Ahad, 24 Mac 2013

Justice For All

Justice For All


Bekas Pengarah Jabatan Pelajaran Sertai KEADILAN

Posted: 24 Mar 2013 08:11 PM PDT


KOTA KINABALU 25 MAC: Bekas Pengarah Jabatan Pelajaran Sabah, Datuk Dr Muhiddin Yusin menyertai KEADILAN bersama-sama 318 orang lagi.Beliau menyerahkan borang keahlian kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim pada program Himpunan Harapan Rakyat di Star City Convention Hall di sini, malam tadi.Lebih 5,000 ahli KEADILAN menyaksikan penyertaan Dr Muhiddin yang terkenal kerana berani menegur Kementerian Pelajaran berkaitan masalah sistem pendidikan di negeri itu.
Beliau juga tidak puas hati dengan layanan Kerajaan Persekutuan pimpinan Umno BN terhadap Jabatan Pelajaran Negeri Sabah berikutan tidak diberi dana secukupnya. ~keadilandaily

Parlimen Bubar 29 Mac.. Ini Buktinya

Posted: 24 Mar 2013 08:07 PM PDT


InsyaAllah, jika Rosmah Mansor tidak melakukan sebarang campurtangan maka tarikh pembubaran Parlimen untuk PRU13 ini ialah pada 29 Mac 2013. Demikian menurut satu sumber yang rapat dengan pejabat Perdana Menteri.Asas yang kuat terhadap dakwaan tersebut itu PM telah menyelesaikan semua sasaran kempen politiknya yang meliputi segemen sasaran dan lokasi; semua kalangan rakyat seperti nelayan, peneroka, guru, polis, tentera, remaja, veteran dll sudah ditemui serta seluruh negeri telah dilawati pada tarikh tersebut.
Ia dikuatkan lagi dengan tarikh beliau selesai menandatangani beberapa perjanjian yang berkaitan dengan LIMA di Langkawi.
Tarikh PRU tidak boleh dilewatkan lagi kerana BN rakyat Malaysia yang menerima BR1M 2.0 akan 'mudah lupa' apabila semakin lama masa berlalu di samping isu Lahad Datu yang masih panas yang dianggap menguntungkan BN kerana pameran sandiwara seolah2 BNlah penjaga kedaulatan negara. 
Sebab yang paling kuat PRU tidak boleh diliwatkan lagi opss silap.. dilewatkan lagi ialah kerana BN sendiri sudah keletihan. 
Mereka di arah buka bilik gerakan dan penaik bendera sejak 1 Februari lalu, sekarang bendera pun dah nak reput, semangat juang ahli-ahli UMNO BN dah merosot.Untuk PRU 13 ini BN dijangka akan tewas di Pusat.

Kesah Sedih Hartina Kamaruddin......

Posted: 24 Mar 2013 07:46 PM PDT


Sudah lebih 10 tahun Hartina Ka­maruddin meninggalkan keluarganya untuk mengikut suami, Rajeswaran ke Australia dan menetap di sana
 
Kebim­bangan atas keselamatan anak menyebabkan mereka mengambil keputusan untuk berhijrah. 
 
Sejak itu saya tidak pernah dengar suaranya dan bersua muka. Saya sudah tidak ada perasaan langsung terhadapnya walaupun dia anak saya.
Perasaan rindu sudah tidak wujud lagi di dalam diri saya. Kalau kata sayang... saya lebih sayangkan Islam berbanding anak saya. 
 
Di dalam usia yang hampir mencecah 60, tidak ada apa lagi yang diharapkan, hanya menumpukan kepada ibadat dan mengukuhkan keimanan. Soal anak yang telah jauh perginya, biarkanlah itu takdir Tuhan. 
 
Bukannya tidak berusaha untuk memulihkannya, malah lebih daripada itu telah dilakukan. Dihina, dipukul, semuanya sudah dilalui namun inilah yang dikatakan takdir.

Setiap saat doa kami tidak per­nah berhenti agar dia kembali kepada Islam. Dan jauh di sudut hati ini dapat merasakan, dia akan kembali kepada kami dengan kepercayaan asalnya suatu hari nanti. 
 
Selagi Tina masih di dalam keadaan sekarang, saya tidak pernah terfikir untuk bertemu dengannya atau mengharapkan dia kembali.

Hati emak Tina, Kalsom Ghani memang sudah cukup keras untuk di­cairkan. Pujuklah apa saja, dia tidak akan berganjak dari keputusannya. Dia hanya akan mengaku anak setelah Tina memeluk Islam. 
 
Selagi masih memegang kepada kepercayaan baru dia tidak akan mengingati malah tidak mahu ambil tabu langsung tentang anak kesayangannya itu.

Dulu, Tina adalah anak yang paling disayangi dan ditatang bagai minyak yang penuh. Bayangkanlah jarak usia antara Tina dengan adiknya Azliza adalah enam tahun. 
 
Dia memang man­ja dan kami sayang sangat pada dia. Kini, dialah yang paling dibenci sekali sampaikan emaknya yang mengandung dan melahirkannya pun tidak mahu menyebut nama Tina.

Sudahlah saya tidak mahu fikir-fikir lagi tentang dia tapi jika dia kembali ke Malaysia dengan Islam, saya teri­manya dengan sepenuh hati. 
 
Bukan sedikit onar yang telah dibuat oleh Tina kepada keluarga. Dah banyak kesengsaraan yang ditanggung hanya untuk mempertahankan akidah.

Mengenang kembali peristiwa yang berlaku pada 1996 memang amat menyakitkan. Namun digagahkan hati untuk bercerita sebagai teladan kepa­da ibu bapa yang lain. 
 
Kepercayaan saya pada Tina memang tidak pernah berbelah bagi apabila dia mendapat tawaran bekerja di bank di Jalan Klang lama, saya izinkan. Malah saya belikan dia sebuah rumah di Taman Sri Sento­sa, Jalan Klang Lama supaya dia tidak perlu menyewa. 
 
Setiap kali ada kesem­patan, saya dan isteri akan berkunjung ke rumahnya untuk melihat keperluan­nya.

Semuanya berjalan seperti biasa. Tina anak yang taat, sembahyang dan mengamalkan ajaran Islam sepenuh­nya. 
 
Tidak ada satu pun perlakuannya yang mencurigakan saya. Dia tetap macam dulu-dulu ketika masih tinggal dengan saya di Kampar. 
 
Cuma hubu­ngan jadi renggang sikit kerana ber­jauhan. Saya percaya penuh kepadanya dan tidak pernah terfikir pada perkara yang lain.

Pada suatu hari saya di datangi oleh seorang yang boleh dikatakan berpangkat, bertanyakan tentang Tina. Saya kenal lelaki itu adalah salah seorang yang berpengaruh juga di Perak berbangsa India. 
 
Ketika lelaki itu bertanya tentang Tina dan pernah terlihatnya di dalam satu majlis keagamaan, perasaan saya sudah tidak sedap. sebelum lelaki itu melangkah pergi, dia sempat ber­pesan supaya hati-hati dan tolonglah tengok-tengok sikit keadaan Tina di Kuala Lumpur. 
 
Ketika itu terasa berde­rau darah naik ke muka, perasaan jadi tidak menentu.

Sebenarnya seminggu sebelum lela­ki itu bertemu dengan saya, Tina ada pulang ke rumah iaitu pada hari raga. Kami sembahyang jemaah bersama­ sama, tidak ada perubahan. 
 
Setelah Tina kembali ke Kuala Lumpur baru­lah lelaki itu bertemu dengan saya untuk memberi klu bahawa ada sesuatu yang tidak kena akan berlaku kepada Tina.

Selepas pertemuan dengan lelaki itu, saya terus mengambil keputusan bersa­ma isteri untuk ke Kuala Lumpur meli­hat keadaan Tina. 
 
Semasa saya sampai di rumahnya, dia tidak ada di rumah. Dengan menggunakan kunci pendua, saya masuk ke dalam rumahnya. 
 
Bila petang barulah Tina balik tapi bersama seorang lelaki berbangsa India. Selama ini saya tidak tahu pula ada lelaki tinggal dengan Tina. 
 
Lelaki itu kata Tina adalah isterinya, pelik pula bila masanya mereka menikah.

Kemudian Tina tunjukkan surat sumpah yang mengatakan bahawa dia sudah tidak mempraktikkan lagi aja­ran Islam dan telah menukar namanya kepada Nivashiny Rajeswaran. 
 
Sijil pendaftaran menunjukkan, perkahwi­nan berlangsung pada 24 Mac 1996. Luluh hati saya mendengarkan pe­ngakuan itu. 
 
Bagaimana anak yang saya bela selama 21 tahun tiba-tiba mengambil keputusan sendiri menukar pegangan hidup.

Ketika kejadian itu. usia Tina 21 tahun seminggu. Bila saya membuat laporan di balai polis, mereka kata tidak boleh buat apa-apa kerana usia­nya sudah 21 tahun dan berhak untuk buat keputusan. 
 
Saya balik semula ke Kampar mencari surat beranak Tina tapi tidak ada. Barulah saya perasan, beberapa minggu sebelum itu, Tina pulang ke rumah kerana bercuti sela­ma seminggu. 
 
Mungkin ketika itu dia sedang menyiapkan segala dokumen untuk pertukaran nama.

Saya laporkan pada Jabatan Agama Islam Perak (JAIP) tentang Tina. Semasa mereka mengadakan majlis kahwin di rumah Rajeswaran di Mam­bang Di Awan, JAIP datang menang­kap Tina.

Dengan takdir Tuhan, saya akhir­nya berjaya membawa keluar Tina lalu membawanya ke Kelantan.

Tujuan saya untuk mencari tempat perlindungan bagi Tina kerana setiap pergerakan saya sentiasa diekori. Saya rasa tidak selamat jika menyimpan Tina di Perak. 
 
Sampai di Kelantan, hati saya tidak dapat menahan marah. Saya pegang parang yang saya bawa dari Kampar. Kali ini saya memang nekad untuk menetak Tina sampai cacat. 
 
Saya bukan hendak membunuh tetapi hanya hendak mencacatkannya agar lelaki itu tidak mahu lagi kepada Tina.

Mujurlah isteri dan adik-adik sempat menyabarkan, saya sejuk kem­bali dan tidak jadi menetak Tina.

Selama 11 hari saya dan keluarga duduk menumpang di rumah seorang kenalan sementara mencari rumah perlindungan untuk memulihkan akhlak Tina. Setelah diberi air penawar dan berubat secara Islam, Tina kem­bali sembahyang. 
 
Bagaimanapun atas desakan kewangan dan masing-masing perlu bekerja, kami sepakat untuk ke Pulau Pinang, rumah adik ipar saya.

Adik ipar saya berjanji akan menjaga Tina. Saya memberi keizinan kera­na memikirkan Tina sudah berubah. Saya balik semula ke Kampar dan meneruskan perniagaan sate yang telah ditinggalkan sejak dua bulan lalu. 
 
Beberapa hari saja berada di bawah jag­aan adik ipar, Tina dilarikan lagi. Sejak hari itu saya tidak pernah bertemu lagi dengan Tina.

Saya masih cuba berusaha untuk kembalikan Tina kepada keluarga wa­laupun tidak tahu di mana dia tinggal. Saya terpaksa meminta adik sauda­ra yang berniaga, di Kuala Lumpur mengintip Tina untuk mengetahui tempat tinggalnya. 
 
Setelah pasti dimana dia tinggal, saya melaporkannya pada Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) untuk menangkapnya pada 1998 kerana lelaki itu telah menggu­gat akidah anak saya. 
 
Polls dan JAIS menetapkan 15 September 1996 untuk menyerbu rumah tersebut.

Bila nampak kami datang lelaki itu terus bawa Tina ke bilik dan me­nguncinya. Lelaki itu tidak berganjak dari pintu bilik itu. 
 

2 'KOMANDER' ANWAR SALUR WANG KEPADA PENGGANAS #LahadDatu SABAH??

Posted: 24 Mar 2013 06:44 PM PDT






Penafian Datuk Seri Anwar Ibrahim tentang lawatan Tian Chua dan Sivarasa Rasiah ke Manila 2 hari sebelum kedatangan pengganas Kiram menceroboh Lahad Datu mempunyai perkaitan yang mula dibangkitkan semula.


Persoalan itu mula dibangkitkan semula kerana ramai sudah tahu stail politik Anwar yang melakukan dua perkara iaitu menafi atau menyaman sebagai jalan pintas untuk menutup pertuduhan terhadapnya atau kroni-kroni yang melaksanakan arahnya daripada terus dibicarakan.

Anwar adalah Ketua Umum PKR, Tian Chua dan R. Sivarasa adalah 'komander' setianya dari PKR dan SUARAM (Suara Rakyat Malaysia) didakwa telah diarahkan ke Manila pada 7 Februari, dua hari sebelum pengganas Kiram mula bergerak menceroboh Lahad Datu.

Menurut Anwar, kehadiran kedua orang kanannya ke Manila untuk mengumpul maklumat mengenai 'Manuel Amalilio', seorang yang dikehendaki pihak berkuasa Filipina yang ditangkap oleh Jabatan Imigresen Malaysia pada 22 Januari lalu atas kesalahan menggunakan pasport Malaysia dan kad pengenalan palsu.

Selain ramai pihak mempertikai locus standi Tian Chua dan R Sivarasa dalam kes tersebut, blog sabahgroundzero menimbulkan beberapa persoalan lain.

"Kenapa mereka (Tian Chua & Sivarasa) pergi ke Manila dalam misi mencari fakta sedangkan hampir 99 peratus daripada mangsa yang ditipu oleh Amalilio berada di kawasan Mindanao dan Visayas (Selatan Filipina) ?

"Lagipun, pejabat Amalilio dan pusat operasinya terletak di Pagadian City, sebuah bandar yang jauhnya 1, 113 km dari Manila.

"Apa yang mereka sebenarnya lakukan di Manila?,"soal blog itu.

Menurut blog itu, Tian Chua dan R Sivarasa telah mengambil penerbangan malam Jumaat (7 Februari), tinggal di Manila pada hari Sabtu dan kembali semula ke Kuala Lumpur pada hari berikutnya

Abby Semakin Buas Setelah Sekian Lama Tidak Disetubuhi

Posted: 24 Mar 2013 06:35 PM PDT

abby-abadi-hot
Semakin lama Abby menjanda semakin menjadi-jadi pula perangainya. Ntah apa hidayah lagi yang belum sampai kepadanya sehingga dia jadi begitu. Mungkin hidayah dibukakan pintu hati agaknya.
Semenjak Abby mendapat hidayah memakai tudung, semakin ramai pula peminatnya meninggalkan bekas isteri Norman Hakim ini. Kenapa ia jadi begitu?
Mereka meninggalkan Abby bukan sebab dia kini bertudung tetapi disebabkan kelakukan serta tuturkatanya yang tidak melambangkan ciri-ciri muslimah sejati sejak menjadi ahli seumur hidup sebuah parti politik yang kononya ingin memartabatkan Islam.

EXPOSE MyMassa: Papa Homo cabut ke San Francisco, USA

Posted: 24 Mar 2013 05:30 PM PDT


SURUHANJAYA SIASATAN DIRAJA KE ATAS PENGLIBATAN ANWAR KE ATAS PENCEROBOHAN PENGGANAS KIRAM DI LAHAD DATU WAJAR DISEGERAKAN


Nurul marahkan dan kata SB dok ikut bapak dia atas sebab politik dan bukan utamakan keselematan. Belum SB cerita apa-apa tapi MyMassa sendiri ekor saja dah tau apa Pak dia buat dengan Misuari. 

Baca apa yang didedah MyMassa tentang Anwar ....

16.7.2012 - Anwar jumpa Nur Misuari secara rahsia dan berasingan. Pertemuan melebihi 1 Jam.

17.7.2012 - Anwar sekali lagi bertemu Nur Misuari. Pertemuan kurang 1 Jam.

18.7.2012 - Sehari kemudian, Anwar membayar Lajim RM20 Juta untuk tinggalkan UMNO. Imbas semula pada tahun 1994, Anwar membayar Lajim RM3 juta supaya tinggalkan PBS.

12-13.10.2012 - Anwar ke Lahad Datu, turut mengadakan pertemuan dengan Kumpulan Kiram.

18.10.2012 - Anwar sekali lagi menemui Nur Misuari! Pertemuan kali ini sangat serius dan fokus.

2.11.2012 - Anwar mula membuat "spin" dengan lagu "SABAH NAK HILANG"

1.12.2012 & 7.12.2013 - Anwar sekali lagi mempengaruhi minda rakyat dengan lagu "SABAH NAK HILANG"

17.1.2013 - Kapal Perang USS Guardian berlabuh secara salah di Laut Sulu.

29.1.2013 - Anwar meyakinkan rakyat Malaysia "SABAH DAH HILANG"

7.2.2013 - ANWAR menghantar Tian Chua & R. Sivarasa ke Manila. Mereka turut membawa dan menguruskan sejumlah wang. Pergerakan mereka diintip oleh Philipine Military Intelligence. Anwar turut berjumpa sekali lagi Nur Misuari, pertemuan Anwar dengan Nur misuari direkod dan diambil gambar oleh Philipine Military Inteligence.

8.2.2013 - Sebelum mendarat di Lahad Datu, pengganas-pengganas Kiram memberikan sejumlah wang yang banyak kepada keluarga masing-masing selepas mereka dibayar-upah oleh seseorang. Mereka meneka istilah Individu Penting Pembangkang Malaysia, ianya merujuk kepada Anwar Ibrahim.

9.2.2013 - Pendaratan pertama Pengganas-pengganas Kiram, selepas kedatangan Tian Chua dan R.Sivarasa pada 7.12.2013.

              - Pada hari yang sama juga, Tian Chua dan R. Sivarasa mendarat di KLIA.

16.2.2013 - Nurul Izzah Anwar memperlekeh PGA.

19.2.2013 - Pengganas Kiram menaikkan bendera Kiram di sekitar Kg. tandou dan Kg. Tg. Batu di Lahad Datu.

               - Pada hari yang sama, di Kuala Lumpur, Tian Chua dan R. Sivarasa mengadakan Press Conference mengenai Filipina.

28.2.2013 - Pengganas Kiram dimaklumkan Parlimen akan dibubarkan, SERENTAK dengan itu juga serangan dimulakan ke atas pasukan keselamatan kita.

               - Anwar berharap dengan "peperangan" yang meletus di Lahad Datu, kerajaan akan mengisytiharkan Darurat di Sabah. Anwar berharap PRU13 hanya akan diadakan di Semenanjung.

               - Pada hari yang sama Anwar menyanyi dengan gembira lagu "SABAH DAH HILANG"

1.3.2013 - Inqurer.Net, The Manila Times, Reuters, Kedutaan Amerika di Manila dan Wikileaks menyebut "Tokoh Pemimpin Pembangkang" lebih jelas "Anwar Ibrahim" terlibat dalam Pencerobohan di Lahad Datu. Mereka diberitahu oleh Philipine Military Intelligence!

              - Pada hari yang sama, Tian Chua mengatakan kes di Lahad Datu SANDIWARA!

4.3.2013 - Media Antrabangsa ABS.CBN melaporkan Pengganas Kiram sebenarnya diundang oleh "Tokoh Pembangkang" lebih tepatnya ialah "Anwar Ibrahim"!

7.3.2013 - Anwar membayar Azlan Mohd. Lazim supaya memohon maaf kepadanya dan menyertai PKR. Anwar menguruskan hal ini melalui Johari Abdul.

             - Nur Misuari dalam FB nya menyatakan Kegembiraannya, Azlan Mohd. Lazim memohon maaf kepada Anwar!

10.3.2013 - Ejen kami seorang Palauk yang terlatih, memaklumkan kepada kami bahawa Pengganas Azumudie sudah mati ditembak pengawal elitnya atau 4 orang askar MNLF.

             - Sebuah lagi Media Internasional, Global Research mendedahkan "Anwar Ibrahim" dalang di sebalik Pencerobohan di Lahad Datu!

11.3.2013 - Pasukan tentera Filipina berjaya menangkap 38 Pengganas Kiram yang melarikan diri dari Lahad Datu, bersama-sama mereka sejumlah Senjata M16, senapang patah, pistol dan senjata tradisonal seprti parang dan pisau.

12.3.2013 - Wikileaks sekali lagi mendedahkan "Anwar Ibrahim" terlibat dalam Pencerobohan di Lahad Datu.

13.3.2013 - Azmin Ali Mengakui Anwar memang ada menghubungi Nur Misuari!

15.3.2013 - PKR menyatakan sokongan kepada Harry Roque mengadakan Protes di Kedutaan Malaysia di Manila.

16.3.2013 - Setiausaha Luar Filipina mengesahkan mereka mempunyai Bukti Kukuh penglibatan Anwar Ibrahim dalam pencerobohan pengganas Kiram di Lahad Datu!

20.3.2013 - Akhirnya, tidak tahan dengan pendedahan demi pendedahan, Anwar mengaku ada menemui Nur Misuari !

21.3.2013 - Pengganas Kiram didakwa di Mahkamah Tawau. Beberapa Pengganas Kiram menyatakan kepada Mahkamah mereka Diupah, Dibayar dan Dijanjikan bayaran.

22.3.2013 - Ejen Palauk kami di Kunak dan Lahad Datu menyatakan Keluarga Pengganas Kiram di Filipina menuntut Ganti Rugi dari "Tokoh pembangkang Malaysia", lebih tepat "Anwar Ibrahim" (Butiran maklumat akan menyusul selepas ditranslate ke dalam bahasa Melayu).

*Nota : Pertemuan Anwar dengan Nur Misuari ketika Anwar menjawat jawatan Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan pada pertengahan tahun 1990an tidak disertakan.



Apa Papa Homo nak pusing sekarang??? Lari ke Bandaraya Gay San Francisco????

Ini belum lagi apa yang SB tau. Mesti lagi detail....  Pembangkang perlu diintip. Mereka sedia lakukan apa saja demi kuasa.

BN Johor Mula Rasa Cemas Lihat Kebangkitan Rakyat Johor ?

Posted: 24 Mar 2013 05:26 PM PDT

DSAI Bercakap dihadapan ribuan Penyokong di Kg Majidi Johor..
Cubaan untuk menakutkan rombongan Jelajah MerdekaRakyat di Simpang Renggam Johor
Samseng BN berkeliaran... menghambat BAS Jelajah Merdeka Rakyat.

KENALI DAN HAMPIRILAH WANITA CANTIK INI!!!!!!

Posted: 24 Mar 2013 08:30 AM PDT

1. Bila seorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitiskan airmata, itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.
2. Bila dia tidak menghiraukan kamu setelah kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia waktu untuk menenangkan hatinya sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.
3. Wanita susah untuk mencari sesuatu yang dia benci tentang orang yang paling dia sayangi (karena itu banyak wanita yang patah hati bila hubungannya putus di tengah jalan).
4. Jika seorang wanita jatuh cinta dengan seorang lelaki,lelaki itu akan sentiasa ada di pikirannya walaupun ketika itu dia sedang bersama dengan lelaki lain.
5. Bila lelaki yang dia cintai merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti
6. Wanita memang menyukai pujian tetapi selalu tidak tahu cara menerima pujian.
7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang menyukai kamu setengah mati, tolak cintanya dengan lembut, jangan berkasar dengannya karena ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tidak akan tahu bila dia telah membuat keputusan, dia akan melakukan apa saja.
8. Jika seorang gadis sedang menjauhkan diri darimu setelah kamu tolak cintanya, biarkan dia untuk seketika. Jika kamu masih ingin menganggap dia seorang kawan, cubalah tegur dia secara perlahan-lahan.
9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa. Muzik, puisi, lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.
10. Jangan sesekali beritahu kepada perempuan tentang apa yang membuat mereka langsung merasa tidak berguna.
11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.
12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya sedang memberikan respon positif, misalnya menghubunginya melalui telepon, si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat, tetapi sebenarnya dia akan berteriak kerana gembira dan tak sampai sepuluh minit, semua kawan-kawannya akan mengetahui berita tersebut.
13. Sebuah senyuman memberi seribu arti bagi wanita. Jadi jangan senyum sembarangan kepada wanita.
14. Jika kamu menyukai seorang wanita, mulailah dengan persahabatan. Kemudian biarkan dia mengenalimu lebih dalam.
15. Jika seorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar, tinggalkan dia karena dia memang tak berminat denganmu.
16. Tetapi jika dalam waktu yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.
17. Jangan sesekali meneka apa yang dirasakannya. Tanya dia sendiri!!
18.Setelah seorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya mengapa aku tidak bertemu lelaki ini lebih awal.
19. Kalau kamu masih mencari-cari cara yang paling romantis untuk memikat hati seorang gadis, bacalah buku-buku cinta.
20. Bila setiap kali melihat foto bersama, yang pertama dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya, kemudian barulah dirinya sendiri.
21. Bekas kekasihnya akan selalu ada di pikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat yang teristimewa di hatinya!!
22. Satu ucapan 'Hai' saja sudah cukup menceriakan harinya.
23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.
24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata untuk memikat kawan mereka yang lebih cantik.
25. Cinta berarti kesetiaan, jujur dan kebahagiaan tanpa syarat.
26. Semua wanita menginginkan seorang lelaki yang dicintainya dengan sepenuh hati.
27. Senjata wanita adalah airmata!!
28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya memberi surprise buatnya (hadiah, bunga atau sekadar kata-kata romantik). Mereka akan terharu dan merasakan bahwa dirinya dicintai setulus hati. Dengan ini dia tidak akan ragu-ragu terhadapmu.
29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang memberi perhatian padanya dan baik terhadapnya. So, kalau ingin memikat wanita pandai-pandailah.
30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita karena apa yang mereka inginkan hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.

MAK JANDA MERINGKUK BERAYA DALAM PENJARA!!!

Posted: 24 Mar 2013 07:00 AM PDT


Tak de kerja, cari pasal. Ini la masalahnya dengan orang zaman sekarang ni. Suka sangat pulak buat kerja yang dah tentu - tentu tak de faedah ni.

Bila orang kata bodoh, diorang marah pulak. Tapi dok buat jugak kerja - kerja tahap 'Super Bangang' macam ni apa tengkoraknya?

Walhal diorang sendiri dah tau yang mengedar dadah ni satu kesalahan besar yang menjahanamkan masa depan sendiri. Diorang nak jugak buat siapa suruh?

Banyak lagi kerja lain yang boleh mendatangkan manfaat dan memperolehi rezeki yang halal, kenapa kerja Haramjadah tu jugak diorang nak buat?

Jangan cakap la yang diorang ni kesempitan wang dan keadaan memaksa. Alasan macam tu orang dah tak boleh pakai dah sekarang. Sedangkan pengemis pun boleh jadi kaya raya.

Kan dah tak pasal - pasal kena sambut raya dalam penjara. Baru Padan Muka diorang!!! Buat lagi kerja tak pakai Kepala Otak. Asyik nak ikut Kepala Lutut, merasa la akibatnya. Sendiri buat sendiri tanggung la wei!!!

DAH BERHIJRAH PUN JANDA NI MASIH GILA - GILA JUGAK???

Posted: 24 Mar 2013 06:00 AM PDT



Sharifah Aleya Syed Zainal Rashid atau mesra disapa Leya pula masih bersisa sifat gila-gilanya biarpun sudah bertudung litup. 

Hijrah kehidupan yang dilaluinya juga, daripada seorang anak dara kepada isteri, ibu dan kini beralih status kembali kepada kehidupan solo, Leya masih wanita yang ceria, periang dan bersahaja sebagai mana yang boleh didengar menerusi corong radio HotFM.

Begitu juga dengan tradisi sambutan hari raya yang bakal disambut minggu depan, Leya seorang yang ringkas dan tidak rigid terhadap suasana raya.

"Setakat ini, tradisi raya saya tidak banyak yang berubah. Jika hari raya jatuh pada hari Ahad, peluang untuk saya bercuti raya itu ada sebab hari Ahad saya memang tidak bertugas. 

Tapi, saya sudah kena masuk konti pada Isnin, 20 Ogos. Pekerjaan yang saya lakukan menjadikan saya seorang yang tidak terlalu sensitif soal itu," katanya yang baru kali pertama beraya sebagai janda setelah rumah tangga yang dibina bersama seorang pemuzik, Muhammad Ashraf Aasimudin hanya mampu bertahan selama tiga tahun.

Melepaskan puteri kembarnya, Aza Ameena dan Asha Ameena untuk beraya di rumah bekas suami, Leya juga tidak mahu terlalu syahdu memikirkan hal berkenaan.

"Satu hal yang akan membuatkan saya berasa sayu ialah setiap kali mengingatkan nenek saya yang sudah tiada. Tak lengkap raya tanpa beliau. 

Dalam soal-soal lain, saya banyak kali menjadi tukang angguk dan tak banyak cakap, apa sahaja, saya mudah ikut keadaan," katanya.

Meninggalkan sedikit pandangan sosial sempena hari raya, kata Leya: "Kita boleh beria-ia buat persiapan sambutan raya jika hanya berbelanja besar untuk satu atau dua tahun tahun sekali. Tapi, jika ada yang setiap masa berbelanja sebegitu rupa, saya akan pelik."

Episode 2 - Video Anwar Ibrahim Sodomy Mahasiswa 19 Tahun

Posted: 24 Mar 2013 05:17 AM PDT



Anwar Ibrahim sehingga ke hari ini masih lagi mendiamkan diri berhubung klip video terbaru yang sedang hangat dipasaran yang mana memaparkan perbualan antara seorang mahasiswa berumur 19 tahu dan Anwar Ibrahim ketua Umum Pakatan Pembangkang.

Dalam video yang Gomo keluarkan sebelum ini Seasons 7 Episode 1 KLIK DISINI masih ada lagi orang orag dalam pakatan pembangkang tidak mempercayai bahawa lelaki didalam video tersebut adalah Anwar Ibrahim. Antara alasan yang diberikan adalah DUBBING yang mana suara tidak sama dengan mulut, gambar kabur, wajah lelaki 19 tahun tidak kelihatan dan macam macam lagi.

Apa sahaja yang akan didedahkan demi kebenaran untuk rakyat Malaysia pasti sahaja penyokong pembangkang menafikan bahawa individu yang mengalami masaalah moral tersebut adalah Anwar Ibrahim. Mereka akan pertahankan Anwar Ibrahim walaupun bukti didepan mata mereka sekalipun.

Cuba anda lihat pula video Seasons 7 Episode 2 dibawah ini:





Ops..ops...ops....Jangan Marah Papa Gomo kerana sekali lagi menghampakan anda semua untuk melihat aksi ranjang Anwar Ibrahim dan mahasiswa tersebut. Sepertimana yang Gomo katakan sebelum ini bahawa Gomo akan dedah dan terus dedah bahawa Anwar Ibrahim tidak layak untuk menjadi pemimpin negara Malaysia ini dan beliau seharusnya terus berundur dari pentas politik.

Sedikit penjelasan untuk semua agar memahami apa yang Gomo lakukan.

Mengambil iktibar daripada video China Doll yang mana pelakunya adalah Anwar Ibrahim. Gomo melihat sandiwara pakatan yang menafikan sehingga ke hari ini bahawa pelakunya adalah Anwar Ibrahim. Atas sebab sebab tersebut Gomo mengambil inisiatif yang berbeza dalam mendedahkan kedajalan Anwar Ibrahim ini dengan memberikan Gigitan cinta sedikit demi sedikit agar beliau terus terusan sakit jiwa dengan pendedahan Papa Gomo.

Modus operandi team Pakatan Pembangkang adalah dengan mendesak agar Papa Gomo mengeluarkan kesemua video yang ada. Kata mereka "Mana videonye?, Mana kasi tunjuk lah" dan macam macam lagi cabaran dari pihak pembangkang. Dalam masa yang sama tidak terkecuali pembaca blog Papa Gomo yang terikut ikut dengan strategi pembangkang ini yang mahukan Gomo keluarkan semua bahan bahan Porno Anwar Ibrahim.

Gomo nak pesan kepada semua, apa yang Papa Gomo lakukan adalah untuk rakyat, Agama bangsa dan Negara yang mana mendedahkan kebenaran agar rakyat dapat berfikir secara waras apakah kita mahu pemimpin jijik seperti Anwar Ibrahim ini sebagai Perdana Menteri memimpin kita rakyat Malaysia. Jadi jangan kita bazirkan peluru yang ada dalam mendedahkan kebenaran buat rakyat Malaysia. Gomo suka simpan peluru untuk masa masa yang tepat jadi diharapkan penyokong Papa Gomo dapat faham strategi ini.

Persoalan yang kita mahukan waktu ini adalah jawapan Anwar Ibrahim sendiri untuk mengakui beliau lelaki didalam video tersebut. Rafizi Ramli sendiri telah mengesahkan bahawa lelaki tersebut adalah Anwar Ibrahim jadi kita hanya mahu Anwar Ibrahim tampil ke hadapan menjelaskan dakwaan yang Papa Gomo buat keatas beliau.

Bukanlah susah untuk Anwar Ibrahim menyatakan kepada rakyat Malaysia akan kebenaranya. Jika dulu beliau menafikan video China Doll dengan bermacam alasan bagaimana pula kini dengan paparan Audio dan juga video bewarna? Apakah Anwar Ibrahim akan menyatakan video ini juga satu lagi Konspirasi? Bagaimana Modus Operandi Anwar mengoda Mahasiswa? KLIK DISINI

Apa yang pasti kemesraan Anwar Ibrahim dengan lelaki lembut berdua duaan didalam bilik hotel pastinya boleh memberikan anda semua satu jawapan berhubung isu yang selama ini dileparkan keatas Anwar Ibrahim iaitu Anwar Ibrahim pengamal Seks Luar Tabii.

Rakyat mempunyai akal untuk berfikir, Gomo minta anda semua ketepikan politik masing masing dalam pekara ini dan fikirkan tentang paparan video tersebut. Anda akan perolehi jawapan jika anda bijak berfikir.

BERSANTAI DI PASIRAN PANTAI!!!!!

Posted: 24 Mar 2013 05:00 AM PDT



Siapa yang tak kenal dengan nama artis Nikita Mirzani? Ia kerap kali membuat berita heboh di media hiburan Indonesia. Mulai dari perseteruan dengan mantan kekasihnya, skandal foto di internet, hingga peran-perannya di filem yang kerap menuai kontroversi. 
Artis Nikita Mirzani beberapa waktu yang lalu melancong bersama team detikHot ke Bali. Selain berfoto seksi mengenakan bikini, ia juga tak lupa berfoto sambil basah-basahan di pantai. Brrr!

































Episode 2 Anwar Ibrahim Malam Ni

Posted: 24 Mar 2013 04:12 AM PDT

Tepat jam 8 malam ini Klip video kedua Anwar Ibrahim Sodomy Mahasiswa akan Gomo keluarkan untuk tatapan umum. Moga semua dah bersiap sedia dengan segala yang perlu seperti makanan ringan, kerepek, jajan, biskut, KY Jelly...Opss.. sorry KY Jelly just untuk Anwar Ibrahim sahaja. hahaha. Rafizi Ramli jangan susah susah nak pertahankan Anwar Ibrahim kerana yang sepatutnya menjawap video tersebut adalah Dato Sri Anwar Ibrahim selaku Gay Tua dalam video tersebut. Episode 1 KLIK DISINI Psssttt.... Jentera Anti Anwar Ibrahim harap siap sedia coz malam ni ada bahan baik untu kita perang! Undi PKR Bawa Kehancuran Negara Undi PAS Bawa Pepecahan Umat Islam Undi DAP Bawa Penindasan Bangsa Undi BN Bawa Kemakmuran Agama, Bangsa Dan Negara.

Atlet Wanita Paling Seksi di Dunia.

Posted: 24 Mar 2013 04:00 AM PDT



Namanya mungkin tak terkenal di antara sederetan atlet cantik lain. Bibir sensual dan kulit eksotiknya adalah nilai tersendiri bagi sprinter ini. Selain itu, Tania juga cukup cerdas, jauh dari bayangan kebanyakan orang tentang seorang atlet olahraga cantik. Kata-kata mutiaranya yang terkenal adalah, "Perbezaan mimpi dan tujuan adalah cara mengejarnya."

9. Stacy Keibler (Gusti)


http://pics.wikifeet.com/Stacy-Keibler-Feet-904447.jpg
Mantan penggusti di WWE ini memiliki kaki belalang yang akan membuat alien sekalipun tunduk. Bahkan, di masa jayanya sebagai penggusti, Stacy Keibler selalu memuaskan penonton. Setiap naik gelanggang, ia akan berhenti dan sedikit menunggingkan badannya sebelum melewatkan kaki di tali gelanggang sehingga kebanyakan orang akan menahan nafas, sambil berharap gerakan itu akan berhenti selamanya. Urusan wajah, kita mungkin tak mampu menyebut siapa yang lebih cantik dari Keibler.

8. Ana Ivanovic (Tenis)


Petenis Serbia ini sudah memenangi 11 gelar WTA. Kini, di usia 24 tahun, ia juga boleh mengembangkan karier di dunia model. FHM, Cosmopolitan, Sports Illustrated, adalah beberapa majalah yang sudah merasakan keuntungan berlipat berkat memaparkan tubuh seksinya sebagai cover.

7. Lauryn Eagle (Tinju)


Dengan rambut coklat dan tatapan sensual, Lauryn Eagle boleh mencari pekerjaan selain olahraga awalnya, petinju profesional.Hal ini memang dilakukan Eagle. Dia tampil di olahraga yang memanjakan mata lelaki, lingerie football.

6. Kim Glass (bola tampar)


Kimberly Marie Glass yang lahir tahun 1984 memiliki tubuh atletik dan kulit eksotik. Ia menjadi salah seorang ikon penting ketika Amerika Syarikat meraih medal perak di Olimpiad Beijing.

5. Leryn Franco (Atletik)


Leryn Franco adalah runner-up Miss Universal Paraguay 2006. Atlet lempar lembing ini memang lebih terkenal kerana kecantikan daripada prestasinya. Dari segi posisi di bleacherreport, Leryn Franco mengalami penurunan. Tahun 2010, ia dinobatkan sebagai yang terseksi sejagat. Namun, kini dia di tempat kelima.

4. Shanelle Loraine (Biliard)


Biliard sering dianggap sebagai olahraga negatif. Demikian pula bagi para wanita jika suami atau kekasihnya melihat Shanelle Loraine. Perempuan kelahiran Jepun ini mempunyai bentuk tubuh yang akan membuat lelaki mana pun sering berpaling.

3. Malia Jones (Papan luncur)


Malia Jones, perempuan yang sudah berkepala tiga, namun tetap diakui keseksiannya. Ia sudah tampil di pelbagai majalah kenamaan dunia. Sebut saja Esquire dan Sports Illustrated. Yang unik, Malia Jones juga merupakan konsultan ahli untuk filem Lilo & Stich.

2. Niki Gudex (Berbasikal)


Niki Gudex yang kelahiran 1978 memang sudah cukup tua. Namun, tak kalah cantik daripada rakan-rakan yang jauh di bawah usianya. FHM mencantumkannya dalam daftar 100 wanita terseksi dalam 5 tahun berturut-turut sejak 2002. Yang menarik, Gudex memiliki pekerjaan sampingan di luar olahraga, iaitu model.

1. Alana Blanchard (Papan luncur)


Tak terbantahkan lagi, Alana Blanchard memang layak dinobatkan sebagai atlet terseksi. Didokong rambut perang dan wajah yang tak kalah bersaing dengan Miss Universe sekalipun, Alana Blanchard memiliki segalanya untuk menaklukkan lelaki. Masalah prestasi, perempuan kelahiran 1990 ini menduduki peringkat pertama di 5 lumba papan luncur.

Ujian ... keganasan ( funny)

Posted: 24 Mar 2013 02:11 AM PDT

kelakar !!!!

GOYANG NAFSU CALON AHLI PARLIMEN PONDAN!!!

Posted: 24 Mar 2013 02:00 AM PDT

Suruh dia 'Goyang' macam awek kat atas ni je...
Tak payah susah - susah nak jawab soalan wartawan!!! 
Malas nak tulis panjang - panjang. Elok korang baca je artikel kat bawah ni. Apa yang pasti, Si Rafizi Jambu ni memang seorang Pondan yang sejati.

Baru kena tenyeh sikit dengan wartawan pompuan pun dah boleh buat dia terkencing dalam seluar. Pun dah tercungap - cungap nak menjawab soalan. Pun ada hati nak jadi calon Ahli Parlimen? Kalau setakat pandai Menipu, tak payah la. Buat mengabihkan masa je!!!
Tak tahu lah beliau bercakap ke menguak "MooO..MoOo.MOoO..MoOo..". Sebab cakap ngan menguaknya lebih kurang sama je bunyi jawapannya. Iaitu tak menjawab langsung soalan simple wartawan "Mengapa tak saman Datuk T?". 

Sidang media yang sepatutnya menjadi satu ruang penting untuk pakatan menyerang blogger papagomo serta memburukkan UMNO dan SPR.

Telah menjadi medan memalukan pakatan sendiri apabila banyak kenyataan berbelit, ditambah pula dengan insiden tegang "kebebasan media" ala pakatan di ibupejabat PKR.

DUA SPESIS KELDAI BETINA!!!!

Posted: 24 Mar 2013 01:19 AM PDT



download (7)





MUKA PUN HAMPIR SAMA TAPI TAK SERUPA.CARA PEMIKIRAN PUN HAMPIR SAMA TAPI  TAK KE MANA KUALITINYA.

MEREPEK TIAP-TIAP HARI.CAKAP IKUT SEDAP MULUT AJE TANPA BERSANDARKAN FAKTA YANG MEYAKINKAN.

KESIAN DUA WANITA INI.MEROYAN TAK KESAMPAIAN.MERAPU TAK BERKESUDAHAN.NAMUN MASIH BERNASIB BAIK KERANA MASIH PUNYA PENYOKONG YANG DAH TAK MAMPU MENAPIS MANA YANG BENAR MANA YANG KARUT MENGARUT!!!!!

Samseng Umno Lari Lintang Pukang

Posted: 23 Mar 2013 11:14 PM PDT


JOHOR BAHARU 24 MAC: Sekumpulan samseng Umno cuba mengganggu perjalanan bas Jelajah Merdeka Rakyat dengan mengepung kenderaan itu yang menuju ke Kampung Melayu Majidee di sini, malam tadi.Perbuatan liar sekumpulan samseng bermotosikal itu dilakukan kira-kira 400 meter dari lokasi ceramah di kampung berkenaan, sekitar jam 11 malam.Bagaimanapun, mereka dipercayai melarikan diri selepas menyedari kehadiran hampir 30 anggota polis berhampiran tapak ceramah.
Ketika berpidato depan hampir 10,000 penduduk tempatan, Datuk Seri Anwar Ibrahim sempat mengucapkan terima kasih kepada anggota polis yang mengawal keselamatan di kawasan itu.
"Terima kasih semua anggota polis yang datang, mereka pun tau dah ramai samseng (Umno)," kata Ketua Umum KEADILAN itu.Sebelum ini, kunjungan Anwar bersama bas berkenaan ke Johor kerap diganggu samseng Umno yang bertindak liar melempar batu atau cat merah.
Terbaru, sekumpulan samseng yang sebahagiannya memakai baju tertera logo BN membaling batu dan kayu ke bas Jelajah Merdeka Rakyat mengakibatkan beberapa cermin kenderaan, pecah.Kejadian dua minggu lalu itu berlaku di Bukit Katil, Melaka, negeri yang terletak bersebelahan Johor. ~keadilandaily

Malay:TOHA UNTUK PURPLE WALK

Posted: 23 Mar 2013 10:21 PM PDT


Sebanyak 20,000 toha lengan (arm-band) akan diedarkan oleh KPKK untuk dipakai oleh peserta larian 'Purple Walk' Ahad ini sebagai tanda hormat, kesedihan gugurnya perwira negara dan sokongan padu kepada usaha pasukan keselamatan memerangi pengganas di Lahad Datu. 

Gambar : Ketua Pengarah Kraftangan Malaysia, Datuk Mohd Kamil Mohd Ali menunjukkan toha yang dipasang di lengan Tengku Rashidah Hanim Raja Ahmad.

Tiada ulasan: