Nuffnang

Pengikut

PENYAPU SIAL

sumber :-

PENYAPU SIAL


baru lepas bersalin anak haram dah nak beranak kembali...baru lepas menang PRU dah terang terang menipu rakyat yang mengundinya...!!!!

Posted: 18 May 2013 01:08 AM PDT

BN menang PRU13 walaupun dengan cara yang paling tidak bermaruah

Itu dia  bagaimana  BN balas jasa rakyat yang mengundinya...baru padan muka....Namun yang lebih mengecewakan, GST dikenakan setelah ditangguhkan sebelum pilihanraya diadakan semata-mata untuk mengelak rakyat daripada melahirkan undi protes. Dan kini ia dilaksanakan sebaik saja Pilihanraya selesai. Begitu mudah rakyat tertipu dan ditipu.

Kata Idris Jala, perlaksanaan GST akan meningkatkan pendapatan negara. Namun ditutupnya fakta bahawa GST akan menurunkan pendapatan rakyat!

Beliau berkata cukai perkhidmatan sebanyak tujuh peratus juga dilaksanakan di negara jiran, Singapura. Tetapi beliau mengabaikan fakta bagaimana Singapura menaikkan pendapatan rakyatnya sehingga pendapatan perkapita rakyatnya USD 60500.

tu dia 1 malaysia pendatang di utamakan rakyat sendiri di mamposkan........bangla ,nepal dan myanmar di beri ic percuma tapi rakyat sendiri bergelut untuk mendapatkan ic yang original...!!!

Posted: 17 May 2013 05:24 PM PDT

suku kaum apa pulak nie...pakistan mari senang dapat ic....

untungnya bangla  senang dapat ic bernama  orang cina warga malaysia

siap boleh mengundi lagi lepas dapat ic

 

Mahkamah Tinggi di sini telah meminta pihak yang terbabit dalam kes menuntut kewarganegaraan oleh seorang gadis berusia 14 tahun supaya melihat proses penyelesaian.

Peguam gadis itu Annou Xavier, berkata Hakim Rosilah Yop telah meminta untuk berbuat demikian selepas hasil ujian asid deoksiribonukleik (DNA) mengesahkan bapa kandung gadis itu adalah seorang warganegara Malaysia.

Annou berkata laporan DNA daripada Jabatan Kimia bertarikh 26 April lepas telah mengesahkan bahawa S.Nanthakumar, seorang pemandu lori, adalah bapa kandung gadis tersebut.

Beliau berkata semasa pengurusan kes yang lalu, kerajaan yang merupakan defendan dalam kes saman sivil itu, telah meminta gadis itu, selaku plaintif, menjalani ujian DNA.

“Hakim menetapkan 31 Julai ini untuk mengetahui hasil kemungkinan mencapai penyelesaian,” katanya kepada pemberita selepas mengadakan pertemuan dengan hakim dalam kamar hari ini.

Turut serta dalam pertemuan tersebut ialah Peguam Kanan Persekutuan Maisarah Juhari, yang mewakili defendan iaitu Ketua Pengarah Jabatan Pendaftaran Negara (JPN), Ketua Setiausaha Kementerian Dalam Negeri dan kerajaan.

Pada Januari lepas, gadis itu, Yanesha, yang ibunya adalah warga Filipina, memfailkan saman dengan memohon perisytiharan antara lain bahawa beliau adalah warganegara Malaysia di bawah Perlembagaan Persekutuan dan mahu perintah mahkamah untuk defendan mengeluarkan sijil kelahiran baharu dan Maykad kepada beliau.

Annou juga berkata bahawa kerajaan telah memfailkan permohonan untuk membatalkan saman itu atas alasan ia sepatutnya difailkan sebagai permohonan semakan kehakiman selain plaintif telah melambatkan permohonan itu untuk beberapa tahun.

Beliau juga berkata gadis itu memohon kerakyatan mengikut Perkara 15A Perlembagaan Persekutuan (Kuasa Khas Untuk Mendaftarkan Kanak-Kanak) pada 2005 dan 2011.

Bagaimanapun, katanya permohonan tersebut tidak mendapat respons daripada Ketua Pengarah JPN.

Yanesha memfailkan saman itu melalui ibu saudaranya S.Yogeswari selepas gadis itu diberi sijil kelahiran dengan status ‘Bukan Warganegara’.

Gadis itu, yang dilahirkan di Bandar Sunway di sini, pada 3 Mei 1999, kini tinggal dengan ibu saudaranya selepas ibu bapanya berpisah. — Bernama

 

 

penyapu sial

 

 

pendatang asing di susukan rakyat sendiri boleh mampos kelaparan di negara sendiri...senang bangla,nepal dan myanmar mendapat ic hanya semata mata kerana untuk tujuan menipu pilihanraya .

sedangkan rakyat sendiri di anak tirikan..terpaksa melalui pelbagai proses birokrasi yang menyulitkan...semata mata untuk mengesahkan yang beliau adalah warga malaysia...

manakala pendatang asing...tak perlu itu semua...janji undi UMNO-BN...
kenapa tak ambil bangla ,nepal dan myanmar sebagai ahli UMNO...kan senang..tak payah lagi nak menipu mengundi di pru...

fatwa banggang cap dacing JAKIM...kena taat pemerintahan syaitan yang di kenali yang zalim dan haram hukumnya membantah keputusan PRU 13 yang menipu ...,,orang gila cap dacing aje mengamalkan fatwa songsang ini...!!!!

Posted: 17 May 2013 04:59 PM PDT

setakat ini aje lah kepandaian JAKIM dalam ajaran  islam

tentang yang ini...JAKIM jadi banggang...senyap menyepi..telornya terkapit di celah burid mahathir...hukum haram yang berpilih pilih...itulah akibat bila JAKIM di tunggang oleh syaitan....!!!!

Umat Islam di Malaysia diberitahu haram bagi mereka untuk menderhaka dan memerangi pemerintah seperti membantah tanpa mengikut saluran yang sah kata khutbah Jumaat semalam.

Dalam khutbah yang disediakan oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) itu, umat Islam juga diingatkan perintah mentaati pemerintah termasuk mentaati para petugas yang menjaga keamanan dan keselamatan seperti pasukan polis.

“Menderhaka kepada pemerintah dan memerangi mereka, maka hukumnya haram,” tulis khutbah bertajuk “Guru Malaysia: Satu Aspirasi Satu Agenda” yang boleh didapati di laman sesawang JAKIM hari ini.

“Termasuk dalam perbuatan derhaka ialah membantah tanpa mengikut saluran yang sah keputusan pemerintah yang dibuat berasaskan kuasa yang diberikan kepada mereka dalam menjalankan urusan pentadbiran negara.”

Pakatan Rakyat (PR) telah menganjurkan beberapa siri perhimpunan selepas pilihan raya digelar “Black 505” diketuai oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim bagi membantah kemenangan Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya 2013 yang mereka dakwa kerana penipuan dan kecurangan pilihan raya dilakukan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Hari ini Pengarah Komunikasi PKR Nik Nazmi Nik Ahmad didakwa kerana dituduh gagal untuk memberikan notis 10 hari berhubung perhimpunan pertama “Black 505” di stadium Kelana Jaya, Rabu lepas.

“Berasaskan kepada dalil-dalil yang jelas daripada al-Quran dan hadith Rasulullah SAW, para ulama telah bersepakat mengatakan taat kepada pemerintah adalah fardu kepada setiap Muslim manakala menderhaka merupakan satu dosa besar.

“Bantahan yang berterusan kepada pemerintah negara yang telah terbukti mampu memelihara agama Islam dan keamanan dibimbangi hanya akan mengundang bala dan murka dari Allah SWT,” tambah JAKIM lagi.

PR telah mengatakan akan meneruskan perhimpunan “Black 505” dengan salah satu daripadanya akan diadakan di Negeri Sembilan dan tiga perhimpunan di beberapa negeri — Kedah, Terengganu dan Melaka.

Negeri-negeri lain yang telah diadakan perhimpunan adalah Pulau Pinang, Johor, Perak dan Pahang.

Walau bagaimanapun, PR baru-baru ini menjauhkan diri dari desakan untuk demonstrasi jalanan bagi membantah keputusan Pilihan Raya 2013 tetapi mengatakan akan meneruskan perhimpunan di tempat tertutup bagi memberikan peluang kepada pengundi untuk “menyuarakan kemarahan” mereka terhadap tuduhan kecurangan pilihan raya 5 Mei lalu.

Anwar mengatakan desakan untuk PR menganjurkan demonstrasi jalanan bagi menjatuhkan kerajaan BN datang dari NGO dan bukan pendirian rasmi gabungan tersebut.

“Ini hanyalah cadangan dan tidak pernah dibangkitkan kepada kepimpinan dan bukan sesuatu yang akan dipertimbangkan oleh kepimpinan,” katanya.

Koordinator Asalkan Bukan Umno (ABU) Haris Ibrahim sebelum ini mengatakan pengundi seharusnya menjatuhkan BN melalui demonstrasi jalanan.

PR berulang kali mengatakan Pilihan Raya 2013 telah dicemari dengan penipuan besar-besaran.

 

 

penyapu sial

 

nampaknya UMNO-BN telah menyalahguna agama melalui JAKIM yang songsang itu .UMNO telah memperalatkan islam demi kepentingan politik bangsat mereka yang semakin di tolak rakyat .kalau betul betul JAKIM ini mengamalkan jaran islam...tak kan setakat fatwa ajer....mana hudud  JAKIM....apa islam tak ada hukum hudud ke..???kalau tak mau melaksanakan ajaran islam sepenuhnya tak payahlah nak menipu umat islam dengan fatwa karut marut  ikut selera UMNO-BN...tak payah dah...kami dah jelak...

macam macam cara nak mengharamkan yang halal...kalau dah segala saluran yang ada di tutup malah di fitnah dan di cerca di media arus perdana malah melalui saluran undang undang pun belum tentu lagi.

ini kerana segala saluran berkenaan di kuasai oleh puak puak yang telah di rasuk oleh syaitan yang di kenali...yang belum tentu boleh berikan keadilan yang sebenar kepada pembangkang dan rakyat akan segala penipuan dan penyelewengan yang di lakukan oleh UMNO-BN dengan kerjasama SPR.

Setelah segala penipuan dan penyelewengan di lakukan SPR untuk memenangkan UMNO-BN secara haram ,nampaknya SPR telah lepas tangan dalam isu ,malah tidak bertanggungjawab atas perbuatan haram yang di lakukannya dengan menyerahkan kepada pihak lain ( saluran undang undang) untuk memikul kejahatan yang di lakukannya .

kita pun tau undang undang di negara ini majoritinya berat sebelah.kalau tidak ,masakan jenayah berprofil tinggi boleh lepas begitu sahaja.contoh dalam kes lembu NFC mamak shahrizat .lansung tiada pendakwaan sehingga kini malah tukang lapor penyelewengan itu pulak yang di dakwa kerana memecahkan rahsia.

saluran undang undang ( mahkamah ) pun umum mengetahui adalah terdiri dari mereka yang dilantik / di sokong oleh kerajaan haram UMNO-BN..jadi natijahnya kita dah boleh gambarkan bila petisyen bantahan di lakukan melaluinya .

pilihan terakhir adalah turun ke jalanraya ..nak kata apa katalah...arab spring ke...malaysia spring ke...asal bukan UMNO spring....!!!!

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT