Sabtu, 23 Mac 2013

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


papagomol blogger tahi rupanya pelir tak ada ...takut kena saman...tak mengaku jadi pengundi hantu dan penyebar fitnah....!!!!

Posted: 23 Mar 2013 02:24 AM PDT

Wan Muhammad Azri Wan Deris, lelaki yang dikenalpasti  sebagai penulis blog  tahi  pro Umno Papa Gomo, telah tampil ke hadapan untuk menafikan pertuduhan, mendakwa dirinya sebagai seorang eksekutif di media.

Beliau menegaskan dirinya bukan penulis blog kontroversi disaman oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana memuatnaik gambar yang dikatakan video seks palsu.

“Saya nak maklum bahawa nama saya adalah Wan Muhammad Azri Wan Deris, kad pengenalan 8301210350** dan merupakan Ketua Eksekutif KL POS Media & Production Sdn Bhd.

“Saya tegaskan di sini bahawa saya bukan blogger Papa Gomo seperti didakwa pembangkang,” katanya 

Wan Muhammad Azri juga menafikan dakwaan bahawa dirinya adalah “pengundi hantu” menegaskan beliau tidak pernah mengundi sebelum ini.

“Macam mana (boleh jadi) pengundi hantu sedangkan saya belum pernah mengundi lagi. PRU12 (Pilihan Raya Umum ke-12) saya belum ada kesedaran untuk mengundi.

“Sekarang, saya daftar mengundi di Parlimen Wangsa Maju dan tidak pernah mendaftar untuk mengundi di mana-mana tempat selain Wangsa Maju,” beliau dipetik berkata.

Papa Gomo yang disaman semalam kerana memfitnah Anwar pernah disabitkan dengan kesalahan rasuah pada masa lalu dan juga pengundi hantu yang berdaftar di dua kawasan parlimen iaitu di Ampang dan Wangsa Maju.

Siasatan menunjukkan individu bernama Wan Muhammad Azri Wan Deris ini adalah bekas polis trafik yang berpangkat koperal yang telah dijatuhkan hukuman penjara kerana bersalah memeras ugut seorang yang disyaki penagih dadah untuk mendapat suapan rasuah  mengikut  laporan dari Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menggunakan namanya dalam anggota polis dan kad pengenalan polisnya dari balai polis trafik Ampang .

Penulis tahi  itu  juga di dapati  mendaftar sebagai pengundi di dua kawasan ― Ampang dan Wangsa Maju.Dokumen mahkamah dan alamat surat-menyurat rasmi menunjukkan Papa Gomo mempunyai dua alamat rumah, di Ampang dan di kawasan kediamannya di Wangsa Maju.

Orang ramai  di kawasan  berkenaan  berkata blogger tersebut pernah bekerja sebagai anggota polis.Peguam Ketua Pembangkang Datu Seri Anwar Ibrahim sebelum ini telah memfailkan saman fitnah ke atas Papa Gomo, di mana ketua pembangkang itu menyaman beliau RM100 juta dalam bentuk ganti rugi dan injuksi bagi menghalang blogger ini dari terus menyiarkan tuduhan fitnah dalam blognya.

Dalam mahkamah kelmarin, plaintif merujuk kepada tiga terbitan blog — dengan yang pertama pada hari Sabtu lalu, oleh Papa Gomo yang mengandungi fitnah dan gambar lelaki bogel.

Sabtu lalu, Anwar menafikan beliau terlibat dalam gambar tersebut dan mendakwa ia adalah “gimik politik jijik Umno”.

Sementara  peguam N. Surendran pada Selasa lalu mendakwa Papa Gomo mempunyai “hubungan rapat” dengan Umno, dan mengatakan gambar tersebut adalah palsu dan digunakan oleh musuh Anwar untuk mencalarkan imej ketua pembangkang itu menjelang Pilihan Raya 2013.

najis dan taik wajar di cuci...malah monyet pencium bau busuknya wajar juga di lupuskan...!!!!

Posted: 23 Mar 2013 02:04 AM PDT

 

Najis Tong Nazak sedang berhadapan dengan satu lagi tekanan, iaitu berhubung dengan isu rasuah dan penyalah gunaan kuasa oleh Taik Mahmud, Ketua Penyamun Rakyat Sarawak. Pembenterasan rasuah merupakan salah satu dari NKRA yang di laung-laungkan oleh pentadbiran Najis sejak beliau mengambil alih jawatan dari Abdullah Ahmad Badawi. Video Global Witness yang tersebar luas tidak boleh menyorokkan apa yang sedang berlaku dalam pentadbiran Taik Mahmud, dan itu pun persepsi lama rakyat terhadap Ketua Menteri aka Penyamun tertua dan terlama sekali mentadbir sesebuah kerajaan negeri itu.

Rakyat sedang menunggui tarikh pilihanraya untuk membuat penentuan dan isu ini sudah tentu menjadi isu yang boleh mempengaruhi sikap pengundi dalam pilihanraya yang akan datang tidak lama lagi ini. Sejak akhir-akhir ini BN sedang menghadapi terlalu banyak isu yang bakal membawa malapetaka kepada kerajaan yang diterajui BN ini.

Dalam pilihanraya negeri tahun lepas Najib telah berjanji akan menyediakan pelan persaraan Taib Mahmud tetapi sekarang janji-janji beliau itu tetap tinggal janji dan Taib masih melakukan apa yang sangat di benci dan di isukan oleh rakyat sekian lama.

Apa yang berlaku yang terlihat di dalam video Global Witness itu adalah satu perkara yang tidak mengejutkan sesiapa. Video itu hanyalah menambah keyakinan dan bukti yang tuduhan rakyat terhadap BN sebagai parti yang terlalu sarat dengan rasuah dan salah guna kuasa itu seratus peratus benar.

Di mana-mana Ketua Kerajaan demokrasi di seluruh dunia mengambil etika dan nilai demokrasi itu sebagai elemen terbesar dalam sesuatu pentadbiran kerajaan. Jika tahap demokrasi sebuah negara itu tinggi pemimpin seperti Taik ini sewajarnya berhenti secara sukarela dan jika tidak berhenti, maka kuasa yang lebih besar wajar memaksa Taik untuk berundur sehingga penyiasatan ke atas beliau selesai.

Taik sudah tidak wajar lagi untuk menjadi Ketua Menteri lebih lama dan beliau sepatutnya mempunyai maruah dan berhenti sahaja dari jawatan beliau selaku Ketua Menteri Sarawak. Jika Najis tidak mampu untuk meminta Taikberhenti dan bersara, maka Najis pula lah yang terpaksa membuktikan kesungguhan beliau dalam isu memerangi rasuah ini..

Jika Taik masih berada di tampuk kuasa dan tidak mahu berundur maka Najib terpaksa mengambil “accountability” dan beliau sendiri wajar meletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri. Ini bukannya isu kecil dan Najib perlu menentukan tindakan terhadap Taik dilaksanakan. Isu Taik ini sudah terlalu banyak dan tidak boleh di bendung lagi. Kerajaan negara ini tidak boleh di tadbir seperti mentadbir persatuan sepak takraw Pekan, Pahang.

Negara ini negara berdaulat dan pencerobohan terhadap khazanah negara dan rakyat itu adalah satu pembelotan dan pengkhianatan terhadap negara dan kita boleh takrifkan sebagai memerangi Yang di-Pertuan Agong. Ia lebih bahaya dari pengganas yang telah memasuki persempadanan kita di Lahat Datu dan Semporna lima minggu yang lepas. Pencerobohan pengganas asing boleh di selesaikan dengan tindakan peperangan dengan pasukan keselamatan kita, tetapi dalam isu rasuah ia memerlukan “political will” yang sungguh-sungguh untuk menyelesaikannya.

Seperti yang sudah lama di rasai umum, keadaan dan perlakuan seperti Taik ini sudah menjadi budaya pemerintah bukan sahaja di Sarawak tetapi juga di negeri-negeri lain dalam Persekutuan ini. Rasuah dan penyalahgunaan kuasa sudah di “institutionalised” kan dan membudayakan rasuah ini sudah tidak menjadi kesalahan lagi.

Inilah saat bagi kita melihat setakat mana kemampuan Najis sebagai pemimpin yang memegang amanah rakyat. Najis mempunyai satu piihan sahaja, iaitu untuk melakukan sesuatu bagi Taik meletakkan jawatan dalam kadar yang serta merta. Seandainya Najis tidak berani melakukannya maka Najis pula lah yang terpaksa meletakkan jawatan serta merta. Najis mesti menerima ‘accountability’ kepimpinan sebuah negara demokrasi ini.

Taik  wajar menyelesaikan isu moral beliau yang sangat besar ini serta merta. Rakyat sudah tidak tertahan lagi melihat pimpinan BN terlibat dalam isu rasuah yang tidak kunjung padam ini.

Tetapi pandangan dan persepsi rakyat terhadap kekurang-mampuan Najis menyelesaikan isu ini mungkin banyak kebenarannya. Isu Najis seperti pimpinan Sarawak itu juga banyak yang sedang dipersoalkan oleh rakyat. Bagaimana Najis hendak memberitahu Taib untuk berhenti kerana isu rasuah sedangkan Najis sendiri sedang berperang menghadapi isu yang sama terhadap beliau.

Najis juga di kaitkan dengan pembelian Scorpene yang sangat besar isunya. Najis sendiri mempunyai rangkaian masalah sendiri. Takut-takut jika Najis menasihati Taik supaya berhenti, Taik akan memberikan “middle finger” beliau terhadap Najis. Bukan mudah untuk meminta Najis menasihati Taik untuk berhenti. Hanya rakyat sahaja yang mampu untuk memberhentikan semua pimpinan BN yang sama seperti Taik dan Najis itu.

Jika Najis mengundurkan diri siapa yang agak “viable” untuk menggantikan beliau kerana jika di ikutkan cara pengambil-alihan jawatan Perdana Menteri yang bersara ia selalunya di ambil alih oleh Timbalannya, yang sekarang iaitu Monyetdin Yassin. Jika Muhyidin di kehendaki mengambil alih kepimpinan Najis, Monyetdin akan melompat kegirangan kerana boleh menjadi Perdana Menteri.

  

Monyetdin adalah pemimpin yang datang dari acuan yang sama, maka beliau tidak akan ada perbezaan dan kelainan dengan Najis dan masalah yang sama akan berlarutan. Stigma buruk terhadap semua kepimpinan Umno dan BN itu adalah menyeluruh dan hanya segelintiran pemimpin sahaja yang terlepas dari dihinggapi oleh stigma yang sama itu.

Tiada siapa dalam kabinet Persekutuan sekarang yang tidak sama dengan Najis dan Monyetdin itu lebih-lebih lagi dengan Taik Mahmud. BN dan rasuah “berpisah tiada”, saling menyandar di antara satu dengan lain. Ia ibarat aur dengan tebing. Tiada BN kurang rasuah, tiada rasuah BN tidak akan kekal.

Tiada ulasan: