Rabu, 24 April 2013

dollah yankee

dollah yankee


Dah terang..Nak suluh apa buat apa lagi?!

Posted: 24 Apr 2013 07:30 AM PDT


Apa rakyat mahu?! Rakyat mau ubah laa..mau apa lagi, tak kan tak paham-paham lagi kot?! Kalau di Penang ini, anda tak boleh lari, tak boleh elak untuk menghadapi 'mood' pilihanraya-13. Poster, bendera dan arca-arca yang unik ada dimana-mana.

Untuk pertama kalinya dalam sejarah kempen pilihanraya bendera-bendera milik parti-parti dari Pakatan Rakyat iaitu PAS,PKR & DAP ada dimana-mana, pendekata dimana ada bendera BN/umno, disitu ada bendera-bendera PR dan ada juga ditempat-tempat yang bendera, banner PR ini lebih banyak daripada bendera-bendera,banner milik BN. Kalau dulu mana boleh nampak suasana yang macam ni.

Yang paling 'best' ialah seminggu-dua sebelum hari penamaan calon telah jelas menunjukan yang parti mana yang lebih menarik perhatian rakyat dan pengundi-pengundi.

Yang jelas lagi ialah sokongan kepada Anwar Ibrahim,Nik Aziz, Guan Eng, dan yang lain-lain dalam Pakatan Rakyat begitu terserlah dengan kehadiran puluhan ribu orang pada tiap-tiap ceramah mereka. Begitu juga lah dengan sikap kehadiran ribuan orang ini pada ceramah-ceramah PR ini. Kalau 'banner' tulis ceramah bermula jam 9 malam, jam 7.30 sudah ada orang yang datang untuk mengambil tempat. Mereka juga sanggup duduk diatas rumput tanpa sebarang pelapik. Apa juga yang menarik perhatian mereka yang diceramahkan, mereka akan bersorak,bertepuk-tangan dan menjerit-jerit. Mereka juga sanggup mengeluarkan wang dari poket mereka untuk membantu dana pilihanraya PR ketika kotak-kotak derma dihulurkan didepan mereka.

Aksi mereka-mereka yang hadir pada ceramah-ceramah PR ini amat jelas menunjukan kesediaan dan kesanggupan mereka untuk mengundi calon-calon dari Pakatan Rakyat.

dollah yankee -
Yang Arif, saya tidak ada soalan lagi ...

Benar lah, SPR memang MUSIBAT BESAR !!!

Posted: 24 Apr 2013 03:52 AM PDT


Ketua Penerangan PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, soal pertindihan kerusi antara PAS dan PKR telahpun diselesaikan dengan bijaksana oleh kepimpinan, dan sekarang adalah masa untuk bersatu melawan Umno BN.


Itu kata Ketua Penerangan PAS Tuan Ibrahim Tuan Man ... tapi lihat pula kata SPR yang sedang buat gila nak bagi pengundi-pengundi dikawasan yang ada pertindihan kerusi itu sakit otak ...

Party adviser Datuk Seri Anwar Ibrahim said it has also notified the EC to remove the names of the PKR candidates for the seats concerned, as the issue of seat clashes it had with PAS was resolved over the weekend. He said the EC should not have any problem removing the names as it had been given ample time to do so. "The EC had stated that it would not revoke or cancel a candidate's name even after the party had revoked it. I don't understand why (it cannot do this), as we have notified them in advance. There are more than 10 days before polling," he said yesterday. However, Anwar did not disclose Pakatan Rakyat's next course of action but pledged that its election machinery would help the candidates. On Monday, EC deputy chairman DatukWan Ahmad Wan Omar said candidates had the right to pull out, but their names would continue to appear on the ballot papers and the votes they received would still be tallied.

dollah yankee -
Tak habis-habis asyik nak menipu ...

Tiada ulasan: