Nuffnang

Pengikut

labun KulupSakah...

sumber :-

labun KulupSakah...


Kenapa PR gagal menang?

Posted: 05 May 2013 09:24 PM PDT

Analisisnya panjang. Sudah tentulah kerana lapan tuntutan Bersih terhadap SPR itu tidak dipenuhi. Senarai pemilih tak bersih, dakwat, undi pos, pengundi hantu, akses media dan sebagainya. Itu semua tahu.

Ternyata kemasukan pengundi hantu sedikit sebanyak dapat dipatahkan petugas. Cuma taktik pengundian awal dan undi pos gagal dikekang.

Tapi,
Kelemahan pentadbiran kerajaan PR Kedah telah menyumbang kepada kegagalan besar kemenangan sehinggakan kawasan selamat seperti Pendang kalah, Kulim-Bandar Baharu tewas. Nama-nama hebat Mat Sabu, Saifuddin Nasution, Mahfuz kalah. Bukan sedikit orang menegur kelemahan ini tetapi kedegilan menteri besar dan penyokong membuta tuli untuk mengambil iktibar akhirnya memusnahkan impian.

Juga pertindihan calon PR akibat tamak dan besar kepala merugikan. Kebebalan ini tak boleh dimaafkan.

Hari ini sudah ada desas-desus penyokong Pas minta kerusi MB Selangor kerana jumlah kerusi banyak. Kecemerlangan Tan Sri Khalid Ibrahim bukan soalnya tetapi kerusi banyak membuatkan mereka menuntut.

Bayangkan jika PR menang Putrajaya apa yang nak dituntut?
Mujur kalah.

Padan muka!

Paparon - berbangga Selangor mantap sukar digugat

Surat dari kawan kepada aku

Posted: 05 May 2013 08:50 PM PDT

Kawan,
Usah bersedih. Kalah menang bukan urusan. Tugas kita lawan. Berbanggalah kau tidak terpedaya dengan silau emas palsu yang dihampar depan mata. Kehebatan kau itu aku kagum. Doakan agar aku tetap bersamamu. Aku ini kecil.

Kawan,
Rasulullah ditawarkan hebat kemewahan harta dunia oleh musuh asalkan baginda berhenti melawan tetapi baginda tolak. Kita kecil sahaja tetapi kecil kita biarlah sekecil burung yang tidak dapat mengangkat setimba air namun menggunakan paruh mengumpul air untuk membantu memadamkan api yang cuba membakar Ibrahim alaihissalam.

Kawan,
Kita insan lemah. Tak terdaya kita menentang jentera. Tetapi kita ada senjata. Kita ada maruah. Sehina-hina akhlak ialah apabila kita sengaja membutakan mata hati untuk melihat dusta depan mata.

Kawan,
Sekecil-kecil kita, berdoalah agar kita terus bertahan. Lawanlah lagi biarpun pedih dan tersisih.

Kawan,
Ajarkan anak-anak kita agar bermaruah. Biar susah, biar terpisah, kita ada maruah.
Moga kita terus tabah. Sesungguhnya di hati ini amat menghormati pendirian kamu.

Jangan silap. Ini bukan bunyi lemah. Ini bukan bunyi menyerah. Ini isyarat untuk terus menggempur, ini isyarat terus bangun. Ini amaran untuk lawan dan kawan. Kita sentiasa terus memasang mata.

Kita tidak akan membiarkan tanah ini seinci pun dipijak kezaliman. Kita terus lawan.

Selagi ada semangat, nyawa dalam diri. Kita lawan!





Dari aku,
Kawanmu yang sama kecil sama sama melawan

Terkini lagi!

Posted: 05 May 2013 03:38 AM PDT

P141 Sekijang: Saluran 2 Sek Seg Hwa:
PKR-184
BN-94
Rosak 4

Sek Ong Pong, saluran 1 Kg Baru Ampang:
PKR-226
BN-57
Rosak-6

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT