Ahad, 28 April 2013

Komentar Kini

Komentar Kini


Pakatan Rakyat ulangi PRU 2008

Posted: 27 Apr 2013 11:36 PM PDT


Penulis tidak tahu mengapa pakatan rakyat telah membariskan calon macam Osman Jailu punca Perak telah menang dan memerintah jatuh semula apabila tiga ADUNnya lompat dan lati.

Pada PRU 13 ini PAS telah memilih Dato' Fauzi Shaari bertanding Parlimen Lurut, manakala Parti Keadilan rakyat memilih Mej (B) Ir Haji Ahmad Mazlan bin Othman bertanding DUN Lintang,Mej (B) Abdullah Hassan DUN 
pengkalan Hulu, laksmana (B) Imran Abdul Hadi DUN Lumut dan Brigader Jenaral (B) Hadi Abdul Khattab DUN Behrang.

Tajuk tulisan penulis diatas maknanya Pakatan rakyat boleh menang mudah dan memerintah semula pada PRU 13 yang diadakan pada 5 Mei 2013 iaitu pada hari Ahad.

Kedua, tidak mustahil akan ada ADUN yang lompat parti sepertimana yang pernah dilakukan oleh Kapt (B) Osman Jailu punca Kerajaan Perak yang di perintah Pakatan rakyat tumbang.

PRU 13 PAS meletakan Dato' Fauzi parleman Larut yang dikatakan seorang pegawai kanan Polis yang kuat agama, malahan beliau pernah jadi Imam solat jumaat.

Parti Keadilan rakyat meletakan dan memberi kepercayaan dua Meja (B) seorang laksmana dan seorang Brigader Jenaral (B).

Sebelum ini penulis pernah mempertikaikan kemasukan mereka ini dalam PAS dan Parti Keadilan rakyat, tetapi ditentang hebat dan ada yang mengatakan, jangan "buruk sangka" kerana Islam melarang sangkaan.

Sesetengah ada yang memesan agar bersangka baik kepada mereka. Pada penulis baik sangka pada manusia juga dilarang, kerana islam larang dengan sangkaan, kecuali kepada Islam, Allah dan Rasulullah SAW.

Penulis tidak buruk sangka pada mereka ini, tetapi mengingatkan puncuk kepimpinan PAS dan PKR kerana sejarah telah membuktikan dan tidak dapat dinafikan.

Pada hemat penulis ingat mengingat satu sama lain wajar. Lebih lebih lagi zaman jahiliah moden ini terlalu ramai dajal, malahan "hakjuj makjuj" memainkan peranan untuk merosakan penghuni bumi Allah ini jelas terbukti.





Tiada ulasan: