Isnin, 25 Mac 2013

Justice For All

Justice For All


Video Klip Azhar Idrus Mc Dee Senang Keluar Air Mazi...., Cepat Stim..! HAMPEHHH

Posted: 25 Mar 2013 08:58 PM PDT


Blog aku tak pernah sekalipun mengiktiraf natang Azhar Idrus sebagai Ustaz.....

Kerjanya hanyalah buat lawak..., itu sahaja yang dia tahu. Saksikan video klip dibawah ini, begitu terserlah Azhar Idrus menyebar dakyah...!

Gambar menarik at Sindiran pedas daripada facebooker tiong hua

Posted: 25 Mar 2013 08:00 PM PDT

1,000,000 Chinese dont want MCA to represent the Chinese adalah satu-satunya grup pro pakatan rakyat bukan melayu yang gua temui di facebook. Admin grup ini sangat aktif dan mempunyai kreativiti yang agak menarik.

Grup ini mudah dikenali dengan melihat ikon kartun ketawa sambil menuding jari. Itu adalah simbol hasil kerja mereka atau trademark mereka. Berikut adalah sebahagian daripada karya mereka termasuk ayat-ayat yang diterbitkan di page mereka..

Enjoy!!!!!!
YB Wong MayMay Dun Mambau
Kenangan lama
wakakaka
Himpunan satan yang kita kenal di Pulau Pinang di Speaker Square, Padang Kota. TV 3 kata 15,000 hantu!
MCA free dinner and lucky draws at Padang Lobak,Seremban.
MCA ceramah in Bercham,Ipoh.Thousands of hantu's which cannot be seen in the picture are attending!
Ceramah BN tolak kerajaan Pas in Kuala krai......only a few men and children waiting for the lucky draws!.Actually the rakyat already TOLAK BN that is why Najib dont dare to dissolve parliament.
No one in the poils station notice this?
Bukan saja takut bubar parlimen,sekarang BN juga takut bas UBAH!

adios

Isteri Dilarikan Kekasih Gelap

Posted: 25 Mar 2013 08:00 PM PDT


[SH] ALOR GAJAH - Gara-gara jatuh hati terhadap isteri orang, seorang remaja lelaki berusia 20 tahun tergamak menculik dan mengurung wanita terbabit yang baru habis pantang di sebuah rumah, di sekitar daerah ini, sejak minggu lalu.
Suami wanita terbabit, Zulhairi (bukan nama sebenar), 30, berkata, pada 16 Mac lalu sebaik terjaga dari tidur, dia terkejut menyedari isterinya, Suraya (bukan nama sebenar), 28, tiada di sebelah dan sebuah beg juga hilang sebelum cuba mencarinya di kawasan sekitar.
"Saya lihat isteri sudah tiada, namun bayi kami yang berusia dua bulan masih tidur sebelum saya mengangkatnya dan terus keluar mencari isteri selama tiga hari berturut-turut.
"Selang dua hari kemudian saya dapat hubungi lelaki terbabit, dikenali sebagai Asyraf (bukan nama sebenar), 20, dan katanya, dia akan pulangkan isteri saya. Kemudian kami rancang untuk berjumpa berdekatan Plaza Tol Simpang Ampat, di sini, kira-kira jam 8 malam.
"Namun sebaik sahaja dia terpandang saya, dia terus memecut motosikalnya menghala ke Pulau Sebang dan kelihatan isteri saya membonceng motosikal itu.
"Saya tak tahu di mana isteri saya disembunyikan sekarang dan saya sangat bimbang sekiranya dia diapa-apakan lelaki terbabit yang bijak berpura-pura dan bermulut manis," katanya kepada Sinar Harian.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin mengesahkan laporan berkenaan dan kejadian dirujuk ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Melaka Tengah

Are Kula and Fong the sacrificial lambs?

Posted: 25 Mar 2013 07:31 PM PDT

While many laud the move by DAP to send its top guns to contest in Johor, several members felt that there is more to the decision than what meets the eye. Several DAP insiders told FMT that the decision was a calculated move to finish off Batu Gajah MP Fong Po Kuan and Ipoh Barat MP M Kulasegaran's political careers. Speaking on condition of anonymity, a DAP insider from Selangor said that all those who opposed Perak DAP chairman Ngeh Koo Ham and secretary Nga Kor Ming are being sidelined or moved to other places to strengthen their grip on the state. "All those opposed to the cousins are being targeted. Kulasegaran and Fong are being sent away to Johor as they fell out of favour with the state leadership," said the DAP leader. The DAP insider also said that the Ngeh-Nga faction had effectively sidelined the outspoken Fong in Perak. "Fong is a very good MP but she is also quite vocal in the party, which displeased the duo," said the DAP insider. The DAP insider added that it is highly possible that the Fong and Kulasegaran would be told to contest in tough seats in Johor, to ensure that they would not get re-elected to Parliament. On why the DAP national leadership is not doing anything about it, the DAP insider said," They feel the people will support any candidates chosen. They are intoxicated by the massive support." Another DAP source,from Perak, echoed the same sentiments and said those aligned to the Ngeh-Nga faction felt they have no need for Fong in the state any longer. Fong isolated However, the source felt otherwise and defended the vocal MP. "In 1999, Fong was the only DAP candidate that won a parliamentary seat in Perak. Even veterans Lim Kit Siang and Karpal Singh were defeated in Penang . "She was only in her 20s then but she was an effective MP . However in 2008, Fong almost quit due to the pressure from Ngeh-Nga faction but Lim persuaded her to stay on. "Just because DAP candidates won big in the 2008 general election, some leaders in the state feel she is no longer important for Perak," said the source.

Bekas Isteri Popegomo jadi Saksi Husam

Posted: 25 Mar 2013 07:00 PM PDT


[HD] KOTA BHARU: Bekas isteri Wan Muhammad Azri Wan Deris (gambar) atau lebih dikenali dengan blogger Papagomo turut dinamakan sebagai saksi kes saman Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa terhadapnya.
Selain itu seorang lagi ahli keluarga terdekat Papogomo, Rohman Deraman yang berasal dari Pasir Puteh turut dinamakan sebagai saksi.
Peguam plaintif, Hisham Fauzi berkata, saksi-saksi lain termasuk blogger, wakil Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM), di mana kesemuanya tujuh orang.
Manakala peguam Jasbeer Singh yang mewakili defendan memberitahu pihaknya hanya bercadang mengemukakan seorang saksi. Beliau turut dibantu peguam Parvinder Kaur.
Kes tersebut dikendalikan di hadapan Hakim Datuk Yazid Mustafa.
Husam yang juga saksi pertama kes tersebut memberitahu mahkamah blogger terbabit tidak pernah mengikuti rombongannya ke China.
"Namun dia memfitnah saya sebagai seorang pemimpin politik sebuah parti Islam dengan menyiarkan gambar kononnya saya berpegangan tangan dengan seorang wanita Cina.
"Dengan penyiaran gambar itu dalam blognya, dan kemudian ada yang dicetak dengan kertas bermutu tinggi diedar ke merata tempat, menyebabkan reputasi saya jatuh.
"Saya tidak berupaya untuk menyekat penyebaran itu melainkan hanya melalui perintah mahkamah sahaja," katanya.
Sebelum itu hakim menegur defendan kerana tidak hadir pada perbicaraan tersebut.

INI DIA VIDEO ANWAR WARNA ???

Posted: 25 Mar 2013 06:00 PM PDT

Apa bila video ini di hitam putihkan ia nampak lebih real....

PANAS BERAPI! KENAPA ULAMAK MENJAUHI PAS DI KELANTAN? MARI BACA..

Posted: 25 Mar 2013 05:33 PM PDT

Sekian lama PAS berbangga kerana mendapat dukungan kuat dari golongan alim ulama sama ada dari kalangan tok guru pondok, para pendakwah, cendekiawan agama dan mereka yang mempunyai latar belakang pengajian agama, kali ini segalanya berubah.

Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) pastinya akan diingati ramai kerana buat pertama kalinya dalam sejarah PAS akan menyertai PRU tanpa mendapat sokongan kuat dan mantap dari golongan alim ulama.

Di mana-mana sahaja pusat pengajian pondok di Kelantan tika ini, tok guru dan anak muridnya yang pro PAS semakin berkurangan, sedangkan di masa yang sama mereka yang pro UMNO terus berkembang.

Jika dulu para ulama pondok, para ustaz ustazah dan lain-lain cendekiawan Islam sukar sekali untuk dilihat turut sama memeriahkan majlis dan program anjuran UMNO, kini sebahagian besar golongan alim ulama ini pula yang sering membantu UMNO demi menumbangkan PAS di Kelantan.

Kebangkitan golongan alim ulama dan pendakwah Kelantan yang sepakat untuk bangun memprotes PAS dan semakin menjauhi parti berlabel Islam itu benar-benar memeningkan kepala ramai pemimpin PAS kerana ia tak terjangka sama sekali akan terjadi sedemikian rupa.

Ini menyebabkan PAS hilang tonggak kekuatannya dan impak perubahan yang berlaku itu memang jelas kelihatan di mana-mana hatta di Pengkalan Chepa dan Kubang Kerian yang dulunya terkenal sebagai kubu kuat PAS juga ada tikanya kelihatan seperti kubur untuk PAS.

Golongan yang berpengaruh ini sepakat bersatu menggembleng tenaga masing-masing membantu UMNO melalui tiga NGO utama iaitu Gabungan Sekolah Pondok Kelantan (Minda Pondok), Ustaz Muda Membela Agama & Tanah Air (UMMATI) serta Ikatan cendekiawan Islam Kelantan (ICIK).

Tiga NGO utama ini pula di bantu oleh sekumpulan bekas pemimpin dan penyokong tegar PAS yang bernaung di bawah Selamat Tinggal PAS (STP). Keseluruhan keahlian dalam keempat-empat NGO ini mencecah angka 10,000 orang.

Pada PRU 11 dan PRU 12 yang lalu sebahagian besar daripada mereka ini pernah berkempen dan menggerakkan sokongan dan undi untuk PAS. Kini atas beberapa faktor demi kepentingan agama, bangsa, negeri dan negara, mereka nekad menjauhi PAS sebaliknya kian mesra dan rapat bersama UMNO dan BN.

Selain empat NGO tersebut, terdapat beberapa NGO lain yang mewakili golongan muda mudi Kelantan seperti Gerakan Tukar Kerajaan PAS Kelantan Demi Rakyat (TUKAR) dan Orang Muda Berpadu Anti Korupsi (OMBAK) serta PERKASA yang turut memainkan peranannya.

Hasil dukungan dan sokongan mereka kepada UMNO menyebabkan PAS semakin tempang, dek kerana itu bukan lagi sesuatu yang pelik bila mana banyak aktiviti politik PAS tidak lagi meriah seperti dulu, memaksa PAS mengeluarkan surat arahan kerahan kepada ahli parti demi meramaikan sesuatu majlis yang disertai pemimpin utamanya.

Manakala di pihak UMNO, saban waktu di mana sahaja kempen penerangan dan aktiviti parti di adakan pasti sahaja mendapat sambutan hangat rakyat Kelantan. Hadirin yang datang tidak lagi terhad dari kalangan ahli dan penyokong UMNO, sebaliknya turut melibatkan ramai ahli dan penyokong PAS serta golongan non-partisan.

Senario yang berlaku ini berkait rapat dengan kegagalan PAS dalam menangani isu-isu agama dan permasalahan tempatan serta kekecewaan khalayak terhadap kelemahan urus tadbir pemimpin PAS, selain taring parti itu sendiri yang dilihat kian tumpul bila berdepan dengan terjahan DAP & PKR.

Malah keaktifan UMNO menggerakkan jentera penerangan mendekati rakyat di samping pelbagai transformasi dan kesungguhan Kerajaan Pusat berterusan membantu rakyat Kelantan turut menyumbang mempercepatkan lagi perubahan positif ini.

Kombinasi semua penggerak utama di atas berjaya membuka lembaran baru dalam sejarah kebangkitan rakyat Kelantan dan ia menjadi titik tolak ke penting arah merealisasikan Gelombang Merah Kelantan Berubah.

Suka atau tidak, PAS terpaksa menerima hakikat, zaman untuknya terus bergoyang kaki di singgah sana pemerintahan negeri kini hanya menghitung hari-hari terakhir. Kelantan bukan lagi kubu PAS tetapi kini adalah lubang kubur yang besar untuk pemimpin-pemimpin PAS.

House PK: Ini aku petik dari MPP Online. Aku rasa kali ini PAS memang dah teruk kena balun sebab semua dah tahu PAS memang dah jadi anjing DAP! Ada baiknya PAS tukar nama parti dia kepada Parti Anjing DAP! Amat hina sekali PAS sekarang ni. Korang yang menyokong PAS kalau berakal, tinggalkan la parti yang sesat lagi menyesatkan itu! 


Anwar Akhirnya Jadi Bisu Bila Tun Daim Bersuara? @barisanasional

Posted: 25 Mar 2013 05:29 PM PDT




Siapa yang tidak kenal dengan Tun Daim? Beliau merupakan seorang anak Melayu yang mempunyai banyak pengalaman dalam sektor pengurusan ekonomi negara. Sebab itu beliau bisa berbicara tentang kegagalan Anwar sebagai Menteri Kewangan suatu ketika dahulu.
Kini kebimbangan dinyatakan oleh Tun Daim tentang keselamatan dan kesejahteraan negara sekiranya Anwar menjadi PM. Erti kata lain jika anda memilih Pakatan maka anda sedang mengundi untuk kehancuran Malaysia itu sendiri.
Ayuh Selamatkan Malaysia daripada dijajah oleh Pakatan!
K7L : #TolakAnwar adalah satu perkara yang amat penting ketika pilihanraya..
 
 
 
 
 Bekas Menteri kewangan Tun Daim Zainuddin memberi komen berkenaan Anwar Ibrahim dan masa depan negara jika dia memerintah.

Anwar Ibrahim Kena Berani Ikut LKS Bertanding Di Parlimen Jerantut!

Posted: 25 Mar 2013 04:47 PM PDT



LKS dipuji oleh ahli DAP kerana berani harakiri bertanding di parlimen Gelang Patah Johor.  Semua orang tahu Johor adalah kubu kuat UMNO. Melayu Johor Melayu kelas pertama...
Anwar Ibrahim sepatutnya juga berani ikut LKS berjuang seperti ikan todak melanggar Singapura. Anwar Ibrahim telah buat keputusan tidak mahu bertanding lagi di parlimen Permatang Pauh.
Anwar Ibrahim sepatutnya memilih bertanding di parlimen Jerantut tempat negeri PM DS Najib barulah anak jantan.
Anwar Ibrahim tidak perlu bertanding di parlimen Kuantan yang perlu diberi kepada Fuziah kerana pakar dalam mengeksploitasi isu Lynas.
Anwar Ibrahim perlu percaya dan yakin bahawa 81% pengundi Melayu Jerantut boleh menyokong perjuangan beliau.
Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dilaporkan Sinar Harian membuat pengumuman untuk tidak mempertahankan kerusi parlimen Permatang pauh yang pernah disandangnya sebaliknya berhasrat untuk bertanding semula di Perak atau Selangor.
"Saya belum buat keputusan kerana ada cadangan yang meminta saya turun (bertanding) di Perak atau Selangor.
"Tetapi saya sedang menimbang untuk turun ke Perak," katanya pada sidang media di ibu pejabat PKR, hari ini.
Difahamkan, Anwar kini mencari kawasan yang jumlah pengundi antara Melayu dan bukan Melayu hampir sama berbanding dengan majoriti pengundi di Permatang Pauh yang didominasi pengundi berbangsa Melayu dengan 69.4 %, diikuti bangsa Cina 24.5 % dan bangsa India hanya 6 % manakala lain-lain adalah 0.1 %.
Anwar memenangi kerusi Permatang Pauh menerusi pilihan raya kecil pada Ogos 2008 selepas dikosongkan oleh isterinya, Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.
Ketika diminta mengulas mengenai pengganti kerusi Parlimen Permatang Pauh, Anwar menjelaskan, beliau sedang meneliti beberapa nama calon untuk diletakkan di kawasan itu.
Anwar juga turut mengesahkan, anaknya, Nurul Izzah akan kekal bertanding di Lembah Pantai.

Revolusi Cina : DAP Jangan Tipu Orang Johor

Posted: 25 Mar 2013 04:45 PM PDT




DAP's prediction of winning 15 parliamentary seats in the state is unrealistic


No way BN's Johor fortress will fall
DAP dan Pakatan Rakyat guna perang psikologi kepada pengundi Johor bahawa Pembangkang boleh memecahbelahkan penguasaan politik BN Johor.
Walau WZWH blogger Jerantut Pahang namun WZWH terpanggil memberi pendapat atas locus standi dulu nenek moyang WZWH telah memerintah Johor sejak Sultan Mahmud mangkat dijulang pada 1699.
WZWH adalah keturunan Melayu Johor di Pahang. Bagi mengambarkan sejarah Johor dan hubungan masa kini WZWH telah menulis 2 posting:

  • Sejarah Orang Laut dan Orang Cina Johor Bolehkah Kesetiaan Berubah Kepada Pakatan Rakyat? sila klik sini.
  • Bila Johor Mahu Dilanggar Todak! sila klik sini.

Johor's Chinese community in the past was invited by the Sultan of Johor in the late 1800s, to join trade activities and commerce in the state.
They [Johor Chinese community] were not brought into the state by the British, which differs from other areas in the country. This explains their sense of belonging in Johor.
The Johor Chinese community, also integrated with the lives of locals there, making them more unique than their counterparts in other states.
The DAP and Pakatan have insulted the Johor Chinese community by pushing aside their unique attitude and mentality.
The political tsunami of the 12th general election which saw Chinese voters turn to the opposition had disappeared, following hard work from the BN government leadership.
DAP, which now considered itself the "taiko" of the opposition coalition, could no longer depend on expectations that the 2008 political tsunami would continue.
Times have changed [compared to 2008] and BN in Johor will not be static, but instead, change its ways and approach.
These [Johor BN's efforts] began four years ago, and because of this, BN Johor are ready to face the general election.
The 2008 political tsunami has ended and the success of BN in flooding the state with investments, as well as economic opportunities, would attract the support of the Johor Chinese voters in the 13th general election.
Pemimpin-pemimpin hebat UMNO dan MCA majoriti adalah dari Johor so to speak.

Keberangkatan Tuanku Sultan Pahang, Sultanah Dan Tengku Temenggong Ke Kuala Tahan

Posted: 25 Mar 2013 04:44 PM PDT


















Esok petang 22 Mac 2013, pukul 3pm, Tuanku Sultan Pahang, Sultanah, dan Tengku Temenggong akan berangkat ke Kuala Tahan.

YBM Tengku Azlan ibni Almarhum Sultan Abu Bakar ahli parlimen Jerantut dan YB Dato' Wan Amizan Wan Razak ADUN Tahan mengiringi keberangkatan Baginda Tuanku Sultan Pahang.
Atas urusan Temenggong Initiative brainschild of Sultan Ahmad Shah Environment Trust.
Ini Royal NGO alam sekitar mahu jaga Pahang punya hutan, flora and fauna dan orang Pahang.

PM Post PRU 13: Kenapa Tun Daim Lebih Memilih Najib Dari Anwar?

Posted: 25 Mar 2013 04:43 PM PDT

.

Tun Daim Zainuddin (TDZ) mahu DS Najib menang, Anwar Ibrahim tidak layak jadi PM. Kenapa? Ikuti pemikiran TDZ....
TDZ, 74 tahun, tokoh politik dan ekonomi serta korporat sangat berpengalaman sejak tahun 1960an lagi. Sudah tentu TDZ tahu kualiti dan tahap piawaian  Najib dan Anwar Ibrahim. 
"Beri Najib peluang. 5 tahun. Cuba Najib. Bagi Najib mandat. Najib telah buat kerja bagus. Mari lihat Najib deliver dan sambung polisi transformasi.
Anwar Ibrahim telah diberi peluang tapi mensia-siakan peluang. Saya mahu Najib menang. Saya tidak fikir Anwar Ibrahim calon yang layak untuk jadi PM.
Saya percaya Anwar Ibrahim akan memporakperandakan negara dengan mendapat nasihat IMF, World Bank, Wolfowitz dll.
BN akan menang. Sasaran BN patut dua pertiga. UMNO ada 3.3 juta ahli. MCA ada 1 juta. MIC ada 600,000 ahli. Itu sudah separuh pengundi.
BN perlu sokongan dari atas pagar. BN perlu letak calon baru dan bersih boleh diterima pengundi.
BN perlu perpaduan. Kekal bersatu, setia dan jangan sabotaj. BN berpengalaman. Kita mengalami krisis dan berbagai krisis dan kita cepat pulih. 
Beritahu orang Cina kita tidak boleh cuba-cuba eksperimen. Lihat di sekililing. Lihat Jepun, Lihat UK. Study apa yang berlaku.
China dan Jepun adalah kawan sejati kita semasa krisis kewangan Asia. China tidak menurunkan tukaran mata wangnya. Jepun memberi kita soft loan US5 bilion.
US tidak mahu menolong kita atas banyak sebab. Anwar Ibrahim lebih mirip kepada US.
Sekarang jika berlaku sesuatu kepada ekonomi kita, US dan negara Eropah tidak akan peduli kerana mereka juga sedang bermasalah ekonomi.
Jika kita tunduk kepada  kehendak US apa pula kawan-kawan kita (China dan Jepun) fikir? Mereka yang jujur menolong kita sewaktu kita susah tapi tidak US yang mahu menenggelamkan kita.
China sekarang ekonomi ke dua besar dunia dan semakin membesar. US cuba mencari pengaruh di Asia Pasifik mahu mengimbangi China.
Sekarang sudah berlaku krisis ekonomi di Eropah dan US. Jepun. China, India, Brazil dan Rusia sudah   mula memperlahan.
Kita tidak mahu pasukan yang salah untuk mengurus ekonomi.
Bahaya jika kita pilih orang yang tidak berpengalaman, yang tidak berupaya mengurus krisis ekonomi yang lepas. Bahaya besar bila ekonomi kita jatuh, tiada siapa mahu menolong kita. US dan Eropah tidak akan menolong kita kerana mereka pun susah ekonomi.
Saya bimbang Anwar Ibrahim tidak ada pengetahuan mendalam tentang ekonomi. Selalu memerlukan orang untuk bertanya. Apa yang mahu difikir dan apa yang mahu dibuat.
Tiada satu pun idea besar dari Anwar Ibrahim selaku penasihat ekonomi Selangor. Paling teruk Selangor telah mengurus dengan teruk isu air membuatkan pemaju, pelabur dan rakyat Selangor marah.
Kenapa Kedah, Kelantan dan Pulau Pinang tidak melantik Anwar Ibrahim sebagai penasihat ekonomi jika Anwar brahim bagus sangat ekonomi.
Berfikir serious. Fikirlah tentang masa depan kita.
PKR adalah parti one man show. Hanya berjuang untuk Anwar Ibrahim. Banyak slogan. Keadilan dan samarata untuk siapa? Dalam isu Palestine, PKR menyokong Israel.
PKR adalah parti lahir di jalanan maka budaya jalanan tetap diamalkan. PKR suka demonstrasi jalanan. Banyak demonstrasi. PAS sebelum ini tidak begitu. Juga DAP sebelum ini tidak begitu.
Jika Pakatan Rakyat kalah PRU 13, mereka akan kata BN tipu dan menyalahkan BN serta SPR.
Anwar Ibrahim selalu berkata akan berlaku Arab Spring di Malaysia jika Pakatan Rakyat kalah PRU 13 kerana berlaku "penipuan". Jika Pakatan Rakyat kalah PRU 13 maka itu lah alasan demontrasi ala Arab Spring."

Program Pentas Pemuda UMNO Jerantut : PDM Felda Jengka 13

Posted: 25 Mar 2013 04:42 PM PDT

Photo: 25 MAC 2013  PENTAS PEMUDA " WADAH TRANSFOMASI MINDA " LOKASI : FELDA JENGKA 13 TARIKH : 24 MAC 2013 MASA : 8.45 MALAM

Ini program Pentas Pemuda UMNO Jerantut malam semalam 25/3/2013 di Felda Jengka 13.

Photo: 25 MAC 2013 / 8.45 MALAM  SEKITAR PROGRAM PENTAS PEMUDA " WADAH TRANSFOMASI MINDA " YANG BERLANSUNG DI FELDA JENGKA 13  ** Gambar sumber Dato Wan Amizan ADUN Tahan ***

Ini tokoh anak Peneroka dari Felda Jengka 12 yang boleh mematahkan hujah-hujah dan tipu daya dari pembangkang mahu memburuk dan menjatuhkan imej FELDA dan Kerajaan menjaga kebajikan peneroka Felda seluruh negara.
Satu-satunya anak peneroka yang berjaya menjadi YB ADUN Tahan, Ketua Pemuda UMNO Bahagian Jerantut, Timbalan Ketua UMNO Bahagian Jerantut dan EXCO Pemuda UMNO Malaysia.
Anak peneroka yang menjadi lembaga pengarah beberapa GLC dilantik oleh kerajaan.
Juga anak peneroka yang merupakan tokoh korporat muda yang berjaya.
Beliau tidak lain tidak bukan YB Dato' Wan Amizan Wan Razak 40 tahun.
Perjuangan utama beliau mahu membina seberapa banyak perumahan generasi ke dua di 14 kawasan Felda di parlimen Jerantut.
Tanpa ragu-ragu lagi para peneroka di 14 kawasan Felda dan generasi ke dua Felda menyokong hasrat murni beliau untuk dicalonkan menjadi ahli parlimen Jerantut PRU 13.
Beliau anak peneroka Felda Jengka 12 yang berasal dari Kampung Paya Koran sebuah kampung tradisional yang sudah tidak berpenghuni di Lembah Tembeling.
Peluang yang diberi oleh DS Najib kepada beliau bertanding di DUN Tahan pada PRU 12 telah berjaya beliau laksanakan dengan transformasi Lembah Tembeling secara intensif dengan mencurah-curah masuk projek pembangunan hampir RM1 bilion.
Untuk menjayakan cita-cita mahu merealisasikan hasrat beliau mahu membantu generasi ke dua Felda  dari segi perumahan dan penyediaan peluang pekerjaan untuk golongan muda parlimen Jerantut maka DS Najib perlu memberi peluang kepada Dato' Wan Amizan Wan Razak mengurus parlimen Jerantut.
Dato' Wan Amizan adalah tokoh pemimpin yang boleh menarik pelabur-pelabur bernilai tinggi melabur di parlimen Jerantut. Parlimen Jerantut perlukan perubahan kepada transformasi ekonomi besar-besaran mengunakan potensi-potensi sepenuhnya.

BILA BADUL PUN TENYEH TIAN CHUAK!!!

Posted: 25 Mar 2013 04:40 PM PDT


Terbukti bahawa seluruh rakyat di Malaysia ni memang marah dengan tindakan biadap Si Tian Chuak secara terang - terangan tanpa sembunyi - sembunyi.

Bukan setakat orang Politik je yang kecam tindakan tersebut. Malah pertubuhan - pertubuhan NGO pun turut serta membuat bantahan. 

Tak ketinggalan jugak dengan seniman negara macam AR Badul ni. Dia pun marah jugak dengan tindakan tersebut secara tidak lansung.

Jadi, tak heran la kalau puak - puak Pakatan Haramjadah tu dok tengah menggelupor nak mencuci 'taik' yang dah ditinggalkan dek Si Tian Chuak tu. Pesan SH kepada Si Tian Chuak, lain kali kalau nak bercakap tu guna Kepala Otak, jangan pakai Kepala Lutut!!!

Tiga kali perkosa mangsa selepas acu objek tajam

Posted: 25 Mar 2013 04:14 PM PDT

PUTRAJAYA: Mahkamah Rayuan di sini Jumaat mengekalkan sabit kesalahan dan hukuman penjara 15 tahun serta 10 kali sebatan terhadap seorang p...

Setan Kiram Akan Diekstradisi...! Dalang & Kuncu Lanun Tetap Akan Didakwa...!

Posted: 25 Mar 2013 04:08 PM PDT

AG kata lebih ramai lanun akan didakwa, malah Azzimudie pun tetap akan didakwa tanpa mengira dia warga negara ini atau pun tidak, tidak kira dia sedara mara Rafizi atau pun tidak..! Penjelasan yang melegakan kita namun AG juga diharap dapat bertegas dan bersegera keatas dalang sebenar yang menyebabkan tragedi berdarah ini berlaku. Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail mengesahkan lebih ramai akan didakwa berkaitan insiden pencerobohan pengganas Sulu di Lahad Datu, Sabah. Bagaimanapun, beliau enggan mendedahkan jumlah suspek terbabit atas alasankeselamatan. "Sudah tentu ada lagi yang akan didakwa," katanya kepada pemberita di pejabatnya hari ini, sambil menambah siasatan berhubung kes itu harus dijalankan secara ketat dan teliti kerana pihak berkuasa tidak mahu melakukan pendakwaan terhadap mereka yang tidak bersalah. Mengulas penahanan komander kumpulan pengganas Sulu Datu Amir Bahar HushinKiram di Semporna pada Sabtu, Abdul Gani berkata Jabatan Peguam Negara akanmeneliti perkara itu. Beliau juga berkata pihaknya akan mengemukakan permohonan untukmengekstradisi pemimpin kumpulan bersenjata pengganas Sulu itu, Jamalul Kiram,kepada kerajaan Filipina. "Ya, saya akan mengemukakan permohonan ekstradisi... Sudah tentu kami akanmemburu dia... terutama bagi kesalahan dalam kes seperti ini," katanya ketikadisoal sama ada kerajaan akan mengemuka permohonan itu terhadap Jamalul Kiramyang memegang kewarganegaraan Malaysia. Mengulas isu yang sama, AG berkata... Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail berkata, Azzimudie Kiram yang mendakwa dirinya sebagai Raja Muda Kesultanan Sulu akan berhadapan dengan perbicaraan di Malaysia kerana mengetuai pencerobohan bersenjata di Lahad Datu, Sabah pada Februari lepas. "Saya tidak kisah sekiranya (dia) rakyat Malaysia atau tidak... dia melakukan kesalahan dan dia akan didakwa," katanya pada sidang media di pejabat beliau di sini, Isnin. Azzimudie, yang turut digelar Agbimuddin, dilaporkan telah meninggalkan negara dan pergi bersembunyi sejak 11 Mac apabila pasukan keselamatan Malaysia melancarkan operasi serangan ofensif untuk menyingkirkan 200 anggota pengganas bersenjata Sulu yang diketuainya dalam insiden pencerobohan di Lahad Datu. Sementara itu dilaporkan... Seorang pengganas Sulu ditahan selepas menyerah diri ketika terserempak dengan pasukan keselamatan yang menjalankan operasi penggeledahan di Tanjung Batu, di sini, lewat hari Isnin. Dalam kejadian kira-kira pukul 5 petang itu, sepasukan unit Gerak GempurKhas (GGK) Angkatan Tentera Malaysia (ATM) sedang melakukan operasi di satu kawasan paya sebelum terserempak dengan pengganas itu. Dia kemudian melarikan diri sebelum dikejar dan akhirnya menyerah diri. Lelaki dipercayai tanpa senjata itu menyerah diri dengan mengangkat tangandan meminta pasukan keselamatan tidak melepaskan tembakan terhadapnya. Difahamkan dua kereta perisai berantai dikerahkan untuk operasipemantauan berterusan bagi mengesan pengganas lain. Kereta perisai itu dipercayai dikerahkan kerana bimbang penyerahan diri yangdilakukan itu sebagai taktik kotor untuk pengganas lain melepaskan tembakanterhadap pasukan keselamatan. Bagaimanapun, sebaik mendapati tiada yang mencurigakan dan tidak membahayakan, pasukan keselamatan menahan pengganas berkenaan. Pengganas itu kemudian diserahkan kepada pasukan VAT69 dan dibawa ke lokaptahanan sementara untuk disoal siasat. Panglima Tentera Darat Jen Tan Sri Dato' Seri Zulkifli Zainal Abidin ketikadihubungi mengesahkan kejadian itu.
 

Gambar Seorang Bayi Yang Lahir di Lahad Datu #PrayForSabah

Posted: 25 Mar 2013 04:06 PM PDT

Anak berumur 12 hari ini lahir dalam Dewan Embara Budi, Felda Sahabat 16, Lahad Datu. Digelar Ahmad. Moga kelahiran ini membawa sinar baru buat rakyat Lahad Datu. Keamanan & ketenteraman negara adalah amat bernilai, ianya perlu dihargai bersama.



BONGKAR!!! Identiti Ketua Perisik KIRAM Dikenalpasti!!!

Posted: 25 Mar 2013 08:54 AM PDT

Ketua Perisik Datu Piah Datu Kiram Diburu
Untuk Rekod Ops Daulat Setakat ini, pasukan keselamatan kita telah berjaya menembak mati seorang Jeneral, menangkap hidup-hidup seorang Komander berstatus Menteri Pertahanan dan melumpuhkan pasukan penembak tepat pengganas Sulu.
"Semporna adalah ibu pejabat pengganas dan di Lahad Datu pula 'medan permainan' mereka," katanya.
"Sejurus selepas berlaku pertempuran pada 1 Mac lalu, Datu Piah menghilangkan diri, tetapi dipercayai masih berada di negeri ini," katanya.
Seorang pemimpin kanan dipercayai berjawatan ketua perisik dikenali sebagai Datu Piah Datu Kiram kini menjadi orang buruan utama pasukan keselamatan dalam usaha melumpuhkan terus pergerakan saki-baki kumpulan pengganas yang menceroboh Sabah sejak 12 Februari lalu.
Menurut sumber, dia yang dipercayai ada hubungan keluarga dengan Jamalul Kiram yang mendakwa dirinya Sultan Sulu, dikatakan antara individu yang menyertai kumpulan pengganas terbabit membuat rundingan dengan pasukan keselamatan, Februari lalu.
Sumber itu berkata, pasukan keselamatan turut percaya Semporna ialah markas utama pengganas kerana di situlah mereka melakukan perancangan serta mengatur strategi.
 
 

KATA ANWAR, DIA JUMPA NUR MISUARI ATAS ARAHAN TUN DR. MAHATHIR!!!

Posted: 25 Mar 2013 08:52 AM PDT

Awat yg Anwar sungguh2 nak bela diri pasal Laha Datu... gambar tu bukan gambaq dia pun..gambar mirip2 dia saja.

Semua tu UMNO punya keja..UMNO dah bayaq duit kat perisik2 Filipina.

Dia gebang kata..gambaq dia pulak, ishhhh. Dia gebang kononnya tu gambaq dia pun jumpa Nur Misuari pasal Tun M suruh, masa Tun M,perdana menteri..atas misi damai konon.

ya lahh...tak percaya pun kena percaya la..

Anwar citer dia jumpa masa zaman Tun M perdana menteri..cuma gambaq perisikan tu baru dan masa Najib jadi PM..

Cerdik tuiii la...dia gebang tipu terang2..sejelas2nya..orang2 yg dengaq ceramah dia, angguk2 macam kena penunduk pulak.

"Jangan fikir rakyat Sabah bodoh. Ini bukti politik kotor yang cuba nak cari jalan dan nak tangkap saya di bawah Sosma (Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) tanpa ikat jamin," kata Anwar.
Dia gebang jugak..UMNO dah rancang nak tangkap dia...adoiii apa Najib nak buat? apa Gani Patail nak buat?

Kalau tangkap ..jenuh ler demo 1 Malaysia...semua usaha 3 tahun, jasa2 ditabur, duit2 BRIM jadi tak bermakna..Nurul Izzah dan Azizah...hari2 duduk teriak...hu huh UMNO zalim..UMNO zalim...hu hu..kesian lah kami..huh huh UMNO zalim..

Dua2 leh ,,tu yg cerdik tu...

...checkmate!!!

Apa kata yg Dipertuan Agong..sudikah berperdana menteri kan Anwar?

 

NAMA NEELOFA 'HOT' SAMPAI MENDIDIH!!!

Posted: 25 Mar 2013 08:48 AM PDT


KONTROVERSI cinta tiga segi, kekasih baharu dan cinta lokasi, tak puas hati dengan kemenangan artis lain serta pergaduhan sesama artis sehingga melantik peguam, itu semua episod kisah panas yang mendidihkan nama Noor Neelofa Mohd. Nor.

Terbaru, si cantik molek yang sedang menghangatkan slot Akasia, Kau Yang Terindah di TV3 kini terpalit pula dengan teguran 'jangan lupa diri' oleh Datuk Yusof Haslam.

"Sebenarnya sejak lebih tiga bulan kebelakangan ini, terlalu banyak cabaran yang perlu saya hadapi. Macam-macam cerita yang tak kena, satu persatu ia datang dan orang nampak saya ini tidak habis-habis mencipta kontroversi.

"Semua itu buat saya terfikir, kenapa Tuhan tak berhenti beri ujian kepada saya, mesti ada sebab dan hikmah. 

"Saya ambil semua itu sebagai satu amaran daripada Tuhan supaya menjadi lebih matang dan sedar di mana saya berpijak. 

"Semua itu buat saya muhasabah diri, mungkin selama ini saya ada buat salah," kedengaran sedikit sayu suara pengacara Nona itu dari hujung corong telefon.

Tambah Neelofa: "Kalau betul Datuk sakit hati dan marah dengan ketidakhadiran saya untuk sesi pratonton filem S.A.M yang diadakan pada awal Ramadan lalu, tentu saya sudah tidak senang duduk. 

"Saya kenal rapat dengan keluarga Datuk yang saya bahasakan uncle. Saya memang tak tahu langsung dengan pratonton itu sebab sedang berada di Mekah untuk penggambaran drama Kau Yang Terindah. 

"Mungkin berlaku salah faham. Mungkin pihak Skop Production menghubungi saya di nombor telefon lama, sedangkan telefon berkenaan ada di tangan pengurus saya, Amir Syafiq."

Setahun kebelakangan ini juga kata Neelofa, terlalu banyak yang dipelajarinya. Detik menjejakkan kaki ke tanah suci Mekah untuk umrah dan penggambaran bersama kru Erma Fatima baru-baru ini meninggalkan suatu impak yang berbekas di hati.

"Pandangan saya tentang kehidupan mungkin sudah sedikit berbeza. Haluan hidup sudah boleh dilihat dari banyak sudut. Saya toleh semula apa yang berlaku antara saya dan Anzalna. 

"Rasa tak ada gunanya saya terus menyimpan dendam, dunia ini kecil dan esok lusa kami mungkin akan bertembung juga," katanya beralih ke topik yang beremosi.

Mengambil iktibar dan berkat sempena hari yang mulia, dengan rendah hati Neelofa membingkiskan salam kemaafan buat semua. 

"Secara terbuka dia juga memohon maaf kepada mana-mana pihak dan individu yang terkait sama dalam konflik membabitkan dirinya.

"Saya mahu ambil peluang 1 Syawal ini untuk mohon maaf kepada semua pihak terutama orang dalam industri seni yang pernah terlibat dengan konflik yang melanda saya. Saya doakan kebahagiaan dan keberkatan untuk semua," ujarnya yang beraya di Pasir Mas, Kelantan bersama keluarga.

Sejurus habis penggambaran Kau Yang Terindah yang dijadualkan selesai pada 5 September nanti, heroin Azura 2011 itu sudahpun bersetuju untuk terlibat dengan sebuah lagi filem, Pilot Cafe terbitan Tarantella Pictures menjelang Oktober ini. Sepanjang September ini, duta tilam King Koil itu akan terlibat dengan kempen jalan raya bersama Petronas.

Gambar2 kepala PAPA GOMO berdarah di baling batu tersebar.

Posted: 25 Mar 2013 08:41 AM PDT

kah kah kah

kah kah kah kah

kah kah kah kah kah

kah kah kah kah kah kah

kah kah kah kah kah kah kah

kah kah kah kah kah kah kah kah

kah kah kah kah kah kah kah kah kah

kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah

kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah 

What?

AKu jahat? Takde akhlak? Takde adab? Kurang ajar sebab gelakkan orang yang kena baling batu? Neraka tempat aku?

Ada aku kisah?

Takde mase ah aku nak tunjuk aku neh berperwatakkan alim baik sopan santun suci akhlak murni dan blablabal seme tue.

Jahat pun jahat la. Ianya susah untuk berlakon baik dan hipokrit bagai. Sorryyy.. aku nak gelakkan juga.

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

PADAN MUKA. 

DASAR PEMBOHONG. HARAM AKU NAK PERCAYA.

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH 
 






KANTOI!!! ANUWAR PERNAH MAIN DENGAN ALTANTUYA???

Posted: 25 Mar 2013 08:15 AM PDT


Ni apa cerita pulak ni? Sejak bila pulak Si Ketua Penipu tu ada skandal dengan Si Altantuya tu? Di mana diorang berkenalan? Macam mana nama dia boleh dikaitakan?

Adakah kenyataan yang dikeluarkan oleh Si Raja Petra sebelum ini hanya pembohongan semata - mata? Kenapa Si Ketua Penipu tu berdiam diri?

Soalan demi persoalan akan terus diajukan oleh rakyat kepada Si Ketua Penipu tu. Tapi, semuanya salah dia sendiri. Salah dia sebab membuatkan rakyat tertanya - tanya.

Nak kata dia seorang pemimpin yang bertanggungjawab? Sudah pasti jawapannya TIDAK!!! Kalau dia seorang yang bertanggungjawab, keadaan tak jadi macam ni.

Kalau dia seorang yang bertanggungjawab, sudah tentu segala pendedahan yang dibuat oleh Si Raja Petra tu akan dijawab dan dibalas dalam kenyataan media.

Tapi, sehingga kini Si Ketua Penipu tu masih jugak senyap dan berdiam diri. Apa, dia dah Ketar Lutut dan Kecut Telur ke dengan Si Raja Petra tu?

Nampak sangat la Si Ketua Penipu tu memang seorang yang Pengecut. Macam mana dia nak jadi pemimpin kalau benda macam ni pun dia tak mampu nak tangani? Yang paling penting, macam mana nak jadi pemimpin kalau dia jenis yang tak bertanggungjawab!!!
KUALA LUMPUR 11 Ogos - Berikut kenyataan penuh bekas Setiausaha Sulit Datuk Seri Anwar Ibrahim, Anuar Shaari berhubung pendedahan pengendali portalmalaysia-today.net yang mendakwa beberapa pemimpin pembangkang merancang memfitnah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dalam kes pembunuhan Altantuya Shariibu:

1. Kita meminta M. Puravalen (peguam Razak Baginda) untuk memberi penjelasan bagaimana dan dari siapa beliau mendapat maklumat awal bahawa Razak Baginda akan ditangkap oleh polis bagi kes Altantuya. 

Setahu kita maklumat tentang sebarang penangkapan adalah rahsia pihak polis dan orang awam tidak akan diberitahu lebih awal.

2. Apakah orang yang memberi maklumat awal ini juga yang mengatur agar Puravalen menawarkan diri untuk menjadi peguam kepada Razak Baginda.

3. Ekoran pendedahan oleh Raja Petra mengenai komplot fitnah Perdana Menteri, ini membuatkan masyarakat umum tertanya-tanya bagaimana Puravalen boleh memberitahu Razak Baginda bahawa polis akan menangkap dan menuduh Razak membunuh Altantuya. 

Kita mahu Puravalen mendedahkan siapa yang memberitahu beliau maklumat yang sepatutnya menjadi rahsia polis.

Gambar dan Tajuk Pinjam dari Blog Helang Buana. Hehehe...

PRU 13 - BANGSA MELAYU/ISLAM WAJIB BERSATU DEMI AGAMA ALLAH - ISLAM

Posted: 25 Mar 2013 08:10 AM PDT

Dalam suasana PRU 13 yang semakin membahang panasnya dan penentu kepada kegelisahan Umat Melayu/Islam dimanakah mereka selepas ini, jika Kerajaan BN yang ada sekarang kecundang dalam perjuangan dek kerana hasutan dan adu-domba SiKitul moden yang terlalu rakus kuasa. Kerakusannya semakin  menjadi-jadi kerana beliau begitu yakin bahawa agendanya akan tercapai jua akhirnya dek kerana beliau yakin bahawa tangan-tangan ghaib akan datang menolong beliau dgn kekuatan tentera upahan serta wang yang melinpah ruah dari Negara2 Yahudi dan Nasrani spt Amerika dan Eropah..
2,    Kata-kata saya ini mungkin ada benarnya bila kita lihat keberaddan kapal perang USS Guardian yang cukup canggih, tetapi tersasar dan dipindah muat segala khazanahnya ke Jepun, sedangkan Filipina rakan baiknya cuma beberatus kilometer shj. Apakah perancangan dan strategi Anwar di sini... Kita semua tahu yang Negara Yahudi gemar akan kelibat Anwar krn beliau boleh menjadi SIKITUL MODEN yang diharapkan menjahanamkan Malaysia dari dalam, seperti Sitikul dulu yang berkhianat kpd Sultan Melaka dan akhirnya Melaka jatuh ke tangan Portugis... Baca dan kronologi peristiwa Lahat Datu dgn Jadual Harian Anwar seperti di nyatakan dibawah ini :-
Pencerobohan Lahad Datu- Satu Lagi Pendedahan Penglibatan Anwar

Satu lagi pendedahan penglibatan Anwar Ibrahim dengan pencerbohan Lahad Datu oleh Pengganas Sulu.
Berikut adalah pendedahan sebuah blog Disini dan Disini
16.7.2012 - Anwar jumpa Nur Misuari secara rahsia dan berasingan. Pertemuan melebihi 1 Jam.
17.7.2012 - Anwar sekali lagi bertemu Nur Misuari. Pertemuan kurang 1 Jam.
18.7.2012 - Sehari kemudian, Anwar membayar Lajim RM20 Juta untuk tinggalkan UMNO. Imbas semula pada tahun 1994, Anwar membayar Lajim RM3 juta supaya tinggalkan PBS.
12-13.10.2012 - Anwar ke Lahad Datu, turut mengadakan pertemuan dengan Kumpulan Kiram.
18.10.2012 - Anwar sekali lagi menemui Nur Misuari! Pertemuan kali ini sangat serius dan fokus.
2.11.2012 - Anwar mula membuat "spin" dengan lagu "SABAH NAK HILANG"
1.12.2012 & 7.12.2013 - Anwar sekali lagi mempengaruhi minda rakyat dengan lagu "SABAH NAK HILANG"
17.1.2013 - Kapal Perang USS Guardian berlabuh secara salah di Laut Sulu.
29.1.2013 - Anwar meyakinkan rakyat Malaysia "SABAH DAH HILANG"
7.2.2013 - ANWAR menghantar Tian Chua & R. Sivarasa ke Manila. Mereka turut membawa dan menguruskan sejumlah wang. Pergerakan mereka diintip oleh Philipine Military Intelligence.Anwar turut berjumpa sekali lagi Nur Misuari, pertemuan Anwar dengan Nur misuari direkod dan diambil gambar oleh Philipine Military Inteligence.
8.2.2013 - Sebelum mendarat di Lahad Datu, pengganas-pengganas Kiram memberikan sejumlah wang yang banyak kepada keluarga masing-masing selepas mereka dibayar-upah oleh seseorang. Mereka meneka istilah Individu Penting Pembangkang Malaysia, ianya merujuk kepada Anwar Ibrahim.
9.2.2013 - Pendaratan pertama Pengganas-pengganas Kiram, selepas kedatangan Tian Chua dan R.Sivarasa pada 7.12.2013.
- Pada hari yang sama juga, Tian Chua dan R. Sivarasa mendarat di KLIA.
16.2.2013 - Nurul Izzah Anwar memperlekeh PGA.
19.2.2013 - Pengganas Kiram menaikkan bendera Kiram di sekitar Kg. tandou dan Kg. Tg. Batu di Lahad Datu.
- Pada hari yang sama, di Kuala Lumpur, Tian Chua dan R. Sivarasa mengadakan Press Conference mengenai Filipina.
28.2.2013 - Pengganas Kiram dimaklumkan Parlimen akan dibubarkan, SERENTAK dengan itu juga serangan dimulakan ke atas pasukan keselamatan kita.
- Anwar berharap dengan "peperangan" yang meletus di Lahad Datu, kerajaan akan mengisytiharkan Darurat di Sabah. Anwar berharap PRU13 hanya akan diadakan di Semenanjung.
- Pada hari yang sama Anwar menyanyi dengan gembira lagu "SABAH DAH HILANG"
1.3.2013 - Inqurer.Net, The Manila Times, Reuters, Kedutaan Amerika di Manila dan Wikileaks menyebut "Tokoh Pemimpin Pembangkang" lebih jelas "Anwar Ibrahim" terlibat dalam Pencerobohan di Lahad Datu. Mereka diberitahu oleh Philipine Military Intelligence!
- Pada hari yang sama, Tian Chua mengatakan kes di Lahad Datu SANDIWARA!
4.3.2013 - Media Antrabangsa ABS.CBN melaporkan Pengganas Kiram sebenarnya diundang oleh "Tokoh Pembangkang" lebih tepatnya ialah "Anwar Ibrahim"!
7.3.2013 - Anwar membayar Azlan Mohd. Lazim supaya memohon maaf kepadanya dan menyertai PKR. Anwar menguruskan hal ini melalui Johari Abdul.
- Nur Misuari dalam FB nya menyatakan Kegembiraannya, Azlan Mohd. Lazim memohon maaf kepada Anwar!
10.3.2013 - Ejen kami seorang Palauk yang terlatih, memaklumkan kepada kami bahawa Pengganas Azumudie/Agbimuddin sudah mati ditembak pengawal elitnya atau 4 orang askar MNLF.
- Sebuah lagi Media Internasional, Global Research mendedahkan "Anwar Ibrahim" dalang di sebalik Pencerobohan di Lahad Datu!
11.3.2013 - Pasukan tentera Filipina berjaya menangkap 38 Pengganas Kiram yang melarikan diri dari Lahad Datu, bersama-sama mereka sejumlah Senjata M16, senapang patah, pistol dan senjata tradisonal seprti parang dan pisau.
12.3.2013 - Wikileaks sekali lagi mendedahkan "Anwar Ibrahim" terlibat dalam Pencerobohan di Lahad Datu.
13.3.2013 - Azmin Ali Mengakui Anwar memang ada menghubungi Nur Misuari!
15.3.2013 - PKR menyatakan sokongan kepada Harry Roque mengadakan Protes di Kedutaan Malaysia di Manila.
16.3.2013 - Setiausaha Luar Filipina mengesahkan mereka mempunyai Bukti Kukuh penglibatan Anwar Ibrahim dalam pencerobohan pengganas Kiram di Lahad Datu!
20.3.2013 - Akhirnya, tidak tahan dengan pendedahan demi pendedahan, Anwar mengaku ada menemui Nur Misuari !
21.3.2013 - Pengganas Kiram didakwa di Mahkamah Tawau. Beberapa Pengganas Kiram menyatakan kepada Mahkamah mereka Diupah, Dibayar dan Dijanjikan bayaran.
22.3.2013 - Ejen Palauk kami di Kunak dan Lahad Datu menyatakan Keluarga Pengganas Kiram di Filipina menuntut Ganti Rugi dari "Tokoh pembangkang Malaysia", lebih tepat "Anwar Ibrahim" (Butiran maklumat akan menyusul selepas ditranslate ke dalam bahasa Melayu).

3.      Bangsa Melayu/Islam Malaysia, wajib bersatu dan bersatu hati dalam menentu keputusan PRU 13, kerana jumlah pengundi Melayu keseluruhannya adalah melebihi 68% dan suara Undi ini jika padu untuk Bangsa Melayu yang diungguli oleh UMNO, sudah pasti Bangsa Melayu dan Islam akan terus terpelihara, menjadi DOMINAN dalam kepimpinan Negara. Sejarah telah membuktikan pada tahun 1969 apabila UMNO/Perikatan kuat Parti lain seperti PPP/GERAKAN dengan sendiri datang dan mahu bernaungan dalam PARTI PERIKATAN. Oleh itu jika Melayu Kuat, Kaum lain akan mahu berganding bahu dgn kita. Itulah natijahnya dan ia memang sewajarnya kita harapkan begitu sampai bila2 pun.

4. TETAPI, dek sikap chauvanis DAP, maka mereka tidak senang hati dek dasar tak tahu di untung dan tak tahu membalas jasa terhadap pengorbanan Bangsa Melayu yg bertoleransi menerima mrk sebagai rakyat Malaysia semasa pembentukan Malaysia/kemerdekaan Tanah Melayu. Dibawah ini juga diperlihatkan akan kerakusan Anwar bersama rakan2nya DAP dan PAS didalam perancangan mereka untuk menawan Putrajaya, di mana 10 perkara ini akan dilakukan Anwar menjelang PRU 13, untuk menagih simpati rakyat yang tidak tahu akan kebenarannya... Oleh itu media massa wajar memberikan hebahan akan apa yang mahu dan akan dilakukan oleh Anwar setelah pembubaran Dewan. Lihat dibawah perancangan Anwar:-

10 Kejutan Anwar Ibrahim Menjelang PRU-13

http://mynewshub.my/2013/03/23/10-kejutan-anwar-ibrahim-menjelang-pru-13/

Penulis selalu berfikir, kenapa Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak mahu bersumpah yang dia tidak meliwat bekas pembantunya, Saiful Bukhari. Sudah tentu keraguan ramai terhadapnya akan hilang jika dia berbuat demikian.

Baru ini seorang rakan berkata, tidak mahu bersumpah itu memang strategi Anwar…

Katanya, Anwar akan bersumpah juga akhirnya tetapi bukan sekarang…dia akan simpan isu itu sampai betul-betul mengunung…beberapa hari sebelum pilihan raya umum ke-13 (PRU 13), dia akan bersumpah.

Apa-apa sahaja alasan yang berbunyi sedih akan diberikan. Bayangkan, ketika itu sudah tentu undi orang Melayu terutama yang berada dalam kategori pengundi atas pagar mesti memihak kepada Anwar.

Anwar akan dilihat sebagai tokoh yang difitnah dan ketika itu Wan Azizah serta Nurul Izzah akan menitikan air mata menyebabkan simpati terhadap keluarga itu akan melangit banyaknya.

Momentum akan menyebelahi Anwar dan tempoh yang terlalu hampir dengan pilihan raya akan menyebabkan usaha untuk mematahkan taktik politik licik itu sukar mendatangkan hasil.

Anwar dijangka akan banyak menggunakan saat-saat terakhir menjelang PRU 13 untuk melaksanakan taktik-taktik politik yang mungkin sukar untuk ditangkis lawannya.

Demi PM…Anwar boleh buat rasanya….

Mengikut Ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu, Zulkifli Noordin yang suatu masa dahulu amar rapat dengan Anwar dan mengenali selok-belok politiknya, paling kurang akan ada 10 perkara yang akan dilakukan Anwar menjelang PRU-13.

Antaranya Zul Noordin berkata, beliau sudah beberapa bulan dahulu memberikan peringatan bahawa Anwar akan menggunakan keluarga Saiful untuk menentang Saiful.

Sikap bapa Saiful, Azlan Lazim yang secara tiba-tiba bertentangan pandangan anaknya baru-baru ini menzahirkan apa yang sudah lama diluahkan Zul Noordin.

Berikut adalah rumusan keseluruhan akan perkara-perkara yang mungkin dibuat Anwar dan kumpulannya menjelang PRU 13 yang disampaikan Zul Noordin melalui satu ceramah di Pasir Mas, Kelantan, 9 Mac lalu.

1 – Menggunakan keluarga Saiful sendiri untuk melawan Saiful. Seperti yang dibincangkan di atas, ia sudah pun berlaku.

2 – Akan berlaku kejadian Anwar ditembak sewaktu kempen pilihan raya. Dia akan rancang suasana di mana kejadian tembakan berlaku ketika dia ada, peluru tidak kena pada dirinya, tetapi akan kena isteri atau anaknya… SELEPAS ITU, DIA AKAN KATA KERAJAAN UMNO ZALIM. Taktik raih simpati yang amat licik. Zul Noordin berkata, bunga-bunga ke arah kononnya hidup dia dalam bahaya sudah dimulakan apabila pengawal peribadi Anwar mencabut pistol ketika mengiringi Anwar dalam kereta ke satu lokasi tahun lepas.


3 – Seorang Pegawai kanan badan kehakiman akan mengeluarkan kenyataan bahawa kes liwat Saiful dan Azizan adalah rekaan semata-mata. Menurt Zul Noordin, beliau difahamkan bahawa usaha memujuk pegawai berkenaan sedang giat dijalankan.

***Kemampuan Anwar dari segi ini jangan dipandang rendah kerana bekas Peguam Cara Negara II, Mohd Yusof Zainal Abiden yang membuka firma guaman sendiri berjaya diyakinkan untuk mewakilinya dalam satu kes yang datang selepas kes liwat Saiful.

4 – Anwar akan bersumpah dengan ayat tipu (Anwar akan bersumpah dengan tidak menepati kehendak syarie, DIA AKAN KATA " Demi allah, saya tak buat apa yang UMNO tuduh ", MAKA PEMBANGKANG AKAN KATA " Tue dia, Anwar Ibrahim dah bersumpah menafikan dia meliwat Saiful. Sudah tentu penyokong dan cybertroper pembangkang yang selama ini hanya reti menggunakan istilah fitnah dan bodoh serta UMNOgkok untuk mempertahankan bos mereka mendapat peluru baru.

5 – Anwar akan keluarkan JAM OMEGA TIRUAN di saat-saat akhir sebelum hari mengundi. (menurut pihak dalam pembangkang, mereka sebenarnya sudah pun membeli jam yang sama macam yang dijumpai oleh Datuk Eskay. Namun, Anwar dijangka tidak mahu keluarkan sekarang kerana pihak polis sempat untuk menyiasat ketulenan am berkenaan dan menunukkan jam sebenar, oleh itu di saat-saat akhir baru jam berkenaan dikeluarkan dan beliau akan kata "INI DIA JAM ITU, SAYA DIFITNAH SEBENARNYA.."

6 – Memujuk ahli-ahli yang berhormat (ADUN dan Ahli Parlimen) PKR yang keluar parti supaya kembali ke dalam PKR. Mereka juga akan membuat kenyataan bahawa mereka keluar dahulu kerana Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak merasuah mereka dengan wang ringgit. Menurut Zul Noordin, calon-calon tersebut kini tertekan kerana anak isteri mereka juga ditekan (digangu) oleh pihak-pihak tertentu. Pada masa yang sama, mereka juga ditawarkan dengan bayaran yang lumayan yang tidak mampu ditolak.

***Kenyataan Zul Noordin yang ini mengingatkan penulis mengenai dakwaan Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik bahawa ada usaha di pihak Anwar untuk membayar rakannya (salah seorang Trio Datuk T), Datuk Eskay untuk menafikan video Anwar bersama pelacur China yang terbit tahun 2011 lalu. Eskay dijanjikan wang dalam jumlah yang yang keterlaluan. Banyak betul wang yang sedang berlegar di pihak pembangkang jika dakwaan itu betul.

7 – Azmin Ali akan keluarkan video lakonan yang dia telah berbaik dengan emaknya. Sedangkan video tersebut telah diambil ketika Mak Tom pengsan dan tidak sedarkan diri. Azmin dikatakan datang membawa jurugambar untuk mengambil gambar konon dia cium tangan dan dahi mak dia dan dia akan kata yang dia dah balik sebenarnya.

***Perkara ini sudah pun diulas dan didedahkan Ummi Hafilda baru-baru ini. Klik Ummi Hafilda Dakwa Ini Gambar Lakonan Kasih Sayang Palsu Azmin
 


8 – Peguam-peguam dan polis yang terlibat dalam kes Altantuya dipujuk supaya mengaku bahawa Najib terlibat dalam kes tersebut. Maklumat yang diterima Zul Noordin ialah berkemungkinan besar menunjukkan pembangkang sedang cuba memujuk para pegawai dari atasan sampai ke bawah yang menyiasat kes Altantuya dengan persediaan untuk membayar mereka supaya tampil membuat kenyataan memang Najib terlibat dalam kes Altantuya.

9 -Mereka akan hina dan fitnah Rosmah Mansur sebagai terlibat dengan skandal. Dipercayai seorang bekas pegawai Rosmah akan membuat akuan bahawa isteri PM terlibat dengan penyalahgunaan wang rakyat. pegawai tersebut sedang dipujuk, sedang digoda, sedang ditawarkan habuan untuk keluar supaya buat kenyataan bahawa rosmah terlibat dengan pelbagai skandal dan penyalahgunaan wang rakyat, wang negara ).

***Ada sesiapa terperanjat ke yang Rosmah akan dijadikan sasaran? Memang itu taktik pembangkang dari dulu lagi. Zaman Pak Lah serang Khairy Jamaluddin (KJ)…taktik bagi panas hati orang dengan kisah-kisah kekayaan dan salah guna kuasa, selepas itu taktik yang sama digunakan cuma wataknya ditukar daripada KJ kepada Rosmah.

10 – Setiap ahli PAS diminta bersumpah untuk mengundi pakatan dalam PRU nanti.Mengikut maklumat yang diterima daripada orang dalam Pas, bahawa setiap ahli pas akan diminta bersumpah " wallahi, wabillahi, watallahi, aku ahli pas, bersumpah dengan nama Allah, dalam PRU 13, aku hanya akan mengundi calon DAP, PKR dan PAS, jika aku mengundi selain calon DAP, PKR dan PAS ……… " (nauzubillah min zalik). begini lah bagaimana PAS permainkan agama demi kuasa ke putrajaya.)…

Akhir kata, saya mengajak rakyat Malaysia, meneliti, memikir dan memperhalusi tentang kebejatan Anwar didalam KARAKUSAN nya untuk mencapai cita-citanya untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia.
WAHAI RAKYAT MALAYSIA ... FIKIR2 KAN LAH
[Terima kasih kpd blog : mymassa.blogspot.com, mynewshub.my dan juga http/:borneoinsider.com]

Laungan Allahhuakbar Jadi Perisai Komando VAT69

Posted: 25 Mar 2013 08:08 AM PDT

Kuala Lumpur, 25 Mac - Dalam keadaan musuh menyerang bertalu-talu dan anggota pasukan komando VAT69 ini membalas tembakan mempertahan diri dan negara, dalam insiden 1 Mac lepas, Kpl Mohamad Asrul Osman tidak sedar rakan di sebelahnya gugur dalam pertempuran selama sejam itu.

Beliau berkata laungan 'Allahhuakbar' menjadi perisai ketika diserang musuh yang jaraknya agak dekat dalam insiden pencerobohan pengganas militan di Lahad Datu, Sabah.

"Ketika pertempuran saya meniarap bersebelahan arwah (Sjn Sabaruddin Daud, 46)...Kami diserang bertalu-talu dan angin daripada tembakan itu memang jelas dirasai betul-betul di sebelah telinga saya.

"Saya tidak sangka tembakan itu mengenai Sabaruddin dan hanya mengetahuinya apabila saya menepuk belakang beliau untuk berundur, tetapi beliau sudah kaku ketika itu," katanya kepada Bernama, di sini hari ini

Mohamad Asrul, 33, berkata beliau cedera pada cuping telinga dan kolar pakaian seragamnya koyak rabak dalam pertempuran yang turut mengorbankan ASP Zulkifli Mamat.

"Meskipun hati sebak melihat rakan gugur, ia tidak menjadi kekangan pada saya untuk meneruskan perjuangan demi membela tanah air," katanya.

Semangat juang yang ditunjukkan pasukan keselamatan negara itu berjaya membunuh 15 musuh.

Beliau berkata kira-kira pukul 5 petang hingga keesokannya harinya (2 Mac) semua pegawai dan anggota diletak dalam keadaan siap siaga bagi menumpaskan pengganas.

"Sehingga kini saya masih terbayang kejadian menimpa Allahyarham," katanya.

Beliau berkata pengalaman bertempur dengan pengganas yang merupakan pengalaman pertama baginya itu, mendidiknya menjadi lebih berani dan sanggup mempertaruh nyawa sendiri demi menjaga kedaulatan negara.

"Saya masuk Komando pada 2003, insiden pencerobohan di Lahad Datu memberi peluang kepada saya merasai sendiri apa apa yang telah orang lama ceritakan mengenai pertempuran dengan komunis dan bagaimana perasaan bertempur dalam
situasi sebenar," katanya.

Mengambil pendekatan untuk tidak merisaukan orang tersayang, Mohamad Asrul berkata beliau memberitahu ibunya bahawa beliau sedang mengikuti kursus.

"Isteri saya pula hanya dimaklumkan bahawa saya terlibat dalam pertempuran ini tetapi tidak pernah memberitahunya apa yang saya lalui termasuk kecederaan yang saya alami," katanya.- BERNAMA

LOH!! KOT MACAM TU PUN BOLEH NAIK SYAHWAT JUGAK???

Posted: 25 Mar 2013 07:36 AM PDT

Fergh!!! Lain macam betul la diorang ni. Benda macam tu pun mudah sangat diorang ni jadi 'Ghairah' tak tentu arah ye. Padahal, bukan la besar sangat kes tu.

Tapi disebabkan yang terbatuk - batuk pasal isu tu bukan sebarangan orang, nak tak nak kena jugak la diorang ambik tindakan segera. Kalau tidak, naya wo!!!

Tinggal lagi, kenapa pulak benda tu perlu dibincangkan? Kenapa pulak diorang masih lagi nak lembek tengkuk dengan puak - puak Kafir Harbi tu?

Bukan ke diorang selama ni memang nak menegakkan Hukum Islam di Malaysia ni. Jadi, kenapa pulak diorang masih nak tunduk dan patuh dengan desakan DAPigs?

Jelas, diorang ni memang sah puak - puak Parti Angguk Saja. Bila dibelakang, bukan main dok cerita dengan orang yang diorang nak memperjuangkan Islam.

Tapi bila didepan puak - puak DAPigs Kafir Harbi Laknatullah tu, semuanya kecut telur belaka. Semuanya kena akur dan tunduk dengan desakan yang dilakukan.

Itu macam pun diorang masih lagi nak dabik dada kata diorang ni pejuang Islam? Masih lagi diorang nak kata orang lain Kafir sebab tunduk dan patuh dengan arahan Bukan Islam?

Ini baru satu isu berkaitan dengan salon gunting rambut. Pun diorang dah menggelupor nak cari jalan penyelesaian kononnya. Belum lagi bab cerita nak melaksanakan Hukum Hudud.

Yang tu, tak payah cakap la. Dah jadi caca marba dah sekarang ni. Sekejap kata nak laksana, sekejap kata tak nak buat. Macam haram.

Malangnya, diorang tu nak menipu pun bukan orang lain. Ahli - ahli sendiri jugak yang diorang tipu. Kalau dengan rakyat biasa ni, hidup - hidup diorang kencing.

Dan tambah menyedihkan, perkara ni bukan baru diorang buat. Dah 12 kali dah!!! Tu pun masih tak serik - serik lagi ke? Sudah - sudah la. Cuba la cari benda lain nak dibuat. Setakat menipu rakyat ni, tak mendatangkan faedah. Buat mengabihkan masa je!!!
KUALA LUMPUR - Kerajaan Negeri Kelantan bersedia untuk mempertimbangkan cadangan semua pihak - daripada kalangan bukan Islam - dan mencari jalan penyelesaian berhubung pertikaian isu salun rambut Kelantan.
Pendirian ini dinyatakan oleh Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang petang ini.
"Pas Pusat telah pun dimaklumkan oleh Kerajaan Negeri Kelantan bahawa mereka bersedia menimbangkan cadangan semua pihak dari kumpulan bukan Islam bagi membincangkan dan mencari jalan terbaik bagi menyelesaikan isu ini ini mengikut konsep hak kebebasan anutan orang-orang bukan Islam," kata Hadi dalam satu kenyataan dikeluarkan hari ini.

 

Tiada ulasan: