Selasa, 2 April 2013

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


Akhirnya.. PARLIMEN DIBUBARKAN! (LM)

Posted: 02 Apr 2013 09:20 PM PDT

Parlimen bubar hari ini

Dikemaskini 11.30am: Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengumumkan bahawa Parlimen dibubarkan berkuatkuasa hari ini selepas diperkenan oleh Yang di-Pertuan Agong untuk memberi laluan kepada pilihan raya umum ke-13.

Beliau membuat pengumuman itu secara langsung pada jam 11.35 pagi ini selepas bertemu dengan Yang di-Pertuan Agong sebelumnya. 

Bacaan seterusnya:   Akhirnya.. PARLIMEN DIBUBARKAN!

Mahfuz: Orang kampung lebih cerdik berbanding Mukhriz ..Tu dia aihhh mai kot mana bilion-bilion

Posted: 02 Apr 2013 08:57 AM PDT


Nasib orang asal di Pekan

Posted: 02 Apr 2013 08:56 AM PDT


LIMA13: Jangan ulangi skandal scorphene

Posted: 02 Apr 2013 08:54 AM PDT


Graffiti Anwar dalam klip video kumpulan Exist ‘Pasti Kau Ingin’

Posted: 02 Apr 2013 08:50 AM PDT

Graffiti Anwar dalam klip video kumpulan Exist 'Pasti Kau Ingin'

Sidiqin Omar
 
KUALA LUMPUR 2 APRIL: Lagu 'Pasti Kau Ingin" dendangan kumpulan Exist ciptaan Jay D dan lirik Musrad atau nama sebenarnya Musa Radhi yang memaparkan graffiti Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim kini boleh ditonton melalui Youtube.
 
3Dalam masa kurang 12 jam dimuat naik , video yang mula dilancarkan pada 1 April 2013 kini dilayari dan dikongsi semula di facebook oleh lebih 12,000 penonton Youtube dan jumlahnya terus meningkat.
 
Video berdurasi 4 minit 6 saat disusun melalui satu naratif dengan empat plot terpisah memaparkan kugiran di dalam studio, remaja perempuan yang bertengkar dengan gurunya di dalam kelas dan lelaki muda di pejabat yang kelihatan tertekan.
 
4Difahamkan, video klip itu adalah arahan Johan, pengendali laman facebook 'Malaysian Gags' dan diterbitkan Eddie Putra, penyelaras informasi pejabat Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
 
Di babak akhir video menunjukkan seorang anak muda di jalanan menyembur spray ke dinding menggunakan kaedah 'stensil' dengan paparan imej Anwar Ibrahim dan perkataan 'We Want, We Need' (Kami Mahu, Kami Perlu)
 
5Meskipun sekadar bermodalkan RM3,000 sahaja, namun video berkenaan berjaya dihasilkan dengan kualiti definisi tinggi (HD), selain memiliki nilai kreativiti menarik.
 
Video klip 'Pasti Kau Ingin" boleh dilayari DI SINI.

Posted: 02 Apr 2013 08:49 AM PDT

Siaran langsung Merdeka Rakyat ke Kampung Datuk Sulaiman Menteri

jmrJOHOR BAHARU 2 APRIL: Orang ramai boleh mengikuti siaran langsung  Jelajah Merdeka Rakyat  di Jalan Kemboja, Kampung Datuk Sulaiman Menteri di sini, malam ini melalui internet.
Antara yang dijadual berucap ialah Datuk Seri Anwar Ibrahim,  Jen (B) Tan Sri Md Hashim Hussein, Lim Kit Siang, Sallehuddin Ayub, Datuk Saifuddin Nasution Ismail, R Sivarasa dan lain-lain.
Untuk tonton, KLIK INI.

Zul Kulum Raja Penipu, kantoi lagi... (LM)

Posted: 02 Apr 2013 07:30 AM PDT

Zul Kulum mendakwa kata-kata penghinaannya terhadap agama Hindu, khususnya Patung Murugan di Batu Caves dibuatnya sepuluh tahun lalu ketika bersama PAS sedangkan Patung Murugan hanya dibina sekitar tahun 2006, kira-kira enam tahun yang lalu...

Tiada ulasan: