Isnin, 22 April 2013

Addin

Addin


Calon Pilihan Najib Kena 'Boo' Di Pasar Seberang Jaya...

Posted: 22 Apr 2013 09:49 AM PDT


Tiga calon telah disahkan bertanding bagi Kerusi DUN Seberang Jaya (N10) pada pilihanraya umum ke 13 ini.

Ketiga-tiga mereka ialah Dr. Afif Bahardin Naib Ketua AMK Pulau Pinang, Datuk Mohammad Nasir Abdullah Timbalan Ketua UMNO Bahagian Permatang Pauh dan juga Calon Bebas Shamsut Tabrej Bin G.M Ismail Maricar seorang Ahli UMNO yang juga merupakan Pesuruhjaya Sumpah di Seberang Jaya. 

Bagaimanapun Shamsut Tabrej hari ini telah dipecat dari UMNO oleh Najib bersama seorang lagi calon Bebas di Permatang Pauh yang bertanding diperingkat Parlimen iaitu Dr. Zawawi.

Mereka adalah dua dari 61orang Pemimpin UMNO yang bertanding sebagai Calon Bebas menentang Barisan Nasional dan Pakatan Rakyat.. senarai nama mereka sila lihat di ( SINI

Ahad lalu, Pasar dan juga Medan Selera Seberang Jaya telah menyaksikan pertembungan antara dua calon yang bertanding bagi Kerusi DUN tersebut, dimana calon dari PKR dan BN telah melakukan kunjungan ke pasar itu.

Calon PKR, Dr. Afif 28 yang merupakan bekas Pegawai Perubatan di Hospital Pulau Pinang, Negeri Pulau Pinang yang kemudiannya bertukar ke Hospital Sungai Buloh sebagai Pegawai Perubatan di Jabatan Otorinolaringologi, Pembedahan Kepala dan Leher, (biodata lengkap sila baca di SINI ) sebelum itu telah mengagihkan Air Mineral percuma di Tempat Jogging Taman Tunku.



Kemudiannya beliau meneruskan gerakkerja kempen dengan melawat ke Pasar Basah Seberang Jaya, seterusnya kempen beliau diteruskan dengan menyerahkan apron kepada peniaga-peniaga di situ



Mungkin kerana sering melibatkan diri dalam banyak program anjuran AMK Permatang Pauh di Seberang Jaya, kehadiran beliau kelihatan disenangi oleh berbagai lapisan masyarakat peniaga disitu..



Kumpulan yang mengiringi Dr. Afif telah bertembung dengan Kumpulan yang mengiringi Calon UMNO Datuk Mohammad Nasir.

Bagaimanapun tiada insiden yang tidak diingini dilaporkan berlaku cuma disini Calon UMNO memperlihatkan sikap sombongnya seperti yang dinyatakan oleh ramai Ahli UMNO sendiri dengan tidak mahu bersalam dengan calon PKR..

Mungkin title 'Datuk' yang dimilikinya menjadikan beliau sombong.. 

Setelah selesai program Dr. Afif di medan Selera tersebut beliau dan kumpulannya meninggalkan Medan Selera tersebut..

Dan Datuk Mohammad Nasir serta kumpulannya meneruskan kempen mereka dari Medan Selera itu menuju ke Pasar Basah pula..

Satu insiden yang memalukan telah menimpa Calon UMNO/BN bagi kerusi DUN Seberang Jaya (N10) di pasar basah Seberang Jaya, pagi itu..

Dimana beliau telah di 'Booo' oleh peniaga-peniaga yang menjalankan perniagaan di Pasar tersebut.. 

Menurut beberapa peniaga.. "Sebelum Nasir ini dilantik menjadi Calon.. jumpa orang pun tak mahu senyum, sekarang dah jadi calon baru terhegeh-hegeh nak senyum.."

"Rumah dia bukan jauhpun dari sini.. pasal apa sebelum ini dia tak boleh nak luangkan masa berjumpa kami?.. dah nak mengundi baru ingat kami.. belahlaaa..."

Malah ada yang mengatakan " Aku penyokong UMNO.. kalau Ariff Shah bertanding aku akan undi UMNO/BN.. kalau Datuk ni.. kirim salam la..."

"Ariff Shah dulu ADUN.. dia tu (Datuk Nasir) baru Timbalan Ketua UMNO Bahagian.. tu pun menyombong nak mampuih.." tambah seorang lagi peniaga.

Insiden yang telah berlaku itu membuktikan calon pilihan Najib untuk DUN tersebut yang sebelum ini disandang oleh UMNO/BN sememangnya tidak disukai oleh kebanyakkan masyarakat di situ dan ianya telah disuarakan oleh peniaga-peniaga di pasar tersebut...

Jadi.. buat semua penduduk Sebarang Jaya.. UNDILAH CALON PKR!!.. Jangan biarkan manusia yang sombong dari UMNO itu menjadi Wakil Rakyat anda... ~anak sungai derhaka




Iklan C (ii)



Rupanya Najib Berbohong Tentang Dato' Kamilia Ibrahim

Posted: 22 Apr 2013 08:32 AM PDT

Bekas naib ketua Wanita Umno Datuk Kamilia Ibrahim menangkis kenyataan pengerusi BN Datuk Seri Najib Razak bahawa beliau telah ditawarkan untuk bertanding di kerusi DUN Bukit Chandan, sebelum bertindak keluar parti dan bertanding sebagai calon Bebas.

Kamilia dalam satu kenyataan di laman Facebook juga berkata beliau menerima keputusan Umno yang menggugurkan beliau daripada parti tersebut kerana bertanding menentang BN.

"Datuk Kamilia Ibrahim tidak ditawarkan mana-mana kerusi untuk bertanding dalam PRU13.

"Beliau menerima keputusan Umno beliau tidak diperlukan. Beliau mengucapkan terima kasih kepada Umno kerana memberi peluang untuk berkhidmat kepada parti selama 30 tahun.

"Beliau membuat keputusan untuk berhenti sebagai ahli Umno dan bertanding sebagai calon bebas untuk terus mempelopori suara wanita dan rakyat Kuala Kangsar," katanya dalam kenyataan itu. ~mkini


Iklan C (ii)



Punca Anwar Ancam Humban Pengurusan Tertinggi TV3 Ke Penjara Tersebar

Posted: 22 Apr 2013 01:59 AM PDT


Harap bertenang kakitangan TV3, bukan anda yang akan didakwa, tetapi pengurusan tertinggi anda yang bersekongkol dengan Umno dan Barisan Nasional (BN).

Ketua Umum KEADILAN, Anwar Ibrahim menjelaskan mengapa tindakannya mahu mengheret pengurusan tertinggi stesen televisyen swasta pertama negara itu ke muka pengadilan dan seterusnya dipenjarakan.

Tegas Anwar dalam ucapannya di hadapan lebih 1,500 orang penduduk dalam satu ceramah di Kampung Batu 9, Changkat Jering, Taiping, Perak petang semalam, fitnah dan tuduhan tidak berasas bukan budaya Pakatan Rakyat dan perkara itu mesti dihentikan.

TV3 merupakan salah satu entiti dalam Kumpulan Media Prima Berhad, yang pemegang saham utamanya merupakan pemimpin Umno atau proksi parti itu dalam kerajaan BN.

Selain stesen televisyen itu, Media Prima turut menguasai dua akhbar utama, New Straits Times dan Berita Harian serta Harian Metro serta beberapa stesen televisyen lain antaranya 8TV dan NTV7.

Tambah Anwar, apabila Pakatan Rakyat berkuasa awal pagi 6 Mei nanti, beliau akan memastikan kesemua pengurusan tertinggi stesen televisyen tersebut bebas dari sebarang pengaruh Umno dan hanya menyiarkan laporan tepat dan benar supaya rakyat boleh menerima maklumat dari kedua-dua belah pihak.

Menurut carian dalam laman web kumpulan itu, antara nama-nama pengurusan kanan yang akan dipenjarakan adalah Pengerusi Media Prima Johan Jaafar, Pengarah Urusan Kumpulan Media, Amrin Awaluddin dan Pengarah Urusan Kumpulan, Rangkaian Media, Media Prima yang juga penasihat media kepada BEKAS perdana menteri, Najib Razak.

Menurut Anwar, jika TV3 dan media kawalan Umno terus menerus memburukkan Pakatan Rakyat, beliau tidak teragak-agak untuk membuat tindakan sedemikian demi menjaga keharmonian dan ketenteraman kaum di negara ini.

Janji Najib untuk menyerahkan kuasa dalam proses peralihan yang selamat dan tiada huru hara masih dipegang Anwar semasa Najib sendiri mengumumkan pembubaran parlimen 3 April lalu.

Anwar percaya TV3 akan terus mengaitkannya dengan pencerobohan di Sabah dalam tempoh berkempen ini bagi memastikan ketakutan diwujudkan di kalangan rakyat seterusnya fitnah paling jahat pernah dilakukan stesen itu selain fitnah liwat pada 1998 dan 2008.

Atas kuasa eksekutif sebagai perdana menteri, Anwar akan mengarahkan harga minyak diturunkan serta-merta sebanyak 40 sen menjadi RM1.50 buat permulaan selain memastikan tiada pemimpin Umno dan BN cuba melarikan diri ke luar negara selepas keputusan rasmi diumumkan Suruhanjaya Pilihanraya (SPR).

Jaminan Anwar bahawa Pakatan Rakyat akan berbuat demikian kepada pengurusan TV3 serta menurunkan harga minyak supaya nasib rakyat terbela mendapat tepukan gemuruh penduduk yang datang dari sekitar Trong, Simpang dan Changkat Jering sendiri.




Iklan C (ii)



Kenyataan Muhyiddin Ini Menghina Calon BN Sendiri?

Posted: 21 Apr 2013 10:11 PM PDT


Tindakan dan kenyataan kebudak-budakan timbalan presiden Umno, Muhyiddin Yassin yang mempersoalkan kemampuan Naib Presiden PAS, Husam Musa bertanding di dua kerusi sebenarnya menghina kem sendiri.
Adakah dia terlupa bahawa pengerusi perhubungan Umno Kelantan, Mustapa Mohamed juga bertanding di dua kerusi, satu di parlimen Jeli dan satu lagi di DUN Air Lanas dalam parlimen sama?

Dengan harapan salah satu kerusi dimenangi, Mustapa dipercayai bernafsu besar untuk menggantikan bekas Menteri Besar, Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat sekiranya berpeluang merampas Kelantan.

Tetapi agensi berita rejim pencacai nombor satu, TV3 sebentar tadi 'mengolah' kenyataan Muhyiddin yang mengutuk Husam bertanding dua kerusi di dua negeri berlainan pula.

Ia seolah-olah mengetahui kenyataan awal Muhyiddin yang mengatakan Husam bertanding di dua kerusi sebenarnya menempelak Mustapa secara tidak sengaja.

Semalam, Muhyiddin yang timbalan perdana menteri menegur tindakan Husam yang tetap mempertahankan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Salor, di Kelantan, tetapi pada masa sama bertanding merebut kerusi parlimen Putrajaya.

Menurutnya Husam sebenarnya disisih oleh kepimpinan PAS Kelantan dan diletakkan bertanding di Putrajaya, kawasan yang satu ketika dulu pernah dibayangkan akan dilelong oleh PAS.

"Kita (BN) nak jadi wakil rakyat di sini, nak kerja ... orang Putrajaya ni mesti tentukan dia kalah teruk, kalau boleh hilang wang pertaruhan," katanya pada ceramah politik di Presint 9 malam tadi.

Pertandingan merebut kerusi Parlimen Putrajaya menyaksikan pertembungan satu lawan satu antara penyandang, Setiausaha Agung Barisan Nasional (BN), Adnan Mansor dan Husam.

Muhyiddin serterusnya mengingatkan penduduk Putrajaya yang rata-rata terdiri daripada penjawat awam, mengenai hasrat Pakatan rakyat sebelum ini untuk mengurangkan jumlah kakitangan awam sekiranya mereka berkuasa.

Tohmahan yang dilempar Muhyiddin itu jelas menggambarkan ketakutannya kepada Husam yang semakin mendapat sokongan penjawat awam hingga terpaksa membantu Adnan berceramah di parlimen itu.

Tindakannya dipercayai akibat mengetahui ceramah Husam bersama Presiden PAS, Tuan Guru Abdul Hadi Awang pada 19 April lalu di parlimen itu mendapat sambutan melebihi jangkaan, malah ramai kakitangan awam sudah tidak mempedulikan amaran yang dikeluarkan Umno dan BN terhadap mereka.

Ini ditambah lagi dengan kehadiran lebih 7,000 penyokong yang mengarak Husam pada hari penamaan calon Sabtu lalu sedangkan penyokong BN yang mengiringi Adnan hanyalah sekitar 500 orang.

Ketakutan dari sambutan inilah punca mengapa Muhyiddin sanggup keluar dari parlimen Pagoh petang semalam membantu Adnan sedangkan dalam kempen pilihanraya umum sebelumnya, kelibat Muhyiddin jauh sekali Najib langsung tidak kelihatan.

Belum prernah seorang BEKAS timbalan perdana menteri terpaksa turun membantu calon BN terutama Adnan di Putrajaya kerana selama ini Muhyiddin menganggap calon Pakatan Rakyat pasti akan kalah dengan majoriti sekitar 3,000 undi.

Tetapi dengan pertambahan mendadak pengundi baru dan berdaftar kali pertama seramai lebih 9,000 orang, peluang Adnan untuk mempertahankan kerusinya makin sukar dan berliku.

Apakah strategi dan kenyataan Adnan kononnya Husam akan hilang wang deposit boleh diterima akal waras dalam suasana kebangkitan rakyat memuncak di seluruh negara?

Muhyiddin pasti ada jawapan kepada persoalan di atas.

 


Iklan C (ii)



Petanda Ghani Othman Bakal Di Talkinkan Di Gelang Patah

Posted: 21 Apr 2013 07:50 PM PDT


Setelah Lim Kit Siang berjaya menawan perasaan Cina Johor malam tadi dalam satu perhimpunan di sini, jelas kelihatan beliau bermaksud untuk membantu menembusi populasi Melayu di negeri kelahiran Umno itu untuk Pakatan Rakyat (PR) dalam Pilihan Raya 2013.

Tidak seperti di negeri disebelah utara, parti pembangkang telah berkali-kali gagal untuk menang besar di negeri paling selatan Malaysia itu.

"Parti Melayu dalam pembangkang terpaksa bekerja keras untuk mendapatkan sokongan daripada komuniti Melayu di Johor, jadi kehadiran Kit Siang di selatan Johor terutamanya, telah mengubah situasi," kata Ibrahim Suffian, pengarah eksekutif Merdeka Center.

Penentangan Johor terhadap PAS dan PKR menurut Ibrahim, berkait dengan sejarah. Negeri yang independen itu sudah biasa menguruskan urusan sendiri lama dahulu dan ia merupakan negeri terakhir dimasukkan dalam pemerintahan penjajah Inggeris.

Ia telah mendirikan tembok agama yang kuat sehingga tidak memberikan ruang kepada rakan parti Islam dalam PR PAS untuk bertumbuh di Johor oleh kerana sekolah agama didanai dan diuruskan oleh kerajaan negeri. Sebagai tambahan menurut Ibrahim, PAS dilihat sebagai pengaruh dari utara.

Tetapi lima tahun selepas Pilihan Raya 2008, perubahan jelas sudah dirasakan di Johor.

Isu dibangkitkan oleh PR sepanjang beberapa tahun lalu sudah boleh diterima oleh golongan muda dengan melihat kepada reaksi ribuan yang berhimpun di tempat letak kereta terbuka Sutera Mall untuk mendengar Kit Siang, pengerusi DAP negeri Dr Boo Chang Hau dan naib presiden PAS yang merupakan calon bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Nusajaya, Salahuddin Ayub untuk bercakap.

Anak kepada penasihat DAP itu dan penyandang Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng diberikan sambutan hangat termasuk dengan letupan mercun sebaik sahaja beliau tiba selepas 11 malam dari Kluang.

Dua ribu kerusi plastik berwarna merah yang disediakan berhampiran dengan pentas terbuka penuh dan ribuan lagi berdiri sepanjang empat jam program tersebut.

Lawan Kit Siang, calon BN Datuk Abdul Ghani Othman memulakan kempennya dengan kecil-kecilan dimana lebih kurang 400 orang dilaporkan hadir di programnya di Kangkar Pulai malam tadi.

Apa yang menarik dalam hadirin Cina yang bersemangat malam tadi adalah sejumlah keluarga hadir dengan tiga generasi.

Ramai memakai topi berbentuk maskot DAP burung kenyalang bernama "Ubah". Semua ini dijual di khemah yang terletak dipinggiran selain t-shirt partisan semua warna dengan pelbagai mesej seperti: Ubah Bersama Kit Siang 2.0 dan Ini Kalilah.

Seorang relawan wanita muda di salah satu meja di bawah khemah putih di sana, Jenni Sin berkata, ramai Cina Johor bekerja di Singapura dan berulang-alik setiap hari di Tambak Johor bukan kerana terpikat kepada republik itu, tetapi kerana boleh mendapat gaji yang lebih baik.

Mereka tidak gembira dengan politik Singapura dan merindui untuk bekerja di Malaysia dan menanggung keluarga, kata wanita berumur 27 tahun itu — mempunyai empat adik beradik, salah seorang yang berulang alik setiap hari ke Kota Singa dan menambah kesemua adik beradiknya enggan menjadi warganegara Singapura.

Cina Johor sedar mengenai kemungkinan perubahan yang mungkin menyebabkan impian mereka untuk masa depan lebih baik tercapai, bukan sahaja buat generasi mereka, tetapi anak-anak mereka, kata peniaga wanita yang bekerja di sini tidak seperti adik beradiknya.

"Bagi Du Du, ibunya akan lawan," kata Sin sambil menunjukkan gambar anaknya memegang kad bertulis dalam bahasa Cina, "Pulanglah untuk mengundi", yang dicetak di T-shirtnya

Ibrahim dari Merdeka Center mengatakan langkah DAP di Johor telah membangkitkan masyarakat Cina.

"Kit Siang bertanding di Gelang Patah dan mengetuai kempen DAP di Johor telah menyeronokkan komuniti Cina dan menunjukkan mereka serius untuk berkembang dan mendekati mereka," kata Ibrahim.

"Kehadiran Kit Siang dalam meningkatkan sokongan Cina untuk Pakatan telah membantu merapatkan jurang untuk parti-parti pembangkang bagi mencapai matlamat mereka," tambah beliau.

Ibrahim menambah Melayu di Johor tiada masalah tinggal bersama masyarakat Cina akan tetapi sentimen perkauman telah dieksploitasi oleh mereka yang berkuasa untuk menimbulkan ketakutan.

Tetapi ia adalah krisis dilihat dicetuskan oleh Pendaftar Pertubuhan yang enggan untuk mengiktiraf pemegang jawatan parti dipilih pada 48 jam sebelum hari penamaan calon semalam, secara tidak sengaja meningkatkan kempen PR di Johor untuk pilihan raya 5 Mei.

Tindakan pemimpin DAP mengumumkan secara terbuka mereka rela bertanding di bawah logo bulan PAS, walaupun terdapat perbezaan ideologi, membantu meyakinkan Melayu Johor bahawa DAP bukan "chauvinis", kata Ibrahim.

Zulkifli Mat Isa, 48 adalah diantara orang Melayu yang dilihat disebalik ribuan masyarakat Cina dalam ceramah malam tadi, membuktikan pemerhatian penganalisis yang berpengkalan di Kuala Lumpur itu.

Lelaki kelahiran Pulau Pinang yang kini merupakan pengundi Pasir Gudang memberitahu The Malaysian Insider, Melayu Johor sekarang sudah berubah pandangan.

"Kerana Lim Kit Siang. Dia bapak ketua menteri Pulau Pinang," kata Zulkifli.

"Dulu, orang ingat DAP cauvinis. Sekarang, dah tau. Kat Pulau Pinang, takde huru-hara pun," katanya mengenai huru-hara yang sering ditakutkan oleh pemimpin BN jika PR menang pilihan raya umum ke 13.

Pereka dalaman itu berkata sokongan Melayu Johor meningkat, walaupun mereka tidak secara terbuka seperti Cina; mereka menutup mulut tetapi membuka mata dan mendengar maklumat yang diperolehi atas talian.

"Sekarang, dah ubah. Kerana orang dah sedar. Anything but Umno," katanya.

Selain Zulkifli yang mengakui sebagai ahli PKR terdapat dua orang kawannya di Sutera Mall, mereka sebahagian daripada Melayu di sini malam tadi, termasuk empat anak muda di bawah bayang-bayang lori berhampiran dengan pentas utama.

Satu atau dua yang masih lagi kelihatan seperti remaja dilihat memakai pakaian DAP.

"Melayu pun sudah tahu. Dulu, orang tak berani pakai ini pun," katanya, tentang topi besbol DAP berwarna merah.







Iklan C (ii)



Awang Adek Dakwa Zionis Salur Dana PRU13 Pada Pakatan Rakyat

Posted: 21 Apr 2013 06:18 PM PDT

BACHOK - Kementerian Kewangan menerima laporan yang boleh dipercayai mengenai terdapat dana asing daripada pelobi Zionis yang cuba mencampuri hal ehwal politik negara ini, yang disalur kepada pihak tertentu untuk membiayai pilihan raya umum ke-13 (PRU13).

Timbalan Menteri Kewangan Datuk Dr Awang Adek Hussin berkata, Bank Negara sedang memantau kegiatan itu dan berharap pihak berkuasa berkaitan turut menyiasat perkara tersebut.
   
"Ini mungkin disebabkan negara ini memberi sokongan kuat terhadap perjuangan rakyat Palestin yang tidak menyenangkan mereka," katanya kepada pemberita selepas menyampaikan elaun sara hidup nelayan secara tunai kepada 566 nelayan di sini, hari ini.

Awang Adek, yang juga Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan, turut berkata pihaknya menerima aduan cubaan menyogok pengundi antara RM200 dan RM300 di Kampung Sungai dalam kawasan Dewan Undangan Negeri (Dun) Perupok di sini, melibatkan beberapa individu.

Calon Barisan Nasional (BN) bagi kerusi Parlimen Bachok itu mendakwa sebelum menyerahkan wang, pengundi yang ditemui dalam lawatan rumah ke rumah itu diminta
 di hadapan surah Yasin supaya mengundi calon tertentu.

Menurut Awang Adek, tindakan serupa dilakukan di Dun Tawang dan tidak menolak kemungkinan ia berlaku di kawasan lain di Kelantan.

Beliau menggesa kegiatan itu dihentikan segera.

Turut hadir calon Dun Jelawat Datuk Dr Ilias Hussin, Dun Perupuk Datuk Zaidi Sidek dan Dun Tawang, Mohd Zain Yassin. ~bernama

Addin:

Awang Adek.. kalau betul sertakanlah bukti jangan main cakap je. Zaman sekarang setiap dakwaan perlu disertakan bukti. Jangan hanya bercakap kononnya dari sumber boleh di percayai.. rakyat bermaklumat akan tolak tanpa bukti kukuh.



Iklan C (ii)



Mike Tyson Kempen Sokong Pakatan Rakyat

Posted: 21 Apr 2013 05:57 PM PDT


Inilah namanya seorang pemimpin sejati walaupun pernah dikutuk kerana melakukan kesalahan ketika bersama Umno. Tetapi alhamdulillah, dengan nyawa masih bersisa di jasad, Allah SWT masih lagi memberi ruang kepada hamba-Nya untuk bertaubat dan membetulkan kesilapan lalu.

Senario ini berlaku kepada seorang bekas pemimpin besar Umno yang sudah pun mengisytiharkan sokongan kepada PAS.

Dan buktinya, kehadiran bekas Menteri Besar Selangor, Muhammad Muhd Taib atau lebih di kenali gelaran 'Mike Tyson' pada majlis Jamuan Rakyat di Sungai Choh dekat sini, yang diadakan ketika kempen Pilihan Raya Umum ke-13 berlangsung, mengejutkan banyak pihak.

Kemunculan beliau sekali gus mengesahkan laporan sebelum ini bahawa seorang bekas menteri besar akan menyertai komponen Pakatan Rakyat.

Menurut calon kerusi Parlimen Hulu Selangor, Khalid Jaafar, Muhammad dijangka mengumumkan secara rasmi penyertaan beliau sebagai ahli PAS di ibu pejabat parti itu hari ini.

"Saya melihat pengunjung hampir 2,000 orang yang hadir di majlis Jamuan Rakyat ini terkejut melihat kehadiran bekas Menteri Besar Selangor ini.

"Sambutan diterima cukup hangat daripada penduduk sekitar," katanya semalam. 


Majlis tersebut dianjurkan oleh Persatuan Bengkulu Malaysia yang turut dihadiri Presidennya, Brigadier Jeneral Abdul Hadi Abdul Khatab dan turut hadir ahli Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) Sungai Choh. 

Turut hadir, calon kerusi DUN Batang Kali, Dr K Ramachandran. Muhammad atau lebih dikenali sebagai Mat Taib yang merupakan bekas ADUN Batang Kali dan pernah menang tanpa bertanding sebanyak dua kali di kawasan itu.

"Beliau turut menjulang tangan saya bersama Ramachandran sebagai sokongan terhadap pencalonan kami di kawasan ini.

"Mat Taib turut dijangka menghadiri program bersama Ketua Umum KEADILAN, Anwar Ibrahim pada 2 Mei ini, insya-ALLAH," katanya.

Dalam laman sosial Facebooknya enam jam lalu, Khalid mengatakan:
Jeng jeng jeng. Tan Sri Muhammad Taib tamu mengejut di jamuan rakyat Persatuan Bengkulu di Sungai Choh tengahari tadi lantas memberikan sokongan pada saya..


Muhammad merupakan bekas menteri Kabinet dan Naib Presiden Umno.

Menurut Khalid dalam laman sosial itu juga, Muhammad sangat terharu dapat berjumpa semula dengan bekas pengundinya yang sudah mengundi selama empat penggal hingga dilantik menjadi menteri besar pada 1986.

Apa yang menarik perhatian, penyokong Umno yang mengetahui majlis tersebut enggan bertemu dengan Muhammad malah mencemuhnya dengan kata-kata kesat hingga dilabelkan sebagai 'pengkhianat bangsa dan agama'.

Bagaimanapun, Muhammad hanya tersenyum melihatkan gelagat pemuda Umno yang seakan marah dengan keputusannya menyertai dan menyokong calon Pakatan Rakyat di bekas kerusi DUN yang dipegangnya selama empat penggal berturut-turut.




Iklan C (ii)





Tiada ulasan: