Rabu, 13 Februari 2013

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


wahai shafie kaki bedal....negara jadi rosak bila pemimpin negara terlibat dengan pelbagai skandal...bukan setakat skandal dengan betina bernama zahida rafik....!!!!

Posted: 12 Feb 2013 11:09 PM PST

 

Naib Presiden Umno Datuk Seri Mohd Shafie Apdal mengingatkan rakyat bahawa negara akan rosak dan pencapaian cemerlang yang sekian lama dikecapi Malaysia boleh terjejaas jika pentadbirannya diserah kepada pakatan pembangkang.

Mohd Shafie (gambar) berkata perkara itu boleh berlaku kerana prinsip perjuangan di kalangan parti-parti pakatan pembangkang bukan sahaja berbeza malah sejak dahulu tidak henti-henti berbalah mengenai sistem pentadbiran negara yang dimahukan dan penentuan siapa yang akan menjadi perdana menteri.

“Kita sedar dan tahu bahawa pihak pembangkang dalam keadaan tidak begitu menentu. Pilihan mereka untuk mentadbir kerajaan sekejap (Datuk Seri) Anwar Ibrahim sekejap nak kan PAS. Sekejap nak kan hukum hudud sekejap tidak boleh sedangkan itu yang dikatakan asas perjuangan parti PAS yang agak ekstrem dari segi beragama. DAP pula tidak sokong.

“Jadi sudah pasti tidak ada jaminan untuk keamanan dan perpaduan negara. Saya katakan bahawa mereka tidak boleh sepakat dalam asas prinsip perjuangan parti masing-masing. Ini belum mentadbir negara lagi keadaan jadi tidak menentu. Sebelum pilihan raya pun sudah gaduh apa lagi apabila mahu mentadbir kerajaan,” katanya.

Mohd Shafie yang juga Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah dan Anggota Parlimen Semporna berkata demikian kepada pemberita selepas menghadiri majlis sambutan Tahun Baru Cina anjuran Ahli Jawatankuasa Dewan Perniagaan Cina Semporna di sini malam tadi.

Sehubungan itu, Shafie mengajak rakyat termasuk masyarakat Tionghua supaya terus menyokong kerajaan Barisan Nasional (BN) di bawah kepimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak kerana dengan mengundi BN bermakna mereka mengundi untuk masa depan yang cerah, pembangunan, kestabilan politik dan keamanan.

Mohd Shafie berkata BN memerlukan kerajaan yang kuat untuk mewujudkan pentadbiran yang kukuh kerana kerajaan yang kuat dengan pengurusan mantap mampu melonjakkan ekonomi negara ke tahap lebih tinggi yang hasilnya dapat dinikmati semua lapisan masyarakat tanpa mengira kaum dan kepercayaan.

Menurut Mohd Shafie rakyat sepatutnya menilai dan belajar daripada pengalaman banyak negara di dunia hari ini termasuk negara maju yang sukar untuk keluar daripada belenggu krisis ekonomi disebabkan politiknya tidak stabil sehingga mewujudkan kerajaan yang tidak kuat dan tidak mampu menguruskan masalah ekonomi negara dengan berkesan.

Malaysia pula, katanya, pertumbuhan ekonominya yang kukuh bukan sahaja diakui oleh Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF) malah ia terus menjadi pilihan pelabur dari serata dunia termasuk negara Eropah dan Timur Tengah untuk melabur kerana pengurusannya yang cekap serta kestabilan politiknya.

Sementara itu, dalam ucapannya, Presiden Dewan Perniagaan Bersatu Cina Sabah (SUCCC) Datuk Seri Panglima Gan Sau Wah berkata kerajaan BN dan kepimpinannya perlu dikekalkan bagi memastikan negara terus aman, maju dan makmur.

Beliau yang juga pengerusi Dewan Perniagaan Cina Semporna (SCCC) berkata oleh itu rakyat terutama anggota dewan itu perlu memberi sokongan kepada kepimpinan negara sekarang.

“Pilihan Raya Umum Ke-13 sudah dekat, saya harap saudara dan saudari bersatu menyokong kepimpinan sekarang,” katanya. — Bernama

 

 

penyapu sial

 

 

Sebaliknya, Negara akan rosak jika pentadbirannya diserah kepada syaitan zalim kotor BN/UMNO di PRU 13 yang telah bangkitkan banyak skandal terbesar rugikan rakyat berbilion-bilion tanpa sebarang tindakan diambil ke atas pesalah majoritinya Umnoputra emas dan banjirkan negara terutama di Sabah dengan pendatang haram bagikan mereka kad pengenalan untuk jadikan mereka dengan segera pengundi Bumi !

Di PRU 13, pengundi mesti undi keluar syaitan zalim BN/UMNO untuk selamat negara!

antara 2 darjat......lelaki tunjuk isyarat lucah vs UMNO jadikan raja raja binatang....!!!!

Posted: 12 Feb 2013 10:39 PM PST

mana lebih besar dosa....antara yang di atas.....tapi kesemuanya  above the law....jungle law....!!!!

Polis menahan seorang lelaki dipercayai menunjukkan isyarat lucah kepada Raja Permaisuri Agong Tuanku Hajah Haminah dalam kejadian di Lapangan Terbang Antarabangsa Bayan Lepas, dekat sini.

Ketua Polis Daerah Barat Daya Supt Hatta Md Zin berkata dalam kejadian 12.30 tengah hari semalam, suspek yang berusia 29 tahun dipercayai menunjukkan isyarat lucah ketika kenderaan yang dinaiki Tuanku Hajah Haminah melalui lapangan terbang berkenaan.

“Ketika itu bapanya sedang menghantar suspek ke lapangan terbang. Difahamkan berlaku sedikit perselisihan faham antara suspek dengan bapanya. Mungkin suspek bengang dengan bapanya dan dia menunjukkan isyarat lucah itu.

“Kebetulan pada masa itu, rombongan kenderaan Raja Permaisuri Agong sedang melalui lapangan terbang dan pengawal pengiring baginda nampak tindakan suspek...dia terus menahan suspek,” katanya ketika dihubungi hari ini.

Hatta berkata suspek ditahan reman sehingga 14 Feb ini untuk siasatan lanjut dan kes disiasat mengikut Seksyen 294 Kanun Keseksaan yang jika sabit kesalahan boleh dihukum penjara sehingga tiga bulan.

Sementara itu, Pertubuhan Kerabat Pusaka Merong Wangsa Malaysia cawangan Pulau Pinang hari ini membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Barat Daya dekat sini berhubung perkara itu.

Pengerusinya, Azhar Abdul Majid berkata tindakan menunjukkan isyarat lucah kepada Raja Permaisuri Agong adalah satu tindakan yang biadap.

“Kami tidak berpuas hati dengan tindakan yang langsung tidak menghormati baginda. Kami datang ke balai polis ini untuk meminta polis menyiasat dan kemukakan perkara ini ke muka pengadilan,” katanya.

Beliau meminta polis mengambil tindakan tegas terhadap suspek supaya perkara itu tidak berulang. — Bernama

 

 

penyapu sial

 

 

antara 2 darjat....UMNO maki raja raja binatang pun tak apa...tapi rakyat biasa bila tunuk isyarat lucah...terus di ambil kira..

itulah kerja pdrm yang makan gaji buta...pengampu dan buat kerja mudah di depan mata...tu pasal jenayah di negara ini bermaharajalela....bila mana UMNO sendiri yang menjadi tunjang pemerintahan negara ini...kerap melanggar undang undang yang di ciptanya

jadi jangan haraplah rakyat jelata nak mematuhinya.....lebih lebih lagi  kes lelaki   di atas yang  tak nyata....UMNO mengambil kesempatan kunun kunun  mereka  menghormati raja raja  melayu.!!!

kerana  sesuap nasi....PDRM   jadi  pembodek no 1 negara....!!!!

ularmamak kelantan yang makan duit haram dari celah burid najib dan rosmah kata undi PAS haram....manakala undi syaitan yang di kenali yang ternyata menolak hukum islam tidak haram.....mazhab pukimak mana yang depa bawak nie....????

Posted: 12 Feb 2013 10:11 PM PST

Ularmamak  Kelantan dakwa undi PAS haram

 

ularmamak burid najib dan rosmah ini ada  berani ke komen yang di atas ini...yang di atas ini tidak haram la ya...dan halallah ya  memberi undi kepada UMNO-BN....hang semua nie bukan jenis ulamak....hang semua jenis ulamak syaitan....!!!

 

Beberapa orang ulama di Kelantan berkata mengundi PAS dalam pilihan raya akan datang adalah haram kerana kerjasama parti tersebut dengan DAP yang mahu kalimah ‘Allah’ dibenarkan dalam kitab Injil Bahasa Melayu.

Menurut pengasas Pondok Geting, Abdullah Sa’amah, kegagalan PAS mempertahankan Islam terutamanya penggunaan kalimah Allah bagi orang bukan Islam tidak boleh dimaafkan sama sekali, malah demi politik pemimpin PAS dilihat seolah-olah jahil agama.

“Membiarkan kalimah Allah digunakan seperti itu berdosa dalam hukum. Maknanya kita mesti mempertahankan kalimah Allah dan akidah orang Islam.

“Dalam pilihan raya umum kita mahu perdana menteri dan timbalannya orang Islam, maka disinilah kita berjihad, kita jangan undi PAS,” kata Abdullah yang dipetik kenyataannya dari akhbar Utusan Malaysia hari ini.

Menurut Abdullah, PAS perlu ditolak kerana menyokong kenyataan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang turut menyatakan sokongan ke atas hasrat DAP meskipun bertentangan dengan Majlis Syura Ulama PAS.

“Orang seperti Anwar ini kami orang pondok tak boleh terima kerana terlalu nyata kepada kami satu daripada itu, adalah membenarkan kalimah Allah digunakan untuk bukan Islam,” katanya lagi.

Ahli jawatankuasa Minda Pondok, Mohd Syamsul Mohd. Yusof al-Hafiz berkata, kerjasama PAS dalam Pakatan Rakyat (PR) kononnya atas tahaluf siyasi sebenarnya atas nama semata-mata, sebaliknya apa yang berlaku ialah PAS adalah kuda tunggangan DAP.

“Tahaluf siyasi PAS adalah haram, maka wajib kita menolak mereka atas beberapa fakta, antaranya PAS bukan parti dominan, sebaliknya kerjasama itu dibuat dengan DAP yang jelas menolak penubuhan kerajaan Islam.

“Tahaluf siyasi yang sebenar kita lihat jelas dalam Barisan Nasional, dimana Umno adalah ‘imam’ manakala MIC dan MCA adalah ‘makmum’ yang akan bersama-sama berjuang atas arahan imam,” kata Mohd Syamsul lagi.

Seorang lagi ulama di Kelantan, Mohd Zawawi Awang berkata, permintaan DAP supaya kalimah Allah digunakan orang bukan Islam sama berlaku di Indonesia apabila ramai masyarakat Islam negara itu menyokong pemikiran sekular.

“Gerakan ini sebenarnya bermula berpuluh tahun lalu dan masuk ke Malaysia secara senyap-senyap tanpa kita sedari,” kata Zawawi, yang juga ahli jawatankuasa Ikatan Cendikiawan Islam Kelantan (ICIK).

Isu penggunaan kalimah Allah timbul kembali pada Disember lalu apabila Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng yang juga merupakan ketua menteri Pulau Pinang mendesak kerajaan membenarkan kalimah digunakan dalam bible versi Bahasa Melayu.

Pakatan pembangkang PAS, DAP dan PKR kemudiannya membuat ketetapan bahawa kalimah Allah boleh digunakan oleh penganut semua agama tetapi dengan syarat tidak disalahgunakan.

Walau bagaimanapun, Majlis Syura Ulama PAS memutuskan kalimah Allah adalah kalimah khusus Islam dan oleh itu tidak boleh diterjemahkan kepada mana-mana bahasa di dunia kerana tidak menepati kehendak sebenar kalimah itu.

 

 

penyapu sial

 

 

natijah ularmamak makan duit hasil judi dan maksiat kerajaan UMNO-BN...isu remeh temeh kalimah Allah jadi fatwa mengharamkan undi PAS...

habis tu undi UMNO-BN yang ternyata jelas menolak dan memperlekehkan islam tak haram ke...mana dia ularmamak babi sial ini bila chua soi lek terang terang menolak islam....mana dia babi sial babi sial ini bila najib tolak hukum hudud di negara ini..

mana dia babi sial babi sial ini mahathir suruh al quran di kaji dan suruh rakyat berkawan dengan syaitan yang di kenali....mana dia ????

betul tu ....UMNO adalah imam bapak syaitan...sementara MCA dan MIC sudah jadi syaitan syaitan besar pengikut ke neraka jahanam...dan ularmamak ularmamak yang berkenaan adalah pengikut pengikut syaitan yang makan duit haram dan mengikut arahan bapak syaitan...

ularmamak ularmamak ini adalah kuda tunggangan  syaitan....!!!

bangsat pukimak BN sudah di malukan masih tidak mahu mengaku di tolak oleh rakyat penang....

Posted: 12 Feb 2013 09:39 PM PST

BN Pulau Pinang: Bukan semua orang kata ‘tidak’ kepada PM


Barisan Nasional (BN) Pulau Pinang percaya musuh mereka telah menghantar pensabotaj untuk menggangu sambutan Tahun Baru Cina mereka yang di hadiri oleh Perdana Menteri, lapor Sinar Harian hari ini.

Pengerusi BN Pulau Pinang Teng Chang Yeow berkata, beliau percaya percaya kumpulan melaungkan perkataan “No” (tidak) ketika Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak bertanyakan kepada orang ramai “Are you ready for BN” (adakah kamu bersedia bersama BN) adalah kumpulan dihantar untuk merosakkan majlis dan memberikan persepsi BN ditolak orang ramai.

“Bukan semua yang hadir melaungkan ‘tidak’,” kata Teng dipetik dari akhbar berbahasa Melayu itu hari ini. “Kita ada rakaman video yang menunjukkan sebahagian besar pengunjung melaungkan ‘ya’ apabila perdana menteri bertanyakan soalan itu beberapa kali.

“Saya percaya mereka dihantar untuk sabotaj rumah terbuka yang kita anjurkan ini dan kita dapati ada beberapa pengunjung yang hadir turut memakai baju seperti yang disarankan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng.”

Beliau menambah sekiranya kumpulan yang melaungkan perkataan “tidak” itu adalah ahli mahupun penyokong BN, ia adalah satu perkara yang membimbangkan.

Sebaliknya penyanyi sensasi pop global dari Korea Selatan Psy, menerima sambutan hangat dengan tarian “Gangnam” terkenalnya.

Video jeritan “tidak” kepada Najib dan “ya” kepada “Psy” tersebar luas di Internet, mengundang persepsi BN mungkin tidak disokong pengundi Pulau Pinang dalam pilihan raya akan datang.

BN diperintah oleh Gerakan selama hampir empat dekad sebelum jatuh kepada pakatan pembangkang pada Pilihan Raya 2008.

Lim Guan Eng dari DAP diangkat sebagai Ketua Menteri dinegeri yang dilihat kini sebagai kubu kuat PR.

 

 

penyapu sial

 

 

betul tu bukan semuanya menolak BN di penang ....tapi majoriti memang menyampah dan akan menendang keluar BN pada PRU 13 nanti..

sape sabotaj sape sebenarnya...dah malu besar tuduh orang lain sabotaj....apa nie...kalau ceramah atau roadshow pembangkang di kacau samseng upahan UMNO-BN tidak pulak kata sabotaj...

itulah menteliti BN...tiada kebaikan berkawan dengan syaitan ini kecuali penipuan, pecah amanah dan rasuah besar besaran untuk menipu rakyat...

apatah lagi menyesatkan rakyat dengan hiburan melampau melalui penajaan yang di ragui sumber dan tujuannya...

Tiada ulasan: