Rabu, 13 Mac 2013

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


utusan di timpa musibah dan haramjadah....ABIM fail saman fitnah RM10 juta terhadap Utusan Melayu

Posted: 13 Mar 2013 07:46 AM PDT

 

KUALA LUMPUR, 13 Mac — Angkatan Belia Islam Malaysia (Abim) hari ini memfailkan saman fitnah berjumlah RM10 juta terhadap Utusan Melayu (M) Bhd berhubung penyiaran artikel oleh akhbar itu pada 8 Feb lepas.

Presiden Abim, Amidi Abdul Manan sebagai plaintif memfailkan writ saman itu melalui Tetuan Anwar Ismail & Associate di pejabat pendaftaran Mahkamah Tinggi Sivil di sini.

Amidi menamakan Utusan Melayu dan ketua pengarangnya Datuk Abdul Aziz Ishak sebagai defendan pertama dan kedua, diikuti wartawannya Lukman Ismail sebagai defendan ketiga.

Dalam pernyataan tuntutannya, Amidi mendakwa artikel berjudul ‘Pas Benarkan Tarian Lucah, ABIM Hina Isteri Rasullulah’ yang diterbitkan pada 8 Feb lalu adalah berniat untuk mengaibkan, menjatuhkan maruah serta merendahkan martabat pertubuhan itu.

Beliau mendakwa artikel itu membawa maksud bahawa Abim merupakan pertubuhan Islam yang jahat, tidak berintegriti dan pertubuhan yang tidak boleh dipercayai dan tiada kredibiliti.

Dalam writ saman itu, Amidi menuntut gantirugi teruk, gantirugi teladan, injunksi untuk menghalang defendan-defendan daripada menerbitkan atau menyiarkan mana-mana perkataan fitnah serta kos yang difikirkan sesuai oleh mahkamah. — Bernama

memang kamu bertempur dengan pengganas sebenar tapi sandiwara pemimpin atasan UMNO itulah yang menjadi penyumbang sandiwara di lahad datu....!!!!

Posted: 13 Mar 2013 07:10 AM PDT

“Kami bertempur dengan pengganas sebenar, bukan sandiwara — Jeneral Zulkifli

sandiwara najib dengan sultan sulu....

sultan sulu dapat ic...sandiwara UMNO  mengadaikan maruah negara  dengan menglembukan orang sulu mengundi  BN....!!!!

kesian tentera  di peralatkan oleh drama UMNO....

PASIR MAS, 13 Mac —Panglima Tentera Darat Jeneral Tan Sri Zulkifli Zainal Abidin menegaskan pasukan keselamatan bertempur dengan pengganas sebenar dan bukan satu sandiwara sebagaimana yang dicanangkan segelintir pihak yang tidak bertanggungjawab.

“Saya tidak faham jika orang kata sandiwara. Nyawa dipertaruhkan... kami menghadapi musuh sebenar dan bukan lakonan.

“Dua anggota tentera dan lapan anggota polis terbunuh, adakah itu sandiwara? Tepuk dada tanya selera,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri pengkebumian Allahyarham Kpl Ahmad Hurairah Ismail di Kampung Bayu Lalang, di sini, hari ini.

Ahmad Hurairah terkorban dalam pertempuran dengan pengganas di Sungai Nyamuk, Kampung Tanjung Batu, Lahad Datu, Sabah.

Seorang lagi anggota tentera, Kpl Ahmad Farhan Ruslan pula terkorban dalam kemalangan jalan raya di Km 37 Lahad Datu-Tungku ketika menghantar makanan untuk anggota keselamatan dalam operasi itu.

Terdahulu, lebih 3,000 hadir di Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra bagi menyambut ketibaan jenazah dua pahlawan negara itu, yang diterbangkan melalui pesawat Charlie C-130, pada kira-kira 9.50 pagi.

Jenazah Ahmad Farhan dibawa ke rumah ibu bapanya di Perumahan Desa Darulnaim II, Pasir Tumboh. Jenazah Ahmad Farhan dikebumikan mengikut istiadat ketenteraan di Tanah Perkuburan Islam Madrasah Pohon Celagi, Pasir Hor.

Menyifatkan Allahyarham seorang anggota yang berani, Zulkifli berkata siasatan mendapati Ammad Hurairah sempat berbalas tembakan dengan beberapa pengganas sebelum gugur di medan perang.

“ATM akan membantu keluarga Allahyarham, apa saja yang kita mampu,” katanya.

Zulkifli turut menyampaikan sumbangan daripada Angkatan Tentera Malaysia (ATM) kepada Ismail Husin, 55, iaitu ayah kepada Ahmad Hurairah selepas pengkebumian tersebut.

Sementara itu Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Seri

Mustapa Mohamed yang turut hadir pada pengebumian itu meminta rakyat Malaysia bersatu dan menghentikan spekulasi berhubung soal keselamatan negara memandangkan ramai anggota keselamatan gugur ketika berjuang di perbatasan.

“Hentikan sagala tohmahan dan fitnah ini yang akhirnya akan meruntuhkan kita dan kita bertanggungjawab sebagai warganegara yang setia pada negara. Kita tak mahu satu pun suara sumbang yang memberi kata-kata yang menunjukkan kita tidak peka dengan kehibaan (yang dialami keluarga mangsa).

“Kita semua rakyat Malaysia amat terhutang budi dan kita berdoa semoga barisan hadapan akan teruskan perjuangan mereka untuk pastikan negara kita selamat sampai bila-bila,” katanya.

Bekas Panglima Tentera Darat Tan Sri Mohd Sharom Nordin berkata pengorbanan yang dilakukan oleh Allahyarham mencerminkan sikap taat dan setia kepada negara walaupun nyawa yang menjadi pertaruhannya.

“Kalau ada lagi orang mengatakan ini semua sandiwara, saya tak tahu nak cakap apa... rakyat kita, tentera kita sendiri... hari ini anak Kelantan telah mempertaruhakan nyawa untuk kedaulatan negara.

“Hilangkan syak wasangka, ini satu pengorbanan yang diterima Allah S.W.T.,” katanya. — Bernama

 

 

penyapu sial

 

 

musim pru bila berlaku sebegini mudah untuk kita meneka modus operandinya...semua ini adlah POYO berlaka...UMNO punya sandiwara..

nak tutup isu UMNO bagi ic kepada pendatang asing di sabah...UMNO cipta sandiwara dengan sultan sulu dan kerajaan filipina..tujuannya mudah ajer untuk kita ketahui...

1.menipu orang sulu dengan janji palsu kunun dengan mengundi UMNO -BN dapat balik tanah kampung halaman mereka
2.jadikan korban askar kita dan askar sulu yang berugama islam untuk jayakan sandiwara burukkan pembangkang sama seperti kes memali dan kes sauk...bunuh sesama islam dah jadi darah daging orang UMNO
3.mewujudkan keadaan darurat supaya PRU di tangguhkan lagi atau di tiadakan terus..
4.kalau pru di tangguhkan ....UMNO cari peluang untuk mengaitkan isu lahad datu dengan ketua pembangkang setelah fitnah liwat 2 dan video datuk T hancur berkecai..ketua pembangkang bakal di tangkap jika lakonan ini berjaya
5.taktik melindungi penjenayah filipina yang di lindungi oleh ketua menteri sabah ( anak saudara musa aman )...kerana perisik filipina mensyaki musa aman melindungi anak saudara nya di sabah.ada modus operandi perisik filipina untuk menangkap dan membawa pulang senyap2 anak saudara musa aman ke filipina untuk di bicarakan...jadi taktik ini adalah untuk menakut nakutkan perisik filipina

Penstrukturan gaji adalah cubaan PM menipu penjawat awam untuk meraih undi....!!!!

Posted: 12 Mar 2013 03:21 PM PDT

bapak anjing ini pernah berkata semasa baru memegang  jawatan PM...adalah tidak bermoral  bila penjawat awam minta kenaikan gaji....sekarang siapa yang tidak bermoral  dengan pemberian  rasuah 1 malaysia secara berleluasa.. ...

Penstrukturan semula skim gaji penjawat awam yang diumumkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak kelmarin tidak akan menyelesaikan masalah 1.42 juta golongan berkenaan..

Kumpulan penjawat awam, terutamanya mereka daripada pasukan keselamatan seperti anggota tentera memerlukan lebih jaminan sosial, terutamanya selepas mereka menamatkan perkhidmatan.

Mereka tidak mempunyai jaminan selepas pencen..Pengumuman yang dibuat Najib di Majlis Perdana Perkhidmatan Awam Ke-13 (MPPA XIII) kelmarin juga adalah cubaan untuk meraih undi golongan berkenaan memandangkan ianya dibuat dalam suasana negara semakin hampir dengan pilihan raya umum ke-13.

“BN hanyalah “kerajaan penjaga” ... sedangkan mandat mereka telah tamat, itu hanyalah cubaan menarik undi penjawat awam..

Kita tidak melihat pengumuman berkenaan sebagai “ancaman” kerana PR mempunyai tawaran tersendiri untuk golongan penjawat awam.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak  kelmarin  mengumumkan kenaikkan gred gaji bagi mereka yang berkhidmat dalam pasukan keselamatan untuk disetarakan dengan perkhidmatan awam lain dalam sistem saraan baru yang digelar Sistem Saraan Transformatif (SST) yang meningkatkan perbelanjaan sebanyak RM1.5 bilion.

Najib berkata, penyelarasan gaji itu berkuat kuasa 1 Januari 2013 dan melibatkan 102,434 anggota Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan 131,904 anggota Angkatan Tentera Malaysia (ATM) manakala bagi penjawat awam lain dimana kenaikkan gaji antara RM80 dan RM320 sebulan akan bermula pada 1 Julai.

Apa yang diinginkan penjawat awam bukanlah setakat kenaikan gaji, tetapi juga kebebasan untuk golongan itu melaksanakn tugas dan tanggungjawab mereka, sedangkan kepimpinan Najib  lebih memberikan keutamaan kepada khidmat perunding.

Pengumuman itu juga belum tentu akan menjamin sokongan penjawat awam terhadap kerajaan BN.Penjawat awam akan tengok secara menyeluruh, bukan gaji saja tapi perkhidmatan kepada mereka, dia tidak ada jaminan jaringan sosial selepas pencen.

Kalau naik gaji RM100 pun, ia masih tidak membantu pun dari segi pemilikan perumahan..

Secara logiknya  pengumuman Putrajaya untuk menaikkan gaji anggota polis dan tentera menjelang Pilihan Raya 2013 tidak semestinya menguatkan sokongan kepada BN.

Persepsi umum adalah pengumuman tersebut bermakna sokongan lebih kuat pasukan keselamatan oleh kerana tentera dan polis dilihat sebagai penyokong tradisonal BN.

Akan tetapi maklumat lebih bebas di internet, tempat berkempen bagi pembangkang menyebabkan persepsi tersebut dicabar..

Secara tradisionalnya, mereka diketahui menyokong kerajaan, akan tetapi untuk mengatakan mereka tidak mampu membuat keputusan termaklum dengan aliran maklumat bebas kini adalah keterlaluan..

 

 

penyapu sial

 

 

dah banyak UMNO-BN tipu penjawat awam....

1.potongan EPF sumbangan kerajaaan dan penjawat awam dari 10 tahun jadi 3 tahun
2.baki dalam akaun 2 EPF penjawat awam di rembat sampai licin oleh kerajaan dengan alasan untuk skim pencen

3.gaji yang seciput berbanding dengan kenaikan harga barangan yang melambung tidak sepadan dengan gaji serta kemampuan memiliki rumah rumah sendiri yang selesa semakin terhakis

sepatutunya potongan EPF sumbangan kerajaan dan penjawat awam di potong sampai kakitangan berkenaan pencen..dengan tabungan yang banyak jadi tidak menjadi masaalah sosial bila pencen nanti...ini tidak semua nya di rembat sampai licin untuk kepentingan kroni...

harga barangan keperluan harian sepatutnya di kawal bukan di biarkan naik kalau gaji tidak naik...ini tidak gaji tidak naik harga barang di biarkan naik...contohnya minyak petrol/diesel...di negara luar, harga minyak turun...tapi kerajaan masih menaikan kan harga barang api tersebut...ini taktik menyamun namanya..

kakitangan kerajaan yang teringin memeiliki rumah yang selesa akhir terpaksa memandang kepada rumah kos rendah...itu pun bagi yang layak ajer...golongan pertengahan yang jadi mangsa...nak mohon kos rendah  tak layak....nak beli yang  mahal tak mampu....!!!

macam ini masih nak mengundi BN ke...??....jangan haraplah....tolak BN di PRU 13 untuk masa depan yang sejahtera !!!!

terpalit dengan pelbagai skandal dan pengkhianatn kepada negara dengan memberi ic kepada warga asing berleluasa...masih berangan nak perintah negara...kalau BN menang PRU 13 pun menang menipu....!!!!

Posted: 12 Mar 2013 02:49 PM PDT

BN sasar menang 160 kerusi Parlimen pada PRU-13  ( dengan bantuan pengundi hantu dan spr yang kuat menipu )

JOHOR BAHARU, 12 Mac — Barisan Nasional (BN) berkemampuan untuk memenangi sekurang-kurangnya 160 daripada 222 kerusi Parlimen pada pilihan raya umum ke-13 (PRU-13) nanti dan mendapatkan kembali majoriti dua pertiga.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Ahmad Maslan (gambar) yang juga Ketua Penerangan Umno berkata, BN juga berkemampuan merampas kembali negeri-negeri yang jatuh ke tangan pembangkang pada pilihan raya umum tahun ini.

“Selain mengekalkan 140 kerusi yang dimiliki BN pada ketika ini, kita akan ambil lima daripada 23 kerusi Parlimen PAS, 10 daripada 31 kerusi Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan lima daripada kerusi yang kini dimiliki oleh DAP.”

“Dengan 140 kerusi Parlimen BN dan ditambah pula dengan 20 kerusi, kita berkeyakinan tinggi untuk memperolehi 160 kerusi, iaitu melebihi dua pertiga,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pada pemberita selepas merasmikan taklimat jentera penerangan BN Johor di Dewan Tan Sri Mohamed Rahmat di sini.

Beliau berkata, suasana politik negara pada ketika ini jauh berbeza berbanding menjelangnya PRU-12 pada 2008 yang lebih memihak kepada pihak pembangkang.

“Jika pada 2008 ada tsunami politik, kini tsunami itu terhenti dengan BN akan mengambil balik apa yang ia hilang pada PRU-12 lepas. BN akan turun pada pilihan raya umum kali ini dengan lebih berkeyakinan,” katanya.

Katanya, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak telah menghentikan tsunami politik yang berlaku pada 2008 menerusi pelbagai program seperti Gagasan 1Malaysia dan bantuan-bantuan kepada rakyat di bawah jenama 1Malaysia.

“Kesemua perkara ini telah menghentikan tsunami politik, jikalau kita telah berjaya menghentikannya, takanlah kita tidak boleh mendapat lebih daripada 140 kerusi Parlimen (yang kita perolehi pada PRU-12),” katanya.

Namun kata Ahmad, jentera BN perlu terus bekerja-keras melakukan persiapan dan mengelak daripada melakukan “cah keting” atau sabotaj parti, sebaliknya mematuhi arahan pemimpin serta menyokong calon-calon BN.

Mengenai negeri-negeri yang kini dipimpin oleh pembangkang, katanya, secara aturannya BN mempunyai peluang paling cerah untuk merampas kembali Kedah, diikuti Selangor, Kelantan dan terakhir, Pulau Pinang.

Mengenai sokongan masyarakat Cina terhadap BN pada PRU-13 kali ini, beliau berkata, BN berkeyakinan pandangan mereka terhadap BN kali ini telah berubah berbanding pada 2008 yang mencatatkan penurunan.

Bagi masyarakat Cina katanya, mereka amat mementingkan isu-isu berkenaan ekonomi, peluang perniagaan, penjanaan kekayaan dan kestabilan politik.

Di dalam perkara terbabit, Ahmad berkata masyarakat Cina mengakui BN telah berjaya menjaga ekonomi negara negara ini dengan baik serta mewujudkan pelbagai peluang perniagaan di samping memelihara kestabilan politik.

“Saya yakin masyarakat Cina akan berubah pandangan pada pilihan raya umum kali ini,” katanya. — Bernama

 

 

penyapu sial

 

kes kes skandal yang besar masih tak mampu di tutupi apatah lagi dengan pengakuan deepak dan PI bala tentang penglibatan UMNO dalam pembunuhan altantuya serta pemberian ic kepada warga asing yang berleluasa...masih berangan tinggi untuk berkuasa...najis babi dan berlumuran di badan pun masih nak menipu rakyat dengan harapan palsu...kecualilah menang menipu dengan bantuan SPR yang kerjanya kuat menipu siang dan malam untuk kemenangan BN...dia pikir rakyat bodoh macam penyokong totoknya...

Tiada ulasan: