Selasa, 12 Mac 2013

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Malaysia memerlukan pemain import yang macam ini...

Posted: 12 Mar 2013 06:56 PM PDT

Banyak pihak merungut bahawa mutu pengadilan bola sepak negara semakin merosot, malah ada berpendapat ia antara yang terburuk di rantau ini.

Antaranya ialah, Presiden Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ), Tengku Mahkota Johor (TMJ) Tunku Ismail Sultan Ibrahim yang mengkritik mutu pengadilan bola sepak negara sepatutnya mengambil langkah yang lebih berkesan daripada sekadar mengkritik.

TMJ telah menggunakan perbelanjaan yang besar membawa masuk pemain-pemain berstatus bintang, tentu tidak menjadi masalah baginya menambah lagi seorang pemain import iaitu pemain pertahanan  dari Brazil sebagaimana laporan berikut.

Pemain pertahanan ini telah membuktikan kehebatan dan kemahirannya membuat 'flying kick' semasa perlawanan liga Paulista A3 di Brazil baru-baru ini.

Independente de Limeira Johnny dos Santos naik berang selepas hanya empat minit masa kecederaan diberikan oleh pengadi dalam kekalahan 1-0 mereka kepada Marilia.

Aksi hebatnya itu mengalahkan Sali Safi yang hanya mampu membuat 'bicycle kick'

Lalu dia bertindak balas yang keterlaluan selepas wisel penamat dibunyikan - meluru ke arah refri dan menerajang ganas pada leher refri itu.

Adakah kerana Mahathir itu seorang Mahafir'aun?

Posted: 12 Mar 2013 10:29 AM PDT

Biro Siasatan Kebangsaan Filipina (NBI) mensepina 'sultan Sulu' Jamalul Kiram III dan anggota keluarganya tetapi dengan segera menarik balik kerana "tidak mahu memalukan keluarga" itu. Baca di sini


Apakah Mahathir Mohamad itu statusnya lebih tinggi dari kedudukan seorang Sultan?

Maka kenapa Royal Commission of Inquiry (RCI) ~ Jawatankuasa Siasatan Diraja yang dipertanggungjawabkan untuk menyiasat 'Projek IC Sabah' , tidak berani untuk mensapina mantan PM Mahathir, Raja projek IC Sabah ? Adakah kerana Mahathir itu benar-benar seorang Maha Fir'aun?

Tiada ulasan: