Sabtu, 20 April 2013

dollah yankee

dollah yankee


Saya tidak ada soalan lagi Yang Arif !

Posted: 20 Apr 2013 09:19 AM PDT

DAP lebih dikenali sebagai parti cina (walaupun ada sedikit cina dan hindu dan dll bangsa). Bila ROS kata lambang roket tak boleh guna ... cina-cina semua mengamuk "Ooo lu orang mau bikin naya sama kita orang punya parti?!". Lalu ...

di-sana ...

di-sini ..

di-sinun ..

akhirnya .. terpaksa hantar surat 'by-hand', tengah-tengah malam pulak tu. Sampai tak ada alasan nak  bagi .. mesin faks rosak! mesin faks rosak? Kah..Kah..Kah..

dollah yankee -
Kalau macam ni punya keadaan, betul lah tu .. PR 145 kerusi

Mampusss..! Kah..Kah..Kah..

Posted: 20 Apr 2013 04:30 AM PDT

Kah..Kah..Kah.. ini lah senario paling lawak dan ini boleh dan akan jadi modal kempen untuk DAP/Pakatan Rakyat

KUALA LUMPUR, 20 APR: Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia (ROS) terpaksa menghantar surat secara serahan tangan kepada DAP jam 9.30 malam semalam untuk menyatakan bahawa ia tidak mempunyai halangan bagi DAP menyertai pilihan raya umum menggunakan lambang roket.
Dua pegawai ROS yang hadir ke Ibu Pejabat DAP semalam memberi alasan bahawa surat yang sepatutnya difaks tidak dapat dihantar lebih awal kerana mesin faks ROS tidak berfungsi.

"Adalah jelas mereka mengeluarkan surat itu setelah berdepan dengan tekanan masyarakat yang amat melemaskan. Apa pun, kami akan tetap dengan rancangan awal," kata Setiausaha Organisasi DAP, Anthony Loke ketika dihubungi media.

dollah yankee -
Dikatakan yang surat itu dibuat selepas pegawai SPR tonton berita jam 8  malam.
Baru depa TAU! baru ada AKAI!

Macam-macam ada...

Posted: 20 Apr 2013 02:25 AM PDT


Khalid Samad tidak mahu sentuh tangan-tangan yang kotor. Dia telah menolak untuk berjabat tangan dengan Zul Nordin bila mangkuk hayun katak ni hulurkan tangan untuk berjabat tangan.

Mukhriz Mahathir datang ke pusat penamaan calon dengan diiringi olih bapak dia .. anak Iskandar Kutty. Mukhriz jua membawa lebih kurang tiga ribu penyokong bersama-samanya. Tapi Mukhriz dan bapaknya hampir 'terkencing' bila melihat lawan nya dari PAS diiringi olih lebih kurang  tujuh ribu penyokong.

Ibrahim Ali bertanding sebagai calon bebas di Pasir Mas menentang anak TG Nik Aziz, Nik Abduh. Manakala calon BN telah menarik diri. Kah..Kah..Kah.. yang ini memang gurkah-gurkah dah agak dahh...

UMNO telah pecat Timbalan Ketua Wanita mereka, Kamilia Ibrahim. DAP pun pecat seorang ahli mereka Janice Lee (Adun Teratai), sebab kedua-dua mereka telah bertanding sebagai calon bebas.

Di Sungai Siput, calon BN/MIC telah guna Samy Vellu sebagai pengiring beliau untuk menentang Dr.Jeyakumar dari PSM ...
A-Yo-Yo Samy... A-Yo-Yo Samy ... long time no see laaa ...

dollah yankee -
Adik ipar Syed Ali (Cheras) Syed Idrus, teringin nak jadi calon tetapi nak guna  bebas di Parlimen Padang Serai. Panggil lah gurkah-gurkah politik disini untuk buat kerja. Bila dengar harga dan belanja yang perlu dikeluarkan, terus diam terduduk! Kah..Kah..Kah.. apa? ingat boleh kerja free ka??!

Tiada ulasan: