dah jadi pemimpin negeri ...tapi berlagak seperti di negara sendiri

Jabatan Imigresen Sabah mengatakan mereka hanya mengikut arahan kerajaan negeri untuk menghalang Nurul Izzah Anwar daripada memasuki Sabah.

“Arahan itu diterima dari semasa ke semasa,” kata Noor Alam Khan Abdul Wahid dipetik dari The Star Online mengulas tentang halangan terhadap naib presiden PKR itu ke Sabah semalam.

Seorang pegawai di jabatan ketua menteri berkata, tiada kenyataan rasmi berhubung perkara itu dikeluarkan setakat ini.

Nurul Izzah dinafikan masuk ke Sabah selepas mendarat di Kota Kinabalu petang kelmarin .

Penghantaran pulang naib presiden PKR itu dari Sabah semalam semasa Pesta Menuai menurut ahli Parlimen BN Sabah Datuk Bung Mokhtar Radin adalah “bencana” dan “kesilapan besar”.

Kita  juga mempersoalkan Ketua Menteri (KM) Sabah  Musa Aman mengapa Nurul Izzah dihalang masuk ke negeri itu dan terus dihantar pulang, dan berapa ramai lagi ahli Parlimen Pakatan Rakyat (PR) yang akan dihalang.

Tindakan tersebut melanggar prinsip asas hak asasi manusia dan menunjukkan bagaimana rakyat Malaysia dilayan dengan buruk di negara sendiri.

Memandangkan senarai tersebut adalah hak prerogatif Ketua Menteri Sabah, Musa Aman, kita ingin tahu siapa lagi yang dinamakan dalam senarai larangan terbabit,..

Menyifatkan tindakan menghalangnya memasuki Sabah sebagai “penahanan anti demokrasi”, Naib Presiden PKR Nurul Izzah mengatakan akan mengambil tindakan perundangan terhadap kerajaan negeri Sabah atas tindakan mereka itu di mahkamah.

Kita tidak mempersoalkan undang-undang di negeri Borneo berkenaan, sebaliknya hanya menuntut kerajaan pimpinan KM Musa mengemukakan sebab-sebab kukuh larangan yang dikenakan terhadapnya.

Sekiranya  beliau  dianggap mengancam keselamatan warga Sabah, maka kemukakan rasional serta penjelasan atas dakwaan tersebut,..

 

 

penyapu sial

 

 

itulah akibat projek ic yang di jalankan mahathir haramjadah...bila ketua menteri dari keturunan pakistan yang di beri ic memerintah...maka segala peraturan dan undang undang negeri di buat sesuka hati..itu belum menguasai negara lagi.

kita tengok ajer la jurucakap imigresennya yang bernama Noor Alam Khan Abdul Wahid...nama khan dia pun menunjukkan bagaimana keturunan pakistan/ pendatang asing dengan mudah menguasai imigeresen sabah..tak heranlah beliau mengikut telunjuk ketua menteri beliau yang dari keturunan yang sama musa aman khan...

ni akibat bila pendatang asing di beri ic yang akhirnya menjadi ahli UMNO dan boleh mengundi dan memimpin parti...hasil penghianatan UMNO kepada bangsa melayu..

wa nak tunggu kaum sulu pulak jadi perdana menteri...kaum yang di beri ic sewenang wenangnya oleh rejim UMNO...!!!!

Tiada ulasan: