Selasa, 18 Jun 2013

DUNIACACAMARBA

DUNIACACAMARBA


[Gambar] Shabery Cheek Kena "Belasah" Lagi dengan Pengguna FB

Posted: 18 Jun 2013 08:30 AM PDT



P/s: Sebelum ini seorang pengguna FB memberikan respons pedas terhadap kenyataan yang dipos oleh Shabery Cheek di akaun FBnya. Klik di sini.







[Gambar] Murid Semakin CERDIK, Guru Semakin...

Posted: 18 Jun 2013 07:06 AM PDT



P/s: Hahahaha!

Baca Pendedahan Warga Asing Begitu Mudah Dapat Kerakyatan Malaysia

Posted: 17 Jun 2013 10:50 PM PDT


'Pendatang haram dapat dokumen M'sia di Filipina'

[MK] Suruhanjaya siasatan diraja (RCI) pendatang asing di Sabah hari ini diberitahu bahawa pendatang haram boleh mendapatkan dokumen Malaysia ketika masih berada di Filipina lagi.

Macarius Sabinus - pegawai lapangan yang ditugaskan mendaftar pendatang haram di Sabah dan mengeluarkan resit sementara (kad burung-burung) kepada mereka - menemukan bahawa mereka mendapat dokumen itu di Bongoa, Tawi-Tawi, walaupun belum didaftarkan.

Bagaimanapun Macarius - juga penyelidik di badan pemikir Institut Kajian Pembangunan (Sabah) atau IDS badan bawah Jabatan Ketua Menteri (JKM) - berkata, resit itu mempunyai nombor siri dan cop berbeza.

IDS, sebelum ini dikenali sebagai Institut Analisis Dasar Awam (IPPA), ditugaskan mengkaji pendaftaran pendatang haram secara besar-besaran di Sabah antara 1986 dan 1988.

Warga India sertai RELA, dapat BR1M

[MK] Seorang warganegara India yang tiba di Sabah mendapat kerakyatan Malaysia dalam tempoh dua tahun. 

Dia kemudian menyertai pasukan Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (RELA) dan menerima bantuan RM500 untuk golongan berpendapatan rendah.

Peer Mohamad Kadir yang lahir di Chennai dalam kawasan Tamilnadu, India, memberitahu suruhanjaya diraja (RCI) pendatang asing di Sabah hari ini bahawa beliau tiba pada 1984 bersama pakciknya menggunakan pasport India.

Pada 1986, pakciknya membantunya memohon kad pengenalan biru di Jabatan Pendaftaran Negara di Kota Marudu, kata Peer Mohamad apabila disoal oleh pegawai pengendali Jamil Aripin (kanan).

Katanya, pakciknya menggunakan akuan bersumpah untuk memohonnya dan ia berjaya.

Sebelum 1991, akuan bersumpah digunakan sebagai bukti menunjukkan seseorang sebagai rakyat Sabah dan ia membuka ruang kepada penyelewengan.



P/s: Dalangnya sudah didedahkan, namun masih tiada tindakan diambil. Parti yang terlibat masih terus memegang tampuk pemerintahan negara. Bayangkan berapa banyak lagi warga asing diberi kerakyatan Malaysia dengan begitu mudah. Sedangkan kerakyatan di sesebuah negara diberi dengan mengambil kira pelbagai aspek dan dipantau dengan tegas oleh pihak berkuasa. 

Di Malaysia, kerakyatan didakwa diberi hanya sekadar dengan ikrar untuk mengundi parti tertentu sahaja. JAHANAM negara!





Googlelah "Projek IC", anda akan temukan bermacam-macam maklumat tentangnya.




[PANAS] Blogger TULANG BESI Isytihar Tutup BLOG

Posted: 17 Jun 2013 09:35 PM PDT




P/s: Apa kes?


[PANAS] Black505 22 Jun: Ahli PAS Hendak Dengar Seruan Husam, Mat Sabu, AJK Pas Pusat atau Pemilik Suara Sumbang

Posted: 17 Jun 2013 08:30 PM PDT



[HD] KOTA BHARU: Para pimpinan PAS menggesa seluruh ahli dan penyokongnya agar turun ke Kuala Lumpur 22 Jun ini bagi menyertai perhimpunan terakhir Black505.

"Keputusan untuk menyertai himpunan ini bukan keputusan Husam Musa, bukan keputusan Haji Mohamad Sabu tetapi keputusan mesyuarat Jawatankuasa PAS Pusat untuk menyokong Blackout505," kata Naib Presiden PAS Datuk Husam Musa (gambar).

Sehubungan dengan itu, beliau menggesa semua para pemuda agar jangan ragu untuk menyertainya.

"Andaikata kita terkorban, atau satu daripada kita terkorban, insya Allah ia adalah syahid fi sabillah," tegas Husam Musa.


Tetapi, kata Husam, tidaklah menjadi niat PAS untuk terkorban dalam perhimpunan ini.

"Niat kita adalah penipuan pilihan raya mesti dihentikan dan sesiapa terlibat dengan penipuan ini mesti menerima tanggungjawabnya sekarang dalam sistem politik negara ini," tegas Husam.

"Kita boleh redha dengan kekalahan kita tetapi kita tidak diizinkan untuk redha dengan penipuan dan maksiat.

"Ini dua perkara yang berbeza. Kita boleh terima hakikat takdir yang telah ditentukan tetapi kalau penipuan demi penipuan, tiap-tiap kali pilihan raya Umno menang hanya dengan penipuan, wajib kita orang Islam tegak berdiri menentangnya," tegas beliau.

Menurut Husam, semua pihak dalam Pakatan Rakyat tidak boleh berdiam diri dengan penipuan yang dilakukan dalam pilihan raya umum lalu.

"Kalau kita berdiam diri kerana telah menang menguasai kerajaan (negeri), kita pengkhianat kepada perjuangan," kata Husam.

Sehubungan itu beliau bersyukur kerana semua hadir dalam pertemuann yang diadakan ini termasuk wakil kerajaan negeri Kelantan iaitu Datuk Ahmad Yakob.

Beliau yakin undi yang diberikan oleh penyokong adalah untuk perjuangan bukan untuk mana-mana individu.

Husam juga menjelas, tujuan diadakan himpunan Black505 adalah untuk mencegah kemungkaran sebagaimana yang diminta oleh Allah.

Oleh itu, katanya, rakyat perlu bangkit menentangnya bagi memastikan penipuan tidak lagi berlaku dalam pilihan raya ke 14 dan 15 nanti.

Dalam ucapan itu juga, Husam berkata, tidak mustahil Datuk Seri Najib Razak meletakkan jawatan dalam masa terdekat.

"Kalau pengerusi SPR tak nak letak jawatan, Najib kena letak jawatan. Kalau kedua-dua letak jawatan, Alhamdulillah, itu lagi baik.

"Atas sebab itu, tidak mustahil Najib letak jawatan," tegas Husam.

Bagi beliau, dalam PRU 13 yang penuh dengan penipuan itu, orang yang paling kecewa adalah Najib kerana dengan perbelanjaan yang begitu besar, dengan penipuan yang diatur begitu rapi, kenangkitan rakyat melalui peti undi lebih besar dari yang dijangkakan.

"Kerana itu dia kecewa. Dalam politik moral, politik akhlak dan maruah, Datuk Seri Najib yang menang minoriti tidak layak untuk memimpin rakyat," tegas beliau.

Atas dasar itulah, katanya, himpunan Blackout505 akan diadakan di Kuala Lumpur 22 Jun ini bagi menuntut perubahan di negara ini.


P/s:  Buat pilihan yang bijak. Cuba imbas kembali, pernahkah anda melihat pemilik suara sumbang ini berjaung di atas pentas PR di seluruh negara sebelum PRU13 dahulu, menyertai BERSIH 1, BERSIH 2, BERSIH 3, dan perhimpunan-perhimpunan yang lain? Pernahkah anda melihat pemilik suara sumbang ini menyatakan sokongan kepada pemimpin PR yang difitnah oleh media perdana atau komplot yang dirancang?

 


Janda, Duda, Anak Kantoi KHALWAT di dalam Sebuah Rumah

Posted: 17 Jun 2013 07:24 PM PDT

Klik untuk baca.


P/s: Gila!




[Gambar PANAS] Pengguna FB "Belasah" Shabery Cheek Isu Tayangan Filem Melayu Waktu Maghrib

Posted: 17 Jun 2013 06:01 PM PDT



Komen Shabbery tentang tayangan filem Melayu pada waktu solat Maghrib.



Isu asal berpunca daripada komen Ahmad Idham di sini.




P/s: Salut kerana berani menyatakan perkara yang benar.


Tiada ulasan: