Isnin, 11 Mac 2013

SOKONG PAKATAN RAKYAT

SOKONG PAKATAN RAKYAT


DEDALU DALAM KERAJAAN PR

Posted: 11 Mar 2013 06:01 PM PDT

Pimpinan parti sewajarnya secara jujur menganalisa prestasi kerajaan negeri di bawah kuasanya. Prestasi MB dan exco memberi implikasi kepada rakyat. Rakyat adalah pelanggan kepada sebuah pentadbiran kerajaan negeri. Merekalah yang paling layak  menilai keupayaan pentadbiran sebuah kerajaan negeri. Jika mereka puas hati, besarlah harapan kerajaan itu dikekalkan. Jika mereka kecewa dan tidak ada tanda-tanda perubahan dilakukan, maka tunggulah masa,  rakyat akan menolaknya

Memang sukar bagi pimpinan parti menukar nakhoda kerajaan negeri kerana sang nakhoda adalah kawan rapat pimpinan atasan. Jika pimpinan atasan masih menyimpan pimpinan negeri  yang tidak popular di kalangan  rakyat, maka rakyat akan menghukum dan menolak parti anda. Rakyat tidak akan rugi menolak parti yang tak relevan.  Rakyat tak makan gaji dengan parti anda. 

Kerajaan Kedah, adalah satu-satunya negeri yang tak popular di kalangan anggota parti itu sendiri.  Tak taulah samada kerana MBnya atau kerana kegagalan team exconya. Jika cakap satu dua orang, kita boleh bersabar Tetapi jika sudah ramai yang bercakap, sudah kira berat. Jika parti ini tidak disukai, bukan nama   Pas sahaja yang tercemar, tetapi  sekaligus nama Islam yang tercemar.  Untuk membaiki keadaan, pimpinan atasan hendaklah sanggup membuat perubahan. Jika tidak, yang bersalah ialah pimpinan atasanlah, kerana menyimpan kain buruk di halaman rumah.

Kegagalan Umno adalah kerana tidak sanggup membuang dedalu dalam parti....




PR PUN TAK HENDAK BUBAR JUGA

Posted: 10 Mar 2013 09:26 PM PDT

Penyokong Pakatan Rakyat begitu kuat sekali menghentam Najib kerana tidak membubarkan parlimen lagi. 

Tetapi dalam masa yang sama kerajaan negeri yang dikuasai oleh PR pun belum dibubarkan juga.

Jika nak adil, wajar sekali penyokong PR mendesak Azizan , Lum Guan Eng, Nik Aziz dan Khalid Ibrahim membubarkan DUN negeri masing-masing. Takkan nak ikut bontot Najib!!!

Jika DUN negeri PR telah dibubar, barulah syok  kita menghentam Najib.

Mudahnya, bab kuasa - kurang lebih sama sahaja perangainya.

Wooooo

Tiada ulasan: