Selasa, 26 Mac 2013

Anak Sungai Derhaka

Anak Sungai Derhaka


GEMPAR!! Puteri UMNO dilayan umpama lembu oleh pemimpin UMNO.. Saksikan!!

Posted: 26 Mar 2013 02:28 AM PDT


Bangga dan Megah, mungkin itulah perasaan yang terdetik di dalam jiwa Puteri-puteri UMNO yang di bawa menaiki sebuah lori dalam satu program UMNO/BN..

Tetapi dalam masa yang sama mereka gagal menyedari bahawa mereka sedang dilayan umpama ternakan saja oleh pemimpin UMNO..

Meskipun merekalah yang dikerah untuk bertungkus lumus dilapangan, namun layanan yang diterima mereka jauh lebih teruk dari yang diterima oleh Lembu-lembu yang diternak di NFC..

Mereka diangkut dengan lori tetapi lembu-lembu NFC diangkut menggunakan kenderaan mewah dari jenis Mercedes dan tinggal pula di Kondo Mewah..


Mana mungkin pemimpin UMNO tidak mampu untuk menyewa bas bagi mengangkut mereka itu kerana ada yang berkata 'Pemimpin UMNO kalau tak kaya itu bodoh namanya...'


Berhentilah dari terus diperlembukan oleh pemimpin UMNO..

Lagi gambar-gambar sila lihat di SINI

Gagal sediakan Manifesto, UMNO akan edar video seks Nurul Izzah..

Posted: 25 Mar 2013 11:11 PM PDT


Menjelang pilihanraya umum yang ke 13 ini, sebagai sebuah parti yang punya pengalaman memerintah negara ini selama lebih 50 tahun, UMNO/BN sepatutnya mampu menghadapi dan menangkis setiap isu yang dibangkitkan Pakatan Rakyat.

Dalam lain ayat.. hujah ditentang dengan hujah yang dibentangkan bersama-sama fakta untuk menyokong hujah mereka, bukannya sekadar bersandarkan kepada ayat untuk memperbodohkan Bangsa Malaysia.

Tetapi.. oleh kerana UMNO/BN menurut Tun Mahathir hanya dipenuhi oleh orang-orang yang bodoh, maka mereka tidak mampu untuk menentang hujah dengan hujah.. ya lah.. dah bodo mana nak berani berhujah, nanti kena gelak pulak..

Bagi menghadapi Pilihanraya ke 13 ini Pakatan Rakyat telah membentangkan Manifesto mereka namun UMNO/BN hingga kini tiada sebarang Manifesto.. mungkin kerana agenda mereka hanyalah memperbodohkan rakyat untuk merompak harta negara saja, jadi ianya tak perlu dihebabkan kepada rakyat.

Gagal menyediakan manifetso untuk dijadikan bandingan oleh rakyat dengan Manifesto Pakatan Rakyat.. UMNO akan mengeluarkan video lucah pula..

Kali ini menurut Saifuddin Nasution, dua video lucah yang kononnya dibintangi Nurul Izzah dan satu lagi video pula dibintangi oleh MB Selangor, Tan Sri Khalid akan diedarkan sedikit masa lagi..

Saifuddin: Nurul Izzah, Khalid to be implicated in videos

Lembah Pantai MP Nurul Izzah Anwar and Selangor Menteri Besar Abdul Khalid Ibrahim are among PKR leaders who stand to be implicated in new videos that may be released by Umno agents in the future, claims PKR secretary-general Saifuddin Nasution.

Saifuddin claimed that he had been shown "teasers" of the videos featuring Opposition Leader Anwar and his daughter Nurul Izzah (right) in Kuala Lumpur "two or three days ago".

He said that Umno agents used the videos as a warning to him, but Saifuddin said PKR is unfazed by the threats, as such things have become"bred and butter" issues for the party over the last 14 years.

Meanwhile, he said sources have informed him that a video on Khalid is also being "manufactured".

However, according to Saifuddin, the videos do not appear convincing. "We ask them (Umno) to debate, they refuse. We ask put up manifestos, they are busy releasing videos," he said, lamenting on the political culture of targeting the integrity of opposition leaders ~ Malaysiakini

Orang minta Manifesto.. diaorang sibuk nak keluarkan video lucah..

Jadi... Jika anda mahu negara ini menuju Negara Lucah Undilah UMNO/BN!!

Pilihanraya belum bermula.. Tapi Najib dah perhabis RM40Juta untuk iklan pilihanraya..

Posted: 25 Mar 2013 05:30 PM PDT


Memang hebat Presiden UMNO ini menghabiskan duit rakyat, kempen pilihanraya belum bermula tapi dia dah habiskan RM40.7 Juta untuk iklan pilihanraya..

Sekarang ini bibit-bibit ke arah bahang Pilihanraya Umum ke 13 sudah sangat-sangat terasa.

Di mana sahaja iklan Pilihanraya Umum ke 13 baik di saluran TV Media Prima ataupun di Astro, yang memaparkan selang 15 minit di TV ada sahaja iklan seperti Janji diTepati, produk-produk 1Malaysia, pelbagai program 1Malaysia dan juga sedutan jasa dan bakti pemimpin parti Barisan Nasional sepanjang 5 tahun memerintah Malaysia sehinggalah sekarang ini.

Kalau sebelum ini, mungkin agak kecil bilangan iklan yang ke udara seperti yang disebutkan diatas tadi.

Kini Iklan kempen Pilihanraya Umum ke 13 semakin rancak diputarkan..

Segalanya terbongkar apabila Maybank Investment Bank Research melaporkan baru-baru ini Jabatan Perdana Menteri (JPM) adalah pembelanja terbesar untuk iklan pada bulan Februari 2013 ini :

Laporan Kedudukan Pengiklan Pada Bulan Februari 2013

1~ Jabatan Perdana Menteri (PMO) – RM36.1
2~ Unilever Malaysia – RM13 juta
3~ Parti Barisan nasional – RM4.9 juta


Maybank Investment Bank Research sendiri menjangkakan Jabatan Perdana Menteri (JPM) dan parti Barisan Nasi0nal akan meningkatkan lagi perbelanjaan iklan untuk 2 bulan terakhir ini lebih-lebih lagi menjelang Pilihanraya UMum ke 13 kelak supaya dapat mendekati sebarapa ramai kalangan pengundi.


Mungkin selepas ini akan ada lebih banyak lagi iklan kempen Pilihanraya Umum ke 13 daripada pihak kerajaan dan pemimpin parti politik Barisan Nasional semaksimum yang mungkin di kaca televisyen dan corong-corong radio serta tidak lupa juga portal-portal berita seperti Utusan Malaysia, Berita Harian, Harian Metro, The Star dan juga The New Straits Times bagi mendekati anda, anda di sini iaitu kalangan antara kalangan pengundi yang banyak berlegar di Internet sekarang ini…

~ Berita Semasa

Gerakan 'Haramkan UMNO' akan dilancarkan..

Posted: 25 Mar 2013 09:27 AM PDT


Pada 24 Mac 2013 di Kuala Lumpur, Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) bersama Gabungan Blogger Revolusi 13 telah mengadakan taklimat bersama hampir 50 orang pemain cyber (blogger/facebookers) pro perubahan.

Pertemuan ini ialah siri awal ke arah memulakan gerakan yang dikenali sebagai 'Haramkan Umno'.

Umno sebuah organisasi politik yang ditubuhkan pada 1946 telah diharamkan pada 4 Febuari 1988 melalui satu keputusan mahkamah tinggi. Ini kerana pertembungan perebutan jawatan Presiden antara Dr.Mahathir dan Tengku Razaleigh telah dimenangi oleh Dr.Mahathir dengan taktik jahat antaranya ialah membawa perwakilan haram. Kes ini dibawa ke mahkamah dan mahkamah memutuskan Umno diharamkan.

Kemudian Razaleigh telah cuba merayu keputusan pengharaman Umno tetapi sebaliknya Dr.Mahathir telah menggunakan kuasanya dengan memecat Tun Salleh Abbas (Ketua Hakim Negara pada ketika itu) dan menggagalkan persidangan rayuan pengharaman Umno. Rupanya apabila Umno asal (1946) diharamkan, Dr.Mahathir meraih keuntungan dengan menubuhkan Umno Baru dan terus memperkukuhkan cengkaman kuasanya.

Setelah mendapat hak penubuhan Umno baru beliau meminda akta pertubuhan 1966. Semenjak itu Umno amat besar kepala mereka memikirkan undang – undang negara sudah berada di bawah tapak kaki mereka. Semua perundangan termasuk akta pertubuhan diambil sambil lewa.

Setelah Umno asal diharamkan maka semua pendaftaran peringkat pusat, bahagian dan cawangan terbatal. Kemudian Umno baru ditubuhkan maka seharusnya semua proses penajaan dan penubuhan harus dibuat semula dari awal, namun merasakan mereka amat berkuasa maka banyak peringkat Umno telah tidak bertindak dalam mendaftarkan semula organisasi Umno peringkat tertentu. Kemudian keadaan bertambah parah berikutan banyak cawangan Umno yang tidak menghantar dokumen tahunan seperti dikehendaki akta pertubuhan 1966.

Natijahnya tanpa sedar ribuan cawangan Umno menjadi cawangan haram. Umno menggunakan sistem perwakilan maka cawangan haram menghantar perwakilan ke bahagian secara automatik bahagian menjadi haram. Bahagian menghantar perwakilan ke Perhimpunan Agong Umno secara automatik Umno itu sendiri haram.

Pada tahun 2008 dalam Umno bahagian Tanah Merah telah berlaku pergolakan perebutan jawatan, ada yang mahu bertanding jawatan utama ketika itu didapati tidak membayar yuran dan terdiri ahli dari cawangan haram. Maka kes mahkamah dibawa dan melalui proses mahkamah dibuktikan 126 cawangan Umno di Tanah Merah ialah cawangan yang tidak berdaftar dan cawangan dibatalkan pendaftaran iaitu cawangan haram.

Ini diakui oleh Setiausaha Agung Umno sendiri dan Pendaftar pertubuhan, cuma kes di mahkamah dibuang kerana pengadu yang membawa kes ke mahkamah telah dipecat melalui surat pemecatan yang dikatakan telah di'back-dated'kan. Pengadu telah hilang status sah sebagai ahli (hilang local standi) untuk membawa kes ke mahkamah.

Umno Tanah Merah terus bermesyuarat dengan dengan perwakilan cawangan haram dan perwakilan dari mesyuarat haram Tanah Merah telah menghantar perwakilan ke Perhimpunan Agung Umno pada tahun itu yang seharusnya turut memberikan implikasi pengharaman PAU tersebut.

Dari maklumat dalaman tiada cawangan Umno berdaftar di Jeli, Bachok dan Tumpat. Hanya sebilangan kecil cawangan Umno berdaftar di Kota Bharu. Carian dari Pejabat Pendaftar Pertubuhan menyatakan lebih separuh daripada 2,181 cawangan Umno di Kelantan adalah haram. (sumber SIASAH 2010)

Carian juga telah dibuat di Pejabat Pendaftar Pertubuhan di Shah Alam, Pulau Pinang dan Alor Setar ke atas ratusan cawangan Umno namun Pejabat Pendaftar Pertubuhan menyatakan fail gagal dicari dan berada di Putrajaya. Persoalanya mengapa di Putrajaya ?

Berdasarkan Seksyen 10 Akta Pertubuhan 1966 menyatakan semua warga Malaysia diberi hak untuk memeriksa dokumen pendaftaran mana – mana organisasi berdaftar di Malaysia kecuali beberapa dokumen sulit seperti laporan kewangan. Malangnya carian di Putrajaya juga gagal mendapatkan maklumat yang dibenarkan berdasarkan akta pendaftar pertubuhan 1966 malah diwujudkan borang Pertubuhan 27 untuk membolehkan carian sepertinya dilakukan.

Diyakini seluruh negara 3/4 dari cawangan Umno adalah terdiri dari cawangan haram, malah ada bahagian Umno juga yang terdiri dari bahagian tidak sah pendaftarannya.

Jadi kini tidak pelik bagaimana negara boleh berdepan dengan 1001 masalah dan krisis – ini kerana negara telah ditadbir oleh sebuah organisasi politik haram.


Maka SAMM dan gabungan Blogger Revolusi 13 mengajak seluruh rakyat pro perubahan untuk bersama dalam gerakan 'Haramkan Umno'.

Peranan semua:
1. Menyampaikan penerangan 'kenapa Umno organisasi haram?' ke seluruh pelusuk negara.

2. Menggerakkan desakan carian status cawangan Umno di peringkat masing-masing. Gunakan borang Pertubuhan 27. Isi sendiri dan buat carian cawangan Umno tempat anda, hantar ke Pejabat Pendaftar Pertubuhan dapatkan respon bertulis serta cop rasmi, scan dokumen tersebut dan hantar ke email haramkanumno@gmail.com

3. Gerakan Haramkan Umno ini juga memohon kakitangan pejabat pendaftaran agar dapat menghantar email secara sulit, maklumat berkaitan pendaftaran Umno yang tidak sah ke email haramkanumno@gmail.com
Maklumat berkenaan gerakan ini boleh diperolehi di www.anakmudamalaysia.com dan juga laman facebook Umno-Parti-Haram beberapa laman FB serta blog sekutu.

Gerakan ini juga akan memfailkan satu petisyen mahkamah berkenaan perkara ini dalam masa terdekat. Ini satu gerakan serius selain dari usaha menggunakan seluruh ruang teknikal perundangan, gerakan ini juga akan menjadikan PRU-13 sebagai satu proses referendum rakyat untuk menolak organisasi haram sebagai pemerintah negara.

Mohon kerjasama semua pemain cyber dan editor media rasmi agar sama membantu hebahan dan dalam masa terdekat akan diadakan satu pelancaran terbuka 'Gerakan Haramkan Umno' di ibukota.

Sekian.

che'GuBard
Ketua Penyelaras Kebangsaan
Solidariti Anak Muda Malaysia

Tiada ulasan: