Nuffnang

Pengikut

PENYAPU SIAL

sumber :-

PENYAPU SIAL


idea tranformasi 1 malaysia ....kenapa kita kena sokong Najib...................

Posted: 20 Apr 2013 06:40 AM PDT

 

 

 

 

di tolak ke lubang taik.....!!!!

bakal terlingkup....UMNO masih berani letak calon yang pernah sabotaj parti dan kalah memanjang bertanding di PRU 13...!!!!

Posted: 20 Apr 2013 04:39 AM PDT

Tindakan Umno meletakkan calon yang pernah sabotaj parti itu bertanding dalam pilihan raya umum ke 13 pada 5 Mei depan di persoalkan .

Calon BN parlimen Jempol Isa Samad pernah digantung keahlian dua tahun setengah kerana terbabit dengan politik wang ketika bertanding jawatan naib presiden Umno 2004.

Rakyat perlu nilai adakah pemimpin seperti ini mereka nak pilih?..Selain meletakkan calon yang pernah sabotaj kepada parti, umno juga memberi kepercayaan kepada tokoh yang pernah kalah beberapa kali dalam pilihan raya sebelum ini.
Di Kelantan antara mereka ialah Mansor Salleh di parlimen Tumpat; Mohamad Fatmi Che Salleh (Kota Baru); Awang Adek Hussin (Bachok) dan Annuar Musa (Ketereh).

Di parlimen Pendang, Barisan Nasional meletakkan naib pengerusi persatuan veteran Umno Othman Abdul.
Manakala di Selangor antara calon kitar semula ialah Rozaidah Talib di Ampang; Yap Pian Hon (Serdang) serta Dr Rahman Ismail yang akan bertanding di Gombak.

Adakah mereka tidak ada calon-calon lain selain tokoh yang sudah beberapa kali kecundang tu?Ke mana anak-anak muda Umno dan BN yang sepatutnya di ketengahkan sebagai calon..

Sangat jelas Umno hanya memilih calon yang sealiran dengan mereka iaitu yang pandai merapu  dan mengampu...!!!

bakal terlingkup.....UMNO di sabotaj lagi...kali ini Fadzil Hanafi bertanding sebagai calon Bebas...!!!

Posted: 20 Apr 2013 04:26 AM PDT

memang haramjadah sabotaj UMNO....kah kah kah

 

laaaaa...rupanya kawan gue yang tikam dari belakang..ku ingat pembangkang...kah kah kah

Bekas Exco kerajaan negeri Fadzil Hanafi, yang hari ini bertanding sebagai calon Bebas bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Alor Mengkudu, dipecat keanggotaan daripada Umno serta-merta berikutan tindakan beliau itu.

Pengerusi Badan Perhubungan Umno Negeri Kedah Datuk Ahmad Bashah Md Hanipah berkata tindakan Fadzil bertanding sebagai calon Bebas merupakan satu tindakan mengkhianati parti.

"Kami berasa kesal apabila dia (Fadzil) telah mengkhianati parti apabila bertanding sebagai calon Bebas. Fadzil meletakkan dirinya lebih utama daripada kepentingan seluruh parti," katanya dalam kenyataan hari ini.

Beliau berkata BN Kedah dan DUN Alor Mengkudu tidak tergugat dengan tindakan berkenaan malah menaruh penuh keyakinan kepada calon BN bagi DUN Alor Mengkudu Sharifah Maznah Syed Kassim Barakbah, akan menerima sokongan oleh pengundi.

Sementara itu, Fadzil, 55, berkata beliau tidak gentar dengan tindakan disiplin yang dikenakan Umno apabila bertanding sebagai calon Bebas kerusi DUN Alor Mengkudu.

"Saya tak risau dengan masalah disiplin yang akan dihadapi kerana saya berjuang untuk memenuhi suara akar umbi," katanya.

Sebelum ini beliau pernah menjadi Adun BN di Alor Mengkudu selama dua penggal selepas menang pilihan raya umum 1999 dan 2004 serta menjadi Exco kerajaan negeri pada 1999 hingga 2004.

 

 

penyapu sial

 

 

baru 2 ekor yang jelas buat sabotaj...ada lagi yang akan buat sabotaj...tunggulah di PRU 13 pada 5 Mei...lagi banyak yang akan sabotaj...itu belum lagi penyokong sendiri yang akan berpaling tadah di kertas undi...he he he...selamat terlingkup.....!!!!

pakatan rakyat jadi pakatan tamak haloba .....????

Posted: 19 Apr 2013 10:54 PM PDT

Pertandingan tiga penjuru di kerusi Parlimen Labuan

 

pakatan banggang  berebut kerusi....mana toleransi anda...musuh anda akan ketawakan...padan muka...!!!!!

Pertandingan merebut kerusi Parlimen Labuan menyaksikan pertembungan tiga penjuru dengan calon Barisan Nasional (BN) dicabar calon PKR dan PAS.

Tiada calon bebas mengemukakan kertas pencalonan walaupun sebelum ini heboh mengenai dua calon bebas akan bertanding.

Calon muka baharu BN, Rosman Isli yang diiringi hampir 1,000 penyokong tiba di pusat penamaan calon di Kolej Matrikulasi Labuan pada 9.09 pagi dan kemudiannya menyerahkan kertas pencalonannya.

Rosman diiringi pemangku ketua Umno Labuan Datuk Yunus Kurus, yang bertindak sebagai pencadang dan naib ketua bahagiannya Datuk Bashir Alias sebagai penyokong.

Calon PKR Tan Sri Ibrahim Menudin tiba pada 9.07 pagi diikuti calon PAS, Hadnan Mohamad pada 9.12 pagi.

Pengumuman tiga penjuru itu diumumkan Pegawai Pengurus Pilihan raya Mistirine Radin.

Bercakap kepada pemberita kemudian, Rosman berkata berdepan kedua-dua calon pakatan pembangkang bukan satu cabaran kepadanya tetapi beliau tidak boleh memandang ringan kedua-dua lawannya.

“Apa yang penting ialah untuk memastikan adanya kesinambungan bagi pembangunan untuk penduduk di sini. Oleh itu, kita mesti memastikan kemenangan dengan mandat yang besar daripada pengundi,” katanya.

Rosman yakin Labuan akan kekal sebagai kubu kuat BN dan menyumbang satu kerusi kepada BN.

Pada pilihan raya umum 2008, calon BN Datuk Yussof Mahal menewaskan calon PAS Matusin Abdul Rahman dan calon bebas Lau Seng Kiat dengan majoriti 8,457 undi. 

 

Bernama

 

 

penyapu sial

 

 

pakatan banggang bila berebut kerusi kerana tamak haloba dan mementingkan diri sendiri...musuh anda yang satu akan ketawakan anda...dan anda pula yang akan di campak ke lubang taik....!!!

niatkan perjuangan anda dengan betul...musuh anda sebenarnya siapa..??
masa masih ada lagi untuk mengubah fikiran...fikir2 kan lah ...jangan fikir diri sendiri aje...pikir2 kan seluruh rakyat yang mengantung harapan terhadap anda...

jangan jadi penghianat kepada harapan rakyat...!!!

satu lawan satu dengan bekas tuan yang di kencingkannya....berahim katak bakal hilang deposit.!!!

Posted: 19 Apr 2013 10:41 PM PDT

Calon PAS Nik Abduh Nik Abdul Aziz akan berhadapan satu lawan satu dengan Datuk Ibrahim Ali yang bertanding sebagai calon bebas di kerusi Parlimen Pasir Mas.

Perkara ini mengejutkan apabila calon Barisan Nasional (BN) Che Johan Che Pa yang hadir di Pusat Penamaan Calon pagi ini tidak menghantar borang pencalonannya.

Che Johan yang merupakan timbalan ketua Umno Bahagian Pasir Mas itu juga dikatakan mempunyai talian persaudaraan dengan Ibrahim.

Calon PAS Nik Abduh juga merupakan anak lelaki kepada menteri besar sementara Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Presiden Pertubuhan Peribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) itu kecewa sebelum ini kerana tidak diberikan alasan mengapa tidak dicalonkan sedangkan Naib Presidennya Datuk Zulkifli Noordin dipilih menjadi calon BN bagi kerusi parlimen Shah Alam.

“Saya tidak disenaraikan maknanya saya tidak diberi peluang, sebab-sebabnya saya tak tahu. Mungkin rupa paras saya tak cantik atau sebagainya,” katanya awal minggu ini.

Baru-baru ini bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mencadangkan BN agar meletakkan Ibrahim sebagai calon dan berjanji untuk berkempen di Pasir Mas sekiranya presiden Perkasa itu terpilih.

Dr Mahathir yang juga merupakan penaung kepada Perkasa juga berkata, orang-orang seperti Ibrahim diperlukan oleh negara.

Ibrahim sebelum ini pernah mengugut mahu membakar bible berbahasa Melayu dan menjadi jaguh mempertahankan hak keistimewaan golongan Bumiputera walaupun ianya telah dijamin oleh Perlembagaan Persekutuan.

Pada pilihan raya umum lalu, Ibrahim bertanding di atas tiket PAS dan menang kerusi Parlimen Pasir Mas selepas mengalahkan calon BN, Ahmad Rosdi Mahamad dengan majoriti 8,991 undi.

Beliau kemudiannya menghianati  PAS dan mengumumkan dirinya sebagai wakil rakyat bebas.

 

 

penyapu sial

 

 

katak penghianat bertemu dengan tuan lama yang di kencingkan..beliau bakal hilang deposit kali ini...siapa lagi yang tergamak dengan ikhlas nak mengerah kudrat untuk membantu memenangkannya...pasti siapa yang melihat sejarah bagaimana katak ini telah mengencingkan PAS yang telah banyak menolong memenangkan di PRU 2008 dahulu...tidak berani mengambil risiko sekali lagi...

kita nak tengok samada orang orang BN akan tolong kempen untuk katak ini atau tidak atau  hanya  beliau dengan si tua kutuk kafir lahanat mahathir yang akan terpekik terlolong berkempen untuk dia....najib sendiri pun takut nak ambil risiko terima katak ini jadi ahli UMNO.....inikalilah kasi buang ini katak ke lubang taik bersama UMNO-BN...!!!!

UMNO-BN bakal terlingkup...najib sayangi lembu...tidak calon naib ketua wanita umno bertanding PRU 13 punca datuk kamilia ibrahim sabotaj UMNO....baru padan muka UMNOPORNO...kah kah kah...!!!!

Posted: 19 Apr 2013 10:17 PM PDT

Naib Ketua Wanita Umno Datuk Kamilia Ibrahim

Naib Ketua Wanita Umno Datuk Kamilia Ibrahim membuat keputusan mengejutkan dengan bertanding sebagai calon Bebas di kerusi Parlimen Kuala Kangsar.

Beliau akan menentang calon partinya dari Barisan Nasional (BN) Datuk Wan Mohammad Khairil Anuar Wan Ahmad dan Khalil Idham Lim (PAS) dalam pertembungan tiga penjuru

Kamilia Ibrahim dua hari lalu berkata, beliau kecewa dengan “penghinaan” yang ditunjukkan BN dengan tidak meletakkan pemimpin tertinggi dari sayap Wanita Umno sebagai calon dalam Pilihan Raya 2013. Semalam Timbalan Pengerusi BN Tan Sri Muhyiddin Yassin mengatakan ahli Umno yang bertanding bebas secara automatik keahlian mereka akan digugurkan atau dipecat.

Menurutnya, beliau tahu ada pemimpin yang kecewa kerana tidak tercalon tetapi dalam masa yang sama ramai juga pemimpin yang dengan rela undur diri untuk memberi laluan kepada muka baharu.

“Untuk mereka yang tidak tercalon, ini bukan penghujung dalam perjuangan mereka sebagai ahli politik.

“Kita ucap terima kasih kepada pengorbanan mereka selama ini dan hargai jasa yang telah mereka sumbangkan kepada rakyat dan harap mereka tidak berhenti memberi sokongan,” katanya dipetik dari agensi berita nasional Bernama.

 

 

penyapu sial

 

 

sayangi selangor bertukar sayangi lembu...kah kah kah...UMNO-BN bakal terlingkup di sabotaj oleh ahlinya sendiri yang tidak puashati tidak di calonkan untuk bertanding di PRU 13...

dah lah beliau tidak memangku jawatan menteri wanita di sebabkan najib altantuya jadi pondan telah membolot jawatan tersebut untuk rosmah punya gang...jadi calon PRU pun masih di ketepikan...inilah akibatnya setia yang melampau terhadap UMNO penghianat yang akhirnya di kencingkan...

tak payah la bertanding sebagai calon bebas...tiada masa depan...masuk pakatan rakyat dan ikhlas berjuang itu sahaja...perjuangan anda di hargai..atau ada hati nak tergolong dalam dalam geng penyamun rakyat...maka teruskan niat anda...!!!

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT