Isnin, 4 Februari 2013

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


BUANG NAJIS MERATA-RATA, MINTA PAS TOLONG CUCI, INI TABIAT UMNO

Posted: 04 Feb 2013 01:31 PM PST

Oleh:  WFAUZDIN NS

ISU kalimah Allah makan tuan.  Biarpun media haprak pencacai Umno cuba untuk mainkan isu ini termasuk beberapa ekor 'kontraktor cari makan' seperti Hassan Jati dan Us Nasha juga Zul Kulum menangguk di air longkang di dalam isu ini.

Jawapannya sudah diketahui oleh rakyat tentang persoalan siapakah yang sebenarnya bertangungjawab di dalam isu ini.  Seperti yang dinyatakan oleh Presiden PAS, Umno tidak boleh lari untuk menjawab isu yang mereka mainkan sekarang. Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata isu mengenai penggunaan kalimah Allah dalam Bible sepatutnya diperjelaskan oleh Kementerian Dalam Negeri (KDN) dan bukannya oleh parti tersebut.Katanya, KDN merupakan pihak yang bertanggungjawab memberikan lesen mencetak kitab itu. "Sepatutnya soalan ini dikemukakan kepada Kementerian Dalam Negeri, kerana hak membenarkan kalimah Allah dalam Bible ini hak Kementerian Dalam Negeri. "Yang menentukan untuk dicetak dan seumpamanya bukannya kami, kami (belum) memerintah lagi (di peringkat persekutuan)," kata Hadi pada sidang media di Shah Alam kelmarin.

Sekarang Umno mahu jawab apa lagi?  Presiden PAS sudah jelaskan bahawa PAS tetap berpegang kepada keputusan Majlis Syura parti tersebut.  DS Anwar Ibrahim juga bersetuju dengan Presiden PAS di dalam isu ini walaupun di pihak DAP mungkin agak kabur.  Tetapi itu tidak menghairankan kerana sebagai Non Muslim, mana mungkin mudah untuk memahamkan orang seperti Karpal Singh.  Lagi pelik pemimpin Umno yang mengaku Islam itu, usahkan mahu faham bahkan pemimpin mereka benarkan dan keluarkan lesen atau permit percetakan kitab Bibble di dalam Bahasa Melayu tersebut.

Isu ini hendaklah kita perjelaskan di dalam setiap ceramah penerangan kita kepada rakyat di seluruh pelusuk kampong, terutamanya kepada umat-umat Islam agar mereka mengerti bahawa Umno adalah parti yang masih berkuasa dan terus membenarkan benda yang pelik ini berlaku.  Mereka buang najis merata-rata, mereka lari dan minta orang lain tolong cucikan.

Tiada ulasan: