Jumaat, 22 Mac 2013

Justice For All

Justice For All


Malay:Isteri Harith Iskandar: Berbikini Untuk Covergirl Majalah Shape

Posted: 22 Mar 2013 07:11 PM PDT


Jezamine Lim, muncul sebagai covergirl untuk majalah Shape dengan hanya mengenakan sepasang bikini untuk tatapan umum, serious sexy!

Isteri kepada pelakon Harith Iskandar ini, bukan sahaja cantik, malah turut bergelar sebagai seorang doktor.

.Dalam perkembangan terbaru, Jezamine Lim kini mempunyai sebuah restoran di kawasan Desa Sri Hartamas.

.Perkenalan Jezamine Lim & Harith Iskandar berlangsung melalui laman Facebook.GAMBAR SELANJUTNYA SILA KLIK SINI

Malay:Outtake No.1 - Huang Lung Ong - Inside Malaysia's Shadow State

Posted: 22 Mar 2013 06:54 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 22 Mar 2013 05:07 PM PDT

perlu diragukan lagi jika lagu ciptaan Denis, vokalis Nirwana band yang bergenre melayu enak di dengar. Baru-baru ini Denis bersama dengan bandnya

Ribu Sertai Kuliah Ustaz Azhar Idrus Di Stadium Sultan Mohamad IV

Posted: 22 Mar 2013 05:03 PM PDT

Puluhan Ribu ,,bersolat Magrib berjemaah
Puluhan Ribu anak  muda mendirikan solat Isyak bersama Imam Muda [ 8 gambar ] 

Adakah Bagan Serai kawasan "gay safe area"?

Posted: 22 Mar 2013 08:43 AM PDT




Tak tahu pula kami ada kawasan yang sebesar Parlimen dan majoriti pengundi dalamnya adalah kaum nabi Lut yang sesat kerana mengamal cara hidup gay dan pengamal serta penyokong gaya hidup LGBT.

Tahu nak spin macam mana. Nak kata ini kelemahan Menteri Besar BN Zambery atau kejayaan PR.

Akan 'stay' di Lembah Pantai untuk perjuang hak Melayu untuk murtad
Yang pastinya kemungkinan besar Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan bertanding kerusi Parlimen di Perak dalam pilihan raya umum akan datang.

Beliau berkata demikian ketika ditanya dan laporan disiarkan oleh akhbar Sinar HARUAN sama ada beliau akan mempertahankan kerusi Parlimen Permatang Pauh di Pulau Pinang.

"Ada yang mengatakan saya perlu pergi ke Perak atau Selangor tetapi saya berfikir mungkin di Perak. Namun tiada keputusan telah dibuat. Saya masih memikirkannya, "kata Anwar.
 

Takut malu majoriti turun mendadak
Walau bagaimanapun, Anwar menolak spekulasi bahawa beliau mungkin berpindah ke Lembah Pantai, di mana anak perempuannya Nurul Izzah  menjadi Ahli Parlimen kawasan tersebut.

"Biarkan dia tinggal di Lembah Pantai. Mengapa saya perlu mengganggu beliau? Raja Nong Chik Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar Menteri sudah cukup mengganggunya, " katanya, sambil ketawa kecil.

 

Anwar menjadi wakil rakyat  Permatang Pauh MP sejak beliau berada dalam Umno sehingga dia dipecat daripada parti pada 1998 dan dipenjarakan atas tuduhan rasuah dan sodomi.

Walau bagaimanapun,  isterinya, Presiden PKR Dr Wan Azizah Wan Ismail telah memenangi kerusi tersebut dalam tiga pilihan raya umum sehingga dia melepaskan kerusi pada tahun 2008, untuk memberi laluan kepada Anwar.


Anwar telah memenangi kembali kerusi dengan lebih 15,000 majoriti undi dalam pilihan raya kecil.


Di mana kawasan di Perak yang ada ramai LGBT untuk Anwar bertanding?


Kami The Unspineers rasa Anwar bukan cari "gay safe area" tapi safe seat untuk dia bertanding. Permatanag Pauh bukan lagi kawasan yang selamat untuknya walaupun dia menangi Permatang Pauh dengan undi lebih 15,000 ketika PRK.

Kurang dari 15,000 akan memalukannya maka dia cari kerusi lain yang dia boleh menang senang dan tak malu untuk dibandingkan dengan pencapaian sebelum ini. 


Maka kemungkinan besar Anwar akan cuba pergi ke Bagan Serai yang mana ahli Parlimennya sudah jadi ahli bebas. Ahli ParlimenBagan Serai Mohsn Fadzli  tidak pernah jadi ahli PKR dan bertanding hanya kerana dia kawan lama Anwar. Dari awal, dia tak dilibatkan dalam program dna kegitan PKR kawasan.

1975: Najib Mahathir bukan PM, UMNO belum masuk Sabah

Posted: 22 Mar 2013 08:42 AM PDT




Kalau terdesak sangat tak perlulah begini.Rafizi Ramli,Pengarah Stratejik PKR bersusah payah hendak buktikan konon pencerobohan gerombolan bersenjata Sulu ada kaitan dengan UMNO.

Beliau mengadakan sidang akhbar di ibupejabat PKR dengan membawa keluar salinan dokumen untuk tunjuk ketua penceroboh, Azzimuddie Kiram pernah menjadi Pegawai Pentadbir Muda (ADO), di Pejabat Daerah Kudat pada tahun 1975.

Salinan dokumen berkenaan adalah senarai Kakitangan 1975, Perkhidmatan Awam Sabah seperti yang disimpan di Jabatan Arkib Negara Sabah.

Dokumen itu catat Azzimudie dilahirkan pada 24 September 1941.

Sebenarkan spekulasi mengenai Azzimudie kemungkinan pernah jadi ADO di Kudat sudah dilaporkan oleh media tempatan kebelakangan ini.

Namun cara Rafizi nak buat gempak terus dakwa macam kerajaan hendak menyembunyikan fakta ini.

Para wartwan yang hadir sidang akhbar itu sendiri garu kepala memikirkan bagaimana isu seorang yang dikatakan pernah jadi ADO di Kudat 38 tahun lampau hendak dikaitkan dengan UMNO.

Malah waktu itu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak sendiri belum aktif dalam politik.

Najib baru bertanding kerusi parlimen Pekan pada tahun 1976 ekoran kematian Allahyarham Tun Abdul razak.

Juga UMNO hanya masuk ke Sabah sebagai sebuah parti pada awal 1990han.

Lebih melucukan bila ditanya kenapa cuba kait penceroboh dengan UMNO, Rafizi jawab sebab kebanyakan orang Sabah keturunan Sulu dan Bajau adalah ahli UMNO.

Apa lojiknya Rafizi cakap begitu.Bunyi macam desperado sangat hendak kaitkan UMNO.

Mungkin hendak counter isu gambar Datuk Seri Anwar Ibrahim sedang sembang dengan Nur Misuari yang cetuskan pelbagai tandatanya kebelakangan ini.- OLEH NOOR HASILAH ISMAIL Agendadaily -20/3/2013

LIVE: MALAYSIA VS YAMAN

Posted: 22 Mar 2013 06:44 AM PDT

PKR tanya Najib, penceroboh Lahad Datu ada IC biru?

Posted: 22 Mar 2013 06:44 AM PDT


Pengarah strategi PKR Rafizi Ramli menuntut Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menjelaskan jumlah warga Filipina dalam kejadian pencerobohan Sabah yang merupakan pemegang kad pengenalan Malaysia.

Beliau menuntut penjelasan itu susulan dakwaan yang timbul semalam bahawa Agbimudin @ Azzimudie Kiram merupakan warga Malaysia dan pernah bertugas sebagai pembantu pengawai daerah di Kudat, Sabah.

"(Dakwaan) oleh jurucakap kumpulan (berkenaan)... bahawa Agbimudin pernah menjadi pegawai kerajaan di negeri Sabah terus menimbulkan persoalan mengenai latar belakang sebenar konflik pencerobohan di Lahad Datu," kata Rafizi.

"Apakah Agbimudin Kiram adalah rakyat Malaysia yang telah diberikan kad pengenalan biru?

"Berapa ramai dari kalangan penceroboh bersenjata yang mempunyai kad pengenalan biru?," soalnya yang turut bertanya sekiranya kad pengenalan berkenaan dikeluarkan melalui 'Projek IC'.

Rafizi merujuk kepada satu tulisan yang disiarkan portal berita Filipina, InterAksyson yang memetik kenyataan seorang jurucakap kesultanan Sulu, bahawa Azzimudie pernah berkhidmat sebagai pegawai daerah di Kudat.

Abraham Idjirani mendakwa walau Azzimudie pernah berkhidmat di Kudat, beliau masih merupakan warga Filipina dan tidak pernah diberikan taraf kerakyatan Malaysia.

"Mereka (Azzimudie) kata, 'beri kami kad pengenalan', namun pihak berkuasa Sabah beritahu mereka, 'walaupun kami tidak berikan, anda tetap miliki Sabah," kata Idjirani seperti dipetik dalam laporan tersebut.

Rafizi ketika dihubungi hari ini bagaimanapun tidak berganjak daripada dakwaannya, bahawa Azzimudie pernah memegang taraf kerakyatan Malaysia, dan mendakwa ia berdasarkan maklumat yang diperolehi parti itu dari penduduk tempatan dan penduduk kampung Sabah yang mengetahui mengenai tempoh perkhdmatan Azzimudie sebagai pembantu pegawai daerah.

"Berdasarkan maklumat inilah kami kemudiannya menjalankan semakan dalam perkhidmatan awam Sabah dan menemui namanya disenaraikan di situ.

"Ramai di kalangan rakyat Filipina yang datang ke sini pada waktu itu memegang dua kerakyatan. Bila mereka di sini, mereka rakyat Malaysia, bila mereka berada di Filipina, mereka rakyat Filipina," katanya kepada Malaysiakini.

Rafizi membuat dakwaan mengenai tempoh perkhidmatan Azzimudie dalam perhidmatan awam Malaysia ketika bercakap dalam satu sidang media semalam, di mana beliau turut menunjukkan dokumen berhubung dakwaan mengenai seorang lelaki bernama Datu Agbimudin Kiram.

Aduhai RAIS.. cerita UPIN & IPIN pun 30minit.. nie nak bentang manifesto cuma 10 minit...!!!

Posted: 22 Mar 2013 06:40 AM PDT


pru13 terbaru
.
KUALA LUMPUR - Parti-parti politik dibenar untuk membentangkan manifesto pilihan raya masing-masing menerusi siaran Radio Televisyen Malaysia (RTM) selama 10 minit selepas pembubaran Dewan Rakyat yang memberi laluan kepada pilihan raya umum ke-13.

Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim berkata, peluang itu diberikan kepada parti Barisan Nasional (BN) dan juga pihak pembangkang, tetapi pembentangan itu akan dirakam terlebih dahulu.

"Semua parti politik yang berganding dan bertanding akan dapat peluang untuk mengumumkan manifesto mereka selama 10 minit, dan kami beri peluang ini sekaligus, baik kepada BN ataupun pihak pembangkang.

"Tinggal lagi sama ada mereka menggunakannya atau tidak, ini terserah kepada mereka, tetapi kami di kementerian telah bersedia untuk melaksanakannya," katanya kepada pemberita di Angkasapuri di sini hari ini.

Beliau berkata peluang itu ialah satu penghormatan kepada sistem demokrasi negara, dan berharap 10 minit yang diberikan itu, cukup untuk mereka mengemukakan skop dan pengisian manifesto masing-masing.

Rais berkata pembentangan manifesto itu perlu dilakukan mengikut peraturan dan syarat yang ditetapkan, dan akan dibuat secara rakaman, tertakluk kepada peraturan RTM di bawah kawalan ketua setiausaha kementerian dan ketua pengarah penyiaran serta anggota panelnya.

"Saya dan mana-mana menteri tidak terlibat dalam proses ini," katanya.

Rais berkata manifesto yang dibentangkan tidak boleh mengkeji atau memfitnah orang, mensabitkan perkara berhubung dengan keselamatan negara, mencerca Yang di-Pertuan Agong atau mana-mana Raja, memperkecil hak asasi manusia ataupun mereka yang dalam keadaan perlu dibela.

"Syarat-syarat ini dan lain-lain akan kami beri dan maklumkan dengan jelas kepada pembentang manifesto dan akan juga diserahkan kepada Suruhanjaya Pilihan Raya.

"Usaha ini telah dijalankan tahun demi tahun, dan pada kali ini ia dibuat secara kemas dan tidak akan ada melibatkan apa-apa syak wasangka," katanya.- Bernama

Menyedari Moralnya Teruk Anwar Tinggalkan Kawasan Melayu Dan Lari Ke Kawasan Cina

Posted: 22 Mar 2013 05:58 AM PDT

Pengumuman Anwar untuk 'lari' ke Perak dalam PRU-13 dilihat sebagai bukti kegelabahannya dalam mencari tempat untuk kembali 'bertapak' dengan kemas. Akhir-akhir ini, kaki Anwar tidak lagi teguh berdiri dan sering kali longlai dan terketar-ketar dalam usahanya meneruskan larian ke Putrajaya.

Insiden Lahad Datu yang diharapkan dapat membantunya mengelak dari terus berlari nampaknya hanya menyebabkan kakinya hampir lumpuh terkena tembakan sendiri. Langsung Anwar tidak menyangka yang insiden Lahad Datu yang dirancang begitu rapi sejak sekian lama dengan bantuan berbagai pihak boleh gagal sama sekali dalam masa yang singkat sahaja.

Bayangkan saja yang berhadapan dengan kerajaan BN di Lahad Datu, bukan sahaja pengganas Sulu atau MNLF dengan bantuan senjata dan kewangan yang besar yang sudah tentu dibekalkan oleh pihak yang 'besar' juga, tetapi juga jin dan syaitan, berdasarkan apa yang didakwa oleh pengganas sendiri serta pengalaman anggota keselamatan, termasuk penduduk tempatan.

Dengan bantuan dan sokongan yang sebegitu hebat, Anwar begitu yakin yang beliau tidak perlu menghadapi Pilihanraya tetapi hanya perlu menunggu keadaan di Sabah menjadi parah dan ramai penduduk mati sehinggakan kerajaan dipersalahkan, lalu menjadi lemah. Seterusnya, tekanan akan dikenakan oleh kuasa besar sehinggalah akhirnya mereka masuk campur dalam urusan negara.

Nampaknya, walaupun telah berkali-kali diberi peringatan bahawa ada kuasa yang jauh lebih besar segala kuasa besar di dunia, Anwar tetap memilih untuk lupa mengenaiNya. Anwar tidak lagi berpegang kepada qada dan qadar, jauh sekali pasrah dan akur dengan ujian dan dugaan yang menimpa dirinya akibat kerap mencabar ajaran Islam yang dianggap tidak 'bersesuaian' dengannya. Sehingga ke satu tahap, Anwar juga telah menolak hakikat semulajadinya.

Justeru, Anwar nekad untuk terus mencabar takdir dan meneruskan perjalanan ke Putrajaya, dengan mencari kawasan baru. Sumber-sumber dalaman yang kini sudah mula tersebar membawa berita yang Anwar tidak lagi yakin boleh menang di kawasan Melayu memandangkan semakin ramai yang sangsi dengan 'kesucian'nya.

Penolakan PAS terhadap Anwar juga semakin ketara terutama di dalam Sambutan 5 Tahun Pemerintahan PR di Pulau Pinang, di mana tiada dari pemimpin PAS yang kelihatan. Selain Nik Aziz yang nyanyuk menaruh harapan terhadap Anwar, pemimpin PAS lain sudah tidak sanggup lagi duduk sepentas bersama Anwar.

Oleh itu, Anwar dikatakan akan mencuba nasib kawasan majoriti Cina. Antara yang disebut-sebut ialah Parlimen Ipoh Timur yang disandang oleh Lim Kit Siang, memandangkan Lim Kit Siang sendiri akan 'lari' ke Gelang Patah. Jika benar, maka Anwar mungkin akan bertemu dengan Ahli Beliawanis MCA Pusat yang dikatakan mempunyai rekod kerja yang amat cemerlang.

Parlimen Ipoh Timur mencatatkan pecahan kaum seperti berikut: Melayu 13.09%, Cina 81.07%, India 5.27% dan Lain-lain 0.57%. Pada PRU-12, Kit Siang menang dengan majoriti 21,942 undi, tetapi Bapa kepada Tokong DAP ini tetap memilih untuk 'lari' mungkin atas kesedaran bahawa beliau tidak membawa apa-apa jasa ke kawasan tersebut.

Ahli politik yang berkhidmat dengan baik, bersih dan tidak bermasalah dengan pengundi di kawasannya tentu sekali tidak ingin bertukar kawasan bertanding. Hanya ahli-ahli politik yang jelas tidak berjasa, tidak bekerja, tidak bersih dan bermasalah sahaja yang akan lari ke sana ke mari mencari tapak baru untuk terus berdiri setiap kali PRU.

[EDISI MENIPU] Kemiskinan 1.7%? Kenyataan Najib Jelas Tipu & Tidak Berasas

Posted: 22 Mar 2013 05:47 AM PDT


Kenyataan Perdana Menteri dalam laporan transformasi kerajaan bahawa kadar kemiskinan Malaysia berjaya dikurangkan kepada 1.7 peratus ternyata penipuan yang jelas dan tidak berasas, kata Naib Presiden KEADILAN, N Surendran.

Menyifatkan kenyataan Datuk Seri Najib Razak itu sebagai 'luar biasa', Surendran berkata, angka sebenar menunjukkan kadar itu sepatutnya 19 peratus daripada semua isi rumah.

Katanya, angka yang diberikan Najib sama sekali bertentangan dengan bukti kemiskinan yang di bandar dan kawasan pedalaman.

"Angka yang diperoleh KEADILAN lebih tepat kerana ia berdasarkan tinjauan pendapat isi rumah dan kemudahan asas yang dijalankan oleh Jabatan Perangkaan," katanya dalam kenyataan hari ini.

Surendran menambah, dengan kenaikan harga barang dan gaji yang tidak meningkat, dakwaan Najib itu tidak mengikut statistik atau logik akal, sebaliknya menentang bukti-bukti yang menunjukkan berleluasanya kemiskinan dalam masyarakat.

"Najib mesti bertindak segera dan berkesan untuk mengurangkan kemiskinan, dan hentikan manipulasi statistik," tegasnya.

Malay:A two-year election campaign nears its climax

Posted: 22 Mar 2013 04:52 AM PDT

WITH a tight election coming up, it is politics as usual in Malaysia—only more so. This month alone has seen the opposition accused of colluding in a foreign invasion of the state of Sabah in Borneo; the death of a private investigator, reviving stories of the grisly murder in 2006 of a beautiful Mongolian woman linked to a friend of the prime minister, Najib Razak; the leader of the opposition, Anwar Ibrahim, denying that he was one of two men appearing in grainy pictures online in an affectionate clinch; and a film shot on hidden cameras that appears to show large-scale corruption in the government of the other Malaysian state in Borneo, Sarawak.
Sailing blithely above the mud and filth that make Malaysian political waters so murky, Mr Najib went on national television on March 19th to deliver the scorecard on the "transformation programme" his government has implemented. He had a good story to tell, of robust economic growth of 5.6% in 2012, poverty virtually eliminated, inequality reduced and 400 legal cases against corruption initiated. And he was able to announce that a scheme to give cash handouts to poorer households will become an annual even

Malay:Cracks appearing in Sabah Umno?

Posted: 22 Mar 2013 04:50 AM PDT

KUDAT: Speculation is high that former deputy chief minister under a PBS-plus government, Amir Kahar Mustapha, is about to quit Umno and join an opposition group.
The former Banggi assemblyman, who is the eldest son of ex- Sabah chief minister, the late Tun Mustapha Harun, is said to have been approached by the members of the Suluk community here to represent them in the opposition in the coming election.
Sources said there had been calls for Amir Kahar to stand again in Banggi which is currently represented by Umno's Mijul Unaini.
"We may join a party soon if everything is alright," a source said, adding that they preferred a local party as vehicle but have not ruled out a national party.
Sources close to the politician also said that apart from Banggi, four other state seats and one parliamentary constituency in the west coast – Tanjung Kapur, Karambunai, Likas, Tanjung Aru and Sepanggar respectively – are being eyed by those in his circle.

Ceramah BN Paling ramai Orang.. Sampai tak terbilang ..

Posted: 22 Mar 2013 03:34 AM PDT

Apa kena dengan Datuk Seri Ahmad Said. Mesti ada yang tak kena. Kalau sudah kena mana mungkin marah marah tak tentu arah dengan imam yang naik atas pentas PAS. Nak kata dia tidak ada dalam senarai calon pada PRU 13 mustahil. Malahan nama beliau ada dalam senarai untuk DUN Kijal. Kalau BN menang PRU 13 nanti memang ada cam jadi menteri besar lagi sekali. Dapat dua penggal. Bukan macam Datuk Seri Idris Jusuh yang tamak kumpul wang sehingga sanggup jual Kusza dan Keloj Yayasan Terengganu. Tahukah anda apa sudah jadi dengan pensyarah pensyarah KUSZA dan Kolej Yayasan Terengganu yang diserap ke dalam Unisza dan UITM cawangan Cendering. Ada diantaranya yang dipecat dari jawatan kerana tiada sarjana (MA) Yang sedihnya masih ramai yang tidak disahkan jawatanya sampai sekarang. Begitulah malangnya nasib bekas pensyarah Kusza dan Kolej Yayasan Terengganu. Berbalik kita dengan isu Ahmad said marah marah dengan imam imam.Mana ada imam yang naik atas pentas berceramah lawan kerajaan yang diterajui menteri besar sering tunjuk samseng itu.Jika ada tolong buktikan siapakah nama imam tersebut. Lainlah ketika PAS memerintah dahulu. Bukan Imam yang naik atas pentas umno berceramah, malah ada antara kadhi yang cukup berani bertindak nekad berceramah atas pentas umno. Mereka ialah ustaz Kamal Abdullah bekas wakil rakyat DUN Sura Dungun,(2004) Ustaz Wan Ahmad bekas wakil rakyat DUN Kota Putra, Besut (2004)dan ustaz Ramli Noh wakil rakyat DUN Tepoh(2004-2008) Itulah kahdi yang naik atas pentas umno berceramah begitu berani menyerang menteri Besar Haji Hadi Awang dan menuduh MB Terengganu pembohong. Sekarang ini mana ada imam imam yang berani naik atas pentas PAS berceramah mengutuk Ahmad said. Lebih lebih lagi sudah habis imam imam yang dilantik kerajaan PAS dulu dipecat. Setahu penulis Cuma ada dua orang sahaja yang tidak boleh dipecat. Mereka kekal sebagai imam. Kalau boleh berbuat demikian sudah lama kedua dua imam itu dipecat. Seorang, masih ada di Dungun dan seorang lagi dinaikkan pangkat di Pejabat sebagai imam pelawat. Jadi, sangat tidak wajar marah dengan dua orang imam yang dikatakan naik atas pentas pas semacam marahkan nyamuk kelambu hendak dibakar.

NURUL IZZAH CUBA JUGA MELIWAT SEPERTI PAPA JAHAT BERKOTE BENGKOKNYA!!!

Posted: 22 Mar 2013 03:00 AM PDT

Nurul Izzah meneruskan ceramahnya di Padang Kelab Sultan Sulaiman, Kampung Bharu, malam tadi. Dan seperti biasa, tiada lain yang disebutnya melainkan polis, pasukan keselamatan, UMNO dan yang berkaitan dengannya. Kalau semalam, Nurul Izzah mengeluarkan kenyataan menghina pasukan polis dengan menuduh polis tidak menjalankan kerja sebaliknya lebih sibuk mengintip rakyat negara ini sendiri, kemudian dia membuat 'pembetulan' kononnya, dia tidak berkata begitu sebaliknya menyalahkan New Straits Times dan melabelkan akhbar berkenaan sebagai suara konspirasi UMNO, malam tadi pula, Nurul Izzah sekali lagi menunjukkan bagaimana baka penipu dalam dirinya berfungsi. Pencerobohan lanun Sulu di Sabah cuba dipersalahkan kepada UMNO. Kononnya pencerobohan tersebut membuktikan polis tidak berfungsi, UMNO gagal mentadbir negara dan menyalahgunakan kuasa serta kegilaan UMNO untuk menyalahkan para pemimpin Pakatan Rakyat, khususnya bapanya sendiri, Anwar Ibrahim. Kemudian, Nurul Izzah memberikan contoh bagaimana 'kegilaan' yang dimaksudkannya. Nurul Izzah menceritakan kepada para penyokongnya, bagaimana bapanya telah ditangkap, digari, dilokapkan dan dipenjarakan. Malah tidak ketinggalan juga, dia turut menceritakan bagaimana bapanya telah ditumbuk dengan tangan bergari. Pun begitu, Nurul Izzah tidak sedikit pun menceritakan punca mengapa bapanya ditangkap dan mengapa pula bekas Ketua Polis Negara hilang pertimbangan dan kesabaran sehingga mengakibatkan insiden berkenaan. Yang Nurul Izzah mahu cakapkan ialah ketidak adilan yang berlaku, berdasarkan pemahamannya yang cetek, dangkal dan menyeleweng. Amat menarik apabila Nurul Izzah cuba menafikan yang para pemimpin Pakatan Rakyat, khususnya seperti bapanya, dirinya sendiri, Tian Chua, Tony Pua, Elizabeth Wong, Teresa Kok dan sebagainya, tidak bersalah dan tidak terlibat langsung dalam perlanggaran undang-undang, bahkan cuba membocorkan rahsia negara kepada pihak asing. Apa peraturan yang tidak dilanggar oleh Pakatan Rakyat, khususnya PKR? Apa penjelasan yang diberikan oleh PKR berhubung pembiayaan pihak asing bagi aktiviti parti-parti berkenaan? Mengapa sehingga sekarang, PKR enggan memberikan penjelasan berhubung pembabitan George Soros di belakang aktiviti NGO-NGO yang berkiblatkan Anwar Ibrahim? Mengapa isu SUARAM mendapat pembiayaan daripada pihak Zionis untuk tujuan menimbulkan provokasi dalam negara, tidak langsung diperjelaskan oleh para pemimpin Pakatan Rakyat? Malah, mengapa sehingga sekarang, Nurul Izzah tidak pernah berasa bersalah setelah dia cuba membocorkan rahsia ketenteraan negara ini kepada negara asing sepertimana yang dilakukannya di Singapura dan Indonesia? Mengapa pula, Nurul Izzah kelam-kabut membuat penafian dan kemudian menyalahkan UMNO atas ucapannya dalam sebuah forum yang menggesa agar orang Melayu dibenarkan murtad atas nama KEBEBASAN BERAGAMA. Yang dia sibukkan adalah Ibrahim Ali, Presiden PERKASA yang kononnya sangat RASIS. Mengapa pula dia tidak menyalahkan para pemimpin Pakatan Rakyat seperti Teresa Kok, Karpal Singh, Tony Pua dan Lim Kit Siang yang secara jelas menentang Perlembagaan.

RM 100 Juta - Demi Agama Bangsa Dan Negara Perilaku Anwar Ibrahim Didedahkan

Posted: 22 Mar 2013 02:27 AM PDT



Gomo seorang yang berugama Islam dan masih lagi tahu adap adap dalam menyampaikan kebenaran buat rakyat Malaysia. Walaupun ramai pihak pembangkang menyatakan Papa Gomo ini seorang yang jahil dan sebagainya namun Gomo hari ini dengan jelas nak menyatakan bahawa dalam diri Gomo ini masih lagi ada perasaan kasihan terutama pada keluarga Dato Sri Anwar Bin Ibrahim.

Saksikan video dibawah ini dan anda boleh nilaikannya sendiri apakah lelaki dalam video tersebut Anwar Ibrahim calon yang kononya nak menjadi Perdana Menteri ataupun sebaliknya. Rakaman asal BERWARNA dan AUDIO yang jelas untuk tatapan rakyat Malaysia.


TO STOP 'VIRAL' SLANDER AHEAD OF GE13: Anwar to sue until "bankrupt" Papa Gomo, Umno bloggers

Posted: 22 Mar 2013 01:41 AM PDT

TO STOP 'VIRAL' SLANDER AHEAD OF GE13: Anwar to sue until "bankrupt" Papa Gomo, Umno bloggers
KUALA LUMPUR - Datuk Seri Anwar Ibrahim's lawyers today declared that their client will sue those who spread malicious lies about him until they are bankrupt, after filing a defamation suit against pro-Umno blogger "Papa Gomo" for allegedly attempting to link Anwar to a sex video.
"We're going to take civil action. We will bankrupt those who continue doing this, this kind of filthy lies," Anwar's (picture) lawyer N. Surendran told reporters at the Kuala Lumpur Court Complex today.
Earlier, he said that there would be more defamation suits against "Papa Gomo" or Wan Muhammad Azri Wan Deris if he continues posting allegedly defamatory material on his blog www.papagomo.com.
"Everytime Papa Gomo issues defamatory accusations, obscene photographs, defamatory videos, we will keep suing him until this man is bankrupted," the PKR vice-president said.
Surendran also said that Anwar will not be lodging a police report or filing a complaint to the Malaysian Communications and Multimedia Commission (MCMC) on this matter, saying that they are opting for court action instead.
Latheefa Koya, another lawyer representing Anwar, similarly told reporters that there was no need to file a complaint with MCMC, saying the regulatory body has powers to act even without a complaint.
In the suit filed against Papa Gomo, Anwar is seeking damages and an injunction to stop the blogger from republishing the alleged defamatory accusations.
Surendran said they will ask for RM100 million in damages, saying that the suit was filed after Wan Muhammad had failed to retract his blog postings and apologise to Anwar within a two-day deadline from this Tuesday.
In the statement of claim filed today, references were made to three blog postings by Papa Gomo that contained allegedly defamatory words and photographs.
In the first posting last Saturday, the blogger had posted a single photograph showing the naked back of a man in a room.
The page also provided a link to another blog page called "Aksi si Raja Goyang", which published 13 photographs showing two men embracing and kissing, believed to be from the same video.
Last Saturday, Anwar had denied being involved in the photographs, saying: "It is a disgusting political gimmick by Umno."
On Tuesday, Surendran had said the photographs were fake and were merely a bid by Anwar's political enemies to tarnish the opposition leader's image ahead of Election 2013, which must be called by April 28 and held by late June.
"The faking and distribution of photos and false allegations of a sexual nature against Anwar has become a trademark of the gutter politics practised by Umno and its bloggers," he had said.
Surendran had then claimed that Papa Gomo has "close and confidential ties with the Umno leadership".
Last year, there was an attempt to link Anwar to a sex scandal after the release of a video by the "Datuk T trio", namely former Malacca Chief Minister Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik, businessman Datuk Shazryl Eskay Abdullah and former Perkasa treasurer-general Datuk Shuib Lazim.
Anwar denied being the man in the sex video and lodged a police report against the trio a day after they screened the video to the media.
On June 24 last year, the "Datuk T" trio admitted to screening the sex video and were fined a total of RM5,500 by magistrate Aizatul Akmal Maharani.
Shazryl Eskay and Shuib had been jointly charged with openly screening pornographic material while Rahim was charged with abetting them.
During their defence, the court heard that an American expert had determined that the man in the video was Anwar

Rafizi: Pro-Umno blogger ‘Papa Gomo’ an ex-cop, convict, phantom voter

Posted: 22 Mar 2013 01:40 AM PDT


Rafizi provided MACC records to show the former policeman's conviction for graft. — File picKUALA LUMPUR, March 22 ― A pro-Umno blogger, sued by Datuk Seri Anwar Ibrahim this week for posting photographs from an allegedly fake sex video, is a former policeman convicted of bribery and an alleged "phantom voter" registered to vote in two different locations, PKR's Rafizi Ramli alleged today.
"Investigation showed that the individual named Wan Muhammad Azri Wan Deris (Papa Gomo) is a former traffic policeman with the rank of corporal that was sentenced to jail for the offence of threatening someone suspected to be a drug addict to get bribes," the PKR strategy director said.
Following the allegation, Rafizi also showed reporters an entry in the Malaysian Anti-Corruption Commission's (MACC) database with the name of the policeman from the Ampang traffic police and his police identity card (IC) number.
Using the police IC number shown in the MACC database and Papa Gomo's ordinary IC number, Rafizi said PKR found that the blogger was registered as a voter in two parliamentary constituencies ― Ampang and Wangsa Maju.
He then showed the two different entries in the Election Commission's (EC) website, saying that the differing dates of birth recorded there had led PKR to investigate the addresses used by Papa Gomo.
A screen capture of the MACC website shows Wan Muhammad Azri's recorded corruption conviction.Rafizi claimed that court documents and official correspondence showed that Papa Gomo had listed two addresses, one within Ampang and his current residence within Wangsa Maju, saying that the traffic policeman was likely to have used the first address when serving in Ampang.
Asked for proof that Papa Gomo was the same man in the MACC database which did not list the policeman's ordinary IC number, Rafizi again pointed to court documents that could match the two IC numbers, saying he wanted to wait for the blogger's response before showing them.
Rafizi also said background checks conducted by PKR in Ampang showed that people there remember the blogger as having worked as a policeman.
When asked if there was a possibility that the traffic policeman could be someone else who shared Papa Gomo's name, Rafizi said it was "highly unlikely".
"I don't think there would be two Wan Muhammad Wan Deris at the same IPD (district police headquarters)," he said.
Rafizi urged the EC, which has been criticised for allegedly failing to keep a clean electoral roll, to answer the allegation of the existence of phantom voters.
He also questioned why the voter entry with the police IC address was still in the electoral roll, saying that the policeman would no longer be in the police force, although Rafizi acknowledged that he had not seen any documents proving that.
He pointed instead to the disciplinary procedure by the police force, where he said that a policeman would be suspended when accusations are brought against him and would be sacked if found guilty.
"I am very sure that he has been suspended and sacked for a very long time," Rafizi said.
Yesterday, Anwar's lawyers filed a defamation suit against Papa Gomo, with the opposition leader seeking RM100 million in damages and an injunction to stop the blogger from republishing the allegedly defamatory accusations.
In the statement of claim that was filed yesterday, the blogger was identified as Wan Muhammad Azri Wan Deris, with a civilian IC number and an address within the Wangsa Maju constituency that Rafizi had referred to. No police IC number was mentioned in that document.
In the court document, references were made to three blog postings — with the first one posted last Saturday — by Papa Gomo that contained allegedly defamatory words and photographs.
Last Saturday, Anwar denied being the man involved in the photographs, claiming that it was a "disgusting political gimmick by Umno".
Anwar's lawyer N. Surendran on Tuesday alleged that Papa Gomo has "close ties" with Umno, while also saying that the photographs were fake and were used by Anwar's political enemies to tarnish the opposition leader's image ahead of Election 2013.

GTP dan ETP:Antara Penjual Ubat Kaki Lima Dengan Penjual Ubat Dalam Farmasi

Posted: 22 Mar 2013 12:57 AM PDT

Disaat Anwar Ibrahim dan konco-konconya sedang memproses fitnah setiap malam terhadap PM, dan tanpa mempedulikan PM terus dengan agendanya tranformasinya dalam usaha untuk memajukan negara dan meningkatkan taraf hidup rakyat. Alhamdullilah, walaupun baru empat tahun apa yang dilaksanakan PM nampaknya dasar Program Transformasi Kerajaan (GTP) dan Program Transformasi Ekonomi (ETP) telah menunjukkan keputusan yang baik. Itu baru empat tahun, cuba bagi lima tahun lagi nak tengok....pasti akan lebih hebat daripada apa yang ada hari ini. Mungkin ada orang yang tanya apa ke benda itu GTP, ETP ? Hidup aku begini juga....dapat gaji habis....dapat gaji habis.... Kita tak tahu apa ke bendanya sebab kita tak ambil tahu.... Kita lebih seronok dengar khabar angin dan fitnah dari dengar fakta dan angka.... Tapi bagi orang ekonomi mereka lebih nampak dan lebih tahu semua ini sebab setiap hari mereka bergelumang dengan perkara ini. Cuba kita duduk diam-diam dan renung balik hidup kita. Cuba kita fikir balik kehidupan kita dulu dan hari ini. Dulu kita hanya mampu meleleh air liur atau sekali-sekala telan air liur apabila kita lihat orang pakai telefon bimbit, orang pakai komputer riba. Hari ini kita ada tak semua itu ? Mungkin ada orang yang kata, itu semua aku dapat dari hasil duit aku bekerja... Ya betul ! Tapi kalau ekonomi teruk kau boleh dapat kerja ke ? Bila kau tak dapat kerja , kau boleh dapat gaji ke ? Kalau kita malas sangat nak fikir atau nak menelaah pasal perkembangan ekonomi negara, satu benda mudah yang kita boleh ambil untuk buat ukuran. Lihat kenderaan atas jalan raya....bandingkan 10 atau 5 tahun dulu. Sekarang ini lebuh raya tiga lorong pun tak dapat dah nak menampung kenderaan. Hujung minggu pula kalau kita berjalan, berhentilah di R&R di lebuh raya. Nak duduk makan pun berebut tempat. Kalau ekonomi tak bagus orang tak berjalan sebab takde duit. Soal barang naik harga. Ini bukan sahaja berlaku di Malaysia. Berlaku di seluruh dunia. Orang yang kerja di kilang-kilang yang mengeluarkan barang pun nak naik gaji juga. Mereka pun nak beli samsung note, i pad dan sebagainya juga. Tak kan mereka kerja tahun 70/80an dengan gaji RM 300 , sampai hari ini pun gaji mereka 300 juga ? Itu pasallah kerajaan buat Program Transformasi Ekonomi (ETP) untuk memastikan pendapatan kita terus meningkat seiring dengan perubahan atau kenaikan kos sara hidup sekarang. Kalau anda nak percaya cakap Anwar ibarat anda percaya orang yang jual ubat di kaki lima. Mari...mari....mari....ini ubat bagus. Boleh sembuh penyakit dalam masa 24 jam. Najib pula orang yang jual ubat dalam farmasi.... Antara orang yang jual ubat di kaki lima dengan orang yang jual ubat dalam farmasi, siapa yang anda nak percaya ?

[BONGKAR] Papagomo, Bekas Koperal Polis Yang Pernah Dipenjara Kerana Rasuah -updated

Posted: 22 Mar 2013 12:56 AM PDT


KEADILAN: Fitnah lucah blogger BN papar wajah sebenar Umno

KEADILAN menempelak pentadbiran Perdana Menteri menyebar fitnah jahat menggunakan blogger upahan bagi menjatuhkan lawan politik mereka, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Naib Presiden, N Surendran percaya, serangan itu kerana Umno BN sedar mereka gagal meraih sokongan rakyat menjelang pilihan raya.

"Umno BN memperalat blogger mereka untuk sebar fitnah seperti dilakukan Papa Gomo terhadap Anwar dengan harapan sokongan kepada Pakatan Rakyat dapat disekat.

"Saya yakin, blogger fitnah ini mendapat kedudukan istimewa daripada Umno BN untuk melakukan perkara keji kerana sehingga hari ini belum ada apa-apa tindakan undang-undang diambil ke atas beliau," kata Surendran di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, hari ini.

Sidang media tersebut selepas peguam Anwar itu memfailkan saman fitnah Ketua Umum KEADILAN berjumlah RM100 juta ke atas blogger Papa Gomo atau nama sebenarnya, Wan Muhammad Azri Wan Deris.

Saman itu setelah notis 48 jam untuknya memohon maaf dan menarik balik gambar fitnah lucah menyerupai Anwar dari blog itu gagal dilakukan.

Surendran berkata, antara bukti Umno BN begitu mesra dengan blogger tersebut apabila berpeluang menaiki kapal selam KD Tun Razak pada Disember 2011.

"Kita harus tahu bahawa bukan semua orang dibenarkan menaiki kapal selam kerana kaitannya dengan aspek rahsia keselamatan negara.

"Pemilihan blogger itu untuk menaiki kapal selam tersebut menunjukkan keselamatan negara ketika ini boleh dikompromi dengan mudah," kata Surendran
.

Dalam samannya, Anwar yang turut diwakili peguam Latheefa Koya menuntut ganti rugi am, ganti rugi teruk dan ganti rugi teladan.

Tegas Surendran, nilai saman yang difailkan sebenarnya ditanggung Umno BN kerana segala fitnah Papa Gomo itu direstui Umno BN. – NS/KD



Pemfitnah Tegar Itu Seorang Pengundi Hantu Rupanya!

Posted: 22 Mar 2013 12:17 AM PDT


Pemilik blog Papagomo yang kerap memapar kandungan berunsur fitnah dan lucah sebelum disaman Datuk Seri Anwar Ibrahim semalam, didedah hari ini merupakan pengundi hantu berdasarkan bukti senarai daftar pemilih yang disemak KEADILAN.

Pendedahan terbaru ini dibuat Pengarah Strategi, Rafizi Ramli pada sidang media di ibu pejabat parti, di sini pagi tadi.

Berikut kenyataan penuh pendedahan tersebut:

Pasukan KEADILAN telah memulakan siasatan untuk mengenalpasti individu yang mengendalikan laman Papagomo yang bertindak sebagai ruang menabur fitnah dan didokong sepenuhnya oleh Umno.

Siasatan menunjukkan individu yang bernama Wan Muhammad Azri Wan Deris ini adalah seorang bekas anggota polis trafik berpangkat koperal yang telah dijatuhkan hukuman penjara kerana bersalah memeras ugut seorang yang disyaki penagih dadah untuk mendapat suapan rasuah.

(Maklumat lanjut pertuduhan dan kesalahan ada dilampirkan di SINI, hasil semakan dengan pengkalan data SPRM) Semakan tersebut mengesahkan nombor pengenalan polis Papagomo yang bernombor RF142863.

Dengan nombor tersebut, pasukan KEADILAN telah menyemak pula rekod Papagomo dengan sistem semakan daftar undi SPR.

Hasil semakan sangatlah mengejutkan kerana Papagomo yang telah pun tidak lagi berkhidmat dengan Polis Diraja Malaysia kerana kesalahan rasuah masih lagi tersenarai sebagai pengundi pos di Ibupejabat Polis Daerah (IPD) Ampang. Bukti paparan skrin bahawa Papagomo masih disenaraikan sebagai pengundi pos di IPD Ampang disertakan dalam Lampiran B.

Pemfitnah Tegar Itu Seorang Pengundi Hantu Rupanya!

Posted: 22 Mar 2013 12:16 AM PDT




Kami kemudiannya menyemak pula status pendaftaran undi Papagomo sebagai pengundi biasa di sistem yang sama. Seperti yang dijangka, Papagomo juga turut tersenarai sebagai pengundi biasa dengan menggunakan kad pengenalan 830121-03-5019. Dengan menggunakan kad pengenalan itu, Papagomo disenaraikan sebagai pengundi di Parlimen Wangsa Maju seperti paparan skrin dalam Lampiran B.

Pemfitnah Tegar Itu Seorang Pengundi Hantu Rupanya!

Posted: 22 Mar 2013 12:16 AM PDT




Oleh kerana tarikh lahir yang berbeza digunakan di dalam sistem semakan daftar undi SPR, pasukan KEADILAN kemudiannya menyemak pula alamat-alamat yang pernah digunakan oleh Papagomo dalam dokumen-dokumen rasmi.

Saya mengesahkan bahawa kami ada dokumen yang membuktikan bahawa Papagomo memang menggunakan dua alamat yang berbeza secara seiringan di dalam dokumen-dokumen rasmi bersabit peguam dan mahkamat seperti berikut:

Alamat Pertama dalam Parlimen Wangsa Maju yang kini didiami:
F-1-9, Villa Danau Apartment, Jalan 5/23E, Taman Danau Kota, 53300 Kuala Lumpur

Alamat Kedua dalam Parlimen Ampang:
SD6, Jalan Nilam, Taman Bukit Ampang, Ampang, Selangor

Penemuan ini membuktikan bahawa pengundi hantu memang wujud di dalam daftar pengundi apabila Papagomo dibenarkan mengundi dua kali. Kehadiran pengundi-pengundi hantu seperti Papagomo ini perlu dijawab sepenuhnya oleh Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) kerana rakyat mahu tahu berapa ramai lagi petugas Umno seperti Papagomo yang mempunyai pendaftaran berganda di dalam daftar pemilih?

Saya juga menyeru rakyat Malaysia supaya menolak individu yang bankrap moral dan akhlak seperti Papagomo yang bukan sahaja seorang penerima rasuah, tetapi menjadi penyebar fitnah utama di dalam masyarakat kita. Rakyat Malaysia juga perlu menolak budaya Umno yang mendokong dan menggunakan individu seperti Papagomo untuk menyebarkan fitnah terhadap musuh politik kerana Umno tidak berani berdepan dalam isu rakyat seperti ekonomi, pendidikan, keselamatan dan lain-lain.

Sekiranya SPR tidak menjawab pertuduhan ini, ia hanya menguatkan persepsi masyarakat bahawa SPR sedang bertungkus lumus cuba memastikan kemenangan Umno/BN melalui daftar undi yang tidak bersih.

Benarkah Nur Amelina Che Bakri Pelajar 17A1 Jadi Begini? [updated]

Posted: 21 Mar 2013 10:20 PM PDT

Panas! Gambar seksi Amalina Che Bakri - Pelajar 17A1

Masihkah tuan tuan. dan puan puan ingat akan Nur Amalina Che Bakri, pelajar terbaik SPM 2005 yang telah mengejutkan ramai orang tentang kecemerlangannya mendapat 17A1.. selepas mendapat keputusan cemerlang itu, beliau telah mendapat tawaran belajar ke luar negara dengan tajaan Bank Negara Malaysia.

Amalina berangkat ke UK untuk membuat A-Level sebelum memasuki University of Edinburgh, Scotland dalam bidang perubatan.. sebenarnya gua malas nak story pasal ni, sebab gua tak tahu cerita sebenar...namun GAMBAR telah menceritakan segala-galanya,,,

Gua berharap sangat perkara ini tidak berlaku...Amalina dikatakan telah gagal di UK dan telah pulang ke Malaysia secara senyap..namun, berita ini masih belum sahih..namun, berita kegagalannya banyak berpuca daripada kejutan budaya dan hidupnya di UK yang SOSIAL...

Sila lihat gambar dibawah gambar dari facebooknya sendiri dan gua ambil dalam blog akustreegiler...ya Allah, ampunkanlah Amalina..




nauzubillah..










wartajingga : Sufiah genius Math jadi pelacur, Aarif genius pun jadi GAY, yang ni genius SPM 17A dah jadi begini... Apa laaa nak jadi... Hurm...Org genius jangan dihantar ke luar negara kan dah teruk. -wikimalay

Panas!! Tian Chua Berjaya Buktikan Lahad Datu Konspirasi UMNO??

Posted: 21 Mar 2013 10:16 PM PDT




KUALA LUMPUR 22 Mac - Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Tian Chua seolah-olah mencabar institusi mahkamah, pihak berkuasa dan rakyat Malaysia yang semakin memuncak kemarahan kepada beliau apabila terus-terusan menyifatkan insiden pencerobohan kumpulan pengganas di Lahad Datu sebagai sandiwara UMNO dan Barisan Nasional (BN).

Terbaru, tohmahan secara terbuka Tian Chua dibuatnya ketika beliau berucap pada ceramah manifesto pakatan pembangkang Wilayah Persekutuan di Kelab Sultan Sulaiman di sini malam tadi.

Ia hanya seminggu selepas prosiding pendakwaan terhadap Tian Chua bermula pada 14 Mac lalu apabila beliau dihadapkan di Mahkamah Sesyen di sini atas tuduhan mengikut Akta Hasutan 1948 berhubung dakwaannya sebelum ini bahawa pencerobohan kumpulan pengganas Kiram di Lahad Datu sebagai sandiwara UMNO.

Tian Chua didakwa membuat kenyataan kepada portal lidah rasmi PKR, Keadilan Daily pada 1 Mac lalu bahawa insiden pencerobohan di Lahad Datu adalah sandiwara UMNO.

Pada masa sama, Tian Chua tidak mempedulikan perasaan rakyat Malaysia yang mana sejak 1 hingga 20 Mac lalu, 1,361 laporan polis telah dibuat terhadapnya. Ia ekoran kenyataannya itu yang ternyata mengguris hati banyak pihak terutama keluarga perwira negara yang terkorban dalam Operasi Daulat memerangi kumpulan pengganas Kiram.

Dalam ucapan terbarunya malam tadi, Tian Chua mendakwa insiden pencerobohan di Sabah itu sebagai konspirasi UMNO dan BN untuk menakut-nakutkan rakyat Sabah.

Ahli Parlimen Batu itu mendakwa, insiden pencerobohan yang dicetuskan oleh kumpulan pengganas Kiram itu digunakan oleh UMNO dan BN bertujuan mengalih perhatian masyarakat daripada isu pemberian kad pengenalan kepada orang asing di Sabah.

"Nampaknya, kerajaan UMNO dan Barisan Nasional (BN) gunakan kes ini untuk menakut-nakutkan rakyat dan mengalih pandangan orang awam daripada isu pokok iaitu satu tajuk yang sangat hangat (iaitu) Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) di Sabah iaitu projek IC (kad pengenalan) kepada orang asing secara banyak. Itu saya sifatkan sebagai konspirasi.

"Atas sebab itu saya tetap menyatakan adalah konspirasi UMNO untuk mencemarkan pihak pembangkang bukan sahaja dalam kes Lahad Datu tetapi setiap kes dari awal lagi. Kita lihat tiap kali pilihan raya mesti ada konspirasi untuk mencemar dan menjatuhkan imej pakatan pembangkang," katanya.

Malah, dalam ceramahnya kali ini, Ahli Parlimen Batu itu menambah tohmahan liar apabila mengaitkan tragedi Memali pada 1985 sebagai salah satu daripada konspirasi UMNO.

Seterusnya beliau mendakwa tidak pernah menghina anggota keselamatan sama ada polis atau tentera.

"Pada zaman reformasi berapa kali saya dihentam, dipukul, dibelasah oleh polis. Berapa kali saya ditahan. Pernah ke saya balas kekerasan itu. Pernah ke kita lakukan keganasan terhadap polis. Pernahkah kita baling batu kepada pihak polis.

"Ini adalah kerana kita menghormati peranan mereka (polis). Kita memahami mereka hanya menjalankan tugas apabila diarah," ujarnya. - UTUSAN ONLINE

Tiada ulasan: