Ahad, 19 Mei 2013

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


taraf kerakyatan di permudah..???...ahaa... orang indon , pakistan ,sulu dan terkini bangla serta nepal dah dapat secara mudah....kini tunggu giliran seluruh pengganas tiger tamil eelam untuk dapatkan kerakyatan mudah melalui hindraf....almaklumkan hindraf dan pengganas tamil eelam adik beradik...kah kah kah...!!!

Posted: 19 May 2013 01:04 AM PDT

hindraf sedia membantu pengganas tamil eelam jadi warga negara malaysia....!!!!

Pengerusi Hindraf, P Waythamoorthy berkata beliau dan Hindraf mampu menyelesaikan isu kerakyatan kaum India di negara ini dalam tempoh lima tahun.

Waythamoorthy yang dilantik sebagai timbalan menteri di Jabatan Perdana Menteri, berkata janji pembangkang untuk menyelesaikan masalah yang sama dalam tempoh 100 hari mereka berkuasa adalah mengelirukan.

"(Ketua Umum PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata beliau akan menyelesaikan semua isu kerakyatan yang belum selesai di Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) dalam tempoh 100 hari. Itulah 20,000 sahaja," katanya.

"Tetapi beliau tidak bercakap mengenai 280,000 lagi kaum India tanpa kerakyatan yang didakwa oleh naib presiden beliau sendiri N Surendran," katanya dalam satu sidang akhbar hari ini.

Waythamoorthy berkata, Hindraf sudah mempunyai mekanisme untuk menyelesaikan isu kerakyatan secara kekal, tetapi dia tidak mendedahkan apakah mekanisme itu.

 

 

penyapu sial

 

 

Kalau setakat boleh angkat buah sawit dan jadi gengster, buat apa bagi kerakyatan. Nanti ramai yang jadi Sosilawati. Kalau nak beripun, berilah yang ada PhD, kelulusan profesional atau yang beraksi dalam sukan di peringkat dunia. Takkan tiada pemain hoki kebangsaan India yang nak mohon kerakyatan?

ambil yg cerdik saja jadi rakyat.....mcm s'pore buat......kalau ambil sampah.....sendiri mau ingat la.

belum apa apa dah tunjuk samseng...nak tangkap anwar kunun...kita tengok lahanat nie ada telor ke tidak...atau sekadar propaganda si bacul yang jatuh kemaluan....!!!

Posted: 19 May 2013 12:48 AM PDT

Ini kepala anjing Keselamatan Dalam Negeri kunun kununnya bercita-cita untuk menangkap DS Anwar Ibrahim atau ia sekadar propaganda murahan pencacai yang begitu tertekan dengan sambutan rakyat terhadap siri perhimpunan yang diadakan oleh Pakatan Rakyat di seluruh negara.

Jika benar Ahmad Zahid Hamidi bercita-cita demikian, yang akan menerima kesan negatif paling besar ialah UMNO BN sendiri kerana masing-masing sudah pun melihat bagaimana sambutan rakyat terhadap Anwar malah segala kempen dan perancangan untuk menghancurkan kareer Anwar tidak berjaya. Malah apa yang berlaku ialah di sebaliknya dimana "majoriti" rakyat menyokong Anwar.

Kita  menekankan perkataan "majoriti" kerana itulah hakikatnya, Pakatan Rakyat berjaya memperolehi "majoriti" undi popular semasa PRU13 yang lalu.

Hanya "persempadanan" yang dilakukan oleh SPR menyebabkan majoriti "bilangan kerusi" tidak dimenangi oleh Pakatan Rakyat. Hal itu pun masih banyak menimbulkan keraguan kerana petisyen akan berlaku selepas ini yang mana sekurang-kurangnya 27 kerusi parlimen kini sedang diteliti oleh Pengarah Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli.

Namun kita kena ingat  kemenangan dengan cara penipuan tetap tiada keberkatan dan kemenangan secara demikian tidak mempunyai dasar yang kukuh untuk bertahan lama.

anjing ini tidak layak jadi kepala persatuan pengguna islam....islam ada ajar ke perbuatan menyokong UMNO yang terang terang menipu dan merompak rakyat serta bersifat perkauman....anjing ini mengaji sekolah pondok mana hahhhh...!!!

Posted: 19 May 2013 12:39 AM PDT

Beberapa NGO Melayu ( kaki jilat burid rosmah dan UMNO )  tampil menggesa kaum itu memboikot perniagaan dan produk terkenal milik pengusaha Cina kerana didakwa mendanai pembangkang dalam pilihan raya umum ke-13.

Ketua Aktivis Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Datuk Nadzim Johan ( gambar ) berkata, tindakan entititi perniagaan itu telah memecahkan perpaduan dalam negara.

Sambil menempelak Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim, Nadzim berkata, langkah itu juga bertujuan menghantar signal kepada syarikat-syarikat berkenaan agar "jangan kurang ajar".

Perniagaan yang mahu diboikot termasuk dua rangkaian kedai makan, rangkaian pasar raya serta jenama roti dan tepung terkenal.

Sementara itu, kenyataan bersamanya gabungan itu yang diedarkan menyebut, ia langkah mudah tetapi berkesan bagi mengekang Anwar daripada terus "menghasut rakyat" dan DAP daripada memperalat orang Cina.

Nadzim bagaimanapun berkata boikot itu buat masa ini ditujukan kepada lima syarikat sahaja kerana dikhuatiri akan menjejaskan kehidupan seharian jika dilakukan secara besar-besaran.

"Kalau kita boikot semua mungkin kita pun tak dapat meneruskan kehidupan," katanya.

Rezeki ditentukan Tuhan

Ditanya tentang kemungkinan kempen itu menjejaskan mata pencarian orang Melayu yang bekerja dengan perniagaan terbabit, Nadzim menegaskan rezeki ditentukan Tuhan dan orang Melayu perlu "membuang keraguan mereka pada Allah".

"Kalau dua tiga syarikat (sahaja diboikot), tak ada masalah.

"Rezeki Allah nak bagi. Kita mahu orang Melayu jangan bertanya (perkara ini) lagi, kita buangkan keraguan kita pada Allah," ulasnya.

Beliau turut menyeru orang Melayu agar terus memperkukuh kedudukan ekonomi mereka agar terus dihormati oleh orang-orang Cina.

"Ini undang-undang alam, kalau kita lemah, kita miskin orang tak hormat kita.

"Kalau orang Cina tak hormat kita kerana kita lemah, itu satu kebiasaan," katanya.

Antara ahli gabungan NGO tersebut yang dinamakan Gabungan NGO Islam 1Malaysia itu adalah Persatuan Pengguna Islam Malaysia, Suara Anak Muda 1Malaysia, dan Majlis Belia Palestin Malaysia. ( NGO buntut UMNO Haramjadah )

 

 

penyapu sial

 

 

Cam muka dia orang betul2 kita orang PR boikot ini orang pulak. jgn jual barang pada ini orang dan seluruh keluarga mereka

kalau nak boikot biar semua baru adil ini tidak, itu bukan perjuangan namanya, itu minta simpati dengan UMNO aje, kaki bodek... tidak iklas dunia akhirat namanya.

tindakkan tak guna otak...mcm budak2...apa najk jadi kat M'sia ni. Bukan ini cara nya ...mari kita eratkan perpaduan. Melayu BN yang langsi sgt...

Kenyataan bodoh PPIM Datuk Si Nazim Johan.....Apa kaitan PRU dengan hormat tak hormat orang? Tak mengundi BN tak semesti tak hormat orang Melayu atau Islam....Aku Melayu dan jutaan lagi Melayu tak undi BN apa masalahnya? Inilah UMNO kalau dah nak nazak terus meroyan. Kalau UMNO kalah PAS dan PKR kan ada...Dia orang bantu siapa? Bangla, Indon, Myanmar? Bodoh betul PPIM..

isu penipuan PRU tidak di selesaikan tiba tiba nak tangkap aktivis yang memperjuangkannya...apa ke jadahnya....ingatlah.. jika perhimpunan tertutup dan saluran undang undang yang betul gagal merubah penipuan ini maka kita sebagai rakyat wajar turun ke jalanraya menyatakan bantahan.....!!!!

Posted: 18 May 2013 06:28 PM PDT

Aktivis pelajar Adam Adli Abdul Rahman telah ditahan kelmarin dibawah Akta Hasutan yang dipercayai penguamnya mempunyai kaitan dengan kata-katanya dalam satu forum 13 Mei lalu.

Adam Adli, 24, (gambar) dalam satu forum di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur dan Selangor minggu ini berkata rakyat Malaysia “tidak boleh menunggu lima tahun lagi untuk menghumban Umno dan Barisan Nasional (BN)”.

“Ia seperti satu penangkapan,” kata peguam Adam Adli, Latheefa Koya.

Latheefa memberitahu Adam Adli telah dibawa ke IPD Jinjang, yang merupakan pusat tahanan, serta menyatakan kebimbangan anak guamnya akan ditahan hingga kini.

Menteri Dalam Negeri , Zahid Hamidi dilaporkan berkata dalam akhbar milik Umno, Utusan Malaysia hari ini kerajaan mengambil tindakan tegas terhadap mereka yang cuba mewujudkan kekecohan di jalanan.

Rakan Adam Adli, Mandeep Singh memberitahu  rakannya itu telah ditangkap di luar rumahnya di Bangsar.

“Sebaik beliau keluar bangunan, beliau telah ditangkap serta-merta,” kata Mandeep, 27.

Pada forum 13 Mei tersebut, Adam Adli dilaporkan telah mencadangkan untuk mengadakan demonstrasi jalanan, dengan berkata: “Pilihan raya tidak akan menyingkirkan kerajaan, kuasa rakyat yang akan lakukannya”.

Pemimpin pergerakkan Asalkan Bukan Umno (ABU) juga pada forum sama berkata kerajaan hanya boleh ditumbangkan menerusi demonstrasi jalanan.

Beberapa rejim kerajaan di Timur Tengah juga telah ditumbangkan menerusi demonstrasi jalanan besar yang dikenali sebagai revolusi “Arab Spring”.

Walaubagaimanapun, Pakatan Rakyat (PR) telah menjauhkan diri daripada gesaan demonstrasi jalanan selepas keputusan Pilihan Raya 2013 meskipun mendakwa terdapat banyak penipuan berlaku.

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan Rabu lalu pembangkang akan kekal mengadakan perhimpunan tertutup “untuk meluahkan rasa marah” terhadap penipuan undi pada pilihan raya umum 5 Mei baru-baru ini.

Berpuluh ribu rakyat Malaysia, majoritinya anak muda berbilang bangsa telah membanjiri enam perhimpunan anjuran PR di seluruh negara selepas pilihan raya 5 Mei yang mahukan proses pilihan raya adil dan bebas.

Pengarah Komunikasi PKR Nik Nazmi Nik Ahmad baru-baru ini telah didakwa di bawah Akta Perhimpunan Aman (PAA) 2012 ekoran kegagalan memberitahu pihak polis dalam tempoh 10 hari untuk berhimpung di Stadium MBPJ, Kelana Jaya pada 8 Mei lalu.

Beliau bagaimanapun mengaku tidak bersalah.

Ahmad Zahid dipetik berkata dalam Utusan Malaysia hari ini menegaskan tidak akan berkompromi dengan pembangkang jika mereka menganjurkan bantahan jalanan untuk menumbangkan kerajaan.

Nama Adam Adli mula mendapat perhatian selepas menurunkan bendera gambar Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak semasa bantahan kebebasan akademik pada tahun 2011.

Beliau kemudiaan digantung daripada Universiti Perguruan Sultan Idris (UPSI) dan permohonan semakannya ke atas pengantunggan di mahkamah telah ditolak bulan lepas.

Najib pada Julai tahun lepas berkata Akta Hasutan 1948 akan dipinda dan digantikan dengan Akta Harmoni Kebangsaan.

kabinet pengganas najib demi ganjaran kawan kawan ...wakil pengganas tigers eelam di lantik sebagai timbalan menteri... sementara ahli parlimen BN lain yang tercicir boleh pulak di janjikan di lantik dalam agensi kerajaan untuk tutup mulut....!!!!

Posted: 18 May 2013 06:10 PM PDT

kabinet  ganjaran kawan kawan pengampu dan pembodek...

wakil puak pemisah tigers  eelam  sri lanka pun ada...jahanammmm.....kabinet pengganas rupanya...!!!!

ketua pengganas sedang bagi tazkirah...percaya atau tidak dalam perhimpunan ini ada wakil pengganas tiger  tamil eelam....kah kah kah

Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) yang tidak diberikan jawatan kerajaan telah diberitahu mereka akan mendapat jawatan lain atau tempat dalam rombakan Kabinet selepas pemilihan Umno jika mereka berhenti merungut secara terbuka..

Difahamkan pembantu Datuk Seri Najib Razak dan beberapa menteri telah memberitahu ahli-ahli Parlimen ini mereka sepatutnya mengelakkan menyiarkan keluhan mereka kerana Kabinet akan dirombak kemudian.

Sesetengah pembantu PM dan menteri telah menghubungi ahli-ahli Parlimen BN ini dan memberitahu mereka agar tidak membuat bising dan menawarkan mereka jawatan tinggi atau jawatan Kabinet pada masa akan datang apabila berlaku rombkan selepas pemilihan Umno..

Pemilihan Umno dijadualkan pada Oktober ini dengan kebanyakkan pemimpin tertinggi parti dan ahli majlis tertinggi mendapat jawatan kerajaan. Sesetengah yang tercicir daripada senarai Kabinet dikeluarkan Rabu lalu telah secara peribadi merungut ahli Parlimen tanpa jawatan parti telah diberikan ganjaran.

Sumber juga mengesahkan perdana menteri telah memberitahu untuk berjumpa dengan menteri Umno yang digugurkan Datuk Seri Shaziman Mansor dan Datuk Seri Noh Omar mengenai masa depan mereka selepas pilihan raya umum 5 Mei.

Difahamkan juga beberapa ahli Parlimen yang menolak jawatan kerajaan juga telah disuruh untuk berjumpa Najib. BN menang 133 kerusi Parlimen dalam Pilihan Raya 2013, dengan 57 ahli Parlimen dijadikan menteri dan timbalan menteri.

Aturan telah dibuat untuk Shaziman, Noh dan ahli-ahli Parlimen ini untuk berjumpa PM secepat mungkin...Ahli-ahli Parlimen ini akan diberikan jawatan dalam agensi kerajaan buat masa ini.

Sudah menjadi rutin ahli politik bersara atau penyokong dijadikan pengerusi atau pengarah sesetengah agensi dan syarikat kerajaan. Jadi tunggu beberapa berita tidak lama lagi..

Ahli Parlimen yang menjadi pengerusi dan pengarah agensi ini telah disuruh meletakkan jawatan sebelum pilihan raya umum, meninggalkan beberapa kekosongan perlu diisi tidak lama lagi..

Kabinet yang diumumkan Rabu lalu dipenuhi dengan penyokong Najib bagi menghalang cabaran dalam pemilihan parti.

BN juga cuba untuk menenangkan parti Sarawak yang telah merungut mereka seharusnya mendapat lebih perwakilan dalam sektor relevan sejajar dengan kerusi Parlimen mereka menangi dalam pilihan raya umum.

Parti seperti PRS menang enam kerusi Parlimen akan tetapi Datuk Joseph Salang Gandum menolak pelantikan sebagai timbalan menteri sementara rakan partinya Datuk Joseph Entulu Belaun menolak jawatan Kabinet.

Satu lagi parti Sarawak SPDP menang empat kerusi Parlimen akan tetapi berakhir dengan tidak mendapat apa-apa jawatan kerajaan. Akan tetapi MIC mendapat dua jawatan menteri Kabinet dan dua timbalan menteri untuk empat kerusi Parlimen yang mereka menangi.

Dua lagi parti Borneo SUPP dan PBRS mendapat jawatan menteri penuh walaupun hanya menang satu kerusi Parlimen.

Ahli politik Borneo telah juga merungut mereka mahu berada di kementerian yang relevan dengan negeri mereka, terutamanya pertanian dan juga komunikasi untuk merapatkan jurang digital.

Terdapat sesuatu yang salah apabila kedua-dua menteri dan timbalan menteri Komunikasi dan Multimedia dari Terengganu. Ini  merujuk kepada Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek dan timbalannya Datuk Johari Jailani.

Difahamkan perdana menteri akan berjumpa dengan pemimpin-pemimpin parti ini tidak lama lagi untuk mendengar keluhan mereka dan memastikan 13 parti komponen kekal stabil dan bersatu.

 

 

penyapu sial

 

 

barisan  yang tercicir ini  bagaimana pula...kesian depa...tak kan tak ada apa apa kot...depa nie sama taraf dengan HINDRAF  jugak...siang malam depa kerja keras  meroyan untuk memenangkan BN...atau ada belakang juga taruh...kah kah kah

hasil pilihan orang gila yang meroyan setiap hari....kah kah kah

Posted: 18 May 2013 05:12 PM PDT

Tiada ulasan: