Rabu, 27 Mac 2013

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


keturunan jurassic....orang lain tolong bayarkan untuk keluarga mamak celup nie....!!!!

Posted: 27 Mar 2013 10:45 AM PDT

najib kote tak ada ....cuma tunggu seru dari celah tetek rosmah untuk bubar parlimen....kah kah kah

Posted: 27 Mar 2013 10:26 AM PDT

selepas sandiwara lahad datu....kini najib main sandiwara dengan kaki kencing rakyat sarawak.... Najib serah kepada SPRM untuk siasat video pendedahan Taib...kalau tua kutuk tu mati jatuh dari banggunan SPRM macam teoh beng hock...confirm bukan sandiwara....kah kah kah....!!!!

Posted: 27 Mar 2013 09:06 AM PDT

kaki kencing ...yang masih enggan melepaskan jawatan KM selepas menyandangnya sekian lama...dia pikir jawatan tu waris turun temurun kepala bapak dia...!!!

Barisan Nasional (BN) nampaknya bermain sandiwara kunun dilihat "cuba menampilkan imej mengambil berat terhadap gejala rasuah" walaupun masalah itu tidak boleh selesai dalam sekelip mata,kerana BN sendiri adalah kepala perasuah, Ini berikutan pendedahan video mengejutkan mengenai skandal pembalakan Sarawak.

Walaubagaimana pun perdana menteri enggan mengulas pendedahan oleh Global Witness dan menjelaskan pihak berkuasa anti rasuah Malaysia telah menyiasat dakwaan tersebut terhadap Ketua Menteri Sarawak Tan Sri Abdul Taib Mahmud.

"Pelacuran dan rasuah adalah dua perkara yang membelenggu manusia sejak sekian lama. Tapi kami sedang menguruskannya. Namun ianya bukanlah sesuatu yang akan selesai sekelip mata," katanya( Najib ).

Situasi sengit yang Najib akan hadapi dalam Pilihan Raya 2013, FT menjelaskan kunun kununnya Umno sangat prihatin dalam topik rasuah, yang digunakan pembangkang sebagai senjata untuk kempen.

Pelbagai dakwaan rasuah melibatkan kontrak kerajaan, dan Malaysia berkendudukan ke-54 daripada 176 negara berdasarkan kaji selidik indeks persepsi rasuah Transparency International Malaysia's (TI-M) 2012

Najib dilihat mencuba sedaya upaya menipu rakyat negara ini dan antarabangsa kununnya bagi merubah negara termasuk membasmi rasuah, namun beberapa siri pendedahan rasuah melibatkan pentadbiran dan pemimpinnya berterusan berlaku.

Dalam pendedahan terbaru kumpulan hak asasi manusia berpangkalan di London, Global Witness, menjadikan Taib (gambar) perhatian dalam video melibatkan penyiasatan terhadap skandal balak rasuah.
Video bertajuk "Inside Malaysia's Shadow State", menunjukkan rundingan oleh penyiasat GW dengan sepupu Taib dan beberapa orang tengah untuk membeli beberapa ribu hektar tanah hutan, yang mana kumpulan itu mendakwa menjadi kawasan petempatan ribuan masyarakay pribumi.

Taib bagaimanapun menafikan penglibatannya dan kerajaan yang dipimpinnya, malah kerajaannya juga telah memulakan inisiatif sendiri bagi menyiasat sama ada video itu adalah cubaan pembangkang untuk menjatuhkan kredibilitinya dalam PRU13.
Nampaknya pasukan Najib berkemungkinan tewas oleh Pakatan Rakyat (PR), perikatan antara pembangkang, PKR, DAP dan PAS yang semakin kukuh sejak lima tahun lalu.

PR telah menerima kemenangan pada Pilihan Raya pada Mac 2008 apabila merampas majoriti dua pertiga Parlimen dan lima negeri.
Sekiranya Najib hanya beroleh kemenangan tipis dalam pilihan raya akan datang, perdana menteri keenam itu juga akan menerima cabaran daripada kalangan pemimpin Umno sendiri.

Namun Najin dilihat mengetahui perkara itu dan menjelaskan beliau turut terlibat dalam risiko berkenaan apabila mengubah perlembagaan Umno bagi memudahkan kepimpinan dicabar.

"Saya menjadikan Umno lebih demokratik, lebih inklusif. Sudah tentu saya meletakkan diri saya dalam risiko. Namun saya percaya apa yang kami lakukan baik untuk negara dan parti, katanya.

 

 

penyapu sial

 

 

penyamun dan penipu rakyat....pastinya main sandiwara untuk cover kroninya...macam jugak masa pilihanraya negeri sarawak tempoh hari...katanya nak berundur lepas menang pilihanraya..nampaknya jelas lah kaki kencing ini cuba kencing sekali lagi kepada rakyat sarawak dengan bantuan PM kepala penyamun anak beranak

nama pun bekas...niat tak ikhlas maka tak dapat tarbiyah...akhirnya jilat najis syaitan yang di kenali....kalau nak temberang berpada pada lah bro....!!!!

Posted: 27 Mar 2013 07:09 AM PDT

Dua bekas ahli PAS mendedahkan komplot untuk menculik, mencederakan dan membunuh bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad kerana ketaksuban mereka terhadap Amanat Haji Hadi yang menghalalkan pemimpin UMNO dibunuh.

Kumpulan pertama merancang perkara itu pada 1988 untuk menculik dan membunuh Dr Mahathir manakala kumpulan kedua pula pada 1994, yang mahu melempar bom petrol ketika beliau melakukan lawatan di Semarak.

Perkara itu didedahkan bekas EXCO Pemuda PAS Kedah, Zainon Ismail atau lebih dikenali dengan nama pena CN Afghani, 57, dan bekas Timbalan Ketua Keselamatan PAS Kelantan, Shaidi Hussin, 45, kepada pemberita selepas menghadiri majlis Himpunan Selamat Tinggal PAS di Gaal, di sini, malam kelmarin

 

1) Di mana dalam amanat ini Mahathir boleh di bunuh?
2) Di mana dalam amanat ini mengatakan orang UMNO kafir
3) UMNO hanya untuk orang BODOH - Amanat Mahathir.

taktik busuk UMNO....10 kawasan keselamatan khas di Timur Sabah menjadi kawasan Selamat UMNO-BN ...????

Posted: 26 Mar 2013 06:18 PM PDT

Kelmarin Najib Razak mengistyharkan 10 daerah di Timur Sabah menjadi kawasan Selamat di Sabah. Sepuluh daerah itu ialah Kudat, Kota Marudu, Pitas, Baluran, Sandakan, Kinabatangan, Lahad Datu, Kunak, Semporna dan Tawau.

Pemilihan kawasan itu sebagai kawasan keselamatan khas yang membawa kepada penubuhan satu jawatankuasa menurut Peraturan-Peraturan Pemeliharaan Keselamatan Awam 2013 yang digubal oleh Menteri Dalam Negeri.

Jawatankuasa berkenaan akan dipengerusikan oleh Ketua Menteri manakala Najib selaku perdana menteri akan menjadi pemantau. Jawatankuasa lain akan diumum perlatikannya nanti.

Menurut Najib beliau sendiri telah memohon perkenan Yang di-Pertuan Agong supaya Ordinan Pemeliharaan Keselamatan Awam 1962 dikuatkuasakan bagi memastikan keselamatan rakyat di Sabah terus terjamin.

Sememang tidak siapa dapat menyangkal hasrat kerajaan untuk mewujudkan keadaan selamat dan damai di Timur Sabah itu waktu ini. Sewajarnya kalau kerajaan mengambil langkah-langkah perlu seperti mengistyharkan atau meletakkan 10 kawasan itu dalam zon yang diberi kawalan keselamatan khas.

Tindakan itu diambil semuanya gara-gara meletusnya tragedi pencerobohan yang menelan lebih 50 korban termasuk sembilan orang anggota keselamatan kita manakala ratusan yang ditangkap. Namun betapa suci usaha kerajaann itu ia tetap akan disuluh dengan berbagai maksud kerana ianya dibuat dalam edah pilihan raya umum akan menjelang tiba bila-bila masa saja.

Mungkin ramai yang tidak sedar didalam 10 daerah itu ia merangkumi tujuh kerusi Parlimen dan 15 kerusi DUN Sabah. Kerusi-kerusi Parlimen yang termasuk dalam zon keselamatan khas ini ialah, P167 Kudat, P168 Kota Merudu, P183 Baluran, P187 Kinabatangan, P 189 Semporna dan P190 Tawau.

Manakala di dalam kawasan Parlimen itu pula merangkumi sebanyak 15 kerusi state iaitu, N1 Baggi, N3 Pitas, N4, Manttagong, N5 Tandek, N39 Sugut, N40 Labuk, N42 Sungai Sebuga, N45 Elopora, N46 Tanjung Rapat, N47 Kuamut, N52 Sulabayan, N54 Bogaya, N53 Senaling, N55 Balung, N 56 Apas.

Jumlah kerusi Parlimen yang terlibat itu kira-kira 40 peratus daripada 25 kerusi Parlimen di Sabah dan kira-kira 25 peratus daripada kerusi negeri yang berjumlah 60 kerusi. Kalau diandaikan kesemua kerusi Parlimen yang berada didalam kawasan keselamatan khas itu akan ditawan semula oleh UBN ini bermakna UBN memerlukan kira-kira lima kerusi saja lagi untuk mendapat lebih separuh daripada 25 kerusi Parlimen.

Manakala kerusi Dewan Undangan Negeri pula, kalau kesemua 15 kerusi di dalam tujuh kawasan Parlimen itu dimenangi UBN ini bererti UBN memerlukan 15 atau 20 kerusi sahaja lagi untuk menguasai semula kerajaan Sabah.

Dengan kedudukan dan perangkaan itu menyebabkan ada tanggapan mengatakan pengistyharan 10 kawasan keselamatan khas itu dibuat bermotifkan politik untuk menjamin kekuasaan UBN di Sabah. Hari ini UBN terdesak dan menggeletar apabila pihak Pakatan Rakyat dengan kerjasama APS mendakwa mereka bakal menguasai 10 hingga 12 kerusi Parlimen.

Sekiranya Pakatan Rakyat berjaya menguasai 10 hingga 12 kerusi Parlimen Sabah seperti diuar-uarkan besar kemungkinan kerajaan Sabah pimpinan UBN juga akan tumbang.

Persoalnya kini apakah motif disebalik pengistyharkan 10 kawasan yang diletakan dalam kawasan keselamatan khas itu bermotif politik atau sebaliknya? Sukar untuk kita menjawab di sini kerana tragedi yang berlaku di Lahad Datu itu telah memakan banyak korban yang menyebabkan tidak tergamak untuk dikatakan ianya sebagai sandiwara.

Asasnya kejadian itu benar, mati itu benar, bom itu benar walaupun tak mengena sasaran, bagai mana pun mana rententan perkembangan-perkembangan seterusnya dan dapatan dari lapangan boleh dipertikaikan dan inilah menyebabkan ada mengatakan apa yang berlaku di Sabah itu tidak begitu tulen atau pun lebih tepat tragedi yang tidak tersangka itu telah digunapakai untuk kepentingan politik.

UBN terutamanya Najib bernasib baik dengan kejadian itu kerana ia membantu baginya menyelamatkan Sabah.

Apapun sama ada pengistyharan 10 zon keselamatan khas itu memberi laba politik besar atau tidak ianya akan terjawab selepas pilihan raya kelak. Ukuran mudah yang boleh dibuat kalau kedudukan UBN di Sabah tidak berubah, maka jelas ianya adalah plan politik yang sungguh drmatik dan penuh tektikal tetapi kalau Pakatan Rakyat menang pula menunjukkan kehendak rakyat Sabah mengatasi plan politik Umno? — mso

menteri sotong sepupu PM jantan takut bini menyokong politik ganas

Posted: 26 Mar 2013 05:38 PM PDT

 

menteri sotong yang tak bertanggungjawab...kaki spin untuk  ampu sepupunya  rupanya  penyokong parti pengganas  1 malaysia

Kata-kata menteri sotong  Hishamuddin Hussein menjangkakan terdapat lebih banyak gangguan dalam ceramah pembangkang menunjukkan beliau menyokong politik ganas

Menteri   sotong dalam negeri tersebut telah gagal memberi jaminan untuk melindungi mereka, dan menjangka akan berlaku lebih banyak keganasan politik sebelum dan semasa Pilihan Raya 2013.

Politik fitnah dan keganasan kini semakin meningkat dan pimpinan PR menyedari ini..Anwar, pemimpin de facto PKR berkata, partinya kini bersiap sedia melancarkan kempen pilihan raya ke seluruh negara.

Nampaknya  naib presiden Umno itu tidak layak menjadi menteri yang menjaga keselamatan dalam negeri.Ini bakal menjadi pilihan raya paling kotor. Perkara ini mesti dihentikan, atau kita akan jadi bahan ketawa di seluruh dunia dan ini kerana  Hishamuddin juga secara tidak langsung menyokong keganasan ke atas pembangkang dengan membiarkan kebencian penyokongnya..

Ini berikutan pekerja parti  UMNO  haram  menjerit "Bunuh Tian Chua" apabila naib presiden Umno itu menyeru untuk menyokong Barisan Nasional dan "hapuskan pengkhianat" seperti naib presiden PKR Chua Tian Chang, dikenali sebagai Tian Chua, yang dikaitkan kenyataannya mengenai pencerobohan puak bersenjata Sulu di Sabah.

Hishamuddin mengakui semalam keganasan politik semakin teruk, tetapi menuduh PR dengan mencetuskan kebencian ke atas kerajaan dan polis.

Beliau juga berkata lebih banyak insiden bakal berlaku semasa tempoh berkempen dalam Pilihan Raya 2013, yang dijangka berlangsung dalam beberapa minggu lagi, berikutan kekurangan anggota polis.

Kenyataannya mencetus kritikan dari kumpulan menuntut reformasi pilihan raya, Bersih 2.0 yang menyeru menteri itu mengawal penyokong Umno dari mengugut atau akan disenaraihitamkan sebagai menyokong politik ganas.

Timbalan presiden PAS Mohamad Sabu turut menyokong pandangan Lim bahawa Hishamuddin sebagai menteri harus tidak berat sebelah dalam menentang keganasan politik.

Perdana menteri  Najib Razak, bersama pemimpin BN menandatangani Akujanji Integriti Pilihan Raya Transparency International-Malaysia bulan lalu dalam usaha yang menurut mereka sebagai serius dalam berlaku adil dalam pilihan raya akan datang.

walau bagaimana pun Najib dan rakannya dikritik kerana berdiam diri dalam siri serangan ke atas pembangkang, yang didakwa dicetuskan penyokong BN atau penyokong kumpulan sayap kanan yang dikaitkan dengan Umno.

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim diserang dengan batu dan paku di Johor September lalu.

Satu lagi insiden di Pahang bulan lalu, anak perempuan Anwar, Nurul Izzah hampir diserang secara fizikal oleh penyokong Umno, walaupun penyokongnya berjaya menghalangnya, naib presiden PKR itu berterusan diserang dengan kata-kata berbaur kebencian.

Pada 12 Mac, beberapa yang disyaki penyokong Umno menyerang ganas ke atas pembangkang, termasuk mengugut untuk membakar ibu pejabat PKR di Petaling Jaya selepas pimpinan parti menuduh diserang oleh penyokong BN di Melaka.

Mereka membaling batu, kayu dan kon trafik ke bangunan PKR, dan membakar bendera parti tersebut, dimana insiden tersebut di jaga oleh polis. Bagaimanapun, tiada tindakan diambil.

Tiada ulasan: