Nuffnang

Pengikut

ANAK SENGAT

sumber :-

ANAK SENGAT


RANCANGAN JAHAT..

Posted: 04 May 2013 09:30 PM PDT

Hari ini rakyat mengundi menentukan siapa kerajaan pilihan mereka. Namun sejak akhir akhir ini tersebar berita pengundi luar yang diangkut dari Sabah dan sarawak. Mereka sebahagiannya ialah warga Bangladesh dan penduduk Sabah dan Sarawak. Aduan kepada SPR tak jadi apa...

Paling mengecewakan apabila pengerusi SPR memaklumkan bahawa jangan tahan pengundi yang mirip warga asing... dalam masa yang sama dia kata setiap pengundi yang ada Kad pengenalan layak mengundi... Macam dah plan je depa ni... Di tambah hakikat hari ini, dakwat yang dikatakan kekal rupanya tak kekal langsung..

Beberapa gambar pengundian awal pagi ini mendedahkan bagaiman beberapa pendatang tanpa izin telah ditangkap. Sahabat memaklumkan di Trengganu ada warga asing yang dapat Kad Pengenalan baru mendakwa ibu bapa berasal dari Malaysia tetapi duduk di luar negara.

Amaran polis terhadap kekacauan dan dibantu kenyataan pemimpin BN menunjukkan bukti bahawa ada rancangan teliti sedang disusun dan direncanakan untuk memenangkan BN secara haram. BN telah buat Provokasi sebagaimana didedahkan media termasuk di Ipoh semalam, sebagai permulaan agar rakyat percaya bahawa kekacauan telah dirancang Pakatan Rakyat.

Paling mengecewakan ialah pengundi luar yang begitu berani keluar mengundi hari ini... Rakyat perlu buat keputusan berani untuk bertindak mempertahankan negara... pada aku, pengundi asing ni jangan diserah kepada polis selain setelah pusat pengundian ditutup... kita simpan dulu...kalau tidak...mereka akan menjadi pengundi istimewa... INI KALI LAHH!!

JAHANAM NEGARA SAMSENG..

Posted: 04 May 2013 03:32 AM PDT

Najib seru rakyat pilih keamanan... Muhyidin kata jangan rosakkan kestabilan negara....bla..bla.../bla... jaga keamanan dan keharmonian negara...kata pemimpin BN. Rakyat yang dengar macam terpaku sebab sayangnya pemimpin negara terhadap rakyat...

Dalam masa yang sama pihak polis dan SPR juga menyatakan kononnya ada bukti kekacauan telah dirancang pihak tertentu... gaya bahasanya...Pakatan rakyat le tu...

Kalau rakyat celik mata dan telinga, mereka akan tahu bahawa kekacauan hanya dilakukan oleh BN. Pelik bin ajaib oraqng yang buat kacau nak jaga negara supaya tak kacau... selamba beruk jer deme buat kenyataan macam tu...

Sapa yang kacau ceramah PR selama ni... Bermacam video telah dimuat naik sebagai bukti gangguan samseng BN terhadap majlis Pakatan Rakyat. BN pulak langsung tak dak bukti gangguan yang dilakukan oleh PR.... yang peliknya... Bn tuduh negara akan kacau jika PR ambil alih negara.. satu lagi benda pelik..

takkan le PR menang nak buat kacau pulak...>??? banyak hujah benggong yang di sebut pemimpin BN...memang tanda dah nyanyuk main taik le...

dalam FB tadi disebutkan bagaimana 10 penyokong PR di pukul samseng  didakwa pengikut seorang calon wanita yang di dakwa cekak calon lelaki PR... ... Orang Sungai Rapat semua dah tau perangai sekor ni...sebab tu umNO pun tak mau dia jadi calon sebab bayang kalah tu dah jelas...!

Pemuda Bn yang didakwa pengikut Hamidah berdasarkan kelibat adik Midah yang menjadi Sarip Dol Kampung dusun di situ... Laporan polis sudah dibuat... 10 yang cedera itu di rawat di Hospital Raja Permaisuri Bainun Ipoh... Kita harap polis segera bertindak...

Aku sangat bimbang dengan budaya samseng dalam pilihanraya... bila dapat pemimpin Bodoh macam Midah... maka dia hanya tau guna cara samseng... Nak berhujah lari... bila tengok orang buat Flashmob..dengki...angkut satu bas... orang tak peduli... penyudahnya pegi kacau orang...

Aku cuma nak ingatkan pengundi... Kalau kita pilih pemimpin yang menggunakan samseng dalam PRU ini, ia risiko yang besar... Samseng ini akan berkuasa jika bos mereka dapat kuasa... maka semua rakyat akan diperlakukan sesuka hati...nak takut apa...?? mereka ada pelindungnya...

Jangan negara jadi macam filem India sudah le... pilihan di tangan kita... kalau nak negara hancor... pilih le Bn... jika tidak.. Pakatan Rakyat adalah pilihan terbaik ANDA...




Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT